Ik wilde jullie even onze opgeknapte eetkamer tafel laten zien.
Wij zijn ons huis aan het verbouwen en nu krijgen we een veel grotere keuken. Echt een leefkeuken en daarin hoort natuurlijk een grote tafel. Nu hebben we geen mega budget maar we wilden wel graag een grote robuuste stoere tafel. Na lang zoeken bedacht om op marktplaats een tafel te zoeken en daar zelf een gaaf blad op te maken. Ik kan redelijk goed schilderen en zou dan bijvoorbeeld een gave schildering op het blad maken en daar een epoxyhars overheen gieten.
Op marktplaats kwam ik de volgende tafel tegen:

Hij stond in een restaurant maar was te zwaar,te breed en te donker voor in dat restaurant. Wat meteen opviel was dat door de donkere lak te zien was dat er gevlamd hout onder zat. Eenmaal thuis ben ik de tafel gaan schuren. Toen bleek er zo'n mooie tafel onder vandaan te komen dat ik het zonde vond om er iets op de schilderen dus heb ik de tafel helemaal kaal geschuurd ( uren mee bezig geweest) en daarna een twee componenten lak erop gezet.
Dit is het resultaat geworden

Hij lijkt op de foto erg te glanzen maar dat valt mee, had net een doekje over de tafel gehaald. De lak is echt mat.