lifaya schreef:In de winter ben ik een maand van huis geweest, half dec tot jan. Toen heeft die helemaal uit gestaan.
Verder heb ik de verwarming in de gang uitstaan, daar tocht het en heb ik mijn gang deur altijd dicht zodat het in de woonkamer gewoon warm blijft. In slaapkamer staat die wel aan. Ik heb 3 verwarmingen die dus aan staan maar niet hoog. Ik lig liever met een dekentje op de bank :p
Ik heb een splinternieuwe cv ketel
vanwege de 'tocht' zul je een iets hoger gebruik hebben, dan iemand met een vergelijkbare woning in een nieuwbouwpand zonder tocht, die geen warmte verlies heeft van de kamer naar de gang etc..
maar dat verklaart niet eens bij benadering jouw verbruik.. noch denk ik dat isolerende maatregelen geen enkele nut hebben.. bij een normaal verbruik (als je meter normaal zou werken) is het warmte verlies dan zo gering dat het tig jaar duurt om de kosteneruit te halen.. Je kunt hooguit overwegen om een goede tochstrip onder je voordeur te plakken, een tochtstrip in je brievenbus als je die hebt.. of een dik gordijn op een ronde roede rond je voordeur als je ecchhhht wat wil doen, maar dat zullen echt minime besparingen zijn.. verklaart geen 13.000 per jaar
ik overweeg overigens wel om die tochtstrook te nemen want uit douche komen is wel koud xD 
Dan hebben ze toch alweer een dag of drie wat gehad om een actieplan te bedenken.