[VOLG] Een huis bouwen om bewuster te leven

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xXutopiaXx

Re: [VOLG] Een huis bouwen om bewuster te leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 23:21

Ja precies zo, zoveel mogelijk binnen, of in de schuur en 's avonds lekker buiten liggen als het eenmaal is afgekoeld :D Soms ff pootjes voelen, beetje nat maken. Ze komen 't wel door, maar tis wel sneu om te zien.. Brego is zo graag zooo blij, en dan vergeet ie ff hoe warm het is :') :(:)

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 10:57

Wat leuk die bloemetjes. Heb je gewoon zaaigoed tussen de houtsnippers gedaan of eerst zaaien en dan snippers?

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-20 11:11

Ik heb eerst gezaaid en daarna snippers gestrooid. Maar daar niet zo'n hele dikke laag. Het helpt wel goed om er vocht bij te houden.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 15:25

Ah, mooi idee voor volgend jaar dan :)
Al moet ik zeggen dat mijn zaaidichtheid vroeg in dit jaar ook een hoop bloemen zonder onkruid heeft bestreden en dat het meeviel hoeveel water ik moest geven.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-20 16:04

*\o/* we hebben schaduw!

Afbeelding

En beestjes!

Afbeelding

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 16:31

Heb je hem wel stevig vast staan??

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 17:44

Goede vraag, hier is hij al drie keer omgewaaid. Ondanks verankering aan houten palen. Die knapen gewoon af of werden uit de grond gerukt. Geen tunnelmodel, trouwens.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-20 18:41

Nog niet. Ik wil kijken of ik vanavond zandzakken kan vullen om er met spanbanden aan te hangen. Maar ik ben behoorlijk moe inmiddels. Dus ik weet niet of het me nog gaat lukken.

Vandaag heb ik ook de onderkant van de caravan afgezet (met oude panelen van een konijnenren die we nog hadden staan) zodat de katten er vanuit de ren niet onder kunnen. Van de week de ren ook bouwen...

Afbeelding

Vandaag is ook de buitengeiser geïnstalleerd. Deze week een hokje bouwen voor de pomp en dan kunnen we alles aansluiten en douchen.
Laatst bijgewerkt door Malenka op 16-08-20 18:54, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 18:50

Dat is met dit weer wel zo lekker ;)

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-20 18:55

Ja. Kunnen douchen mis ik hier nu wel. Een washandje is ook niet alles. :o

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 18:57

Net als vroeger in een teil in de woonkamer :D

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 20:09

Malenka schreef:
Ja. Kunnen douchen mis ik hier nu wel. Een washandje is ook niet alles. :o

Ik voel met je mee, hier is de douche er ook nog niet, gelukkig wel een bad en warmwater, maar dat is toch een beetje behelpen :=

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-20 21:48

Een bad zou echt heerlijk zijn. Maar ook dan zou ik de douche missen ja.

Ik zou na het eten zakken vullen om de tent vast te leggen. En toen kwam er totaal onverwachts een enorme storm en vloog de tent een stuk weg. We hebben hem met zijn tweeën een tijdje aan de grond weten te houden en toen kwamen buren ons te hulp. We hebben hem terug op zijn plek gekregen en hebben hem zo goed als het ging vastgebonden.

Morgen ga ik zandzakken vullen en aan de onderste buizen maken. Ik hoop dat hij in het vervolg blijft staan. Dit was heel erg eng.

Deze video heb ik gemaakt toen het al iets rustiger was en ik het wel aandurfde om 1 hand los te laten...

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 22:15

Ik zag die bui aankomen. In Almere heb je blijkbaar wel de volle laag gehad. In Amersfoort heeft het wat gerommeld en zachtjes geregend, maar die stortbui is uitgebleven. Heftig hoor. Goed dat je tent zo is blijven staan. Ik las net je berichtje van vanmiddag terug en dacht, als dat maar goed is gegaan met die voorspelde onweersbuien.

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 22:15

Pfff ik las dat je dat morgen wilde doen en zag buienradar... Vrienden van mij wonen vlakbij kou. Zag net filmpje van een ware waterhoos voorbijkomen. Denk dat je nog veel mazzel hebt gehad! Morgen snel goed vast zetten... Er komt nog meer onweer aan komende week...

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 22:46

Bij jullie was het ook heftig zeg! Het ging toch opeens tekeer.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-20 23:22

Ik heb helemaal geen radio of televisie aan gehad de afgelopen twee dagen. Ik was dus ook niet op de hoogte van de waarschuwingen. Anders had ik vanmiddag al gezorgd dat het stevig klaar stond.

Het lijkt er wel op dat we de volle laag hebben gehad. Er zijn hier flink wat bomen omgewaaid en er zijn enorme takken uit de bomen gescheurd.

Ik heb nu al enorme pijn in mijn rug en schouders. Hopelijk valt het morgen mee en red ik het met de zakken.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 09:18

Je zult wel wat spieren verrekt hebben met die aktie, hopelijk valt het mee.

Ik heb ooit 2 touwen over het zeil gespannen en met dikke grondankers vast gezet.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 10:39

Da's wel een hele steile leercurve geweest zo, daar zat je niet op te wachten. Het goede nieuws is dat de tent nog staat en dat je nu veel beter weet hoe je er voor kunt zorgen dat ie goed blijft staan bij de volgende storm zonder dat jij en/of anderen eraan moeten gaan hangen.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 14:39

Oeps, dat wordt beter een barometer kopen en ouderwets het weer leren te voorspellen ipv deze ellende zonder tv/radio :Y)

Je hebt al veel onkruid tussen het lava-split. Ik had eigenlijk verwacht van niet? Hoe zit dat? Eigenschappen van dat spul?

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 15:50

Oei! :oo Die bui had ik onderweg toen ik in de pick-up reed... heb doodsangsten uitgestaan :\ arme jullie dat jullie buiten waren! :oo En knap dat je je tunnel nog hebt weten te redden!! _/-\o_ Wel een mooie gelegenheid om inderdaad op ouderwetse manier het weer te leren voorspellen! :D +:)+

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-20 16:13

Hannanas schreef:
Oeps, dat wordt beter een barometer kopen en ouderwets het weer leren te voorspellen ipv deze ellende zonder tv/radio :Y)

Je hebt al veel onkruid tussen het lava-split. Ik had eigenlijk verwacht van niet? Hoe zit dat? Eigenschappen van dat spul?

Een barometer is een goed idee! Mijn man is binnenkort jarig. Een weerstation is wel een heel geschikt cadeau!

Het is geen eigenschap van de lava. Er ligt zelfs worteldoek onder. Alle distels (en een enkele andere plant) groeien gewoon belachelijk goed hier en komen er van onderaf doorheen!

1 van de bogen van de tent is helaas wel echt gesneuveld op twee punten. Ik ben hem nu dus een boog korter aan het maken. Ik heb liever dat hij wat korter is en dat wat er staat stevig is. Ik weet alleen nog niet helemaal hoe ik het overtollige zeil ga verwerken.

Deze plek was het ergste. Het geeft wel aan hoe veel kracht er op kwam...

Afbeelding

En in de wijk zijn volwassen bomen gewoon omgeknakt alsof het lucifers zijn. Ongelofelijk. We hebben echt mazzel gehad dat er bij ons niks ernstigere is gebeurt.

Ik kan me de angst in de auto dan ook zeker voorstellen xXutopiaXx.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 17:09

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-20 17:25

Wat een mooi beeld zeg! Wat werd het donker!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 17:25

@malenka: wat ik wel doe om dunne metalen buizen wat sterker te maken is een iets dunnere ijzeren buis er in schuiven zodat ie aan beide zijden 50 cm er in steekt en dan via geboorde gaatjes vastschroeven (of een spijker er door en die dan omslaan).