Overlast buurman wat te doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 12:03

Je weet inderdaad nooit wat je treft, maar ik vind wel dat je gewoon de confrontatie
aan moet gaan hoor, en dan zonder wijkagent, briefjes etc.

Ga gewoon eens met z'n vieren om de tafel!

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 12:04

Suzanne F. schreef:
Zonnetje81 schreef:
Overal kan je het treffen, dat blijkt nu ook wel....dit was ook niet voorzien, dus weglopen heeft geen zin.

Klopt, het is overal wel wat. Maar hier zou ik dus echt geen zin in hebben. En je kan bij de koop van een huis wel eerst inventariseren wat voor soort buren je hebt. Jonge kinderen of oude mensjes ofzo.
Maar inderdaad, ook buren kunnen verhuizen en dan kunnen er tokkies in komen.

Net of alleen tokkies overlast veroorzaken :+ ?

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 12:08

Jongens kom op zeg, je gaat toch niet alles helemaal op zijn kop gooien omdat je buurman geen maat kan houden.
Tuurlijk mag hij in de bubbelbad met vriendin maar doe dan stil en bezorg je buren geen overlast.

Stel dat je hier woont en je hebt kinderen en 1 kind wordt hier steeds wakker van dan zijn jullie ook niet meer van ach laat die man enz.

En ja het is geven en nemen in een woonwijk en als de overlast zo nu en dan zou zijn denk ik niet dat je er iemand over hoort maar op regelmatige basis op door de weekse dagen nou nee.
Dat betekend dat we dus alles van elkaar moeten accepteren, wees eerlijk dat zou niemand doen ook niet degene hier die zeggen ga je maar aan de ander kant slapen, je moet er niet opletten, slapen met alles dicht.

Als mijn buurman regelmatig in de avond na 22.00 -23.00 uur gaat boren dan laat ik echt wel weten dat dat niet oke is of moet ik dan maar gaan verhuizen of oordopjes indoen misschien beter otoplastieken met gehoorbeschermingskappen. }>

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-17 12:10

Oh nee verhuizen zit er niet in :+ we hebben nu net alles hier naar onze smaak gemaakt en zijn super blij met het huis. Alleen die rare buurman... heb vannacht heerlijk geslapen met een ander soort oordoppen in. Hoop dat dat blijft werken.

Naar de andere slaapkamer is mogelijk maar bed onder het raam niet zit nog verwarming en dan kan de deur niet meer open :') in het kleinere hoekje kan het net en het stuk naast de douche ook niet ivm de deur. Ons bed is gewoon te groot denk ik of de deur op de verkeerde plek.

@BloemBloem Ohh ja dat afval Haha t zou al lang weg moeten zijn maar t is nog steeds niet opgelost.. hoorden al verhalen van een rattenplaag daar in de buurt. Ben blij dat we daar niet meer zitten, vooral m'n vriend was de wanhoop nabij omdat ie dacht dat hij het nooit zou kunnen verkopen. Bleek dat de koopster niet eens uit het raam had gekeken _O-

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 12:14

rumay schreef:
Als mijn buurman regelmatig in de avond na 22.00 -23.00 uur gaat boren dan laat ik echt wel weten dat dat niet oke is of moet ik dan maar gaan verhuizen of oordopjes indoen misschien beter otoplastieken met gehoorbeschermingskappen. }>

Boren is qua geluid toch niet te vergelijken met een beetje
vozen en giechelen in een bubbelbad?

MarjanB schreef:
@BloemBloem Ohh ja dat afval Haha t zou al lang weg moeten zijn maar t is nog steeds niet opgelost.. hoorden al verhalen van een rattenplaag daar in de buurt. Ben blij dat we daar niet meer zitten, vooral m'n vriend was de wanhoop nabij omdat ie dacht dat hij het nooit zou kunnen verkopen. Bleek dat de koopster niet eens uit het raam had gekeken _O-

Is toch niet grappig voor haar :), zij zit nu net zoals jij ook een soort
van in de "ellende", alleen hebben jullie wel doorgevraagd.

Kan je niet gewoon met de buurman om tafel?

MarjanB

Re: Overlast buurman wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-17 12:16

@ Bloembloem, ze vond het wel makkelijk dat het onder het raam zat hoefde ze niet zo ver te lopen haha. Die maakte zich er weinig druk om.

Ja hebben we geprobeerd maar hij wilde geen afspraak maken.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 12:17

MarjanB schreef:
Naar de andere slaapkamer is mogelijk maar bed onder het raam niet zit nog verwarming en dan kan de deur niet meer open :') in het kleinere hoekje kan het net en het stuk naast de douche ook niet ivm de deur. Ons bed is gewoon te groot denk ik of de deur op de verkeerde plek.

Nogmaals; vervang je deur door een schuifdeur.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 12:45

Ho maar.... De boel gaan verbouwen omdat buurman geen maat weet te houden? Die is gek.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 12:48

Ik heb van de week mn twee deuren verderop buurman aangesproken. Ik heb zomervakantie en dat beest zit bijna elke ochtend te blaffen. Blijkt dat hij het weet en dan zijn ze weg. De andere buren hadden er ook wat van gezegd. Dan snap ik niet dat mensen hem alsnog buiten laten als ze weggaan.

Ik heb ooit achterburen gehad die ook dachten dat ze op een hutje op de hei zaten. Na een tijd was ik het zooo beu het geschreeuw en kei harde muziek aan dus 1 telefoontje naar de politie....nooit meer last van gehad. Maakte blijkbaar indruk. Ik vond het een hele stap om te bellen en voelde me een zeur.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 12:49

MarjanB schreef:
@ Bloembloem, ze vond het wel makkelijk dat het onder het raam zat hoefde ze niet zo ver te lopen haha. Die maakte zich er weinig druk om.

.

dit bedoel ik er maar mee te zeggen: miss maak jij je wel drukker om bepaalde dingen dan bepaalde mensen eerst het afval en nu deze " overlast"

probeer er niet naar te luisteren, het buiten te sluiten en zoek afleiding.
hoe meer je er naar luistert hoe meer je je gaat ergeren en hoe groter het probleem wordt....
hoelang duurt het in principe nog tot het te koud wordt in dat ding?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 12:50

Zat mensen die snachts in bad zitten.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 12:51

ja maar ook buiten?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 12:52

MarjanB schreef:
Nou ik ben er ondertussen achter wie eigenaar is.... heel fijn een beleggingsmaatschappij.

Niet toevallig dezelfde als die uit deze:

https://youtu.be/9zt32-KZ25Q

Want dan hoef je denk ik niet op medestand te rekenen.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 12:53

Alja schreef:
MarjanB schreef:

.

dit bedoel ik er maar mee te zeggen: miss maak jij je wel drukker om bepaalde dingen dan bepaalde mensen eerst het afval en nu deze " overlast"

probeer er niet naar te luisteren, het buiten te sluiten en zoek afleiding.
hoe meer je er naar luistert hoe meer je je gaat ergeren en hoe groter het probleem wordt....
hoelang duurt het in principe nog tot het te koud wordt in dat ding?

Als het een rattenprobleem is in haar oude buurt en er nu meerdere buren zijn die last van meneer hebben, lijkt me toch niet dat het aan TS ligt. Rattenplagen kun je moeilijk bagatelliseren, dat is wel serieus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 12:53

Shiloh schreef:
MarjanB schreef:
Nou ik ben er ondertussen achter wie eigenaar is.... heel fijn een beleggingsmaatschappij.

Niet toevallig dezelfde als die uit deze:

https://youtu.be/9zt32-KZ25Q

Want dan hoef je denk ik niet op medestand te rekenen.

Kan je hooguit een gebroken kaak verwachten :+

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 12:54

Winged schreef:
Ho maar.... De boel gaan verbouwen omdat buurman geen maat weet te houden? Die is gek.

Ja, eens.
Maar goed, overlast is ook vervelend en je kan heel koppig niets willen veranderen, maar als je buurman dat ook denkt blijf je zelf last ervaren.
Als wisselen van slaapkamer nou DE oplossing tegen geluidsoverlast blijkt te zijn, wat is het probleem dan?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 12:55

Dat wilde ik net aangeven.
Als er ratten zitten is het niet dat ts zich wel eerder aanstelde.
Want zo word nu ook dat geluidsoverlast vertaald.
Die buurman hoort daar in de nacht gewoon niet in te badderen met een jacuzzi aan. Gewoon niet.
Mij verbaasd het dat er zoveel mensen zijn die dat oke vinden.
Ik wil bijna denken ze hebben nooit zulke buren gehad of ze zijn zelf zo asociaal.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 12:55

Zonnetje81 schreef:
Zat mensen die snachts in bad zitten.

Buiten.. bijna elke nacht?

Nou sorry hoor. Ik ken ze niet. Ben blij ook. Zou me er ook aan storen. 1x Prima. De hele zomer? Ga effe gauw weg.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 12:56

Alja niet iedereen is hetzelfde en jij zal vast ook wel iets hebben waar jij je druk om maakt en een ander denkt zeur niet zo.
En wat de een overlast vind, vind de ander gezellig.

BloemBloem geloof mij het maakt op een gegeven ogenblik niet uit of het boren of giechelen en andere bijgeluiden is.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 13:00

bruintje123 schreef:
Dat wilde ik net aangeven.
Als er ratten zitten is het niet dat ts zich wel eerder aanstelde.
Want zo word nu ook dat geluidsoverlast vertaald.
Die buurman hoort daar in de nacht gewoon niet in te badderen met een jacuzzi aan. Gewoon niet.
Mij verbaasd het dat er zoveel mensen zijn die dat oke vinden.
Ik wil bijna denken ze hebben nooit zulke buren gehad of ze zijn zelf zo asociaal.

..... ik haak hier toch op in :)

Ja, ik vind dat de buurman midden in de nacht in zijn jacuzzi
mag zitten, al doet hij dat met 4 vrouwen (!) Stel dat hij het nou 1 x in de
week had gedaan en dan bijvoorbeeld op een dag dat TS niet om 0630 uit bed hoeft.
Vraag me echt af of je dan ook gaat "klagen".

Ik vind alleen niet dat je er zoveel last van mag hebben dat je er dagelijks
hinder van hebt.

Wij hebben ook problemen gehad met de buren, dit alles door onze langdurende verbouwing, ondanks dat we ons netjes vooraf hadden voorgesteld, en hadden aangegeven wellicht wat overlast te geven en we niet langer door zouden gaan dan 20,00 uur stonden ze wel te klagen ..... dat we rekening moesten houden met het middagslaapje van hun jongste (! )

Of ik een aso ben mag je zelf invullen :P

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 13:00

rumay schreef:
BloemBloem geloof mij het maakt op een gegeven ogenblik niet uit of het boren of giechelen en andere bijgeluiden is.

Dat wordt een andere discussie, mensen van tegenwoordig kunnen ook
niet meer zoveel van een ander hebben!

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 13:01

Daar heb je dan dus rekening mee te houden.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 13:03

Als iemand eenmalig in de jacuzzie zit nee daar klaag je niet over, maar het gaat hier niet om eenmalig.

Overdag boren is jammer dan.
Maar dat je dan na 20 uur geen herrie meer maakt zodat die kleine kan slapen vind ik heel normaal.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-17 13:04

@ Altja je bent wel een beetje een spuit 11 of niet :) heb je mn topic over het afval wel gezien? Denk niet dat dat aanstellen is? aangezien dat ons keukenraam was..en dit was na ophalen overige vuil zoals grofvuil en huisvuil dat buiten de containers lag. En dit was zo'n 5 dagen in de week zo

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

@ BloemBloem, ja als ie het een keer deed was t ook geen probleem, wij hebben ook wel eens een verjaardag en wat meer herrie. Dat lijkt me ook wel normaal maar ik moet niet 3 nachten in de week wakker liggen doordat een ander nou eenmaal zo'n raar leefritme heeft.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 13:06

bruintje123 schreef:
Als iemand eenmalig in de jacuzzie zit nee daar klaag je niet over, maar het gaat hier niet om eenmalig.

Overdag boren is jammer dan.
Maar dat je dan na 20 uur geen herrie meer maakt zodat die kleine kan slapen vind ik heel normaal.

Ik heb het over 1 keer in de week.

Jenny denkt daar duidelijk anders over :D

Hoe had ik dit moeten doen? Er werd geklaagd over de slaapjes in het weekend,
de twee dagen waarin wij ( omdat we tijdens de verbouwing gewoon aan het werk moesten ) het meeste konden doen. Daarom zeg ik mensen hebben geen begrip meer voor elkaar :n Uit coulance zorgde we dat we rond die slaaptijd gingen lunchen.