Klus-woning

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nassie

Re: Klus-woning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-16 13:47

Bij de Gamma zijn die planken waarschijnlijk te koop, wel onbewerkt.
Dus van de week ga ik daar eens kijken :j

Anders krijg je pb :D lief!

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 13:52

Bij de Bauhaus verkopen ze dat soort planken gewoon, met links en rechts een stuk schors er aan. heel leuk! Ik ben nu al aan het bedenken wat ik daarmee zou kunnen maken :') Ik WIL zo'n stuk boom in huis!

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-16 13:55

Ik ben vriendlief aan het overhalen dat ik een soort tafeltje, over de verwarming in de gang mag maken van zo'n stuk hout.
Hij ziet het alleen nog niet :+ Vind het ook zo'n onzin. Maar het lijkt mij juist leuk. Breekt de gang ook en werk je mooi die gekke verwarming weg :))

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 14:12

Bepaalde dingen die gewoon in de auto passen of niet te zwaar/groot zijn zou ik eventueel wel mee kunnen geven, of er moet een aanhanger mee gaan ;) ophalen mag uiteraard ook maar dat is snel ff 2000 km (heen en weer terug) dus dan meteen wel een duur stukje hout

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 14:26

Gewoon combineren met een vakantie in die streek en het is weer opgelost +:)+

Ah oke. Wij hebben ook geverfd en blanke lak en gaan voor en RVS-plaat waarschijnlijk. Vind het een iets te groot risico, ondanks afneembare verf, om helemaal niks achter het fornuis te doen :')

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-16 14:28

Precies ik ook.
Ik kook vaak in de roomboter en dat spettert enorm. Zonde als het toch niet makkelijk schrobbaar is :')

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 19:37

Wij hebben ook een RVS plaat en verder moet ik nog een coating op de muur smeren. Kan je alles zo mee eraf vegen. Heb de pot al staan maar steeds geen zin :')

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 19:43

Eindelijk weer eens tijd om bij te lezen. Wij hebben wat pech met de loodgieter (komt gewoon niet meer opdagen) stucer die z'n eigen uren plant. Heel vervelend en irritant allemaal.
Verder is nu wel bijna alles gestuuct. Boven zijn de plafonds geschilderd. Wat een werk maar het zit er super strak en streeploos op :)

Wel handig hier alle tips voor raambekleding en die plaat in de keuken. Dat zijn dingen waar wij nog over na moeten denken en deze tips nemen we mooi even mee! :D

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 21:15

Ik lees hier gezellig met jullie mee :) Zelf geen kluswoning maar gezien het budget waarin wij op zoek zijn naar een huis en het aanbod hier in de buurt is er wel een grote kans dat het in meer of mindere mate een kluswoning gaat worden :D Al hoop ik van niet := Maargoed als ik dan b hier zie wat een paleisjes jullie er van weten te toveren dan krijg ik weer een beetje hoop :P

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 11:40

Spannend Liesje89! Zijn jullie starters? Als ik kijk naar onze vriendengroep dan waren we allemaal 'gedoemd' tot een kluswoning (al dan niet in verschillende gradaties), inderdaad vanwege budget/aanbod.

Wat vreemd van de loodgieter zeg. Wat is de reden of weet je die niet? :\ Zit je wel lekker mee dan. Onze stucadoor was ook heeeel vrij met zijn werktijden :') Af en toe was hij er 2 of 3 dagen helemaal niet of alleen een ochtend ofzo. Daartegenover stond wel dat hij er de andere week weer 6-7 dagen achter elkaar was en hij heeft superstrak werk geleverd dus we vonden het wel prima zo. Hadden ook geen haast verder.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 17:59

Ik verbaas me ook wel eens over de planning van de ingehuurde werkkrachten maar tot nu toe hebben wij niet te klagen en houdt iedereen zich aan de planning. Hopelijk is het bij jullie ook snel klaar!

Wij gaan dit weekend verven en maandag komt de vloer <3 heerlijk!

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 08:21

M_I_R: oeh leuk dat zijn de mooie dingen!

Bij mij gaat het ook wel een beetje zo. Gister zou de loodgieter komen, ik thuis wachten kwam hij maar niet. Kan ik zo van balen.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 08:51

Vervelend zeg. Afspraken moet je gewoon na komen.

Wij doen alles Zelf maar hebben nog steeds problemen met de deur. Nog steeds geen nieuw glas en nog steeds hout van de deur niet hersteld. Komen ook geen afspraken na vorige x twee uur zitten wachten en dan vervolgens meer kapot ipv heel

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 08:55

Marlis: wat zegt het bedrijf daarover dan. nog steeds schandalig joh.

Update: Mijn keuken is naast het lappen van de ramen, het ophangen van de gordijnen, het afstellen van de afwasmachine en het schilderen van de plinten klaar :Y)

Afbeelding
Let niet op de troep in de bijkeuken. :+
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 09:02

Marlis schreef:
Vervelend zeg. Afspraken moet je gewoon na komen.

Wij doen alles Zelf maar hebben nog steeds problemen met de deur. Nog steeds geen nieuw glas en nog steeds hout van de deur niet hersteld. Komen ook geen afspraken na vorige x twee uur zitten wachten en dan vervolgens meer kapot ipv heel

Heb je de rekening al binnen?
Zou sowieso niet betalen tot het opgelost is en dit ook duidelijk aangeven bij het bedrijf.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 09:49

Mooi die keuken.

Rekening die mogen ze naar me buurvrouw sturen. Wij betalen niks al zouden ze naar ons met een rekening komen. Buurvrouw slaat het eruit waardoor het nieuw moet. Vervolgens na 6 weken kwam het glas bedrijf en die maakten nog meer kapot ipv heel. Hebben foto's gestuurd en gebeld met het bedrijf maar krijgen geen reactie op de schade.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 09:57

Oja, das waar... was een buur actie...
Maar goed, schiet in ieder geval niet op zo

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 16:34

Waar is je keuken van lrm? Heb dat nog nooit gezien die grote lades (toch? of zijn het deurtjes?).

Ja jeetje jullie hebben echt pech Maris. Lukt het met het klussen wel verder? :)

Wat voor vloer krijgen jullie M_i_R?

Hier sinds deze week weer een werkende CV en dus ook weer warm water *\o/* Ging nog niet helemaal vanzelf, twee keer een lek. Gelukkig vrij makkelijk weer gemaakt. Vandaag de keukenwand voor de tweede keer in de glitsa gezet dus de keuken kan morgen afgemaakt worden. Dan is het beneden tijd voor de plinten en vensterbanken en dan kan donderdag de bank komen :) Dan boven nog laminaat leggen, ook de plinten en de vensterbanken en nog wat andere kleinere klusjes en dan komt het daadwerkelijke verhuizen toch langzaamaan wel een beetje in zicht :D :):)

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 16:55

Nou wij moeten nog heel veel doen.

Vanavond de vloer in de keuken gelijk maken met de woonkamer. Want muur is er tussen uit voor open te hebben maar moet Wel de vloer gelijk zijn.

Badkamer tegelen vloer en wand. En daarna douche meubel wc etc doen.

In de keuken stucen. Maar niet alles kan gelijk sommige stukken moeten als de keuken er in staat ivm te strak aanmeten keuken winkel.

Elektriciteit en leidingen aansluiten in keuken moesten verlegd worden. Gaten etc Zijn gemaakt nu alles nog op Zijn plek.

Overal weer laminaat leggen en alles verven. Zowel muren als kozijnen en plafonds witten.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 19:29

Hahahaha, lijstjes zijn deprimerend dus daar begin ik niet aan. Dat doe ik pas als het beperkt is tot iets van tien dingen of zo :')

We hebben laminaat, k zal wel even een foto plaatsen wanneer het ligt! Vind het op de reclame foto's niet een goed beeld geven ;)

Onze schuifpui is vandaag gemaakt *\%/* hij doet het weer goed!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 07:48

Wij moeten binnenkort grondverf en verf voor de kozijnen halen. Jullie nog een aanrader qua merk/soort?

Van het weekend heeft mijn vriend een deel van de keuken gestuct, en waar we de muur weg gebroken hebben gestuct.
Iets met een klepje voor de boiler gemaakt en een wasmachine aansluiting.

Ik moest werken. Dat is met klussen wel vervelend. Werk 2 weekenden, 1 vrij en dat elke x.

In de avond de oude oh zo mooie Keuken uit elkaar gehaald en naar de berging gebracht. Het huis beneden en de trap maar weer is geveegd en spullen die we nu niet gebruiken ook naar de berging gebracht.

Ik kan nu nog niks doen qua klusjes. Hopelijk snel weer wel. Vanmiddag denk ik maar het huisje van mijn chihuahua opvullen, schuren en verven met greywash.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 17:54

Ik vind mijn werk ook met enige regelmaat een storende factor in mijn klusplanning, maar ja er moet toch geld verdiend worden!

Wij hebben ons afgelopen weekend een slag in de rondte gewerkt maar met resultaat!!!! De muren zijn deels geverf en de rest klaar om te verven, de hele bieb is in de eerste laag verf gezet en vanmiddag zijn de laatste radiatoren opgehangen. Het hele huis kan ni verwarmd worden *\%/* het stinkt nu wel verschrikkelijk naar opgewarmde verf maar dat trekt vast wel weer weg :) het laminaat is ook binnen dus niet aankomend weekend maar het weekend daarna kan de vloer er in denk ik!

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 19:05

Wauw, jullie hebben meters gemaakt M_i_R, heeeerlijk!

Ik heb alles met Gamma grondverf gedaan en afgelakt met Flexa strak in de lak. Vind met name die laatste heeeel fijn! Vloeit ontzettend goed.

Over schilderen gesproken, ik ben op de plinten boven en beneden na een soort van (voorlopig) klaar! :):) De trap naar zolder moet nog wel afgelakt worden, maar dat doe ik pas als de wasmachine en droger boven staan en ik weet nog niet precies wat ik er mee wil. Iemand ervaring met Glitsa antislip?

Ik werk ook standaard 1 dag in het weekend, soms 2. Net de dagen waarop er natuurlijk veel geklust wordt, dus er gaat ook een berg langs me heen wat dat betreft. Daar tegenover staat weer dat ik op mijn vrije dagen heerlijk in mijn up klusjes kan doen, zonder dat Jan en alleman zich ermee bemoeit :')

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 20:48

ziet er allemaal mooi uit zeg, wij zijn kozijnen aan het schuren maar wanneer is het nu goed geschuurd?

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 21:58

Als je geen losse stukjes verf meer hebt en geen hobbels en bobbels ;)