Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

veerledec

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 14:57

Zicht naar buiten valt tegen, je kijkt niet zo vaak naar boven is mijn ervaring :P. Onze badkamer was totaal niet vochtig, dus daar was het niet zo voor nodig. Het waait ook niet zo lekker door als een raam in de muur, is mijn ervaring.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 22:18

Wij hebben wel een koepel genomen in de badkamer terwijl we zelfs al een raampje hebben. Het wordt niet warmer dan elders, en hij kan ook open bij ons.

Geen lekkage tot nu toe. 1 keer maar toen hoosde het buiten en waren m vergeten dicht te doen, totdat de buurvrouw appte, volgens mij staat jullie koepel nog open :')

Edit; hij is 80x80 cm

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 11:36

Babsiej schreef:
Wij hebben wel een koepel genomen in de badkamer terwijl we zelfs al een raampje hebben. Het wordt niet warmer dan elders, en hij kan ook open bij ons.

Geen lekkage tot nu toe. 1 keer maar toen hoosde het buiten en waren m vergeten dicht te doen, totdat de buurvrouw appte, volgens mij staat jullie koepel nog open :')

Edit; hij is 80x80 cm

Ow ja, dat zou mij ook zeker overkomen. Ik heb altijd mijn was nog in de regen hangen en dat soort dingen.

We moeten even gaan meten. Daar gaat het platte dak precies het schuine dak in, dus er zou wel een dikke rand in plafond komen.

jsofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 08:16

Hoi!

Wij zijn onze nieuwe badkamer aan het uitzoeken. De wordt geplaatst in een lege kamer waar al afvoer en warm + koud water ligt.

Afbeelding

Dit zijn de tekening zoals het ongeveer gaat worden:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tegels + kraankleur

Afbeelding

De materiaalkosten komen uit op ongeveer €10 000.-. Ik ben nu in afwachting van de offerte voor het kosten van het plaatsen door de aannemer. We zullen de aannemer assisteren maar leidingen verleggen etc willen we hem wel laten doen. Daar wil je geen risico’s lopen :-).

Ik ben benieuwd naar jullie kosten hoor het plaatsen?

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 09:04

jsofie schreef:
Hoi!

Wij zijn onze nieuwe badkamer aan het uitzoeken. De wordt geplaatst in een lege kamer waar al afvoer en warm + koud water ligt.

[ [url=m/9bakax.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit zijn de tekening zoals het ongeveer gaat worden:

[ [url=m/fiU71V.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/B500SK.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/QV8x2a.jpg]Afbeelding[/url] ]

Tegels + kraankleur

[ [url=m/dyL5Hs.jpg]Afbeelding[/url] ]

De materiaalkosten komen uit op ongeveer €10 000.-. Ik ben nu in afwachting van de offerte voor het kosten van het plaatsen door de aannemer. We zullen de aannemer assisteren maar leidingen verleggen etc willen we hem wel laten doen. Daar wil je geen risico’s lopen :-).

Ik ben benieuwd naar jullie kosten hoor het plaatsen?

Is er niet nog iets door te puzzelen? Je kijkt nu vanuit douche en bad op het toilet, niet het meest mooie uitzicht.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 09:09

In zo een grote kamer zou ik ook zeker het toilet niet zo recht bij bad en douche zetten. Je hebt nog super veel ruimte over!

jsofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 09:17

Daar hebben jullie zeker gelijk in en vind ik zelf ook een beetje. Maar ik wil perse het bad in het midden van het raam hebben. Dan blijft de loze muur gelijk rechts bij binnenkomst over. Die is nu helemaal leeg. Maar enkel een wc daar vind ik er ook zo gek uitzien?

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 09:19

jsofie schreef:
Daar hebben jullie zeker gelijk in en vind ik zelf ook een beetje. Maar ik wil perse het bad in het midden van het raam hebben. Dan blijft de loze muur gelijk rechts bij binnenkomst over. Die is nu helemaal leeg. Maar enkel een wc daar vind ik er ook zo gek uitzien?

Waar kijk je op uit door het raam? Ga je echt in bad zitten om daar door heen te kijken?

Wastafel naar de lege muur, wc waar douche zit en dan de douche met glazen wand ipv in zo'n dicht hok?

jsofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 09:23

Blue_flower schreef:
jsofie schreef:

Waar kijk je op uit door het raam? Ga je echt in bad zitten om daar door heen te kijken?

Wastafel naar de lege muur, wc waar douche zit en dan de douche met glazen wand ipv in zo'n dicht hok?

Je kijkt uit op de tuin. Het is niet vanwege het uitzicht maar omdat ik dat de mooiste plek vind om het bad te plaatsen.

De wastafel kan niet naar de lege muur ivm de borstwering. Die is te laag. Het schuine dak begint vroeg.

Een glazen douche vinden wij niet mooi.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 10:46

@jsofie: wastafel naar de lange lege muur en toilet op de plek van de wastafel? Zou hem dan persoonlijk niet tegen het muurtje doen van de douche, maar de vaste muur zegmaar. De bad zo voor het raam vind ik wel erg mooi inderdaad!

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 16:42

Ik vind het zo juist erg mooi eigenlijk, precies om de redenen die je aangeeft :j

Mijn badkamer wordt momenteel geplaatst :D Ik was uiteindelijk rond de £2000 kwijt voor materiaal en £4250 voor het plaatsen. Ik woon dus in de UK dus misschien ligt het hier heel anders. En mijn badkamer is maar 4m2 :+ We verblijven voor het gemak in de tussentijd maar even bij m'n schoonouders :+

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 18:52

Eulogy schreef:
Ik vind het zo juist erg mooi eigenlijk, precies om de redenen die je aangeeft :j

Mijn badkamer wordt momenteel geplaatst :D Ik was uiteindelijk rond de £2000 kwijt voor materiaal en £4250 voor het plaatsen. Ik woon dus in de UK dus misschien ligt het hier heel anders. En mijn badkamer is maar 4m2 :+ We verblijven voor het gemak in de tussentijd maar even bij m'n schoonouders :+

Ik zie bij Homes under the Hammer altijd mensen een compleet huis verbouwen voor 10.000 pond, dus geen idee wat verder normaal is bij jullie, hahahaha. :')

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 18:57

Onze badkamer vergt veeeel meer uren en tijd dan ze in eerste instantie hadden beraamd... Denk dat dat nog een leuke discussie wordt met afrekenen. We hadden gerekend op 15.000.

Maar hier in ieder geval beeld van alles wat nu is:
https://youtu.be/AiBXQ_jG7Gw

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 20:03

Mooi Elsea!

Onze badkamer zijn de materiaalkosten uitgekomen net iets onder de 9000 en werkloon op 4500 (waarvan een gedeelte zwart). Het stucwerk komt daar nog bij want dat is meegenomen in de kosten voor het hele huis.

jsofie mooie badkamer! Wij krijgen dezelfde kleur kranen. Ik snap wat er bedoeld wordt met het toilet, het is nu een beetje propperig terwijl je zo'n grote ruimte hebt! En ik mis wat kastruimte, maar dat is wellicht niet meegenomen in de tekening.

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 20:06

Wij hebben twee weken terug materiaal besteld voor de badkamer. Komt uit op 6000 euro (tegels+bad+douchekop etc.) Wij gaan een hoop zelf doen, maar voor t tegelen vragen we wel een vakman. Nog geen idee hoeveel dat wordt.

jsofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 08:30

Denise_Storm schreef:
@jsofie: wastafel naar de lange lege muur en toilet op de plek van de wastafel? Zou hem dan persoonlijk niet tegen het muurtje doen van de douche, maar de vaste muur zegmaar. De bad zo voor het raam vind ik wel erg mooi inderdaad!

De wastafel kan vanwege het schuine dak helaas niet tegen de lege muur!

Eulogy schreef:

Ik ga het rijtje douche wc en bad uittekenen op de grond. Kijken hoe dat uitvalt! Anders verplaatsen we hem alsnog precies naar de overkant.

Kirstenn schreef:
Mooi Elsea!

Onze badkamer zijn de materiaalkosten uitgekomen net iets onder de 9000 en werkloon op 4500 (waarvan een gedeelte zwart). Het stucwerk komt daar nog bij want dat is meegenomen in de kosten voor het hele huis.

jsofie mooie badkamer! Wij krijgen dezelfde kleur kranen. Ik snap wat er bedoeld wordt met het toilet, het is nu een beetje propperig terwijl je zo'n grote ruimte hebt! En ik mis wat kastruimte, maar dat is wellicht niet meegenomen in de tekening.

Kast zou nog tegen de lege muur komen! (Idee is nu om de wc daar misschien toch naast te zetten om wat meer ruimte bij de douche te krijgen). En zit aan een spiegelkast te denken boven de wastafel. Naar de kamer toe zit een brede gang vanaf onze slaapkamer. Daar kunnen ook nog kasten.

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 12:11

Wat leuk om iedereens plannen te zien en de kosten.
Wij zijn nu een huis aan het bouwen en we hebben vorige week de keuzes gemaakt.
Nu zie ik veel sunshowers, gebruiken jullie deze dagelijks?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
In februari zal ik het eind resultaat posten!

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 13:17

Siersma schreef:
[ [url=m/3JYlMd.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/hwTGxa.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is de stand na dag 1. Er zit geen vloer meer in, maar nu isolatie. Daar komt morgen nieuw beton op. Terwijl dat droogt gaat de instalateur verder met de keuken want die doen we ook gelijk aangezien die grenst aan de badkamer

Edit, de laatste oude tegels worden eruit gehaald als de vloer droog is

Inmiddels dus al een maand bezig maar einde is in zicht. Hebben behoorlijk tegenslag gehad. Hele vloer eruit want oude rioolpijp moest er ook uit en nieuw stuc droogde niet. Maar we schieten nu op

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Vanavond komt t nieuwe plafond erin, agnesplaten. En dan komt morgen t sanitair erin. Alleen de douchrdeur duurt nog een week of 6. Meten kon pas toen de tegels erin zaten en dat was pas afgelopen week

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 14:41

Balko schreef:

Ja, absoluut! Ik sla echt nooit een dag over. En ik heb hem nu al een jaar of 6. Ik vind het gewoon echt vervelend om op vakantie te gaan, want dan mis ik mijn sunshower. Ik gebruik eigenlijk alleen maar de infrarood en ik voel het echt aan mijn lijf als ik hem niet heb gebruikt.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 14:54

Wij zijn aan het slopen, dus moeten nu wel defintief gaan beslissen waar wat gaat komen. En de discussie wel of geen bad nog steeds.

Maar er moet echt een grote, dus niet zo standaard douche komen.

Ik moet alleen leren bij inrichten dat het in een badkamer wel iets dichter tegen elkaar aan mag staan. Dat hadden we in ons vorige huis ook, maar daar hadden we op basis van hoe het was, aanpassingen gedaan. Nu is het echt een 100% blanco vel.

Plukje schreef:
Balko schreef:

Ja, absoluut! Ik sla echt nooit een dag over. En ik heb hem nu al een jaar of 6. Ik vind het gewoon echt vervelend om op vakantie te gaan, want dan mis ik mijn sunshower. Ik gebruik eigenlijk alleen maar de infrarood en ik voel het echt aan mijn lijf als ik hem niet heb gebruikt.

Hoelang sta je eronder dan?

Ik blijf echt twijfelen. Ik wilde een infrarood sauna. Die zou ipv een bad komen. Nu toch twijfels, dus zou die apart komen te staan. Maar als ik naar een sunshower kijk, kan je die ook weglaten misschien. Ben alleen bang dat we er dan veel te lang onder blijven staan.

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 20:35

Superpony schreef:
Hoelang sta je eronder dan?

Ik blijf echt twijfelen. Ik wilde een infrarood sauna. Die zou ipv een bad komen. Nu toch twijfels, dus zou die apart komen te staan. Maar als ik naar een sunshower kijk, kan je die ook weglaten misschien. Ben alleen bang dat we er dan veel te lang onder blijven staan.

Er zit een Max op. 8 minuten infrarood of 10 minuten UV, daarna moet het apparaat 4 minuten afkoelen.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 20:49

Plukje schreef:
Balko schreef:

Wij hebben geen SUN functie, maar alleen de infrarood lampen; ik vind het zaaaalig _/-\o_

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 21:00

Ik gebruik hem ook heel veel. Overigens doet die van mij het wel een kwartier. Heerlijk! Ik heb ook alleen infrarood. In mijn vorige huis had ik een infraroodsauna, dit vond ik persoonlijk toch relaxter.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 21:03

In een infrarood sauna ga je wel meer zweten idd, in die zin "werkt" het dan beter.
Wat ik een voordeel van de lampen in de douche vind, is dat het (vooral 's winters) lekker wat extra warmte geeft en dat je dus in een inloopdouche het echt niet koud hebt, zelfs niet als je de deur van de badkamer een stukje open hebt staan.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 21:05

Ik laat hem ook altijd nog aanstaan tijdens het afdrogen en het nawissen van de muren/douchescherm. Fijn die warmte erbij.