Ontzettend hoge gas/electra jaar afrekening oxxio

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 00:13

lifaya schreef:
In de winter ben ik een maand van huis geweest, half dec tot jan. Toen heeft die helemaal uit gestaan.
Verder heb ik de verwarming in de gang uitstaan, daar tocht het en heb ik mijn gang deur altijd dicht zodat het in de woonkamer gewoon warm blijft. In slaapkamer staat die wel aan. Ik heb 3 verwarmingen die dus aan staan maar niet hoog. Ik lig liever met een dekentje op de bank :p

Ik heb een splinternieuwe cv ketel

vanwege de 'tocht' zul je een iets hoger gebruik hebben, dan iemand met een vergelijkbare woning in een nieuwbouwpand zonder tocht, die geen warmte verlies heeft van de kamer naar de gang etc..

maar dat verklaart niet eens bij benadering jouw verbruik.. noch denk ik dat isolerende maatregelen geen enkele nut hebben.. bij een normaal verbruik (als je meter normaal zou werken) is het warmte verlies dan zo gering dat het tig jaar duurt om de kosteneruit te halen.. Je kunt hooguit overwegen om een goede tochstrip onder je voordeur te plakken, een tochtstrip in je brievenbus als je die hebt.. of een dik gordijn op een ronde roede rond je voordeur als je ecchhhht wat wil doen, maar dat zullen echt minime besparingen zijn.. verklaart geen 13.000 per jaar :')

Rennie89

Re: Ontzettend hoge gas/electra jaar afrekening oxxio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-15 00:17

Zolang ik mijn deur dicht heb tocht het niet in de woonkamer, enkel in de gang. Dus ik stook ook niet onnodig zeg maar :) ik overweeg overigens wel om die tochtstrook te nemen want uit douche komen is wel koud xD

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 00:22

lifaya schreef:
Zolang ik mijn deur dicht heb tocht het niet in de woonkamer, enkel in de gang. Dus ik stook ook niet onnodig zeg maar :) ik overweeg overigens wel om die tochtstrook te nemen want uit douche komen is wel koud xD

als je kamer luchtdicht is, heb je geen warmte verlies, maar gezien het feit dat je niet draaierig bent en nog ademt denk ik toch dat je ergens warmte verlies hebt (in ruil voor lucht om te ademen die niet voorzien is van hoge concentratie co2). en je moet de kamer ook af en toe door de deur verlaten,
de warmte staat dan gepakt en bezakt klaar om mee te vertrekken ;)

het is niet veel hoor.. zeker niet door het geringe oppervlakte

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-15 00:30

Ik heb een klein raampje altijd open staan boven achterdeur, maar heb wel vitrage daarvoor hangen :p

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-15 01:12

Het lijkt alsof de tv 1kWh per 2 uur verbruikt. Opzich veel maar niets vergeleken met mijn jaarrekening lol. Ik heb dus nog niks schokkende kunnen vinden in mijn verbruik. Het is gek want de laatste dagen is wel duidelijk dat de meter niet zuinig is, maar ze,fs dat verklaard de hoeveelheid niet :+

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 08:18

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 08:49

Ben mijn administratie ingedoken.
Heb de gegevens van 2014.
Elektriek 1466 KWu
Gas 802 m3
Heb een kleine eengezinswoning.
Een ongelofelijke koukleum(21,5C), overdag op 19C en snachts op 15C.
Woon in mijn laptop, mijn oven wordt bijna dagelijks gebruikt en heb gewone lampen.
Denk dat je nu aardig wat vergelijkingsmateriaal aangeleverd heb gekregen.
Succes met je nieuwe baan.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 13:18

Ik ben erg benieuwd hoe dit afloopt... echt bizar zoveel verbruik! Wij gebruiken met z'n 2en in een 1 gezinswoning ontzettend veel, hebben meerdere tv's, 3 computers waarvan er 2 constant draaien, meerdere lampen, alarmsysteem, alle apparaten die je maar kunt bedenken, en wij betalen lang niet zoveel als jij.

Ik heb meteen even gekeken hoeveel elektriciteit wij hebben verbruikt in 1 jaar. Gas hebben wij niet dus dat kan ik niet checken voor je.

Wij hebben in 1 jaar 2.931 KWh verbruikt.

Succes, ik hoop dat er snel een oplossing komt en duidelijk wordt hoe dit komt!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-15 11:52

Inmiddels staat die op 82. Gisteren heb ik enkel mijn laptop gebruikt, verder niks. Ondanks dat er veel word verbruikt volgens de meter kan dit bij verre weg nog niet verklaren hoe ik op zo een jaarrekening kom.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 12:24

Word er al actie ondernomen? Vind t allemaal erg lang duren.
Je rekening loopt lekker door zo he.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 12:29

Idd jolliegirl.. want zolang je niet kan bewijzen met keiharde feiten dat je meter stuk is moet je.gewoon betalen.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 12:44

Ik vind het ook bizar. Wij hebben voor een eengezinswoning van 140m2 het eerste jaar 7.500 KwH verbruikt. Dit is niet helemaal realistisch want er is ook stroom verbruikt voor de bouw en een half jaar tijdens de verbouwing: (lees: betonmolens, bouwlampen, elektrische gereedschappen, bouwdrogers etc) (we woonde er toen ook al).

Ter illustratie, wij hebben GEEN gas, dus het gehele huis wordt ook verwarmd op elektra en we koken dus ook elektrisch en een grote boiler voor warm water.

Verder hebben wij een wasmachine, droger, vaatwasser, 2 laptops, 1 tv, een tropisch aquarium, Amerikaanse koelkast, combi-oven, stoomoven en een quooker (zo'n kraantje waar kokend water uit komt). De hele zomer wordt het huis ook nog eens op temperatuur gehouden door middel van een koelsysteem.

Jouw verbruik is het DUBBELE van mijn verbruik. Dat kan gewoon niet. Met de allerbeste wil snap ik niet hoe je zo ontzettend veel kan verbruiken, zelfs niet met een kapotte koelkast of iets dergelijks.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-15 12:45

Ik heb niks meer gehoord. Maar neem aan dat ze er wel gewoon bovenop zitten. Ik wacht nog even de kant van oxxio af.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-15 12:47

_Nelleke_ schreef:
Ik vind het ook bizar. Wij hebben voor een eengezinswoning van 140m2 het eerste jaar 7.500 KwH verbruikt. Dit is niet helemaal realistisch want er is ook stroom verbruikt voor de bouw en een half jaar tijdens de verbouwing: (lees: betonmolens, bouwlampen, elektrische gereedschappen, bouwdrogers etc) (we woonde er toen ook al).

Ter illustratie, wij hebben GEEN gas, dus het gehele huis wordt ook verwarmd op elektra en we koken dus ook elektrisch en een grote boiler voor warm water.

Verder hebben wij een wasmachine, droger, vaatwasser, 2 laptops, 1 tv, een tropisch aquarium, Amerikaanse koelkast, combi-oven, stoomoven en een quooker (zo'n kraantje waar kokend water uit komt). De hele zomer wordt het huis ook nog eens op temperatuur gehouden door middel van een koelsysteem.

Jouw verbruik is het DUBBELE van mijn verbruik. Dat kan gewoon niet. Met de allerbeste wil snap ik niet hoe je zo ontzettend veel kan verbruiken, zelfs niet met een kapotte koelkast of iets dergelijks.

Wauw, dan zot je nog aan de lage kant! Ik ben ook echt heel benieuwd wat voor verklaring er achter "mijn" verbruik zit...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 12:49

Ik zou maandag trouwens zeker wel even bellen hoe het ermee staat :j Dan hebben ze toch alweer een dag of drie wat gehad om een actieplan te bedenken.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-15 12:51

Ja ik ga maandag zeker even bellen. Ik moet nog zoveel dingen doen de komende week :') word er gek van. Heb gisteren eindelijk mijn kitten in huis, dus ook dat kost veel tijd want ze ie natuurlijk nog niet helemaal gewend dus zoveel mogelijk thuis zijn en moet nog wat dingen regelen voor mijn nieuwe baan. Zo heb je niks te doen en dan komt alles tegelijk :+

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 16:55

lifaya schreef:
Ik heb niks meer gehoord. Maar neem aan dat ze er wel gewoon bovenop zitten. Ik wacht nog even de kant van oxxio af.

Niet vanuitgaan!
Bellen... Bedrijven zijn laks als het om centen teruggeven gaat..
Oxio vangt nu lekker he...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 17:21

Inderdaad nergens vanuit gaan en er als een havik bovenop zitten.
Voor hen is het makkelijk: afwachten en incasseren! En tot die tijd mag jij fijn betalen.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 17:30

zo denk ik ook, blijven bellen en mailen, en afspraken maken, wanneer ze je terug bellen, want als je een afspraak maakt dat ze je terug bellen zonder een afspraak van wanneer, dan kun je wachten tot je een ons weegt.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-15 17:31

Ik heb dinsdag natuurlijk pas het probleem aangekaart, ik neem aan dat er wel een hoop uitgezocht moet worden? Ik ga iig maandag bellen :)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 19:54

Ik denk dat ze niet zoveel gaan uitzoeken. Ik denk dat ze je uiteindelijk een herinnering sturen dat er nog een bedrag van 1800 euro open staat en dat ze je vriendelijk gaan verzoeken te betalen.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 20:17

lifaya schreef:
Ik heb dinsdag natuurlijk pas het probleem aangekaart, ik neem aan dat er wel een hoop uitgezocht moet worden? Ik ga iig maandag bellen :)

Precies, niks mis mee om even te wachten, ze moeten wellicht ook iets uitzoeken. Pas als er weken overheen gaan, zou ik me zorgen maken :j

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-15 20:50

Diablo schreef:
Ik denk dat ze niet zoveel gaan uitzoeken. Ik denk dat ze je uiteindelijk een herinnering sturen dat er nog een bedrag van 1800 euro open staat en dat ze je vriendelijk gaan verzoeken te betalen.

Sowieso word de rekening tot eind mei bevroren heb ik begrepen, dus dat zal niet gebeuren

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 21:21

Niet vanuit gaan dat hun erop zitten hoor, want ga er maar van uit dat ze dat juist niet doen. Want niet doen levert hun veel meer op ;-)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-15 21:27

Slechte media aandacht willen ze niet ;) dit gaat niet om een klein foutje en dat weten ze zelf ook :)