Mijngratisbox.nl, dat kan toch bijna niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 15:39

En _tara_: je kan ook heel makkelijk op marktplaats oplichten hoor. Geld laten overboeken voor iets en dan al je gegevens wissen. Ben daar bijna een keer ingetrapt , leek allemaal te kloppen. Vreemd genoeg waren er via de site opgelicht.nl alle gegevens anwezig, naam, adres, telefoonnummer, etc. En nog deed de politie niks. Ging om concertkaarten oa, voor bijv U2. Dus dat zijn ook leuke bedragen!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 15:42

Mloes: dat staat er niet. De actie mag geannuleerd worden, maar bij annulering hoor je dingen als aanbetaling overige kosten gewoon terug te krijgen. Dus ja, in principe geldt volgens mij dat als er nu gemaild wordt dat de actie af wordt geblazen, en als iedereen z'n geld terugkrijgt, er mogelijk niks strafbaars is gebeurd. Tenminste, buiten de wanbetaling van de huur dan natuurlijk.

En dat het kan betekent niet dat het mag. Als het allemaal mocht was die persoon vast niet met de noorderzon vertrokken.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 15:43

Ik heb even gegoogled. Van Bruynzeel keukens over een actie van hun staat er in de voorwaarden: Bruynzeel Keukens behoudt zich het recht voor om de actie te beëindigen of de regels, prijzen, voorwaarden, bepalingen of informatie naar eigen goeddunken en zonder voorafgaande kennisgeving te wijzigen, zonder dat Bruynzeel daardoor op enigerlei wijze tot vergoeding van schade is gehouden jegens de deelnemers.
Rabobank: 2.1.5 Rabobank behoudt zich het recht voor de actie vervroegd te beëindigen.

Word echt wel vaker gedaan, dit soort dingen in de voorwaarden :j

Marloes, dat je op marktplaats makkelijk kunt oplichten weet ik. Dat wordt met concertkaartjes/elektronica heel veel gedaan. Maar wat wil je daarmee zeggen? Dat de politie niks doet? Ik denk dat 't in veel gevallen heel erg lastig is om er achter te komen wie er precies achter zat. Of dat 't voor de politie niet de moeite waard is? Daarom dat 't ook wel belangrijk is dat er zo veel mogelijk mensen aangifte doen.

letrow

Re: Mijngratisbox.nl, dat kan toch bijna niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 15:54

Dit is geen annulering, deze actie is opgezet om mensen op te lichten en dan te verdwijnen. De site is uit de lucht en het adres waar ze zouden zitten klopt niet.

Aangifte doen via

https://www.mijnpolitie.nl/if.shtml

en via Paypal (als je zo hebt betaald) je geld terugvragen. Via de bank zal het lastig (dan wel niet onmogelijk) om het terug te krijgen, je hebt het zelf overgemaakt.
Het is dus geen onduidelijkheid of foutje, dit is bewuste oplichting.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 15:56

letrow schreef:
Dit is geen annulering, deze actie is opgezet om mensen op te lichten en dan te verdwijnen. De site is uit de lucht en het adres waar ze zouden zitten klopt niet.

Aangifte doen via

https://www.mijnpolitie.nl/if.shtml

en via Paypal (als je zo hebt betaald) je geld terugvragen. Via de bank zal het lastig (dan wel niet onmogelijk) om het terug te krijgen, je hebt het zelf overgemaakt.
Het is dus geen onduidelijkheid of foutje, dit is bewuste oplichting.

Ja, zover waren we al :P Ben benieuwd of hier verder echt nog iets mee gedaan wordt.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 16:07

_Tara_ schreef:
Ik heb even gegoogled. Van Bruynzeel keukens over een actie van hun staat er in de voorwaarden: Bruynzeel Keukens behoudt zich het recht voor om de actie te beëindigen of de regels, prijzen, voorwaarden, bepalingen of informatie naar eigen goeddunken en zonder voorafgaande kennisgeving te wijzigen, zonder dat Bruynzeel daardoor op enigerlei wijze tot vergoeding van schade is gehouden jegens de deelnemers.
Rabobank: 2.1.5 Rabobank behoudt zich het recht voor de actie vervroegd te beëindigen.

Word echt wel vaker gedaan, dit soort dingen in de voorwaarden :j

Marloes, dat je op marktplaats makkelijk kunt oplichten weet ik. Dat wordt met concertkaartjes/elektronica heel veel gedaan. Maar wat wil je daarmee zeggen? Dat de politie niks doet? Ik denk dat 't in veel gevallen heel erg lastig is om er achter te komen wie er precies achter zat. Of dat 't voor de politie niet de moeite waard is? Daarom dat 't ook wel belangrijk is dat er zo veel mogelijk mensen aangifte doen.

Je had het toch over makkelijk geld verdienen? Dat je dan ook een webshop zou beginnen? Daarom noemde ik marktplaats. Maar ook als de politie een naam, adres en telefoonnummer heeft wordt vaak nog geen actie ondeernomen, daarom ben ik benieuwd of ze dat nu wel gaan doen.
Dat van die voorwaarden verbaast me! Nu durf ik nooit weer wat te kopen haha (misschien maar goed ook :P ). Bij mij gingen de alarmbellen rinkelen bij de voorwaarden, het principe van gratis nieuwe producten aanbieden klonk me wel logisch in de oren.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 16:10

Was een grapje Marloes :P Maar wat je zegt inderdaad, ik ben heel benieuwd of er nu wel echt iets gaat gebeuren. Op facebook werd gezegd dat de politie er mee bezig is. Mja, dat kan iedereen wel zeggen natuurlijk.
Die voorwaarden geven alleen aan dat ze de actie mogen beëindigen. Niet dat ze er met je geld vandoor mogen gaan. Dus je kunt gerust nog dingen kopen (helaas voor je portemonnee inderdaad :P ).

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 16:21

Zo.. ook aangifte gedaan.. ben benieuwd. Andere aangifte van internet oplichting loopt ook al 3 maanden...

Aangezien zoveel mensen hierbij wel aangifte doen.. zal dit wel wat sneller gaan. Hoop ik..

Astridhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 16:22

Echt balen, ik had ook box 3 besteld, en een vriendin ook door mij.. We konden het echt goed gebruiken.. en nu nog dat geld terug krijgen ;(
Ga ook zsm aangifte doen..

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 16:51

Hm.. ik kom net thuis, en er zat bij mij een briefje in de bus dat er een pakketje voor mij is bezorgt, afgeleverd bij de buren. Dus ik helemaal blij! Buren zijn op dit moment niet thuis maar ik was er van overtuigd dat het dit pakketje moest zijn..

Dus ik snel topic openen om te kijken hoe de rest zijn inhoud vind... lees ik dit!!

Balen hoor! (Al ben ik nu wel heel benieuwd wat er dan bij mijn buren ligt... ) :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 16:53

Hmm niks anders besteld?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 16:56

En ik krijg een bericht dat ik iets heb verstuurd of ontvangen zonder portokosten te betalen. Nou verstuurd niets, ontvangen ook niets. :?

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 16:58

Ohhhhh die gasten zijn een partij hard aan het lachen om ons _O-

Verschrikkelijk dit :') Verdomme 27,44 euro kwijt! Zoals een andere bokker al zei; Bij twijfel, gas geven!

Ahum. Ik ga ING maar mailen en aangifte doen...

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 16:58

raar allemaal.
Mijn vader en broertje hadden er allebei een besteld. Ik heb ze dus net maar even gemeld dat het oplichting was.
Mijn moeder en ik waren daar al bang voor, daarom hadden we zelf niets besteld.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 17:05

Misschien verzenden ze toch een aantal boxen zodat het geen oplichting leek?

Ben erg benieuwd wat er bij je buren ligt!

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 17:10

Buurvrouw kwam het net brengen.. een house warming cadeau van m'n collega's :')
Erg lief.. maar stiekem hoopte ik toch dat het de box zou zijn!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 17:11

Hmm jammer!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 17:15

Laatst bijgewerkt door Jolliegirl op 19-09-13 17:30, in het totaal 1 keer bewerkt

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 17:24

Je brengt je belerende les niet echt op een fijne manier jolliegirl.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 17:25

Sorry maar ik vind je nu wel erg belerend overkomen... Er zijn zat fabrikanten die spullen beschikbaar stellen voor reclame doeleinde. En dat verwacht je ook te krijgen... (BBQ met reclame opdruk of een handoek met logo) STER is normaal zeer strict met controleren van reclame's, en dat ze adverteerde op meerdere radio zenders kwam behoorlijk betrouwbaar over.

Jolliegirl schreef:
Laat dit trouwens voor de meeste mensen wél een les zijn: Je zit niet voor een dubbeltje op de eerste rij....

Tevens heb ik nog printscreens van de website, voor wie ze nodig heeft!

Advertenties lopen ook nog:

http://www.gratisspullenafhalen.nl/grat ... -4236.html

En op FB

https://www.facebook.com/pages/mijngrat ... 9024076189

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 17:29

upendo schreef:
Je brengt je belerende les niet echt op een fijne manier jolliegirl.

Zoals ik al eerder in het topic zei, het is niet zo hard als bedoeld ;)

Ik heb zelf ook gekeken, ik wilde zelf ook bestellen, maar iéts hield me tegen...
Tevens lees ik op verschillende andere fora's dat mensen reageren met: Dit is als een dubbeltje op de eerste rij...
En dáár moet je gewoon mee uitkijken!! Het kwaad is al geschied nu.
Lees ook mijn andere berichten, dan zie je dat ik het lang niet zo bot bedoel.

Tevens vind ik het van de zotte dat Q-music en 3FM de kaken stijf op elkaar houden!
Die moeten nu de verantwoording pakken en excuus aanbieden!
Maar nee, dat doen ze niet, want dat kost ze klauwen vol geld werd hier al eens gesuggereerd.

Ga niet meteen uit van het negatieve in een post van iemand.
Het is helemaal niet negatief bedoeld.
Maar laat dit in godsnaam een les zijn. Bij twijfel: NIET DOEN!

En ja, dr zijn ook vast bedrijven en site's die wel eerlijk en betrouwbaar zijn. :j

Bij deze mijn excuus als ik wél iemand voor de kop sla...Dat is niet mijn bedoeling.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 17:30

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 17:32

Tsja, sorry, maar als er reclamespots zijn komt het op mij betrouwbaar over..

leuk voor je dat je je op je borst kan kloppen dat jij niet besteld hebt, maar na een reactie is dat verder ook wel duidelijk en zo'n reactie 'laat dit een les zijn' hoeft voor mij niet.

Ik zit namelijk regelmatig op de eerste rij voor een duppie en dit is de eerste keer dat het 'fout' gaat. Daarnaast, zoals ik heb aangegeven in mijn eerste post.. Als ze paypal gebruiken kan iedereen het geld terughalen dus daarom heb ik besteld. Geen dommigheid maar een weldoordachte keuze dus.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 17:35

Jolliegirl heeft wel gelijk :')
Ik snap hoe het overkomt maar probeer niet het gevoel te krijgen dat je de les gelezen wordt.

Het is menselijk om een fout te maken, normaal ben ik ook niet zo snel overgehaald maar dit leek zó echt. := Volgende keer denk ik; Nope dit ga ik dus niet doen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 17:37

Ben je geïrriteerd dat jij wel besteld hebt? Want dat hoef je niet af te reageren op mij door op zo'n manier kleinerend te gaan schrijven. :) Je vat mijn post veel te verkeerd op, doe dat eens niet.
Ik hoef mezelf niet op de borst te kloppen want ook ik heb wel eens een fout gemaakt en ben wel eens opgelicht.
Dat is menselijk, fouten maken...
En ik zeg ook nergens dat iemand domme fouten heeft gemaakt he :)

En jep.. via de radio komt het betrouwbaar over.
Ik maak me daarom boos dat er nog geen feedback is van de meewerkende radiostations..
Ze steken hun kop in't zand!