Lego

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Luxorvalkje

Re: Lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 21:19

Dat Halloween setje wil ik graag hebben, maar mag/kan deze maand geen Lego meer kopen. :')

Vorige maand kreeg ik een piratensetje

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 08:25

Leuke setjes zijn dat. Ik bestel tot nu toe alleen nog online of in de gewone speelgoedwinkel. Wil wel een keer graag in de Lego winkel gaan shoppen en daar dan ook naar kijken maar die hebben we hier niet.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 11:32

Ik heb maar voor twee van mijn sets de lego-adviesprijs betaald.
Buiten de lego winkel vind ik vele malen betere aanbiedingen.

Rondlopen daar is zeker leuk, maar ik koop er eigenlijk nooit iets.

Intertoys had laatst tot 25% afgeprijsd. Toen kocht ik het sanctum voor 189.95 ipv 249,95
Amazon doet ook nog wel eens leuke dingen

nienmoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 16:18

Ja, andere winkels zijn inderdaad vaak goedkoper, helaas. Ik baalde ook wel toen ik Hogsmeade voor €85 daar had gekocht en ik hem even later ergens anders voor €68 zag staan. Maar ja, het was toen mijn eerste keer in de lego winkel en ik was vergeten de prijzen te checken. Stom, maar dat gebeurd me niet nogmaals.
Maar voor bijvoorbeeld de build-a-minifig bakken (waar vaak exclusives in zitten die je niet op een andere manier kunt krijgen) of de pick-a-brick wall kom ik er wel graag. €6 voor drie minifigs of €9,50 vol met een bakje allerhande lego naar keuze is nog leuk.

moi22

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 08:49

Zag weer wat leuke sets voorbij komen. Neus maar niet te vaak in dit topic want krijg daar steeds spontaan de neiging van weer wat te gaan kopen O:)

Wij hebben de dozen ook bewaard. M’n man verklaarde me voor gek maar had al eerder ergens gelezen dat dat de waarde bij evt verkoop verhoogt. Hoewel er absoluut geen verkoop op de planning staat vind ik het we fijn voor als de plannen in de toekomst mogen veranderen.

Momenteel ben ik de sets van m’n dochter aan t uitzoeken. Die heeft een aardige Lego friends collectie en alles was door elkaar geraakt. Precies naar dat ene steentje zoeken in een 30 liter opbergbak was niet goed voor de stemming als we daarmee aan het bouwen waren |o Gelukkig is het eind in zicht en moet ik nog een paar kleine setjes en dan kunnen we weer gezellig aan het bouwen

Wij kopen ook weinig bij Lego zelf. Meeste komt toch we van Kruidvat of bol.com. Van de zomer de pyramide in legoland en Lego house gezien. Uiteindelijk niet gekocht omdat ik m toch wel erg duur vond. Later nog een keer in Innsbruck tegen het lijf gelopen. Weer heel duur maar in de winkel nog even de prijs bj bol.com gecheckt. Set was uiteindelijk eerder thuis dan wij :D

Ik zit nu in dubio om de elf house of santas visit te kopen. Kan niet kiezen en vind allebei net wat te gek van het goede -O-

Krtek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 11:36

Ik zit nu in dubio om de elf house of santas visit te kopen. Kan niet kiezen en vind allebei net wat te gek van het goede -O-[/quote]

Dan zou ik eerst voor de elf house gaan. Die gaat er volgens mij binnenkort een keer uit omdat dit de set van 2 jaar geleden is.

Afbeelding
Ik heb deze eindelijk af. Was niet zo leuk om te maken, alleen de buitenkant.

NicoleKelos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 22:36

Oh,jullie hebben me aangestoken := vandaag de Haunted house gekocht, nu al een kwart af :D

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 10:21

Vandaag het spookhuis gekocht, want er was een mooie aanbieding die ik echt niet kon laten. Super veel zin om die te gaan bouwen

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 10:23

Haha jij ook al? Ik heb bij dezelfde aanbieder dan de drie gebouwen gekocht (10255). Daar zat ik al vaker voor te kijken, maar twijfelde vanwege de prijs. En beter dan dit wordt het niet :-)

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 10:56

Ooww dit topic zie ik nu pas <3

Wij (al is dat vooral mijn partner en in veel mindere mate ik) zijn een beetje doorgeslagen in Lego <<)

Er is in ons huis geen vrij plekje meer te vinden en er staan nog wat sets op het verlanglijstje :')

We gaan binnenkort her en der planken ook extra ophangen want ja, ik wil het Colloseum nog hebben, de achtbaan en nog wat kleine sets :=

Mijn vriend koopt uit de collectie Marvel, Star Wars en Harry Potter zo ongeveer alles wat hij maar enigszins leuk vind :+ en die moet ik dan ook telkens remmen in zijn koop gedrag want ik zou niet weten waar we alles moeten laten :D

Klein overzicht van wat we nu hebben staan….(en dan heb ik de star wars sets die zijn doorgeschoven naar mijn stiefzoontje maar nog niet meegenomen hahaha )

De Harry Potter collectie met als grootste set Hogwards in een vitrine.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mijn kleine vriend!
Afbeelding

Bloementje erbij?

Afbeelding

Wat “kleinere” sets die her en der los staan/hangen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dan beneden de vitrine kast die vol staat….

Afbeelding

Afbeelding

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-22 12:02

@Dieseltje09, heeeeeel vet je collectie! Hier gisteren weer leuke sets gezien bij Intertoys, maar mezelf in kunnen houden.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 12:56

Hele toffe collectie!

Ik zit er toch aan te denken om het Zweinstein kasteel te gaan verkopen. Ik heb alle boekjes nog, alleen de doos niet meer. Weet iemand wat ik daarvoor zou kunnen vragen?

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 13:52

Ik zou kijken voor hoeveel het op vinted en marktplaats wordt aangeboden.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 14:09

En ook op Bricklink.com . Die site geeft een overzicht van de gemiddelde verkoopprijs wereldwijd. En je ziet waar honderden (vaak wel commerciële) verkopers het voor verkopen :-)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 14:21

Wat een verzamelingen zeg. Jemig. :oo Ik vind af en toe een klein maatjes pakket al nette doen, lego is dan gewoon voor mij onbetaalbaar en geen ruimte voor ook. -O-

dat gezegd hebbende de architect mini versie geeft een nieuwe set uit. Heel fleurig en leuk gedaan. Een japans huis op een bergje in een meer met een bloeiende perzikboom en een waterval naar beneden. In dat meer zitten vissen en dobbert een bootje. Ik ben benieuwd. :j

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 14:28

Bedankt voor de tips!

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 17:15

Zeg wat zei ik pakweg paar uur geleden ook al weer??? We kopen nu niets meer want geen plek?? Tja dan sta je ineens in de Lego store in The Mall of the Netherlands :+

Groot is van “mij” de harry potter brickheads van mn vriend

En de rest, uhhh ja dat was gewoon omdat het kan :+

Afbeelding

nienmoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 18:46

Zie ik daar de Halloween minifigs, Dieseltje09? :D Leuk zijn die, hé. In de build-a-minifigure bakken zit ook nog La Catrina. Die hoort ook bij die drie.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 20:40

Leuke aanwinsten! Dat wordt voorlopig veel bouwplezier!

--

Ach hier is de Lego collectie ook een uit de hand gelopen hobby geworden. Ik breek soms dingen weer af en rouleer het een beetje. Wat ik tot nu toe heb

- Fender gitaar
- LEGO brand store
- Vetplanten
- Bonsaiboom
- Whinnie The Pooh huis
- Creator 3 in 1 tijger
- Aquarium '
- Een creator 3 in 1 winkeltje
- Technisch lego de groene Mustang , Mclaren Senna , Chevrolet Corvette
- BRICKHEADZ en dan met name de Donald Duck Collectie met Donald , Katrien , Dagobert en de neefjes , Goofy en Pluto , Knabbel en Babbel. Daarnaast nog een schaapje en de notenkraker speciaal voor kerst.
- Heel veel speed champions auto's. Daarmee is het ooit begonnen. Mclaren Senna , Porsche 911 , Ferrari F40 , Chevrolet Camaro ZL1 , Ferrari F8 , Chevrolet Corvette C8 samen met de Chevrolet Corvette uit 1969 , de Jaguar set , Audi Quattro , Nissan GTR , Koenigsegg Jesko , Toyota GR Supra , Mclaren Elva , Ferrari 512 , Lotus Evija , Lamborghini Countach , Austin Martin DB5 en de Dodge Charger
- Londen Architecture
- Londen Trafalgar Square
- Londen ansichtkaart
- Londen mini dubbeldekker bus
- Een losse mini figuur die een Engelse wachter moet voorstellen
- Sleutelhangers ( Elmo en Tijgertje )
- Safari Boomhut
- Paaskonijntjes
- Paashaas
- Creator fantasie met de uil
- Tulpen

Ik vergeet vast nog iets , we hebben boven ook nog een bak met allemaal oud lego en heel veel steentjes.

moi22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 07:36

Wow dieseltje en zebrastreep jullie hebben bijna een compleet Lego museum <3
Onze collectie bestaat nu uit zo’n 15 Lego friends sets van onze dochter, de kerstman en arrenslee, kerstpinguin, pyramide van gizeh en een zelf rijdende Lego technik buggy

Dieseltje goed geslaagd dus!! De heks en ijsbeertjes zijn hier ook naar onderweg. Samen met de elf house en nog een Halloween setje. Hoewel ik voorlopig geen tijd heb om te bouwen hoop ik ze toch morgen wel binnen te krijgen.
Binnenkort gaan wij ook naar een Lego store. Heb de Lego sets van onze dochter uitgezocht en missen wat stenen. Probeerde ze eerst online aan te vullen maar 30 euro servicekosten voor nog geen 10 stenen was me wat te gortig. Ben benieuwd of we dan alleen met wat steentjes of gelijk weer meerdere sets thuis komen O:)

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 11:59

moi22 schreef:
Binnenkort gaan wij ook naar een Lego store. Heb de Lego sets van onze dochter uitgezocht en missen wat stenen. Probeerde ze eerst online aan te vullen maar 30 euro servicekosten voor nog geen 10 stenen was me wat te gortig. Ben benieuwd of we dan alleen met wat steentjes of gelijk weer meerdere sets thuis komen O:)

Ook dat kun je doen via bricklink.com. Als je daar de set opzoekt (het nummer) dan kun je daar ook een lijst met onderdelen vinden. Die moet je aanvinken en op je wishlist zetten.

Vervolgens kun je klikken op iets van 'buy all" en dan gaat ie voor jou op zoek naar alle online aanbieders die die stukjes hebben en staat er ook meteen bij wat het kost en verzendkosten.

Het kan zijn dat er wel een minimumbedrag is of verzendkosten erbij komen, maar dat staat er per aanbieder netjes bij. Er zitten ook veel Nederlandse winkels overigens tussen.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-22 17:03

Afbeelding

Kon mezelf niet inhouden.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 18:00

Begrijp ik :j

Hier net deze besteld, komt morgen binnen
Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden