Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Maar gasverbruik was daarmee van 1/12 tot 1/1 maar 199 kuubJildau schreef:Wij 90m3 in een twee onder één kap woning met houtkachel. In ons geval is de houtkachel tot nu toe wel zo goed als gratis (nog nooit betaald voor hout) dus dat scheelt enorm.
Mocht je tips hebben, hou ik mij aanbevolen.
201 m3 tegen vorig jaar 160 m3. Snap er geen biet van. Verwarming staat niks hoger dan vorig jaar. 18 graden overdag 16 s nachts. Ben zelfs minder thuis geweest geloof ik. We hadden de warme oudjaar en ik heb meer de electrische kachels gebruikt. (Niet fijn een nacht vergeten electrische kachel uit te zetten. Gelukkig stond hij vrij laag, ik vrees alleen voor de januari stroomrekening
) Chubby schreef:Jildau schreef:Wij 90m3 in een twee onder één kap woning met houtkachel. In ons geval is de houtkachel tot nu toe wel zo goed als gratis (nog nooit betaald voor hout) dus dat scheelt enorm.
De voorraad hout van eigen bomen is naar mijn ex gegaan. Nu koop ik ovengedroogd hout voor €150 per kuub zodat ik direct kan stokenMocht je tips hebben, hou ik mij aanbevolen.
Sakura789 schreef:2 personen, thuiswerken, twee onder één kap, jaren 30 woning met slechte isolatie
December 90m3 (2020:108m3) We hebben in de tweede week van december een nieuwe ketel gekregen, dus een week zonder CV geleefd.
November 21m3 (2020: 44m3)
Oktober 16m3 (2020: 22m3)
nuscaniels schreef:Sakura789 schreef:2 personen, thuiswerken, twee onder één kap, jaren 30 woning met slechte isolatie
December 90m3 (2020:108m3) We hebben in de tweede week van december een nieuwe ketel gekregen, dus een week zonder CV geleefd.
November 21m3 (2020: 44m3)
Oktober 16m3 (2020: 22m3)
Uit nieuwsgierigheid, wat valt bij jou onder slechte isolatie. Ik heb een 2 onder 1 kap, jaren 30 woning en mijn verbruik met niet thuiswerken is het dubbele. Vangt jouw huis zoveel zon?
dat comfort heeft mij zo te zien dus 20 euro gekost, ik vind het het wel waard eigenlijk. Dan heb ik het over een verschil van +- 16 graden naar 18 graden in 1 ruimte. Voor nieuwsgierigen, de studeerkamer is 12m2 met een groot raam op het westen (de zon staat erop in de middag/namiddag). Het open zetten van de verwarming in die ruimte kostte mij dus pakweg 20 euro.