[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

liesen

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 17:22

Hallo,

Ik wil me ook graag melden.
Mijn vriend heeft vorige maand een vast contract gekregen dus de zoektocht naar een huis kan beginnen :D
Zelf heb ik een eigen schoonheidssalon. Nu anderhalf jaar. Zou ik hier op ook een mini deel hypotheek kunnen krijgen of doen ze dit pas vanaf 3 jaar?
http://www.funda.nl/koop/almelo/huis-48 ... kenmerken/
Ik ga voor dit huis een bezichtiging aanvragen. <3
Wij willen graag een jaren 30 woning.
Voor ons is het een goede tijd om nu te kopen maar we moeten denk ik niet meer te lang wachten. Want ik denk dat de woningmarkt weer aan gaat trekken binnenkort.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 19:31

Veel plezier met de bezichtiging Liesen !!

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 19:31

Themba schreef:
Hier spannend maandag voorlopig koopcontract tekenen!!

Oeeeh spannend!!!

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 19:34

Het staat hie alweer een poosje stil... Pfff geen kijkers, geen mails helemaal niks!! Soms denk ik wel eens volgens mij raken we ons huis nooit kwijt hij staat nu al 8 maand te koop... Gelukkig moeten we er niet uit maar willen we er graag uit.. Maar we willen zo graag verder! Staan zoveel leuke huisjes op funda,...

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 19:37

wij hebben maandag as voor het eerst sinds maanden weer kijkers. en het blijken mensen te zijn die hier verderop in de straat wonen. ik hoop toch zo dat ze perse in deze buurt willen blijven wonen en een dikke portemonnee mee brengen :-)

liesen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 20:09

Het is echt balen idd als je huis te koop staat en er zo weinig beweging in zit.

Mijn ouders hebben twee huizen. Het oude huis staat al 3 jaar te koop. Ook met weinig animo. Zijn totaal nog maar een handje vol kijkers geweest. Ze hebben het afgelopen jaar voor een half jaar verhuur en die mensen zouden het dan per 01-01-13 kopen. Uiteindelijk op 29-12-12 afgezegd. Dat was toen ook een hele grote domper. Toen dachten ze ook raken we het uit ooit nog kwijt.
Sinds vorige maand is er nieuw licht gekomen. Een jong stel die aan de andere kant van de straat woonde hadden interesse. Zij gaan er nu weer voor een half jaar in wonen. (huren)
Dan waarschijnlijk (we kunnen het pas geloven als het zo ver is) kopen.

Vooral omdat mijn ouders in het nieuwe huis al wonen is het echt vreselijk dat je steeds achterom moet kijken. Oja we hebben dat huis hebben we ook nog...

Dus er is nog hoop voor iedereen die zijn huis te koop heeft staan!

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 08:48

bruceandnoon schreef:
wij hebben maandag as voor het eerst sinds maanden weer kijkers. en het blijken mensen te zijn die hier verderop in de straat wonen. ik hoop toch zo dat ze perse in deze buurt willen blijven wonen en een dikke portemonnee mee brengen :-)

hahaah ik ga heeeel hard voor je duimen

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 08:51

Ja inderdaad er is dan nog hoop haha. Het meeste balen we nog omdat er iemand is die ons huis heeel graag wil maar hun huis word ook maar niet verkocht....pffff...

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 09:46

Liesel dat is wel heel zuur, hopen dat deze mensen het wel echt willen kopen.. bruceannoon bezichtiging? Nieuwe ronde nieuwe kansen :D succes!

Heb het idee dat het toch weer gaat rommelen in de huizenmarkt. Er zijn meerdere (starters) stellen die op het moment bezig zijn om een huis te kopen in deze regio.

Wij zitten te wachten.op de financiering. Was een klein oponthoud.. Wij konden met 1 van de rekeningwn in het rood komen (nog uit studententijd := ) En door een miscommunicatie met de bank heedt dat voor een week vertraging op geleverd! Dus tip zeg het af voor je een hypotheek aan gaat vragen!! Dus nu waars nog een weekje wachten en dan kunenn we gaan tekenen voor de keuken en badkamer etc. :D

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 14:03

@juval, gaaf huis! Wel een beetje kostbaar en uit de richting ;)
@avaluna, maar dan is dat huis het ook waard?! Hier in de omgeving heb je veel huizen die gesloopt moeten worden of volledig gerenoveerd op 1 of 2 ha grond en dan vragen ze de hoofdprijs. Terwijl diezelfde landbouwgrond voor 6 tot 10 € per m² weggaat. Dat krot kan toch niet zoveel waard zijn? Vandaar de vraag :)
@sassie, misschien is dat wel het hele eieren eten ja!

Succes bruceandnoon!!

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 14:35

Selka schreef:
Hier in de omgeving heb je veel huizen die gesloopt moeten worden of volledig gerenoveerd op 1 of 2 ha grond en dan vragen ze de hoofdprijs. Terwijl diezelfde landbouwgrond voor 6 tot 10 € per m² weggaat. Dat krot kan toch niet zoveel waard zijn? Vandaar de vraag :)

Geen idee om welke regio het gaat, maar in de regio Rotterdam waar ik heb gewoond is de grondprijs (voor huizen bouwen) 450 euro per vierkante meter :wow:

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 15:10

@spekkie, het gaat om Brabant :) en ik bedoelde de landbouwgrond. Het bouwblok is natuurlijk duurder maar in de meeste gevallen geen 2 ha ;) als ik 10€ aanhoud per m² landbouwgrond en dan kijk naar de vraagprijs zijn de krotten van huizen fortuinen waard. Dat vind ik gek.

Nee Rotterdam is inderdaad iets duurder ;)

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 11:42

Liesen jullie zitten een beetje in dezelfde situatie als wij, hebben jullie t huis al bezichtigd? T is wel enorm zeg en dat voor die prijs! Likje verf hier en daar en klaar ben je.
Voor iedereen die zit te wachten op kijkers, succes t schijnt wel weer wat te gaan aantrekken de komende tijd.

Wij zitten zelf momenteel erg in dubio, gaan we voor een iets groter huis waar evt nog wel wat meer aan moet gebeuren of voor een wat kleiner huis wat zo goed als af is. Vindt t erg lastig om bijv. meer dan 2/3 jaar voorruit te kijken...

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 12:14

@Liesen: ik zie net je link, verkocht ovb..., aan jullie? Mooi sfeervol huis voor een mooie prijs, lijkt me. Nieuwe badkamer en keuken en verven *\o/* .

@Selka: nee, echt geen afbraak, is al mooi opgeknapt met veel mogelijkheden, maar dan ook geen meerdere hectares grond, daar zie je hier ook vaak afbraak :oo , wij hebben ook zo'n 6 jaar gezocht, naar veel grond en boerderij met voldoende mogelijkheden.

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 22:33

gister de bezichtiging gehad. deze mensen blijken dus echt onze buren te zijn! wonen in het pand vlak naast ons, ook op de 4e verdieping en zij hebben dus nagenoeg hetzelfde ( mooie) uitzicht als wij hebben. alleen wij hebben 145 m2 en zij "slechts" 70 m2. Met een kleintje erbij willen zij dus groter maar liever niet uit deze buurt. je zou denken de ideale kandidaat. echter bleek de vrouw een beetje moeilijk, beetje besluiteloos. enerzijds heel enthousiast, anderszijds heel kritisch. zij kwam deze keer alleen kijken en ik vrees dat je een beetje het technisch inzicht van een man nodig hebt om in te zien dat je in ons huis allerlei mogelijkheden hebt tot verbouwing gezien de ruimte ( het is nu best onhandig ingedeeld, erfenis van vorige bewoners). Ik hoop dus dat ze nog eens met zijn tweeen komen kijken!
maar er komt donderdag nog iemand kijken! maanden helemaal niemand en nu 2 in een week. Toevallig heeft mijn vriend vorige week het te koop bord voor het raam weggehaald ( we werden er een beetje depressief van en het belemmerde ons mooie uitzicht) en prompt 2 aanvragen voor een bezichtiging!
wie weet! stiekem willen wij vrijdag zelf gaan kijken bij een heel leuk huis, voorzichtig informeren of ze eventueel ook open staan voor huurkoop.
hopelijk kan ik snel een positief berichtje plaatsen in dit topic!

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 07:13

wow wat super goed zeg!!! Ik hoopook echt dat er gauw weer kijkes komen bij ons.... Alweer een maand niks gehad :(

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 07:46

Klinkt goed Bruceandnoon, wie weet is dit de perfecte koper. Of je 2e kijker deze week. Hoop houden!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 08:45

ik blijf voor je duimen bruce!! spannend hoor.

liesen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 09:46

Nee niet verkocht aan ons!! Balen zo balen!!! Was net een stel voor ons die gelijk een bod uit hebben gebracht. Voor ons was dit het eerste huis die we zijn gaan bezichtigen. Dan ben je nog wat voorzichtiger met alles. Het was een mooi huis voor weinig geld en dat zagen er meer. Er waren al heel veel mensen wezen kijken terwijl hij pas op 6 juni te koop stond.

Succes Bruce!! Klinkt goed

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 14:39

Succes Bruce :)
Balen liesen, er komt vast wel iets anders voor jullie!

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 17:57

Goed nieuws, ik duim mee!

Sinds vandaag staat er in Hilversum een huis te koop die (op de foto's afgaande) precies is wat we zoeken. Helaas hebben we al een week of 5 geen kijkers gehad.

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 14:37

Wij hebben gisteren koopcontract getekend en vanmorgen gesprek gehad bij de bank. We krijgen in de week van 22 juli de hypotheekofferte (ivm vakantie) en dan maar wachten tot 1 december :)

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 15:25

Gaaf Dancer! Je zal wel blij zijn?? Vind je het niet erg te moeten wachten tot 1 december (ik neem aan dat de verkopers dan hun huis uitgaan).

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 17:25

Ja heel blij. 1 december is een uiterste datum, de verkopers hebben nog geen nieuw huis. Mocht het voor hun eerder lukken dan kan het eerder. Wij hebben nu een huurhuis dus wat ons betreft maakt het niet uit. Eigenlijk vind ik het niet erg. Kan nu rustig aan kijken wat ik wil en nog even sparen voor wat nieuwe spulletjes :)

hiphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 21:13

kan hellaas niet alles bij lezen

maar m'n vader wordt al iets enthousiater om het huis te gaan verkopen :) hij zoekt nu al voor een ander :') maar goed eerst dit verkopen

hebben jullie nog tips voor de advertentie? (aangezien paps nog steeds geen makelaar wil laten komen...)
http://www.bokt.nl/markt/ad/164358/ik-b ... nde-woning