Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ceffyl schreef:Nee verzwijgen zou ik ook niet doen. Je wilt toch naar waarheid je situatie uit laten rekenen na de aanschaf en inderdaad als ze je erop betrappen heb je geen recht op je NHG.
Onze hypotheekadviseur zei dat veel mensen studieschuld hebben en er daarom niet zo moeilijk over gedaan wordt. Als je gewoon werk hebt en kan aantonen dat je alles kan betalen is er niks aan de hand.
Century schreef:Is het niet meer zo dat de waarde van je studieschuld bij aanvang telt, ongeacht hoeveel je hebt afgelost? Tenzij je alles hebt afgelost natuurlijk.
Dat was bij mij nog wel zo, en dan heeft het weinig zin om versneld af te lossen, tenzij je alles aflost voor je een huis koopt. Kan je beter sparen voor je kosten koper bijvoorbeeld.
Pantykous schreef:PSvanLot schreef:Er zijn nog genoeg huizen, appartementen en flats te koop onder de 325. Heel veel zelfs.
Het was sarcastisch bedoeld.
Maar een beetje eengezinswoning zit je in mijn regio wel zo op 350k minimaal. En in de stad moet je dan helemaal niet willen wonen.
Century schreef:Is het niet meer zo dat de waarde van je studieschuld bij aanvang telt, ongeacht hoeveel je hebt afgelost? Tenzij je alles hebt afgelost natuurlijk.
Dat was bij mij nog wel zo, en dan heeft het weinig zin om versneld af te lossen, tenzij je alles aflost voor je een huis koopt. Kan je beter sparen voor je kosten koper bijvoorbeeld.
Marije_jiplover schreef:Ze gaan bij een hypotheek uit van het oorspronkelijke bedrag, tenzij je een keer een flink bedrag ineens hebt afgelost. Dan mag dat extra afgeloste bedrag in mindering worden gebracht op de oorspronkelijke schuld en telt het lagere bedrag.
Althans, dat was wat ze mij een tijdje terug vertelden bij een verkennend hypotheekgesprek.
Marije_jiplover schreef:Ze gaan bij een hypotheek uit van het oorspronkelijke bedrag, tenzij je een keer een flink bedrag ineens hebt afgelost. Dan mag dat extra afgeloste bedrag in mindering worden gebracht op de oorspronkelijke schuld en telt het lagere bedrag.
Althans, dat was wat ze mij een tijdje terug vertelden bij een verkennend hypotheekgesprek.