Bij een PP zou je anders hooi gaan voeren, maar waarom zou je dat doen als je genoeg gras hebt en geen paarden die er niet tegen kunnen?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

harde werkers hoor! Vandaag komt hij twee keer terug om te keren. Hij denkt dat er wel een 280 pakjes af zouden kunnen komen 
(+ we hebben geen tv haha)
Saintelette schreef:Leuke vakantie gehad zo te zien! Waar ben je ergens geweest? Ik ben opgegroeid in die regio
we zaten in Sluis, bij de camping het Platte Putje.
Solleke_Noah schreef:safina: thanks voor de tips. Nu heeft die man enkel koeien (vleesvee) en geen schapen. Wil er sowieso liever geen dieren van anderen op, maar hij heeft de weide de afgelopen jaren altijd mogen gebruiken van de vorige eigenaren. Nu wij het gekocht hebben is hij dat kwijt en heeft hij eigenlijk te weinig land voor zijn koeien. Wil daarom wel met hem meedenken, maar zeker geen andere dieren erop.
Wie weet levert het je ook nog goede biefstuk op.
En koeien grazen minder kort af dan schapen en paarden. Dat is weer een voordeel. safina schreef:Solleke_Noah schreef:safina: thanks voor de tips. Nu heeft die man enkel koeien (vleesvee) en geen schapen. Wil er sowieso liever geen dieren van anderen op, maar hij heeft de weide de afgelopen jaren altijd mogen gebruiken van de vorige eigenaren. Nu wij het gekocht hebben is hij dat kwijt en heeft hij eigenlijk te weinig land voor zijn koeien. Wil daarom wel met hem meedenken, maar zeker geen andere dieren erop.
Een goeie band met je loonwerker / buur is goud waard.Wie weet levert het je ook nog goede biefstuk op.
En koeien grazen minder kort af dan schapen en paarden. Dat is weer een voordeel.
maar hij bood ons wel al een haflinger aan
(niet om op te eten
) Solleke_Noah schreef:safina schreef:Een goeie band met je loonwerker / buur is goud waard.Wie weet levert het je ook nog goede biefstuk op.
En koeien grazen minder kort af dan schapen en paarden. Dat is weer een voordeel.
We zijn allebei vegetariërmaar hij bood ons wel al een haflinger aan
![]()
(niet om op te eten
)
misschien als we aan de grotere werken beginnen dat het echt zal voelen alsof het vooruit gaat 

lijkt alsof er nog best wat botjes af zouden kunnen komen! Ben echt zo benieuwd! Mijn vriend was ook wel heel grappig (totaal geen paarden of buitenmens), hij was heel trots op zijn werk aan het vertellen dat er gehooid werd nu bij ons, en dat het weer dan heel belangrijk is enzo. De held, het wordt nog een echte landbouwer 

samen met je paardjes..... en die haflinger komt ook vanuit het niets, hij is ook wel aan het meedenken als ik het zo lees ....
en leuk dat je vriend er steeds meer schik van krijgt....

Jadybabe schreef:Vind het juist wel fijn meerdere soorten graasdieren op hetzelfde stuk. Bij ons gaan eerst de koeien erop, daarna de paarden en daarna de schapen en dat rouleert telkens. Als de schapen eraf zijn slepen en eventueel als er nog hoge pollen staan maaien. Wij beschikken wel over 4 stukken zodat er 1 kan bijkomen.

senna21 schreef:Ik zou niet zo graag hooi halen van een relatief kleine weide waar alleen paarden staan vanwege kans op wormbesmetting.
Ik ben echt zo trots

haha). Naast een haflinger wou hij ons ook nog een oldtimer tractor 'aansmeren'
kan nog wel handig zijn voor slepen enzo, denk dat we na de winter hem wellicht wel overnemen.
Maar heb je dat hooi nou zo op de grond gelegd, niet op paletten of zo? Dan ga je die onderste laag kunnen weggooien want die gaat gewoon helemaal rotten