Kan het zwembad al op?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_W

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 12:11

Hier nog geen zwembad staan.
Grote zwembad zetten we voorlopig ook nog niet op. Het wordt hier 2 dagen heel warm en daarna koelt het al weer af.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 12:18

Wij hebben hem ook nog niet opgezet. We gaan begin juni eerst op vakantie en daarna zetten we hem pas op.
Voor die tijd komt de tuinman nog een x en kan hij mooi de grote struiken snoeien, zodat het zwembad niet te dicht op de heg staat. Geeft zo'n troep.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 15:00

Hier ook nog aan de twijfel alleen vandaag, dinsdag en woensdag geven ze warmte. Morgen zelfs regen en onweer. En vanaf donderdag stort het weer ook weer in. Ik denk dat ik nog wacht tot eind mei begin juni.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 15:15

Mijn man wilde vandaag op gaan zetten. Alleen over 2 weken zijn we op vakantie, dus ik vond dat niet handig. Nu doen we het na de vakantie.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 15:43

Hier staat hij!!

Kinderen hebben er al veel plezier van!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 15:51

Hier zwembad ook weer geopend! Heerlijk!

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 17:03

Mijn man is de onze nu aan het opzetten.

We hebben er wel even goed over nagedacht i.v.m. de nu al heftige droogte. Of we dat dan wel verantwoord vinden.

Maar onze dochter is met haar 9 jaar nog te klein om alleen naar de recreatieplas te gaan en wij gaan niet op vakantie dit jaar. Dat gaf de doorslag, maar wel met gemengde gevoelens. Zo jammer dat het gemeentelijke openlucht zwembad hier, zoals op vele plaatsen, gesloten werd.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 19:24

Wij hebben ons oude zwembad (nou ja, oud, het was 2 jaar haha) na vorig seizoen aan mijn schoonbroer & diens kindjes gegeven, dat heeft mijn vriend gisteren helpen opzetten.

Ik mis mijn zwembad wel hoor. Maar ik heb sinds vorig jaar een jacuzzi, en ik ben te gierig om beide pompen te laten draaien :') Jacuzzi is sinds vandaag weel helemaal zomer-proof!

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 19:38

Hier staat ie sinds zaterdag. Lekker warm, 28graden vandaag met zon, tuinslang met warm water en verwarming.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 19:45

gillian schreef:
Hier staat ie sinds zaterdag. Lekker warm, 28graden vandaag met zon, tuinslang met warm water en verwarming.

Wat voor verwarming heb je?

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 19:54

Mariska_28 schreef:
gillian schreef:

Wat voor verwarming heb je?

Afbeelding
Deze,van Intex. Verder hebben we een solardek voor op het zwembad,zo'n noppenfolie afdekzeil zeg maar.
Zaterdag met opzetten was het 14 graden. Vanmiddag 28 *\o/*
De verwarming heeft vanochtend een uur of 2 aan gestaan, met de tuinslang erbij.

Afbeelding vanochtend om 11.15u, 26 graden.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 22:25

Ik vind verwarming niet nodig.
Ik ga juist het zwembad in om af te koelen.
Nu is mijn water nooit heel koud, staat heel de dag in de zon.
Maar ik ga ook in mei altijd gewoon de Noordzee in, ik vind dat gewoon lekker om af te koelen.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 22:35

Ik krijg nu toch zwembad kriebels maar komende week voorspellen ze ook een aantal dagen regen/onweer hierzo.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 23:21

Ik vind het lastig omdat als wij op vakantie zijn, die pomp en die tabletten dan niet gebruikt kunnen worden en ik denk dat het water dan vies wordt.

Eind van de week gaan ze ook eindelijk een lelijk ijzeren hek vervangen door een houten schutting. En dat is precies naast het zwembad.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 00:49

Wij gaan hem denk ik niet neerzetten. We hebben een opblaas jacuzzi gekocht om te proberen. Koud water trek ik echt niet en ons zwembad bleef steeds koud vorig jaar, ook al hadden we hem vol in de zon de hele dag.

Jacuzzi kan natuurlijk 40gr, maar kan ook koeler. Toen ik met mn broer in aangepast bad zwom was de temperatuur 32gr geloof ik. Daarna 30gr en voelde je echt het verschil wel.

Maar ga wel het plonsen missen, dus als het wel bloedje heet wordt, kan hij nog op.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 12:37

Hier staat ie ook nog niet. We gaan binnenkort nog een weekje weg, daarna gaat ie pas op. En het is er ook nog geen weer voor geweest eigenlijk, op een paar daagjes tussendoor na. Maar op die paar daagjes mis ik het zwembad best wel, zo heerlijk en luxe om in je eigen achtertuin lekker in je zwembad(je) te kunnen dobberen :)

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 13:55

Electra63 schreef:
Ik vind verwarming niet nodig.
Ik ga juist het zwembad in om af te koelen.
Nu is mijn water nooit heel koud, staat heel de dag in de zon.
Maar ik ga ook in mei altijd gewoon de Noordzee in, ik vind dat gewoon lekker om af te koelen.

Brr :brr: respect hoor!
Ik vind dat vreselijk, ben een enorme koukleum haha :D

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 09:07

Hier is alles weer in werking, met een upgrade.
We hebben dit jaar een warmtepomp gekocht voor het zwembad.
We wonen in België en we hebben doordat we vorig jaar pas zonnepanelen geplaatst hebben, geen terugdraaiende teller meer. Injecteren en een notendop voor krijgen, brengt niets op, dus verbruiken we de elektriciteit die we opwekken liever zelf.
Ons zwembad is een intex van 4,5m doormeter en ongeveer 90cm diep. Dus vrij veel water om op te warmen, dat lukt niet met enkel noppenfolie en de zon er op.

Ondertussen is het water opgewarmd en was het gisteren 30° warm.
En hebben de kids en partner er al verschillende keren in gezeten.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 10:59

Dat ervaar ik ook. Ons zwembad is een meter diep en mede dat warmt het toch net langzamer op, ondanks vol in de zon staan.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 08:34

Wij hebben zo'n intex zwembad van zo'n 3 meter diameter en zelfde diepte. En wij hadden vorig jaar al een lekkere tempratuur met enkel 1 zo'n zonnemat (geen idee hoe dat echt heet) en het werd op een gegeven moment zelfs 32 graden daarmee (mij iets te warm). Maar jr kan het zo instellen dat de mat niet meer verwarmt

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 12:02

Wij hadden 2jr terug, het eerste jaar voor de laatste dagen een verwarming op hout. Hebben flink gestookt toen, maar water warmde amper op.

Het is een bad met 7000 Liter, dus denk dat een veel sterkere pomp daar wel nog verschil in kan gaan maken.

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 19:31

Ons zwembad heeft ongeveer 15000 liter water. (welke in de winter erin blijft, dus we proberen zo min mogelijk water aan te vullen)
Tot vorig jaar verwarmden we met die zwarte zonnematten. Toen kregen we het ook opgewarmd, maar we vonden dat er veel plaats voor nodig was (veel matten naast elkaar) en dat wegens de vele koppelplaatsen er meer risico's waren op lekken aan de koppelingen en dus water verlies.
Nu dan met de zonnepanelen en geen terugdraaiende teller, is het voor ons wel belangrijker om onze zelf opgewekte energie zelf te verbruiken, ipv dat de energiefirma's je energie goedkoop aankopen en duur weer doorverkopen en winst maken op jouw kap. Daardoor hebben we een warmtepomp voor het zwembad.
Verder doen we ongeveer eens in de paar jaar een grote aankoop voor het zwembad, welke we meerdere jaren kunnen gebruiken, zwembad op zich, zandfilter, en nu dit jaar dus warmtepomp.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 19:51

Keandra schreef:
Ons zwembad heeft ongeveer 15000 liter water. (welke in de winter erin blijft, dus we proberen zo min mogelijk water aan te vullen)
Tot vorig jaar verwarmden we met die zwarte zonnematten. Toen kregen we het ook opgewarmd, maar we vonden dat er veel plaats voor nodig was (veel matten naast elkaar) en dat wegens de vele koppelplaatsen er meer risico's waren op lekken aan de koppelingen en dus water verlies.
Nu dan met de zonnepanelen en geen terugdraaiende teller, is het voor ons wel belangrijker om onze zelf opgewekte energie zelf te verbruiken, ipv dat de energiefirma's je energie goedkoop aankopen en duur weer doorverkopen en winst maken op jouw kap. Daardoor hebben we een warmtepomp voor het zwembad.
Verder doen we ongeveer eens in de paar jaar een grote aankoop voor het zwembad, welke we meerdere jaren kunnen gebruiken, zwembad op zich, zandfilter, en nu dit jaar dus warmtepomp.

Mag ook vragen welke verwarming je hebt? En bevalt die een beetje?

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 20:33

Hij staat bij ons, vandaag opgezet en hij nu aan het vollopen *\o/*

Nu alleen nog kijken hoe de filterpomp ook alweer aangesloten moest worden, we weten niet meer welke slang aan welk punt gekoppeld moet worden :o Dit jaar maar een foto maken.

We hebben dit jaar trouwens voor die balletjes gekozen ipv zand. Voor de mensen die dat ook gebruiken, wassen jullie die balletjes inderdaad om de 4 weken, zoals de handleiding zegt?

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 20:39

Hier ook bad aan het vullen hij is al over de helft na 1,5uur :=. Nog uurtje ongeveer denk ik dan is die wel vol. Klaar voor de 30 graden *\o/*.

Ik heb dit jaar voor eerst uitwasbare filters gekocht ben benieuwd.