Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mariska_28 schreef:gillian schreef:Hier staat ie sinds zaterdag. Lekker warm, 28graden vandaag met zon, tuinslang met warm water en verwarming.
Wat voor verwarming heb je?
Electra63 schreef:Ik vind verwarming niet nodig.
Ik ga juist het zwembad in om af te koelen.
Nu is mijn water nooit heel koud, staat heel de dag in de zon.
Maar ik ga ook in mei altijd gewoon de Noordzee in, ik vind dat gewoon lekker om af te koelen.
Keandra schreef:Ons zwembad heeft ongeveer 15000 liter water. (welke in de winter erin blijft, dus we proberen zo min mogelijk water aan te vullen)
Tot vorig jaar verwarmden we met die zwarte zonnematten. Toen kregen we het ook opgewarmd, maar we vonden dat er veel plaats voor nodig was (veel matten naast elkaar) en dat wegens de vele koppelplaatsen er meer risico's waren op lekken aan de koppelingen en dus water verlies.
Nu dan met de zonnepanelen en geen terugdraaiende teller, is het voor ons wel belangrijker om onze zelf opgewekte energie zelf te verbruiken, ipv dat de energiefirma's je energie goedkoop aankopen en duur weer doorverkopen en winst maken op jouw kap. Daardoor hebben we een warmtepomp voor het zwembad.
Verder doen we ongeveer eens in de paar jaar een grote aankoop voor het zwembad, welke we meerdere jaren kunnen gebruiken, zwembad op zich, zandfilter, en nu dit jaar dus warmtepomp.