Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
idinn schreef:Ik vind het systeem vooral slecht als je gedwongen wordt om te blijven huren. Voor ons is dat nu de optie met meeste voordelen. Prima, maar als je niet eens kan kiezen.
Relaxed, ja zo zijn er ook zat. Maar officieel moet je het gewoon opgeven natuurlijk. Die gok gaan wij niet wagen.
Badeendje, geldt dat dan voor alle regelingen of enkel de nieuwe regeling?
Citaat:Studieschuld telt minder zwaar mee
Goed nieuws voor ex-studenten met een studieschuld. Sinds 2021 weegt een studieschuld namelijk minder zwaar mee als je een hypotheek gaat afsluiten. De wegingsfactor wordt naar beneden bijgesteld waardoor je vanaf 1 januari 2021 met een studieschuld meer kunt lenen. Tot 2021 werd er nog gerekend met een vast rentepercentage, maar sinds 2021 is de maximale hypotheek berekening afhankelijk van de gemiddelde rente over de laatste vijf jaar. Bron: Klik
Prairy schreef:Sparen zal na volgende maand wel minder makkelijk worden aangezien ik in de ww kom. Gelukkig hebben we een goede buffer zodat ik even een adempauze kan nemen en mijn toekomst overdenken op mijn gemak.
moonsparkle schreef:Wij willen /moeten dit jaar de badkamer verbouwen, daarna willen we ook gaan sparen om te kunnen emigreren maar wij zullen denk ik niet in de buurt van een ton komenof misschien wel, maar dan qua overwaarde van ons huidige huis, we proberen namelijk ook nog af te lossen. Vind je het trouwens niet jammer dat je nu nog zo actief bezig bent met je voedselbos en dan met 4 jaar weggaan?
Alles zelf doen is natuurlijk heel handig als je ook handig bentanders kan het ook goedkoop duurkoop zijn
8nnemiek schreef:Ik kan deze maand ook wat minder sparen. Ik heb 500 euro op de spaarrekening gezet, maar vraag me af of ik met de rest uit kom.
We moeten volgende maand flink gaan klussen, dus ik heb al een hele lijst gemaakt met spullen en apparaten die we nodig hebben.
In het hoogseizoen kan ik meestal rond de 1000 euro per maand sparen, maar nu in het laagseizoen en ook nog met corona erbij heb ik al maanden geen werk gehad. Gelukkig krijg ik nog 1000 euro per maand via de TOZO regeling. Genoeg voor de vaste lasten en een beetje sparen voor als de regeling stopt en ik nog geen nieuwe opdrachten heb.
purny, dat is een dure hobby zeg! Maar wie weet kun je er uiteindelijk ook weer leuk wat mee verdienen. Of verkoop je je schilderijen nu ook al?
Prairy, ik hoop dat je er snel achter komt wat je wil gaan doen.
Mooie plannen hebben jullie, weet je al waar jullie heen willen emigreren? Al lijkt het me ook wel lastig om dat prachtige plekje achter te laten!
8nnemiek schreef:Ik kan deze maand ook wat minder sparen. Ik heb 500 euro op de spaarrekening gezet, maar vraag me af of ik met de rest uit kom.
We moeten volgende maand flink gaan klussen, dus ik heb al een hele lijst gemaakt met spullen en apparaten die we nodig hebben.
In het hoogseizoen kan ik meestal rond de 1000 euro per maand sparen, maar nu in het laagseizoen en ook nog met corona erbij heb ik al maanden geen werk gehad. Gelukkig krijg ik nog 1000 euro per maand via de TOZO regeling. Genoeg voor de vaste lasten en een beetje sparen voor als de regeling stopt en ik nog geen nieuwe opdrachten heb.
purny, dat is een dure hobby zeg! Maar wie weet kun je er uiteindelijk ook weer leuk wat mee verdienen. Of verkoop je je schilderijen nu ook al?
Prairy, ik hoop dat je er snel achter komt wat je wil gaan doen.
Mooie plannen hebben jullie, weet je al waar jullie heen willen emigreren? Al lijkt het me ook wel lastig om dat prachtige plekje achter te laten!
PSvanLot schreef:Het is voor jou nu wel een heel vervelend jaar zo!
Heb toevallig gisteren nog naar het filmpje gekeken wat je op onze buriloft gemaakt hebt. Het is zo mooi!
PSvanLot schreef:Het vaste sparen lukt hier deze maand wel, veel extra weet ik niet.
Vrijdag een nieuwe koelkast gekocht voor de schuur waar de drank in kan.
De andere was 15 jaar oud en dat was toch wel een beetje het einde. Hij ontdooide regelmatig zelf de diepvries
Es_ther schreef:PSvanLot schreef:Het vaste sparen lukt hier deze maand wel, veel extra weet ik niet.
Vrijdag een nieuwe koelkast gekocht voor de schuur waar de drank in kan.
De andere was 15 jaar oud en dat was toch wel een beetje het einde. Hij ontdooide regelmatig zelf de diepvries
Oh das niet handig nee.
Ik ben best wel gek op sparen, maar ik ben dan wel een autist die dan ronde bedragen er op wil. 1499 kan niet, 1500 wel.
Op m’n lopende rekening wordt dat wel lastig, daar gaan wel eens wat dingen van af waardoor dat onmogelijk is.
Ik ben benieuwd, heb m’n volledige grote mensen salaris gehad en heb een bedrag op m’n spaar gezet en nog wat op de lopende rekening. Even kijken of ik daar mee uitkom
Es_ther schreef:Ik ben best wel gek op sparen, maar ik ben dan wel een autist die dan ronde bedragen er op wil. 1499 kan niet, 1500 wel