windows 10

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 13:54

Windows.old kan je laten verwijderen door de schijfopruiming te laten starten en vervolgens te kiezen om systeembestanden op te schonen.

Als je er geen hinder van hebt, Windows verwijderd hem automatisch na 30 dagen nadat je geüpgrade hebt.

@hierboven, zoek eens op mijn posts, staan een aantal tips tussen. ;)

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-15 14:00

fjordjes schreef:
Ik kan 'm nog steeds niet downloaden op mijn laptop, heb 'm uiteraard gereserveerd maar ik kan niks ermee. Hoe krijg ik ook windows 10?

Heb je nog geen mail gekregen, heb ik nl. vandaag wel. Terwijl ik hem dus al heb gedownload. Maar daarin staat een link waarmee je hem nu ook al kunt downloaden.

@ Quad Laat ik hem gewoon maar staan. Heb er eigenlijk geen hinder van.

Edit: link even opgezocht in de mail http://click.email.microsoftemail.com/? ... 658dcf9b62

fjordjes

Re: windows 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 14:04

Ja het is me gelukt via de link die Quad ergens in het topic gaf, bedankt beide voor jullie hulp!

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 17:09

Ik had nog helemaal geen mail gehad, terwijl ik hem eergisteren al per ongeluk heb gedownload op de laptop. Gewoon via Windows Update.... Op de pc vandaag wel de mail gehad dat het mogelijk nog enkele dagen tot weken kon duren.... De map is inmiddels compleet, dus wie weet gok ik hier ook gewoon op Windows update :P

Tot zover bevalt Windows 10 mij prima, vind alleen al die apps niet echt handig. Veel dingen die ik nooit gebruik, dus sommige tegeltjes zijn al verwijderd inmiddels.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 17:35

Siamsmeesje schreef:
Ik had nog helemaal geen mail gehad, terwijl ik hem eergisteren al per ongeluk heb gedownload op de laptop. Gewoon via Windows Update.... Op de pc vandaag wel de mail gehad dat het mogelijk nog enkele dagen tot weken kon duren.... De map is inmiddels compleet, dus wie weet gok ik hier ook gewoon op Windows update :P

Tot zover bevalt Windows 10 mij prima, vind alleen al die apps niet echt handig. Veel dingen die ik nooit gebruik, dus sommige tegeltjes zijn al verwijderd inmiddels.

Je kan het inrichten zoals je het zelf wilt, ik vind het wel handig, ik gebruikte het in Windows 8.1 ook al vrij veel.

Voor een impressie:
Afbeelding

Zal tzt wel een keer wat uitgebreid worden.

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 17:42

Ik had windows 8.1 op de laptop, maar eerlijk gezegd had mijn techneut het ding al zover aangepast en op maat gemaakt dat ik daar nauwelijks apps had, en die ik vond gebruikte ik ook al nauwelijks. Ja, het weerbericht.... :))

Maar wat jij laat zien heb ik nog niet gevonden, straks even verder puzzelen dan. De laptop wordt meest gebruikt om tv te kijken hier en een beetje surfen.

Patriesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 21:45

Heeft iemand al het volgende probleem aan de hand gehad? Ik krijg na het opstarten de volgende melding:" Kritieke fout. Startmenu en Cortana werken niet. De volgende keer dat u zich aanmeldt zal worden geprobeerd dit te herstellen." Helaas heeft opnieuw opstarten niks opgeleverd... Iemand enig idee hoe hiermee om te gaan?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 22:31

Patriesje schreef:
Heeft iemand al het volgende probleem aan de hand gehad? Ik krijg na het opstarten de volgende melding:" Kritieke fout. Startmenu en Cortana werken niet. De volgende keer dat u zich aanmeldt zal worden geprobeerd dit te herstellen." Helaas heeft opnieuw opstarten niks opgeleverd... Iemand enig idee hoe hiermee om te gaan?

Je kan het volgende doen:

druk CTRL+Shift+Esc => Hierdoor kom je in taakbeheer
vervolgens klik je op "Bestand" => "Nieuwe taak uitvoeren"
nu typ (of plak) je het volgende: "compmgmt.msc" zonder aanhalingstekens weliswaar en VINK je "Deze taak met administratorbevoegdheden uitvoeren AAN"
je komt nu in het scherm van "Computerbeheer"
dubbelklik op "Lokale gebruikers en groepen" en vervolgens op "Gebruikers"
je ziet nu in de rechterkolom enkel namen staan waaronder jouw account
klik met rechtermuisknop op het lege deel in het rechter venster en kies "Nieuwe gebruiker"
Kies een nieuwe gebrukersnaam en vul de andere velden in
VINK "Gebruiker moet wachtwoord bij volgende aanmelding wijzigen" AF
VINK "Wachtwoord verloopt nooit" AAN
vervolgens klik je op "Maken" en dan op "Sluiten"
je nieuwe gebruikersnaam zal tevoorschijn komen in het rechter deel van Computerbeheer.
klik nu met de rechtermuisknop op jouw nieuwe account en kies "Eigenschappen"
ga naar het Tweede tabblad "Lid van"
klik op "Toevoegen" en vervolgens op "Geavanceerd"
klik rechts op "Nu zoeken"
onderaan in de zoekresultaten dubbelklik je op "Administrators" en vervolgens op "Ok" en in het volgende venster nogmaals "Ok"
sluit alle vensters en start opnieuw op.
als alles goed is gegaan heb je nu je nieuwe "administrator"-account en kan je verder

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 10:33

Iemand hier die misschien weet hoe ik het volgende probleem op kan lossen?
Sinds ik windows 10 heb, doet mijn touchscreen het ''raar'' Als ik mijn laptop dicht heb geklapt, dus in de slaapstand, en hem dan weer aanzet en probeer te klikken bij google chrome (enkel chrome de rest doet het nog) dan klikt hij dus niet. Ik zie dat de touch het wel gewoon doet, aangezien ik wel een klik ''zie'maar er gebeurd gewoon niks. Dit is ook enkel als ik mijn laptop op de slaapstand heb gehad, als ik hem gewoon opnieuw opstart daarna doet alles het gewoon weer. Dit probleem had ik nog niet toen ik nog 8,1 had. Iemand enig idee of het dan aan de browser ligt? (een update ofzo ergens) Of dat het aan windows 10 ligt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 20:16

ik heb maar 21 GB C: ruimte. en nu heb ik 6 GB te weinig voor de update.. maar ik heb alles op de cloud staan dus zou echt niet weten waar ik die 6GB vandaan moet toveren?! meer mensen met dit probleem?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 20:20

Hier nog steeds niet de melding dat ik kan installeren -O-

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 20:45

Gewoon Windows Update aanklikken, dan krijg je hem vanzelf.
Ik had op de laptop 's avonds geïnstalleerd, de volgende ochtend om 6 uur kreeg ik bericht dat mijn installatie nog enkele dagen tot weken kon duren.... :+

Ik heb echter nog een ander probleem. Ik had een thema achtergrond in een diashow draaien in 8.1. Maar ik kan nu wel een thema aanklikken, maar ik krijg alleen de eerste foto, de diashow is nergens meer terug te vinden -O-
Iemand een idee om dat te herstellen?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 21:17

Nee, dan krijg ik hem niet. Hij zegt dat hij dan nog niet beschikbaar is en ik kan alleen klikken op 'Ok, stuur mij een melding als die klaar is'

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 22:21

Destination schreef:
Nee, dan krijg ik hem niet. Hij zegt dat hij dan nog niet beschikbaar is en ik kan alleen klikken op 'Ok, stuur mij een melding als die klaar is'

Zoiets heb ik ook gedaan, eerst aangemeld dat ik hem wilde reserveren. Toen kreeg ik een melding dat ik zou horen wanneer ik aan de beurt was. Ergens in een menu heb ik toen een button 'zoek update' oid gevonden en toen begon hij gelijk met downloaden.
Overigens zit hier in dit topic een link waarmee je hem ook binnen kan halen

LidyK97 schreef:
ik heb maar 21 GB C: ruimte. en nu heb ik 6 GB te weinig voor de update.. maar ik heb alles op de cloud staan dus zou echt niet weten waar ik die 6GB vandaan moet toveren?! meer mensen met dit probleem?

Wat typisch...ik had nog maar 10 gig op mijn C schijf (SSD), wel voldoende op D na installatie had ik 16 gig, dus er is wat opgeruimd. Of is die 21 gig nog alles wat je hebt?
Heb je al eens schijfopruiming gedaan? Inclusief systeembestanden, dat helpt wel wat.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 22:31

Had gehoord dat er in oktober een hele grote update komt, soort Service Pack 1 die de laatste bugjes plet!

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 23:29

@Destination, als je rechter muisknop klikt op het windows-icoontje rechtsonder, staat er ook "Ga naar Windows Update" tussen. Die pakte hij bij mij gewoon. Terwijl als je linker muisknop klikt op het icoontje, dan kreeg ik ook dat ik nog moest wachten.

@HorseyDude, ik mag hopen dat ze dat eerder doen dan oktober, want hoewel Windows 10 me verder prima bevalt, vind ik sommige dingen toch wel wat slordig afgewerkt zo >;)

Haunting

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 08:54

Siamsmeesje schreef:
@HorseyDude, ik mag hopen dat ze dat eerder doen dan oktober, want hoewel Windows 10 me verder prima bevalt, vind ik sommige dingen toch wel wat slordig afgewerkt zo >;)

Komen geen SP's meer voor Windows maar Service releases. En niet pas in oktober maar gisteren is SR1 gereleased. Als je windows update uitvoert krijg je hem.

Bron: Klik hier

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 10:25

M'n moeder had me gevraagd om haar laptop te updaten naar Windows 10, doe ik snel even dacht ik :o
Tot bleek dat ze op haar Windows 8 nog geen enkele update geïnstalleerd had :')

Ik ben dus begonnen met het binnenhalen van updates, daar ben ik toch al een paar uur mee bezig geweest. Daarnaast had ze ook geen Windows 10 kunnen reserveren omdat ze nog geen 8.1 draaide.

Maar goed, na veel zoeken en proberen is hij nu toch Windows 10 aan het binnenhalen +:)+ Op hoop van zegen!

Afbeelding

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 10:39

Siamsmeesje schreef:
@Destination, als je rechter muisknop klikt op het windows-icoontje rechtsonder, staat er ook "Ga naar Windows Update" tussen. Die pakte hij bij mij gewoon. Terwijl als je linker muisknop klikt op het icoontje, dan kreeg ik ook dat ik nog moest wachten.

Hm, dan ga ik dat vandaag even proberen. Bedankt!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 10:54

Nou ik had een volgens mij niet per-sé Windows 10 gerelateerde vraag, maar mijn topic is gesloten en ik ben hier naartoe gejaagd -O-

Misschien is hier een computer-technische held die kan helpen?
Het zal wel weer een heel lüllig probleem zijn met ergens een instelling ofzo, maar ik kan hem niet vinden :o

Voor de update liep ik vaak weg van laptop en dan ging hij automatisch sluimeren / slapen, dus weinig gezoem en beeld op zwart. Kwam ik terug dan drukte ik even op Enter en kwam de boel weer direct tot leven, kon ik weer verder waar ik gebleven was +:)+

Na de upgrade na Windows 10 is die slaap / sluimer stand ineens in een coma-stand veranderd (goede benaming van bokker uit mijn originele topic <<) ) en krijg ik ineens geen leven meer in de brouwerij als ik weer terugkom bij een op zwart gesprongen scherm -O-

Niet met de Enter die ik normaal doe, niet met allerlei andere knopjes (misschien heb ik net de juiste gemist...? Maar volgens mij heb ik alles geprobeerd :P ), niet met kort of wat langer de Power knop indrukken. Nog gepoogd om met Ctrl+Alt+Del wat te bereiken maar echt nergens komt reactie op.... terwijl het voor de rest toch een typische slaap / sluimer-stand lijkt zeg maar....lampjes branden, je hoort zacht gezoem als je goed luistert...alleen het stomme ding wordt maar niet wakker -O-

Laatste optie is dan voor mij om die power-knop maar lang ingedrukt te houden zodat hij uitschakelt.
En dan weer opstarten. Maarja dat kan ook de bedoeling niet zijn.... %)

Heb in de instellingen gewijzigd wat ik kon vinden. Slaap / sluimer gebeuren op nooit gezet. Waardoor hij nu niet meer op zwart springt en dus ook niet meer in die coma-stand terechtkomt. Maarja ik heb liever dat hij wel "uit" gaat als ik een paar uur weg ben.

Dus dan doe ik de klep dicht. En dan gaat hij weer in coma-stand :roll: _-:(

Moet er nou ergens een instelling zitten die ik niet kan vinden, waarmee je vertelt dat hij wakker moet worden als je op een toets drukt?

Hoe los ik dit op.... laptop zal vast niet opknappen als ik hem elke keer fout afsluit en ik word er zelf ook best een beetje >;) van.... :\

't Is een HP Pavilion van nog geen jaar oud trouwens. En er zijn wel meer instellingen automatisch veranderd ineens na die upgrade.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 11:49

Ik heb ook Windows 10 maar het voelt voor mij nog wat onwennig. Hij doet het wel goed moet ik zeggen weinig problemen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 11:52

Ik kon m reserveren en krijg dan later een uitnodiging om 'm daadwerkelijk te downloaden. :)

Questquedit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 19:35

Afbeelding

Hij's bezig :D

in 8 minuten al 77% *\o/*

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 19:46

Jeetje, da's snel... Mijn laptop had 25 minuten nodig om 100% te halen.
Ik kreeg vanmiddag de uitnodiging om het op de pc te downloaden. Eens kijken of ik er aan toe kom dit weekend.

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 19:54

Misschien een 'domme' vraag (maar heb echt geen zin om 21 pagina's te lezen). Krijgt alleen Windows 8 deze update of ook 7? :)