Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 09:44

chanicha schreef:
Ik zou zó graag lekkere geurstokjes oid neerzetten maar mijn man kan er niet tegen, slaat op zijn tanden :=
Heb weleens dingen verstopt, ik dacht wat niet weet wat niet deert maar gelijk heeft hij het in de gaten ^)

Gelijk heeft ie :D
Ik vind die geurtjes over het algemeen helemaal niks, heb zelfs wasmiddel zonder parfum.
Enige ruimte waar ik wel stokjes heb staan is het toilet, daar is namelijk door de vorige bewoners geen afzuiging in gemaakt :+

PSvanLot

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 10:06

Voor het toilet zijn ze perfect.

Zo eens op de benedenverdieping gaan ruiken of ze werken. Geloof van niet want ruik op de hal ook niets.

Heeft iemand van jullie een wonder emmer van Tupperware? Zag er een bij mijn oma staan en die heb ik nu in huis. Ben benieuwd of dat werkt voor de hockeykleren van de kinderen.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 10:21

De scrubdaddy is echt een dikke tip dames <3

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 10:22

Giolli schreef:

Wat maakt dat je hem aanbeveelt?

Zon wonderemmer ken ik trouwens niet, helpt dat om vlekken uit kleren te krijgen?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 10:27

Ik snap nu wel dat hij hygiënischer is dan andere sponsen. Je kijkt er bijna doorheen, zo grof zijn de gaatjes van het materiaal eigenlijk dus ik geloof dat vuil minder goed blijft zitten dan een normale spons.

De temperatuur wissel is erg handig, met koud water is het echt best een harde spons en ik heb er gister buiten 2 kinderstoelen mee schoongemaakt met koud water, dat ging als een speer. In contact met warm water wordt hij direct soepel en zacht.
Als je er een paar keer met je platte hand op drukt neemt hij heel veel schuim op. Ik heb hem in mijn wasbak hangen en gebruik hem zoals ik al verwachtte meerdere keren per dag. :j

Hij beloofd krasvrij te zijn en ik durf hem inderdaad wel op mijn nieuwe inductie plaat te gebruiken.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 10:35

Ik gebruik een wondersponsje voor mijn inductiekookplaat als we bv kroepoek hebben gebakken, vaak zie je dan een rand van de pan maar is zo weg daarmee en kost een drol.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 10:35

Giolli schreef:
Ik snap nu wel dat hij hygiënischer is dan andere sponsen. Je kijkt er bijna doorheen, zo grof zijn de gaatjes van het materiaal eigenlijk dus ik geloof dat vuil minder goed blijft zitten dan een normale spons.

De temperatuur wissel is erg handig, met koud water is het echt best een harde spons en ik heb er gister buiten 2 kinderstoelen mee schoongemaakt met koud water, dat ging als een speer. In contact met warm water wordt hij direct soepel en zacht.
Als je er een paar keer met je platte hand op drukt neemt hij heel veel schuim op. Ik heb hem in mijn wasbak hangen en gebruik hem zoals ik al verwachtte meerdere keren per dag. :j

Hij beloofd krasvrij te zijn en ik durf hem inderdaad wel op mijn nieuwe inductie plaat te gebruiken.

Maar het gaat toch niet om zichtbaar vuil?
Kan hij na gebruik gewoon in de wasmachine?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 10:44

Niet alleen natuurlijk, maar bij een normale spons zie je al veel vuil en dat is bij deze niet.

Hij kan in de vaatwasmachine en wasmachine. :)

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 11:04

PSvanLot schreef:
Heeft iemand van jullie een wonder emmer van Tupperware? Zag er een bij mijn oma staan en die heb ik nu in huis. Ben benieuwd of dat werkt voor de hockeykleren van de kinderen.

Ik gebruikte hem vroeger altijd tijdens de vakantie. Ideaal *\o/*

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 11:16

anca schreef:
PSvanLot schreef:

Ik gebruikte hem vroeger altijd tijdens de vakantie. Ideaal *\o/*

Ik heb er nu 2 paar sokken en 2 witte hockeyshirts in zitten waar mijn vriend, zonder bij na te denken…, ook een rood broekje en rokje gedaan had.
Hopelijk krijg ik ze weer mooier wit, nu zit er een rode zweem over.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 11:29

Afbeelding

Deze ruikt heel behoorlijk van de Action. Geen nepgeur en niet te sterk.

Schrikken hè, het behang op mijn toilet… beetje uit de band gesprongen en totaal niet passend bij de stijl van de rest van het huis. Muren en deur is zwart, tegels op de vloer en achter pot heel donker antraciet en 2 wanden met dit… vogelbehang haha. Vind het op de foto helemaal afschuwelijk.. gelukkig kan het er af en weer wat anders. Van het voorjaar verbouwen en dan mooi wat anders.

Afbeelding

Afbeelding

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 11:34

Ik vind het eigenlijk wel vrolijk.. wel wat druk misschien.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 11:44

Ik heb bij klanten van mij eens gehad dat het zo lekker rook, dat ik het gevraagd heb. Ze gebruikten blokjes pure amber, beetje in de stofzuigerzak en dan rook heel het huis ernaar.

Zo een blokje heb ik nu ook liggen, wij verhuizen volgende week en dan ga ik het zeker proberen! Ik vond het echt een frisse aangename geur. Ik ben zelf behoorlijk hoog sensitief en hou niet van chemische / overheersende geuren, maar dit vond ik echt aangenaam! Je kan deze gewoon als blokjes kopen als je googeld op amber blokje.

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 11:53

Wauw wat een mooi behang! Zeker voor op de WC :j
En dank voor de foto van het geurpotje :D Altijd fijn om te weten of dat het ook een beetje ruikt

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 12:09

Ik gebruikte hem vroeger altijd tijdens de vakantie. Ideaal *\o/*[/quote]

Ik heb er nu 2 paar sokken en 2 witte hockeyshirts in zitten waar mijn vriend, zonder bij na te denken…, ook een rood broekje en rokje gedaan had.
Hopelijk krijg ik ze weer mooier wit, nu zit er een rode zweem over.[/quote]

Nachtje in de Echfawit, zijn ze weer helemaal wit!
Vanish las ik hier ook :j

LumosNox

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 12:33

Giolli schreef:

Ja! Ik wilde het gisteren nog vragen, maar was het vergeten. Ik ga dan ook voor de bijl

Ik had per ongeluk desinfectiespuitbussen gekocht i.p.v. schuim (alle twee van Mighty Burst) bij Luxplus en eigenlijk ben ik er wel blij mee. Ik gebruik het ook voor de kattenbakken bij het vervangen van het grit en naast de bakken en voor het eerst vind ik het echt wel soort van geurvrij bij de bakken.
Ik gebruik het ook op de wc voor na het schoonmaken. Geeft wel een schoner gevoel.

Vandaag heb ik alle hoezen van de bank in de wasmachine gehad, die hangen nu te drogen. Beneden is gestofzuigd, de wc's zijn gedaan. Ik vind het heerlijk dat gepoets en bijhouden in plaats van achter de feiten aanlopen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 12:34

Meteen Echfa wit in mijn mandje gestopt bij Plein.nl. Moet er van de week toch weer bestellen.

LumosNox

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 12:36

Afbeelding

Ik ben niet verbaasd over deze advertentie :D :D

Die blue wonder desinfectiedoekjes vind ik ook echt een aanrader.

LumosNox

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 12:39

PSvanLot schreef:
[ [url=m/SHGkdh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Schrikken hè, het behang op mijn toilet… beetje uit de band gesprongen en totaal niet passend bij de stijl van de rest van het huis. Muren en deur is zwart, tegels op de vloer en achter pot heel donker antraciet en 2 wanden met dit… vogelbehang haha. Vind het op de foto helemaal afschuwelijk.. gelukkig kan het er af en weer wat anders. Van het voorjaar verbouwen en dan mooi wat anders.

[ [url=m/7Nh40J.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/FZk6jn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind het prachtig <3
Alleen vind ik behang op de muur van de wc niet zo hygiënisch. Ik moet hier de tegels echt wel goed afnemen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 12:55

LumosNox schreef:
[ [url=m/rzsNEA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben niet verbaasd over deze advertentie :D :D

Die blue wonder desinfectiedoekjes vind ik ook echt een aanrader.

Ook altijd in huis! Dagelijks over klinken en aanrecht.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 12:56

LumosNox schreef:
PSvanLot schreef:
[ [url=m/SHGkdh.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/7Nh40J.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/FZk6jn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind het prachtig <3
Alleen vind ik behang op de muur van de wc niet zo hygiënisch. Ik moet hier de tegels echt wel goed afnemen.

Achter de wc zitten tegels, maar ik heb geen sproeiers in huis gelukkig!
Maar ook over het behang ga ik met een natte doek, daar kan dit behang heel goed tegen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 12:57

Huis is hier weer klaar. Was hangt buiten. Nu de auto van binnen poetsen. Zo geen zin in.

Maar ik ga de ramen van binnen met mijn wonderdoek van de Action doen. Dat maakt veel goed ;)

Maar de 6 weken vakantie zitten er op en het is toch wel lekker als alles morgen weer fris aan het nieuwe school/werkjaar begint.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 13:11

Ik heb ook blue wonder doekjes maar die soppen enorm vind ik?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 13:30

PSvanLot schreef:
Huis is hier weer klaar. Was hangt buiten. Nu de auto van binnen poetsen. Zo geen zin in.

Maar ik ga de ramen van binnen met mijn wonderdoek van de Action doen. Dat maakt veel goed ;)

Maar de 6 weken vakantie zitten er op en het is toch wel lekker als alles morgen weer fris aan het nieuwe school/werkjaar begint.

Ik vind jouw instelling zo knap _/-\o_

Mijn vakantie is net begonnen maar ik lig toch lekker in mijn hangmat in de zon. Geen haar die eraan denkt met dit weer schoon te maken :+

Wel lees ik braaf mee voor alle tips als ik geen vakantie meer heb.

LumosNox

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 13:33

Giolli schreef:
Ik heb ook blue wonder doekjes maar die soppen enorm vind ik?

Nu ik verder in het pak kom heb ik dat ook, maar ze maken wel beter schoon vind ik dan andere doekjes (en ik vind ze lekker ruiken)