[VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xXutopiaXx

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-19 17:12

Hahaha _O- Ik wilde 'm wel laten wrappen/spuiten (ooit :') ), maar toch niet in die kleur geloof ik _O-

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 17:33

Wooooooow, wat een dikke bak!! Reed jij eerst met die Twingo, of je vriend? En welke auto blijft er nu nog voor de boodschappen? :')
Super toffe combinatie zo met de Ifor!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-19 17:51

Thanks :+: Zou de auto graag een beetje in dezelfde kleur als m'n trailer willen <3
Haha nee mijn vriend := Dit is mijn auto:

Afbeelding

Hier in combinatie met m'n trailer, heel ander gezicht :') Nog op de boerderij waar m'n paarden eerst stonden :P

Afbeelding

En die zal blijven voor woon-werkverkeer en alle tussendoor-ritjes :D Ook niet heel zuinig meer, maar zuiniger dan dat bakbeest _O- Ooit komt er wel weer een nieuwere, maar ik kan niet eens afscheid nemen voor nu :') Ik hecht me nogal aan stomme dingen... al hecht ik me waarschijnlijk meer aan de herinneringen die deze auto ophaalt.. :+: mijn vader heeft deze nieuw gekocht (toen ik 13 was :P ) en ik heb hem een paar jaar geleden over mogen nemen, staan nu ruim 350.000 km's op de teller, allemaal door ons gereden.. vakanties, naar m'n familie, dingen ophalen (puppy's enzo :P ) <3 Dus daar kan ik nog geen afscheid van nemen haha

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 18:02

Als je je nieuwe auto meeneemt naar je werk kan er niemand meer parkeren :')

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 18:32

Ooooooh een F250 super duty :~ Ik.ben.niet.jaloers. O:)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 22:57

Ow, heerlijk. Pick up is gewoon ideaal.

Je moet met de volle trailer erachter inderdaad wel wat rekening houden met je paarden. Die staan nogal snel tegen de achterstang aan als je een poepie gas geeft :)

Het tanken is vreselijk. Ooit komt er misschien weer eentje, maar heb nu een USA Ford 4x4 slagje kleiner en die zuipt ook nog en dat vind ik echt vreselijk.

Heel veel veilige km's gewenst en mooie ritjes.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-19 09:04

quera schreef:
Als je je nieuwe auto meeneemt naar je werk kan er niemand meer parkeren :')

Gisteren dus gedaan := Heb 'm maar gewoon midden op het gras neergezet _O- Collega's wilden wel 's zien wat 'k nou weer gekocht had :')

Hilary schreef:
Ooooooh een F250 super duty :~ Ik.ben.niet.jaloers. O:)

Haha jaaa, jij kent je auto's! :D :+:

superpony schreef:
Ow, heerlijk. Pick up is gewoon ideaal.

Je moet met de volle trailer erachter inderdaad wel wat rekening houden met je paarden. Die staan nogal snel tegen de achterstang aan als je een poepie gas geeft :)

Het tanken is vreselijk. Ooit komt er misschien weer eentje, maar heb nu een USA Ford 4x4 slagje kleiner en die zuipt ook nog en dat vind ik echt vreselijk.

Heel veel veilige km's gewenst en mooie ritjes.

Thanks! :D En idd, moet wel beetje voorzichtig gas geven :')

rocymaxJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 09:58

Wat een mooie auto, super!!

Hahahah, ik vind de foto van Brego in de nieuwe auto zooo schattig <3

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-19 10:04

Deze is ook leuk :')

Afbeelding

rocymaxJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 10:17

Ahhhhh, daar smelt je toch van <3 <3

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-19 10:25

rocymax schreef:
Ahhhhh, daar smelt je toch van <3 <3

Sowieso.. ben echt zó gek op dat dier :+: Zo lang issie er nog niet, maar ik word helemaal warm van binnen als ik aan 'm denk.. <3 en dan issie nu nog (vaak) in z'n irritante puppy-puber fase :')

rocymaxJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 11:49

Ja, idd, je kan soms zo'n klik hebben met je hond, heerlijk toch! <3

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 11:55

Haha, het is echt zo'n kleine pup in die auto <3
Je hoeft in ieder geval niet bang te zijn dat hij niet op de achterbank past als hij groot is :D

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 12:44

Gave bak Natas, van welk jaar is tie en is tie zeker op benzine? Welkom in de wereld van de volle tank en lege portomonnee. Drama, hier in de buurt pak ik toch vaak de suburban op gas omdat die nog niet zo geweldig rijdt zoals hij nu verhoogd is en met de grote sloffen.
Maaarrrr die is ook 4 x 4 en dat blijft toch wel een aantrekkelijk dingetje voor mij ook haha, vroeger veel 4 x4 gereden op de maasvlakte enz....echt zo gaaf.

Blij dat Splash weer beter gaat joh, t is altijd zon zorgen als ze wat hebben....

En wat groeit Brego toch hard zeg, wat weegt hij nu?

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-19 13:33

rocymax schreef:
Ja, idd, je kan soms zo'n klik hebben met je hond, heerlijk toch! <3

Jaa echt heel erg fijn :+:

TinkerTreas schreef:
Haha, het is echt zo'n kleine pup in die auto <3
Je hoeft in ieder geval niet bang te zijn dat hij niet op de achterbank past als hij groot is :D

Haha jaa, dat komt wel goed :D Is zelfs nog wel plek voor een tweede..... <<)

BarbaraNova schreef:
Gave bak Natas, van welk jaar is tie en is tie zeker op benzine? Welkom in de wereld van de volle tank en lege portomonnee. Drama, hier in de buurt pak ik toch vaak de suburban op gas omdat die nog niet zo geweldig rijdt zoals hij nu verhoogd is en met de grote sloffen.
Maaarrrr die is ook 4 x 4 en dat blijft toch wel een aantrekkelijk dingetje voor mij ook haha, vroeger veel 4 x4 gereden op de maasvlakte enz....echt zo gaaf.

Blij dat Splash weer beter gaat joh, t is altijd zon zorgen als ze wat hebben....

En wat groeit Brego toch hard zeg, wat weegt hij nu?

Thanks :D Is uit 2001 en loopt op diesel! :P Lijkt mij ook fantastisch om er ook een keer een echt 4x4 ritje mee te maken :D Inderdaad wel heel fijn dat Splash het zo goed doet :+: Blijf 'm nog wel in de gaten houden, maar z'n kuur is af en de wond is netjes :j Heb eigenlijk geen idee wat ie weegt.. zal toch wel rond/over de 20kg gaan denk ik? Maar we hebben ook geen weegschaal, dus misschien eens langs de dierenartsenpraktijk hier rijden om te wegen :D Ben ook wel benieuwd namelijk haha

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 22:47

pien_2010 schreef:
Ik vind je topic echt heel erg leuk, maar voor mij mag wel ietsjes minder foto's en tekst. Het is iedere keer echt heel erg veel :o en vraagt veel tijd om bij te lezen. Tijd die ik eigenlijk niet zo heb.

Wat een grap dit _O-
Dat je het uberhaupt durft te zeggen := :')

Gewoon lekker doen wat goed voelt Natasja!

Ik lees steeds in stilte mee!! :))

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 23:26

Wij hebben een 350 van 2002, heb je de 7.3L dan? Die zijn zoveel beter dan de nieuwere motors die er nu in zitten! :D
En hele gave kleur! :j

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 23:40

Libera schreef:
Wij hebben een 350 van 2002, heb je de 7.3L dan? Die zijn zoveel beter dan de nieuwere motors die er nu in zitten! :D

Die mag je in Nederland niet rijden op B schijnt.........

Zulke rare regels soms, want de grootste Crafter mag ik wel op B rijden.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-19 09:25

_KiMbErLeY_ schreef:
Gewoon lekker doen wat goed voelt Natasja!

Ik lees steeds in stilte mee!! :))

Gezellig Kimberley, dankjewel! :D

Libera schreef:

Jaa, we hebben de 7.3L <3 En inderdaad, na wat onderzoek bleek dit het beste model te zijn =:) F350 leek me wat overdreven voor NL :') Maar zo'n gave bak ook... kan ook niet anders :D :+: Thanks!! :D

superpony schreef:

Regels zijn sowieso raar hier haha... zoveel vreemde mazen in de wet en de meest logische dingen lijken onmogelijk :')

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 12:07

superpony schreef:
Libera schreef:

Wat weegt een F350 dan? Ik rij een Suburban uit 73 van 2800 kg dus gewoon B rijbewijs... Neem niet aan dat hij veel zwaarder is of zwaarder dan 3500? Of zit ik er zo ver naast?

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-19 12:08

Ik kan ook even niet achterhalen hoe zwaar onze auto nu is, maar hij mag max. 3500 kilo wegen, dat kunnen we om laten zetten naar 4000 en dan mag je dus inderdaad alleen met C-rijbewijs rijden :P Rijklaar gewicht, geen idee...

We gaan weer even een weekje verder! :D De week van 2 t/m 6 september. Wat gaat de tijd toch hard!! :oo
Maandagochtend begon al met een enthousiaste Brego :') Wilde graag spelen :=

Afbeelding

En een fijn voerrondje voordat we naar ons werk gaan, wat een heerlijke plaatjes geeft dat toch <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Iemand was het er niet mee eens dat ie binnen moest blijven, terwijl wij op werk zijn _O-

Afbeelding

En die iemand heet Flits :=

Afbeelding

Bende van ellende bij elkaar :') Nog niet uitgemest :=

Afbeelding

En nu helemaal compleet :') Brego voelt zich echt een van hen.. de paarden denken er echter anders over := de enige die echt heel voorzichtig met 'm is, is opa Splash <3

Afbeelding

Kleine grote hond :+:

Afbeelding

Het kleedje, gekocht op de jaarmarkt tijdens de corso, een plekje gegeven <3

Afbeelding

Flitsie mag weer voorzichtig buiten rondkijken en hij vindt het maar wat leuk! :D

Afbeelding

Vriendje begonnen met de voorbereidingen voor het betegelen van een deel van Jay z'n paddock. Hij staat hier zo vaak en wij moeten steeds met de kruiwagen dat stukje lopen om te voeren/uit te mesten, dus voorbereidend op het nattere weer: even een stukje verharden :D En we hebben mooie tegels van die collega van mij 8-) Dus dat komt goed uit :D

Afbeelding

Afbeelding

Terwijl ik die tijd lekker benut om even met Jay aan de slag te gaan :+:

Afbeelding

Autumn is coming, komen steeds meer mooie kleurtjes overal <3

Afbeelding

Afbeelding

Lekkere diertjes <3 Beetje verzopen :=

Afbeelding

Even een mooi doorkijkje, vanaf de miniwei richting huis. Vriendlief staat in de keuken te koken :D +:)+

Afbeelding

Er was iemand boos op Tamme denk ik _O-

Afbeelding

Hoe kun je hier nou boos op worden?! :oo <3

Afbeelding

Pony's een sfeerlichtje....

Afbeelding

... wij ook een ander lampje.. Zo'n ouderwetse glazen lamp, waar iedereen tegenaan liep := vervangen door deze:

Afbeelding

Deze week heeft vriendje ook mijn oude zadelkast omgebouwd. Hij was ooit gebouwd om ook 3 zadels te kunnen huizen, maar deze hebben we elders veilig opgeborgen, dus nu kunnen er planken in om al die dekjes enz. eens netjes op te bergen :D

Afbeelding

Gelijk ook maar begonnen met inruimen :D

Afbeelding

Nog een dagje thuisgewerkt, met goed gezelschap :+:

Afbeelding

Ligt lekker denk ik :') _O-

Afbeelding

Heb ons maar lekker getrakteerd op kruidnoten :+:

Afbeelding

Ons vloerkleedje :')

Afbeelding

Uiteindelijk maar vermaakt met z'n snuffelkleedje :D Wat snoepjes erin verstoppen en hij is toch zeker 30 seconden zoet! _/-\o_ :')

Afbeelding

Nieuwe regenmeter, de oude die de vorige bewoners hadden achtergelaten was een beetje lek.. geeft niet zo'n heel betrouwbare meting :P Brego vindt 'm ook leuk :')

Afbeelding

Tamme en Splash doen nog steeds goed hun best om van de wei een bak te maken :P Wederom nog niet uitgemest.. :=

Afbeelding

Afbeelding

Zelfs als ik ga rijden, moet Brego er met z'n neus bovenop zitten :')

Afbeelding

En ein-de-lijk zijn onze gordijnen binnen!! Zou een levertijd van 3 weken zijn... waren er íetsje meer ^) Maar we zijn er niet minder blij mee. Dus, konden we op pad om een gordijnrails te kopen :D Idee was om de rails mooi uit 1 stuk te nemen, onze kamer is niet zo groot, dus kwam neer op een rails van 4m. Maarja..... dat moest wel in de auto mee _O- Dat ging zo:

Afbeelding

Niet geheel veilig of comfortabel... :') Leek wel of we aan het jousten waren := Maar we zijn heel aangekomen en er zijn ook geen verdere slachtoffers gevallen :')

Tot slot: vrijdagavond nog een heel fijn ritje gemaakt met een vriendin :+: <3

Afbeelding

En onderweg even een sprongetje gemaakt :D

Afbeelding

Morpheus81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 12:50

Superleuk verslag weer! Stap voor stap steeds een beetje meer af, heerlijk! Hoe ga je die bestrating precies doen? Gewoon vlak maken en tegels erop? Of komt er ook nog zand tussen? Wij moeten ook nog wat bestraten namelijk.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-19 13:02

Thanks! :D
We zitten al op zandgrond en kan je vertellen dat wij deze tegels gewoon op het afgegraven zand hebben gelegd :P Daarna beetje eigen zand er weer overheen en tussen de voegen geveegd en in laten klinken. Maar mochten we de oprit opnieuw bestraten, zou ik het zeker anders willen. Dit ligt overigens wel op afschot en allemaal even diep enz. Dat heeft ie netjes uitgemeten :j Maar niet met zo'n trilplaat gewerkt bijv. :P Gewoon beetje uit de losse pols haha

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 13:12

Leuke foto's weer!!

Brego zijn kop, hahaha Lijkt wel of hij elke dag zijn gaar rechtop fohnt. Hij krijgt wel een volwassener koppie, maar de rest is nog baby :)

Als ik een leuke foto neem, ligt er ook nog altijd mest, ggrrrrr.

Maar ehhh........jullie hebben een pick up. Daar had je wel gordijn rails mee kunnen halen :) Of past die daar niet op de p plaats, hahaha

Als wij hier wat bestraten maken we het zand los en dan slaat mijn man de tegels er wel in. Onze tuin en onder de overkapping liggen al 8jr super strak zo. Maar lopen geen paarden op natuurlijk.

Enige is waar de paarden staan is het bestraten ooit niet heel goed gedaan en blijft het water langs 1 kant staan en dat is wel vervelend. Wij maken dan een geul ernaast en kan het wel weglopen, maar bij een echt flinke bui is het wel een zooi. Ze hadden wat moeten laten aflopen.

Heerlijk als je ook al wat kan doen aan sfeer enzo. Dan maak je het tussendoor ok echt thuis. Anders krijg je zo een ik leef in een bouw gevoel elke dag.

SensaHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 13:52

Wat hebben jullie elke keer weer veel gedaan! +:)+
Gezellige plaatjes weer. :) Leuk om te volgen!
Hoe groot is de bak? (Of had je dat al een keer gezegd? :o ) Hij lijkt enorm vind ik. :D