[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 15:58

Inderdaad! Koopje toch. Verdien je zo even 4 miljoen als je dit koopt :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 16:07

Sammie schreef:
Inderdaad! Koopje toch. Verdien je zo even 4 miljoen als je dit koopt :')

Ik wacht even tot mijn vakantiegeld volgende maand is gestort. Tegen die tijd is het vast weer gezakt :+

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 16:22

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 16:43

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 17:14

En nog maar 3 slaapkamers in die laatste! Dan het kasteeltje: 37 slaapkamers!!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 17:42

Dammie schreef:
Voor iedereen die bezwaar wil maken tegen een te hoge WOZ waarde, daar moet je even mee opletten als je hypotheek het verschil tussen het geleende bedrag en de waarde van het pand meeneemt. Bij sommige hypotheken is het zo dat je minder rente betaalt als je schuld 85% oid van de waarde is.
Dan kan bezwaar maken en winnen bij de gemeente dus minder geld opleveren dan bij je hypotheker je WOZ doorgeven.

Volgens mij gaat dat niet over WOZ waarde maar over taxatiewaarde. Als je je hypotheek afsluit willen ze ook een taxatierapport van een makelaar hebben (en niet van de gemeente).

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 18:31

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 19:42

Wij hebben net voor de 2e keer de mediator gehad, er zitten helaas nog wel wat haken en ogen aan scheiden en meteen weer een huis kopen. Ik kan pas een huis kopen als de scheiding bij de gemeente is behandeld (minimaal 8 weken verder zijn we dan) en ons gezamenlijke huis moet verkocht én overgeschreven zijn. Ik kan dus niet een huis kopen en 2 weken verhuistijd regelen voordat ons gezamenlijke huis is verkocht..
Ook moet ik heel goed kijken onder welke voorbehouden ik een huis ga kopen, omdat dus alles afhangt van de verkoop van onze eigen woning..

Best lastig nog..

Ga maandag voor een 2e keer bij een huis kijken en daarna dus eerst goed uitzoeken hoe ik kan/moet onderhandelen..

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 19:53

Relaxed gek dat de regels bij jou weer ietsje anders zijn. Hier idd scheiding moet door zijn, al gaat de bank op zich accoord met het voorlopige convenant en moet ons huis te koop staan officieel. Maar ik sta alleen voor spek en bonen op hypotheek en eigendoms acte. Alleen dat is dus het lastige aan de hele regels. Wil je een geschikt huis vinden kun je best een tijd bezig zijn. Als je je eigen huis kunt verkopen en de nieuwe eigenaar wil er snel in heb je daarna een dik probleem.

Ik moet ook nog op zoek naar een aangepaste geschikte woning voor een beperkt budget. En kan niet zomaar even een huisje huren ivm handicap en honden die vaak niet toegestaan zijn in huurwoningen die tijdelijk worden verhuurd.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 19:58

Sammie schreef:
JenniferU schreef:
Helaas verkoper kiest voor de andere bieding :( zoektocht gaat weer verder

Was er een andere bieder dan ook? Of hebben ze jullie gewoon afgewezen?

Er was idd nog een bieder en we moesten beide een eind voorstel doen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 20:46

Sammie schreef:
En dan dit miezerig pauperhuisje als tweede woning :D

http://www.funda.nl/koop/gouda/huis-846 ... atweg-163/

:wow: Die badkamer en die inloopkast!
Ik ben niet zo'n shopper, maar dan moet je wel. Die kast moet nou eenmaal gevuld worden :D
Verder qua inrichting niet mijn smaak, maar dat meppen we er wel uit :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 20:49

Verkopen gewoon, levert weer wat poen op. Inloopkast kan ik beter vullen met schilder spullen en zo. Hobby kamertje van maken, of een sauna in laten maken

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 20:53

Die sauna hebben ze al :P

Jeetje Relaxed, wat een gedoe zeg! Hoop je het zo snel mogelijk af te kunnen sluiten en een nieuw hoofdstuk te beginnen....

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 21:02

O zo ver niet gekeken dus. Nee dan is die niet nodig turks stoombad dan maar

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 08:13

Zit er ook al in Karuna ;)

En Relaxed wat bagger zeg. Hoop dat het een beetje vlot rond is voor je.

En iemand zei dat een hoge woz waarde juist gunstig was, in principe is dat ook zo, behalve als je van familie koopt. De belastingdienst kijkt nl wel naar de woz waarde en niet de taxatie. En als je dus ver onder de woz gaat kopen zien ze dat als gift en moeten de ouders daar weer schenkingsbelasting oid over betalen... toch van de zotten...

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 08:53

Relaxed, zegt je mediator dat? Een mediator is geen hypotheekadviseur.. Wil je weten wat er echt kan, neem dan eens contact op met een adviseur met verstand van echtscheidingen. En, met alle respect, dat zijn niet de adviseurs van een bank of een algemene partij als de Hypotheker. Wij doen echter niet anders, je zou eens contact op kunnen nemen via www.zorgeloosch.nl Want er kan vaak écht meer dan de mediator weet :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 09:00

Deze mediator is toevallig van oorsprong ook hypotheekadviseur ;) Ik ga volgende week even langs bij hypotheekadviseur en hier de vraag ook voorleggen.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 10:16

karuna schreef:
Een ding vraag ik me af. Een hogere woz waarde zou toch gunstiger moeten zijn voor een hypotheek dan een lagere.(huis is naar verhouding meer waard) Ik heb alleen maar huizen gezien waarvn de woz juist een verhoging was aangevragd door de huidige eigenaren ivm verkoop.

O ja mijn vader is nu onderweg naar een bungalowtje in nijmegen. :+ Om de omgeving te verkennen en ven rondom te filmen of een bezichtiging de moeite waard is. Is er een bewoner thuis zou hij even aanbellen en vragen voor een snelle blik.[b] Ik ken Nijmegen redelijk, hij ook maar deze wijk is voor beiden een onbekende.

Totaal anders als waar ik naar kijk zowel kwa ligging als grootte van het perceel. Klein, tussenhuisje in Nijmegen maar gek genoeg heel veel privacy vanwege de ligging aan een rand van een wijk tegen een slootje tegen een kanaal aan.(geen achterburen behalve eenden) En de plaatsing van voordeur/slaapkamer en de inrichting van de tuin. Is klein maar kan er zo in omdat het wel netjes en ok is.

Voordeel zou zijn goedkoop genoeg om te gaan reizen, klein genoeg om deur dicht te trekken en achter te laten. Wat meer naar het zuiden zodat de afstand naar Frankrijk kleiner is. Bos en water genoeg in de buurt om te wandelen. En toch een oogje in het zeil kunnen houden bij mijn vader die twee dorpen verderop woont.

Sammie die had ik al gezien <3

Zijn er meer die dat doen?
Als wij vooraf gaan kijken hopen we altijd dat niemand een foto maakt en op Facebook zet omdat we aan het gluren zijn hahaha

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 10:34

kun je dat maken dan? gewoon even aanbellen en vragen of je snel mag kijken?
wij hebben nu 5 bezichtigingen gepland en willen er nog 2 bij doen die ook in de smaak vallen en bijv bij dezelfde makelaar in de verkoop zijn dus een combi bezichtiging

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 12:35

Tuurlijk mag dat, maar niet iedereen zit daar op te wachten. Ze kunnen nee zeggen :D

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 12:44

Wij hebben nooit bij iemand aangebeld en ook niemand bij ons, weet niet wat ik zou hebben gedaan hoor, ik denk vriendelijk doorverwezen naar de makelaar.
Combibezichtigingen heb ik ook gedaan, makelaar gebeld en gezegd welke woningen ik wilde zien, konden er zo 3 achter elkaar plannen, ideaal!

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 10:51

Wij zijn gisteren ook weer wezen bezichtigen. Conclusie... verliefd, maar er zit zeker 15 tot 20.000 euro verbouwingskosten in en om het huis.... Moeten er nog een paar nachten goed over slapen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 11:08

Sammie schreef:
Tuurlijk mag dat, maar niet iedereen zit daar op te wachten. Ze kunnen nee zeggen :D

Ik denk niet dat ik er zelf blij mee zou zijn := Heb je net een vrije dag of ben je ziek oid, staat er opeens iemand voor de deur die het huis wil bekijken :=
Tuurlijk kun je dan vriendelijk nee verkopen, maar ik zou dan weer bang zijn dat ik mogelijke kopers weg jaag :') en ik ben een muts die slecht nee kan zeggen.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 12:28

Ik zou iedereen bonnen laten maar wel met de waarschuwing dat het waarschijnlijk een zooi Is dankzij de kinderen :')

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 12:45

Hier ook weer ontwikkelingen, voor degenen die het verhaal niet kennen even een quote uit het vorige topic...
Citaat:
Citaat:
De overdracht was gepland op 4 oktober 2014 :+ :')
Een paar dagen hiervoor kwam onze notaris er achter dat er iets niet klopte, het tweede van de in totaal vier percelen bleek nog gedeeltelijk op naam te staan van de overleden echtgenoot van de verkoopster. In het verleden had al eens een boedelscheiding plaatsgevonden ivm de eigen zaak van die echtgenoot, alleen had die notaris destijds een fout gemaakt met dat perceel.

De bank heeft dat niet gezien bij het verstrekken van de hypotheek op het perceel, de verkopend makelaar had het ook moeten zien, maar niet dus. En wij zagen het wel, maar omdat wij het verhaal achter die erfenis niet kenden, is er bij ons ook geen belletje gaan rinkelen (het huis van mijn moeder stond destijds ook nog op naam van mijn vader toen zij het verkocht, maar dat was geen probleem, omdat wij de erfenis aanvaard hadden).

De erfenis was door de verkoopster en haar kinderen verworpen, daarom werd dat ineens een probleem. De notaris die de fout gemaakt heeft, leeft niet meer. Zijn opvolger wilde er geen uitspraken over doen.
Daarna is het geprobeerd via een rechtszaak, die is niet-ontvankelijk verklaard.

Vervolgens was de bank (schuldeiser van de erfenis) zo ver dat zij ook wilden investeren (o.a. doordat wij wel een hypotheek bij hen wilden afsluiten), waarna een advocaat recherche is gaan doen naar de nabestaanden. Er bleken nog veel meer nabestaanden dan gedacht, deze zijn allemaal meerdere keren aangeschreven. Van de meeste geen reactie.
Vervolgens heeft de rechtbank in november een andere notaris als vereffenaar aangesteld. Die moet de zaken rondom de erfenis nu gaan regelen.
Ondertussen wonen wij nu alweer ruim een jaar in het huis (hadden ons vorige huis namelijk keurig verkocht). Maar we kunnen/willen niet investeren in een huis wat nog niet van ons is. Kleine dingetjes hebben we natuurlijk wel gedaan, maar grote zaken die we willen doen, nog niet. Dan heb je het over zaken als asbest dakbeschot verwijderen/dakisolatie aanbrengen, bovenverdieping verbouwen, schuur strippen en houten delen opnieuw opbouwen, nieuwe schuur bouwen, etc.

Ook zijn we inmiddels met onze 4e hypotheekaanvraag bezig, omdat er nu (weer) zicht lijkt op een definitieve oplossing.

Dus ja, ook al is de datum gepland, er kan zeker nog wat mis gaan....

Citaat:
Nou, even weer terugkomend hierop.
Er was ons beloofd dat in januari de overdracht zou kunnen plaatsvinden.
Natuurlijk is er weer een fout boven tafel gekomen, waardoor het hele circus van het aanschrijven van erfgenamen opnieuw heeft plaatsgevonden.
Ook is er een publicatie geweest in de Staatscourant voor het oproepen van schuldeisers van de erfenis.
De overdracht vindt sowieso niet voor eind maart plaats, zucht.

Citaat:
Vorige week vrijdag weer een pittig gesprek gehad met verkoper, bank, advocaat en notaris (vereffenaar).
Er ligt op dit moment een verzoek bij de rechtbank van de vereffenaar (notaris) om het perceel wat vast zit in de erfenis onderhands aan ons te verkopen, ondanks dat nog niet alle schuldeisers bekend zijn en niet alle erfenamen gevonden. Omdat het toch aan ons geleverd moet worden (er ligt immers een voorlopig koopcontract wat bindend is) en dit ook voor de vereffenaar de beste mogelijkheid lijkt om de opbrengst zo hoog mogelijk te krijgen. Dat verzoek is maandag ingediend, het wachten is op de reactie van de rechtbank. Die verwachten we met een week of 3.

Citaat:
Inmiddels is het eind maart. Natuurlijk is het rondom dat verzoek aan de rechtbank niet verlopen zoals gepland. Andere rechtbank, met wachtlijsten. De rechtbank vond vervolgens dat de vereffenaar haar gang maar moest gaan, maar dat vond de vereffenaar weer niet.
Daarna was het wachten op de vordering van de laatste schuldeiser.
Maar vandaag kwam het verlossende woord: de vereffenaar wil dat de levering in gang gezet wordt.
Het is enerzijds heel gaaf, anderzijds kunnen we niet geloven dat het eind in zicht is totdat we daadwerkelijk de handtekeningen kunnen zetten.
Binnen anderhalf jaar gaan we niet redden, maar we gaan opnieuw alles in het werk stellen om een snelle levering mogelijk te maken.
Voor wat het waard is: we hebben al telefoon gehad van onze eigen notaris die door de vereffenaar in kennis is gesteld.
Zou het dan toch????

Afgelopen vrijdag stond de overdracht gepland. Alle seinen stonden op groen, concept aktes doorgenomen, paar aanvullingen gestuurd die netjes waren verwerkt. Dus we zaten vrijdag bij de notaris met de verkoopster.
De hele boel doorgelopen....
En ze komt met de mededeling dat ze niet gaat tekenen 8)7 |o -:(- . Want met de afrekening van de notaris was ook de afrekening van hun makelaar mee gekomen, en omdat die een fout heeft gemaakt, wil ze dat niet betalen.
Ik denk dat jullie je wel kunnen indenken hoe we ons op dat moment voelden.
Wij wisten van niks, ze hebben niet eens het fatsoen gehad om ons even in te lichten :x

Ik riep de hele tijd al dat ik het pas geloofde op het moment dat er getekend was en ik bleek verdorie gelijk te hebben.