Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
linda2008 schreef:Ladyson schreef:Herkenbare situatie. Wij hadden een makelaar die van Copaan gebruik maakte zodat je een groot gebied goed in de gaten kon houden. En afgesproken dat zij binnen hun werkgebied wel meegingen en buiten hun werkgebied we zelf voor dat gedeelte een andere makelaar zouden regelen. En ook 2 verschillende prijzen afgesproken dus. Het mee zoeken was dus los van de verdere aankoopbegeleiding.
Dit was mijn plan ook (omdat ik in meerdere regio’s zocht) maar voor mij is dit een dure les geweest... ik had ook die afspraak met de aankoopmakelaar gemaakt, maar in de kleine lettertjes (die ik dus niet goed gelezen had omdat wij mondeling anders hadden afgesproken) stond dat ik wel de volle mep moest betalen als ik via een andere makelaar, of zonder makelaar, tot koop over zou gaan....
flooooo schreef:Oh wat balen zeg voor jullie Idinn!
Hier hebben we ook weer een bezichtiging in de planning, eigenlijk iets kleiner dan we willen maar wel genoeg kamers en het lijkt logisch ingedeeld, nog veel belangrijker ik vind de locatie echt geweldig en manlief vind het huis van buiten mooi, oh en het is echt af als ik de foto's mag geloven. Enige nadeel: Geen eigen parkeerplek. Maar dit valt ook echt ruim in budget dus ik ben ook bang voor van die gekke taferelen. Via PB wil ik best een linkje sturen hoor!
Walkure schreef:Huishoudens tot 2x modaal hebben nauwelijks kansen op koopwoningmarkt: https://www.blgwonen.nl/over-ons/nieuws-overzicht/huishoudens-tot-2x-modaal-hebben-nauwelijks-kansen-op-koopwoningmarkt.html
Bij ons komt volgende week komt een verkoopmakelaar langs voor het appartement van mijn vriend. Gelijkwaardige appartementen in deze buurt brengen staan te koop voor meer dan 2 ton (appartementen van +-65m2). Echt belachelijk en kan me niet voorstellen dat die van ons ook zoveel kan opleveren (gekocht in 2019 voor 130).
We hebben wel wat overwaarde nodig voor de koop van het nieuwe huis wat we op het oog hebben. Dus heel spannend en benieuwd wat de verkoopmakelaar denkt.