Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Stephanie_M

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 22:48

Hoe groot wordt het ongeveer? Leuk om het te volgen met foto's!

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 13:06

Ik vind altijd alles klein lijken met die balken! Haha pas als je erin staat met muren zie je pas de grootte!!

Maar gaaf allemaal! Strakke planningen ook, ben benieuwd naar foto's van vorderingen, en muurkleuren hoe lastig!! Dat zou ik ook nog niet weten.

Wat voor vloeren nemen jullie?

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 14:00

Gelukkig lijkt het bij alle nieuwbouwprojecten zo ontzettend klein. Dan heb je er meer vertrouwen in dat het goed komt :P

Wij nemen het laminaat uit onze huidige huurwoning mee voor een deel van de bovenverdieping. Is een beetje grijs/bruinig laminaat. Hopelijk is het laminaat nog in orde, want we zitten met een enorm vochtprobleem hier in huis..) :( Voor de vloer beneden hebben we tegels uitgekozen die op laminaat/hout lijken, is ook wat langwerpiger. Komt van de Hornbach. Ook in een grijs/bruine kleur.

De trap gaan we waarschijnlijk gewoon schilderen en de stootborden wil ik gaan beplakken met plakplastic in een leuk patroon of behang. Moeten we nog even kijken wat daar het beste voor is :) Na een paar jaar willen we op de treden zelf ook wel iets doen, maar we weten nog niet wat precies..

Keuken uiteindelijk toch uitgezocht bij Ikea. We weten nu wat we willen, alleen moeten we hem nog ontwerpen zodra we alle maten goed weten :)

Ben heel benieuwd naar jullie keuzes :)

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 17:46

Afbeelding
Uitzicht zolder met in de tuin de fundering voor het schuurtje

Afbeelding
Dakkapel zolder (3m)

Afbeelding
Andere muur zolder

Afbeelding
Haakse muur zolder

Afbeelding
Ramen slaapkamers 1+3

Afbeelding
Raam slaapkamer 2

Afbeelding
Badkamer + slaapkamer 2

Het ziet er mega donker uit, ligt denk ik aan de telefoon :) Het geeft helaas wel het gevoel van een klein hok, maar hopelijk komt dat nog goed :)

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 18:47

Wel mooi groot dakkapel zeg! Wat is zijn de afmetingen van je Vloer ong? (Even vergelijken met hoe groot het bij mij wordt haha)

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 20:16

collendoorn schreef:
Wat voor vloeren nemen jullie?

Wij krijgen beneden keramisch parket en boven goed vinyl :)

Morgen de sleutels, yiehaaaa!

Mooie foto's hierboven, altijd lastig in te schatten hoe het uiteindelijk wordt.

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 21:24

Wauw!! Prachtig dakkapel super mooi.

Wij doen de trap ook maar gewoon schilderen denk ik

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-15 21:59

Ik kreeg maandag van de meneer van Eigen huis die de opleverkeuring kwam doen de tip om de trap ook later alleen met grondverf te schilderen, omdat dat volgens hem het beste stoot en krasvast was. Ik weet het nog niet, naar de trap ga ik naar de verhuizing wel eens kijken.
Lijkt me niet handig om alle meubels over een pas geschilderde trap te slepen, want dan kan je daarna weer opnieuw beginnen.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 22:03

Wij laten de trap nu helemaal kaal en volgend jaar wordt ie bekleed met vinyl. Leek ons uiteindelijk de beste oplossing :)

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 23:11

Wat een mooi huis, Lucifertje! Lijkt nu inderdaad nog klein, maar zodra er een vloer in ligt, lijkt het al veel groter :)

Goede tip van de trap.. Ik ga het eens aan een kennis vragen die schilder is!

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 07:49

Thanks allemaal!

Sonja! You made my day! Nooit gedacht aan keramisch parket. Mijn vriend wilt graag tegels en ik wil graag hout en dit is prefect!
Gisteren al een beetje gegoogeld voor winkels. Heb jij nog een tip? We komen uit regio den Bosch, dus liever niet noord Groningen

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 12:32

Mooi huis lucifertje!
Ik dacht misschien is keramisch parket ook wel wat voor ons, maar wat een prijzen zeg! :roll: Wij gaan denk ik toch gewoon voor laminaat met vloerverwarming

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 12:55

Wat heeft keramisch parket voor voordelen tegenover bv pvc of gietvloer?
Wij hebben zondag een afspraak bij de keukenboer om eens te gaan kijken en tekenen :)

Afgelopen week gesprek gehad voor het meerwerk.

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 13:23

Het zijn gewoon tegels met houtlook.
Alleen wil je echt mooie zijn ze toch vaak best prijzig:). Wil het zelf straks ook denk ik, maar kijk er ook al 5,5 jaar naar bij mn ouders dus misschien worden het toch wel gewoon tegels.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 14:15

lucifertje schreef:
Thanks allemaal!

Sonja! You made my day! Nooit gedacht aan keramisch parket. Mijn vriend wilt graag tegels en ik wil graag hout en dit is prefect!
Gisteren al een beetje gegoogeld voor winkels. Heb jij nog een tip? We komen uit regio den Bosch, dus liever niet noord Groningen

Wij wonen in Arnhem en hebben de tegels daar gekocht, dus kan je niet helpen...

Ons keramisch parket lijkt exact op hout. Toen wij de winkel binnenkwamen, wilde mijn vriend eerst niet geloven dat het steen was. Hij dacht dat ik hem voor de gek probeerde te houden :D

Keramisch parket is 100% slijtvast, onze buren hebben pvc en toch al een grote kras erin. Voor ons is een stenen vloer gewoon heel makkelijk met de honden, terwijl je wel het uiterlijk hebt van een chique, houten vloer.

Prijzig ja zeker, daarom hebben we boven ook vinyl in plaats van pvc. Keuzes, keuzes... Maar we zijn er hartstikke blij mee (denken we)! :P

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 20:02

Keramisch parket is super! Wij hebben het ook in onze nieuwbouwwoning en vinden het heel mooi. We krijgen ook ontzettend veel complimenten; iedereen denkt dat het hout is! Op deze foto zie je het een beetje:

Afbeelding

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 20:36

Gaaf! Zoiets nemen wij dus ook, wist niet dat het keramisch parket heette :')

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-15 22:06

Mijn keramisch parket wordt maandag gelegd. De tegels komen bij de hornbach vandaan en zij gaan het ook leggen. Prijs viel me mee ten opzichte van andere winkels, terwijl de kwaliteit zeker niet minder is.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 22:57

Wat kost het leggen bij Hornbach??

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-15 18:00

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 23:24

Sonja89 schreef:
lucifertje schreef:
Thanks allemaal!

Wij wonen in Arnhem en hebben de tegels daar gekocht, dus kan je niet helpen...

Ons keramisch parket lijkt exact op hout. Toen wij de winkel binnenkwamen, wilde mijn vriend eerst niet geloven dat het steen was. Hij dacht dat ik hem voor de gek probeerde te houden :D

Keramisch parket is 100% slijtvast, onze buren hebben pvc en toch al een grote kras erin. Voor ons is een stenen vloer gewoon heel makkelijk met de honden, terwijl je wel het uiterlijk hebt van een chique, houten vloer.

Prijzig ja zeker, daarom hebben we boven ook vinyl in plaats van pvc. Keuzes, keuzes... Maar we zijn er hartstikke blij mee (denken we)! :P

Arnhem is niet ver weg voor ons en zijn best bereid daarheen te rijden :-) Opzich speelt het geld niet echt een rol maar €10000 voor een vloer gaat hem niet worden.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 07:28

Dan is het de moeite waard in ieder geval te komen kijken! Ik zou dan wel bellen voor een afspraak zodat je zeker weet dat ze tijd voor je hebben. Tegelhuys Arnhem heet het! Wij waren ongeveer de helft kwijt van het bedrag dat je noemt voor een oppervlakte van ca. 55 m2. Hebben wel korting op de tegels vanwege het aantal dat we afnemen en we hebben niet de allerduurste tegel (wel de mooiste uiteraard :D)

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 16:07

Kieffer wat heeft jouw salontafel een gaaf houten blad! Zoiets zou ik wel als eettafel willen. Waar heb je het vandaan? *D

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 16:25

Bedankt Miriam91, daar zijn wij ook voor gevallen :j Het tvkastje heeft ook zo'n grof blad en deurtjes. Onze inrichting is landelijk/brocante en zo'n grof blad maakt het wat stoerder allemaal :) We hebben de meubels gekocht bij Riviera Maison.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 22:01