Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Alwiene

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 00:42

Hier ook alleen in 2 dagen haha. Hij is naar mijn idee iets kleiner dan die van t merk Fanny maar met creme fraiche, mozzarella, ananas, banaan en nog kaas erover machtig zat om vol te zitten van een halve. Maar ben geen erg grote eter :)

Rosedias

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 07:00

Heyhoi! Ik meld mij hier ook vanwege het student zijn, haha.

Heeft iemand tips om geld te besparen als je maar een klein vriesvakje hebt?
Momenteel kunnen er drie bakjes eten in en ongeveer 3x 500 gram vlees (uit de verpakking halen, in een plastic zakje) en 2x kipfilet tuinkruiden verpakkingen.

amsterdam10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 07:03

Je kunt bakjes eten tot zon 3/4 dagen bewaren in de koelkast. Je kunt dus wel een beetje vooruit koken, maar dan eet je wel veel dagen achtereen hetzelfde.

Ik ben ook student en heb bijna geen vriesruimte. Wij eten in het huis vaak samen, en we gebruiken eetlijst.nl. dan kook je bv voor 5 mensen, en dan krijg je 5 punten om weer bij anderen mee te eten. Dat scheelt mij veel geld. Misschien heb je huisgenoten om samen mee te eten?

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 07:52

Voor de mensen die bij AH boodschappen doen, hebben jullie de persoonlijke bonuskaart al geactiveerd? Ik heb het laatst gedaan en krijg nu elke week korting op zo’n 6 items die ik regelmatig koop. Dit is buiten de gewone aanbiedingen om. Laatst kreeg ik zelfs een gratis fles chaudfontaine! Altijd leuk die extra korting :)

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 08:39

Goeie die bonuskaart zal ik vanavond eens even doen!

De pizza is idd veel kleiner dan die van de ah :j

mrieeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 09:56

Ik heb wel vaker een plaatpizza gemaakt met een bodem van de AH, dat was voor 2 personen meer dan genoeg. Met die van Jan hebben we samen 1x gegeten en vervolgens nog een diepvries pizza in de oven gegooid want het was echt niet genoeg. Jammer!

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 10:14

ik had voor afgelopen week ong 50 euro kwijt.

kwa avond eten heb ik nog over. Voor vanavond heb ik nog avondeten wat ik vorige week gekocht had. daarnaast eten we soms 2 dagen hetzelfde.

vandaag ook nog maar een lijstje maken met wat we nodig hebben.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 12:47

Ik was net ong €43,- kwijt voor 7x kant&klaar maaltijd (2x Hollands, 2x Italiaans, 2x Oosters, 1x quiche), zak patat, doos frikandellen, kaas en vleeswaren voor op brood, volkoren crackers, beschuit, rijstwafels, 10 flessen spa rood en voor vanavond wraps, zalm, bieslookroomkaas en rucola.
Als ik later deze week nog wat fruit haal kan ik er ong 10 dagen mee vooruit (meegerekend wat in de voorraadkast en vriezer ligt), komt goed uit want morgen word ik geopereerd.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 12:59

Laatst ging het over brood bakken nu is mijn brood qua formaat prima maar wat smaakloos maar zaden en pitten is geen optie wil een gewoon bruin brood

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 13:18

Je kan een andere meelsoort proberen. Speltmeel bijvoorbeeld. Zelf gebruik ik kamut meel, dat heeft een wat noot-achtige smaak.
Hoeveel zout gebruik je per brood? Op 500 gram meel gebruik je meestal zo’n 10 tot 12 gram zout, niet alleen voor de smaak maar ook zodat de gist optimaal werkt en zodat je genoeg jodium binnen krijgt. Tegenwoordig kom je veel zoutarme recepten tegen, maar ik vind ze meestal smakeloos en met een slechte structuur.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 14:49

8nnemiek schreef:
Je kan een andere meelsoort proberen. Speltmeel bijvoorbeeld. Zelf gebruik ik kamut meel, dat heeft een wat noot-achtige smaak.
Hoeveel zout gebruik je per brood? Op 500 gram meel gebruik je meestal zo’n 10 tot 12 gram zout, niet alleen voor de smaak maar ook zodat de gist optimaal werkt en zodat je genoeg jodium binnen krijgt. Tegenwoordig kom je veel zoutarme recepten tegen, maar ik vind ze meestal smakeloos en met een slechte structuur.

Moest 1 1/2 thee lepel in en vond dat niet veel..

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 15:03

MizzMontana schreef:
Voor de mensen die bij AH boodschappen doen, hebben jullie de persoonlijke bonuskaart al geactiveerd? Ik heb het laatst gedaan en krijg nu elke week korting op zo’n 6 items die ik regelmatig koop. Dit is buiten de gewone aanbiedingen om. Laatst kreeg ik zelfs een gratis fles chaudfontaine! Altijd leuk die extra korting :)

Hier ook gedaan maar weinig interessante aanbiedingen. Moet nog wel de rest van de boodschappen bij de AH gaan kopen.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 16:36

Vandaag 50 euro gepind. Eerste dag ging goed, maar 60 cent uitgegeven :D

Hier ook de persoonlijke bonuskaart geactiveerd, zitten soms leuke dingen tussen maar soms ook een tijdje niks.

Lor eet je altijd kant en klaar? Of is dat nu alleen vanwege de opname?

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 16:52

Ik heb zojuist ook de persoonlijke bonuskaart geactiveerd. Goed idee. :)

Verder ga ik vanavond om boodschappen, gisteren een lijstje gemaakt maar ga met mijn vriend en die wil nogal eens wat extra's in het karretje gooien. :') Streven is om onder de €50,00 te blijven.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 19:17

DebGizmo schreef:

Hier ook de persoonlijke bonuskaart geactiveerd, zitten soms leuke dingen tussen maar soms ook een tijdje niks.

Meestal kook ik zelf, afgewisseld met zo nu en dan kant&klaar of iets anders makkelijks. :)
Maar nu ivm operatie even een weekje kant&klaar, hoef ik me ook even niet druk te maken om het koken terwijl ik me mss helemaal niet fit voel ofzo.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 19:25

lor1_1984 schreef:
DebGizmo schreef:

Meestal kook ik zelf, afgewisseld met zo nu en dan kant&klaar of iets anders makkelijks. :)
Maar nu ivm operatie even een weekje kant&klaar, hoef ik me ook even niet druk te maken om het koken terwijl ik me mss helemaal niet fit voel ofzo.

Groot gelijk heb je hoor :) koken is dan wel t laatste waar je mee bezig wilt zijn. Dan is een knal in de magnetron maaltijd ideaal. Ik vind ze zelf alleen niet te eten :')

Voor morgen hoef ik alleen paprika te halen en iets te drinken. Vegan wraps en vegan kip, sla, avocado heb ik al. Vegan knoflooksaus maak ik zelf. Uien ook nog in huis. Lekker makkelijk zo in de vakantie.

Anoukloves_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 19:50

Ik lees al een tijdje mee in dit topic en verbaas me soms hoe anderen rond kunnen komen. Echt heel knap!

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 20:04

Je word vanzelf creatief anouk als je weinig te besteden hebt ;)

mrieeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 20:11

Omdat ik ook wil besparen op lunch op kantoor (al kost het echt bijna niks), had ik een salade meegenomen. Maar toen ik 's middags nog even langs de supermarkt reed, kwam ik erachter dat ik mijn portemonnee vergeten was. Kwam goed uit, want ik had veel te veel lekkere trek producten in mn mandje. Top besparing! ;)

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 20:25

Dat bespaard idd ;) :')

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 09:59

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 11:39

Ik mag niet klagen deze maand. Nog 9.50 over en heb deze week geen boodschappen meer nodig.
Van het budget heb ik ook een avondje stappen en een deel van het konijnenhok betaald. Al met al een goede maand vind ik zelf

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 12:23

Netjes!! Ik heb deze week echt veel te veel uitgegeven :') ik had zin om een thaise curry te maken en omdat de markt niet alles haf en ik geen zin had om naar de toko te gaan heb ik veel bij de ah gehaald en dat is duur :') al heb ik nu wel weer een heel arsenaal aan kruiden en verschillende oliën :')
Verder wel veel in de bonus gehaald wat 1+1 gratis was. Ik heb nu nog voor 5 dagen verse groenten en nog voor 6 dagen in de vriezer dus volgende week zal wel een goedkopere week worden.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 12:28

Ik ga aankomende maand eens echt 100 pinnen en kijken wat ik over hou doe gemiddeld voor 15,- pw boodschappen maar doordat ik afgelopen maand heel krap zat en 1,5 week haast geen boodschappen kon doen heb ik veel voorraad op gemaakt dus dat moet ik wel even aanvullen. Mijn maand loopt van de 20ste tot de 20ste.

Vanaf december een nieuwe baan erbij en veel meer financiële ruimte maar wil dit koopjes jagen wel volhouden vind het veelste leuk.
Scoupy vind ik tegen vallen deze week

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 13:11

Ik heb wat groente en gehakt over van mijn Marley Spoon gerechten. Daar ga ik straks spaghetti saus van maken. Weggooien is zonde.