Wat een leuke plant die varen. Ik krijg een beetje honger van de naam
anjali
Geplaatst: 01-09-18 17:20
RianneH schreef:
Ik heb vrijwel nergens binnenpotten in Die terrakorrels moet ik maar eens halen voor de zekerheid, maar tot nu toe geen klagende planten gelukkig.
Mijn 'geredde' stippenplant/Begonia Maculata doet het heel goed [ [url=m/F0QMCT.jpg]Afbeelding[/url] ]
Die is apart!
craiester
Geplaatst: 01-09-18 21:41
Sorry dat ik even binnenval, maar ik heb een vraagje. Mijn zus heeft deze cactus cadeau gekregen en heeft er wel een emotionele waarde aan. Maar nu begint hij te schimmelen en is ook kapot gegaan van binnen. Is deze nog te redden?
Nee die is niet meer te redden helaas. Ze rotten van binnenuit.
Morgen plantjesruil in de Willemeen in Arnhem!! Wie komt ook? Ik heb last minute wat baby's gevonden en een calathea gescheurd, een hangplant gestekt en een bladwortel van chinees lantaarntje in een apart potje gedaan.
Ik wilde heel graag naar de plantenruil maar ik red het niet! Maar had ook niet zo veel te ruilen, met die wolluis. Lekker alles besmetten daar
craiester
Geplaatst: 02-09-18 15:36
Bedankt iedereen, heb hem al omgepot in heel droge aarde en heb hem op een plek gezet waar hij maar half zon krijgt. Als dat niet werkt ga ik proberen het slechte stuk eruit te snijden en hopen dat hij dat red. Die wavy fern is trouwens heel leuk, hoe groot wordt die?
Vanmorgen kon ik het ook weer eens niet laten. Ik heb allemaal wekpotten met planten. En nu stond er bij de AH een cactus in een wekpot voor 5 euro. Ja die is dus mee gegaan voor bij de rest.
En nu heb ik het idee om ook een mini cactus in een van mijn potten te gaan houden. Vond hem zo leuk met het zand en schelpjes.
Sokje_6
Geplaatst: 04-09-18 16:47
Mijn kruidje-rmn heeft bloemen! En er zitten nog veel meer knoppen aan. Plant is inmiddels rond de 50 cm hoog schat ik.
Edit: Kak, bokt-upload doet het niet. Maar ze zijn mooi roze in ieder geval.
cathyenbeau
Geplaatst: 04-09-18 21:21
Hoi allemaal!
Sinds ik op kamers woon (Een aantal dagen ) heb ik wat plantjes voor op mijn kamer gekocht. Het is de eerste keer dat ik voor planten ga zorgen, dus ik hoop dat ze het gaan overleven.
Ik heb twee sierpepertjes, twee cactussen en Aloë humilis:
Daarnaast heb ik nog een Aloë vera en een soort cactus; ik denk dat het de madagascarpalm is, maar dat weet ik niet helemaal zeker. Daar moet ik nog foto's van maken.
En de leukste vind ik zelf de Yucca, maar ik had al gelezen dat de meningen in dit topic daarover verdeeld zijn.
Ik heb ook een yucca staan, heeft niet zoveel verzorging nodig.
RianneH
Geplaatst: 05-09-18 18:00
Mijn olijf heeft last van beestjes Iemand die weet wat ze zijn en vooral, hoe ik hem kan ontdoen van de extra huisdieren?
Edit, lijkt op de spinselmot. Nu nog zien hoe ik dat kan oplossen..
senna21
Geplaatst: 05-09-18 18:30
Naast het bestrijden van beestjes, is het vooral belangrijk om kritisch te kijken naar de omstandigheden waarin de plant staat. (licht, temperatuur, vocht, tocht, potgrond, etc. etc.) "Beestjes" is meestal een teken van verminderde weerstand door niet optimale omstandigheden. De zwaar aangetaste bladeren zou ik sowieso weghalen.
kelliiee1993
Geplaatst: 07-09-18 11:14
Ik meld me hier ook maar.
Sinds ik op mezelf woon is het erg leuk om plantjes te kopen en overal neer te zetten.
O ik ben ook enorm bezig met planten op het moment.
Ik heb een potje met magneten gekocht en hangt aan mijn stelling. Daar zit een mooi mini plantje in.
Ik heb twee closed terrariums gemaakt. Maar een met een vetplant de ander met een minicactus.
En heb planten gekocht voor mijn mieren aquarium. Dat moest iets meer aangekleed worden. En als de planten aanslaan mogen de mieren ook los erin.
Ik hoor en zie steeds vaker dat mensen oude aquariums ombouwen en er planten in zetten. Ik ga alleen nog een stapje verder en heb hem aangepast voor mieren. Het ziet er zo gaaf uit.
Foto's zullen nog volgen. Alles mag nu even weer acclimatiseren want ben daar net klaar mee.