[FOTO] Tuin van dichtbegroeid oerwoud naar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-20 14:40

Nope 1100 kilo ruim -O- dus nee dat doe je niet "even". Dat is uren scheppen en kruien. En omdat hij bijna bij de buurman voor staat is het ook niet even over het randje gooien maar echt stoep oversteken, bocht om mikken en nog een keer een kwart slag draaien %)

Ik was kennelijk in de keuken even. Buurman heeft het gezien, ik gehoord. Jongeh was binnen de twee minuten weer weg. Vrachtwagen is de straat niet ingeweest. Ik heb niet eens een pakbon gehad

Mer1980

Re: [FOTO] Tuin van dichtbegroeid oerwoud naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 14:43

Dat is echt om pissig van te worden zucht......

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 14:47

Dat ze niet even aangebeld hebben. Onwijs onhandig zo.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-20 14:54

De afspraak was ze bellen me op een kwartier voor aflevering. Dat is niet gebeurd. Vervolgens is de man niet eens van zijn heftruck afgeweest niks. Gewoon neergekwakt en weggegaan weer _-:( je ziet hem met naar buiten kijken ook niet staan :n

Bedrijf is ook best kwaad omdat hun naam er zo niet beter op wordt. Ik hoop toch echt dat ze het kunnen oplossen. -O-

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-20 19:23

*\o/* De zak wordt morgenvroeg verplaatst. Vanmorgen bericht gehad. Gelukkig.

Gister nog wat in de voortuin geprutst s middags wat van geen meter ging. Wat planten die nog stonden te wachten in de grond gezet meest. Er resten nog drie grasjes maar die moeten evrn wachten tot de zak verplaatst is.

Verder een paar bloempotten dolomiet gedaan. Ik wilde toch kijken hoe het eruit ziet. En <3 dat ziet er meer dan ok uit zelfs.

Lijf wilde niet, kortademig, zweterig moe. -O- Vreemd toch maar temperatuur opgemeten. Koorts. Overleg gehad met hap en wat blijkt longontsteking alweer. _-:( Vandaar de niet fitheid van afgelopen tijd. Rommelt een beetje al langer. Ik ben dus weer even beetje uit de roulatie alweer. >;) en weer ab. Oh joepie

Maar tjsa niks aan te doen. Zaterdag kan ik dus niet meehelpen maar de granietblokken komen thuis weer <3 bedoeld voor in de achtertuin. Eigenlijk als houtsnipper tegenhouder rondom. Maar daarvoor is plan gewijzigd vandaag. :+ Ook al is het worteldoek in huis al :')

Want vandaag uit erfenis gekregen een grasmaaier. Iets ouder dan ik had en iets smaller maar hetzelfde merk. Achter komt er inmiddels een maf grasje op. Droogte bestendig ook. Grond is mooi vast ook. Ik wil kijken wat er gebeurd als ik dat ga maaien voorlopig, eventueel bijzaaien met wildakker mengsel of paardenwei mix of zo. Dat het een gemengd groen iets wordt dat zichzelf wel red hopelijk. Wordt dat niks kan ik altijd deels of helemaal houtsnipper doen.

Ok genoeg getikt nu fotos. *\%/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 21:00

Lijkt alweer heel anders met dat gele zo. Gras heeft nog wel wat liefde nodig zo te zien, al is dat van ons dit jaar ook heel lelijk geworden.

Hoop wel dat je een beetje je rust pakt, je bent nu al sinds maart/april niet fit.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-20 21:11

Klopt, eerst die verrotte covid. En daarna blijven kwakkelen met restklachten. Hap arts gister zag best veel ex covids met dezelfde nasleep. Steeds koortsvlagen hoesterig soms snot en continue moe of heel moe of uitgeput. Ben afgelopen weken best vaak getest en steeds negatief bevonden, net als haar ex patienten eigenlijk ook.

Was ervan uitgegaan en huisarts ook dat het hooikoorts was alleen maar kennelijk is er heel zoetjesaan weer een longontsteking ontwikkeld. Ik ben erg goed in die missen tot het echt niet meer gaat en de koorts oploopt. Dat is het nadeel van eigenlijk nooit fit zijn en altijd moe. Beetje meer moe valt minder op dan van fit naar moe. Maar ik ben toch wat doorgegaan omdat eenmaal aardig af is er rust in het koppie ook.

Adhd en rustig doen is niet de fijnste combinatie hoe dan ook. Ik hoop hierna inderdaad eindelijk rust te kunnen pakken. Wat moet achter is poort, overkapping dichtzetten, schaduwdoek ophangen en granietblokken leggen. Huis functioneert al moet er best wat gebeuren nog maar het moet niet percee komt wel.

Het "gras" is een spontaan opgekomen iets, beetje plat en breed groeiend grasachtig met zwarte zaadjes als het bloeit. Daarnaast is het een mix van bekende en onbekende onkruidjes. Geen officieel gazon of zo. Ik heb het eerst in het begin geschoffeld en deels omgespit. Dit is weer opgekomen. Ik wil het gaan bijzaaien met officieel paardenwei graszaadmix of wildakker mix met grassen erbij. Nu ik weer een grasmaaier heb is dat de snelste budgetvriendelijkste oplossing.

Morgen vroeg wordt de zak verplaatst en gv komt morgenmiddag na zijn werk deze kant op.hopelijk morgen eind van de dag alles bedekt. En de laatste drie grasjes geplant. Zaterdag gaat hij naar oude huis om laatste spullen en de granietblokken op te halen in twee ritjes. Ik kan nu gewoon niks klaarspelen. Hooguit tweede ritje blokken aangeven af en toe,

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-20 09:11

Gaap De zak is verplaatst maar ging weer bijna fout, ze waren een half uur te vroeg. Was echt net mijn bed uit om half 8 en in de keuken. Ik hoorde een zware motor buiten toch maar even gaan kijken, ja hoor vrachtwagen op de stoep en een geirriteerde chauffeur die voor de deur stond. Maar ze hebben weer niet opgebeld of aangeklopt. 8)7 hoe moeilijk kan het zijn.

En hij zag het probleem van de plek niet en hij kon er niet bij. En er was geen plek vond hij. :n

Oh jawel daar past hij als de tijdelijke bedekking tegen wegwaaien weg is,

Eh u zou opbellen zodat ik mijn bus kon verplaatsen. Mopper mopper van de man. Bus verplaatst en de zak staat nu netjes waar hij moest staan. Paste inderdaad precies. Zoals ik ook al had uitgemeten.

Daarna bedrijf maar gebeld om dit even door te geven. Dat ze kennelijk de opmeringen op de orders gewoon niet lezen, maar hij is verplaatst dat is het belangrijkste. *\o/*

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 15:19

jemig wat een bevalling zeg om even een zak te plaatsen damn, maarrrrrr et resultaat mag er nu al zijn :D knapt enorm op.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-20 15:24

Vanmiddag voorzichtig aan de gang. Hulp komt ietsje later. Maar nu al als ik er langsloop <3

Plan voor achter vanmrgen wat verder uitgedacht. De grond stinkt op een paar plekken enorm. %) Wat ik wil doen is het idee omdraaien met wat ik eerst wilde doen. Worteldoek op wat zand moet blijven en daar dit spul op doen. Toch zandachtig, stank hopelijk weg ook.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-20 19:41

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Klaar, niks over helaas, moet voor achter nieuw bestellen dan. En helaas tegen noodweer moeten aanwerken. Lijf is niet blij. Advies doe dit niet met een longontsteking %) niet fijn. Maar ja regen maakt het spul hard. Laten liggen was dan 1100 kilo klont geworden.

Gv heeft het meeste gedaan maar ik moest wel helpen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 19:48

Ziet er al knap uit zeg! Ben je niet bang dat de buurkatten erin gaan spitten en het als kattenbak gebruiken?

Balen van die longontsteking :(:) Kon je het zand niet afdekken met zeil ipv met de longontsteking te gaan helpen? Je hebt maar 1 paar longen en die moeten nog even mee :P

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-20 19:50

Er zijn extreem weinig katten hier. Heb er nog maar twee gespot afgelopen tijd en die blijven bij huis en kort buiten. Grappige van dit spul is dat het zicht half verhard bij regen en belopen. Wordt ook bv in frankrijk veel gebruikt. Het s van zichzelf deels wat plakkerig wat katten niet fijn vinden. Eerder was het zandachtig ook waar ze net zo hard in zouden poepen ook. Is ook geen zand maar fijn grind en iets korrel. Formaat 1 tot 5 mm

Nadeel van in de zak houden is dat het na een paar buien regen verhard waardoor ik een klont van 1100 kilo zou hebben. -O- Ik heb niet heel veel gedaan. Paar bakjes maar vooral op mijn kont verspreid en harken en drie grasjes planten. Dat was al teveel -O-

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 20:34

Jeetje je lijf is niet blij, gv heeft wellicht bijna alles gedaan maar damn het resultaat mag er wezen!!!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-20 20:42

Precies op tijd klaar. :+ Morgen buurtmaken schijnt. Slik help. Ben niet zo n mensenmens met "vreemden" maar ja kan wel gezellig zijn? Stond straatvoorzitter aan de deur. _O- Ipv weekfeest dat afgezegd is vanwege corona. morgen straat drankje ieder bij zijn eigen voordeur. :D dat is wel te doen. :))

Niks over voor achter helaas daar zal ik nog wat voor moeten aanschaffen. Alles is voor gebruikt.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 21:15

Knap dat je dat kunt met een longontsteking.....
Toen ik een longontsteking had kon ik naar de wc en weer terug naar de bank en dan was ik al total loss.
Langzaam maar zeker komt de tuin wel af, mooi om te zien al die stappen.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 21:31

Ik heb 6 weken doorgelopen met een dubbele longontsteking := was ook niet zo'n goede actie. Maar je lichaam is soms tot meer in staat dan je denkt ;)

Wel spannend hoor zo kennismaken met de buurt, maar ook heel leuk!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-20 22:00

Ik was er nu net op tijd bij weer gelukkig.maar omdat ik ze mijn hele leven al heb meerdere keren per jaar went het misschien? Vorig jaar in Levi was ik doodziek en kon ik inderdaad met moeite de wc halen. Maar toen was ik ook net als nu al tijden aan het kwakkelen. Maar mogelijk net te laat gemerkt toen.

Maar gek genoeg meest van de tijd ben ik wel beroerd maar niet doodziek. Vooral luchtgebrek koorts tot verhoging en heel heel moe. Maar ja ben eigenlijk nooit fit en altijd wel moe. Daarom valt het misschien minder op. En helaas door die continue vermoeidheid ben ik wel gewend door te gaan omdat ik anders alleen op bed zou liggen of op de bank. Niet echt handig in dit geval. -O- Zal er ook wel dagen last van hebben. Maar gister en vanmorgen vooral op bed gelegen en zo is het ook weer ruim bedtijd.

Geen idee, maar de een longontsteking is de andere niet. Ook wel eens alleen moe en heel lichte verhoging en wat pijn bij ademhalen met dubbele longontsteking. Of echt heel ziek met een kant minimaal ontstoken. Geen pijl op te trekken dus. Daarom is ook van belang dat ik wel groen heb maar niet meer onderhoud dan noodzakelijk zodat ik de weinige energie die ik soms heb niet hoef te verbruiken aan gevechten met onkruid. :P

Maar het is klaar. En ik heb ook echt niet veel gedaan. Harken en zittend wat spul heen en weer geschoven en drie minigaatjes gemaakt zittend voor de grasjes. Dat was het. :P met veel rusten tussendoor ook nog. :')

Heb best wat mensen al gesproken en gezien afgelopen tijd. Maar toch ik ben geen held in feestjes, kennismaken enz. := Maar ach beter buiten dan de stress van binnen hapjes halen enz. Buurthuis is ook weer open zag ik net. Langzaam komt plaatsje weer tot leven met de nodige aanpassingen.

Best gezellig sommige straten hebben hun versiering wel gedaan weer. Mijn straat hoorde ik net durfde het niet aan omdat met plaatsen je te dichtbij kunt komen, verstandig wel :j

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 22:27

Voordeel is met dit soort kennismakingen tijden Corona: Geen gezoen, geen handjes, geen geknuffel geen geplak etc..... Gewoon hoi op afstand ;)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-20 22:28

:))

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 22:33

Yep zo simpel kan het zijn :D

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 23:22

Ziet er lekker zomers uit zo. <3

Ideaal zo'n feestje op afstand. :j

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-20 18:56

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De blokken zijn weer thuis. <3 Nog een bak in de bus. Die komt morgen wel. Deels is na de eerste rit al neergelegd de rest gaat bedoeld zijn om de speciekuipen weg te werken.
Gv is lochtelijk gesloopt en ik heb dan wel niet veel gedaan. Was voor mij ook wel meer dan voldoende voor een dag

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 08:52

Oh maar dat wordt wel heel erg mooi, goed bezig hoor!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-20 18:18

Afbeelding
Mijn uitzicht nu. Nog even genieten van het weer. Wat kleine veranderingen gedaan(wie ziet het? :P )
maar vooral herstellen van die rotlongontsteking.
Het gele zand is wel al besteld.

Sneller dan de bedoeling was ivm gezondheid maar de zwarte moddervoeten iedere dag zijn ergerlijker en vragen dagelijks schrobben nu. Helaas waren losse zakken veel duurder dan bigbag maar de zakken kan ik gemakkelijker verplaatsen. Voor de simpelste keuze gewoon leverancier om.de hoek nu.

Voor de border onkruidvrij maken vanmiddag 15 minuten. Hihi achter is half uur werk. Heerlijk gewoon