Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 17:55

Inderdaad houdbare (voorraad) dingen, dat kan iedereen wel gebruiken en hoeft ook niet perse direct op dus makkelijk in het menu in te passen :j

Ik ga morgen dan maar bechamelsaus maken van de overgebleven melk, is dan vast nog wel goed. Kan ik mooi een berg groente halen voor door de lasagne :) Kan ik 2x van eten, scheelt weer want heb het dan de dagen erna weer erg druk met leren voor laatste examen van deze periode. En daarom straks ook gewoon twee afbakbroodjes met kaas en wat cherrytomaatjes.

Voordeel van mijn kleine vriesvak is dat je er niks in kan vergeten, als die vol ligt komt de helft er bij openen uitvallen. Dus zou knap zijn om iets niet te zien liggen :+

Mizora

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 18:06

Blikjes vis, pak bloem, eieren.
Keukenpapier, afwasmiddel, wc-reiniger.
Heeft ze een diepvries? Dan vriesgroenten.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 19:25

Davinia, wat lief van je! Ik heb geen toevoegingen eigenlijk.
Wellicht wat schoonmaakmiddel? Ga even langs de Action en kijk wat ze in de aanbieding hebben aan wasmiddel. Dat zijn toch de dure dingen.

Wraps bewaar ik ook wat over is en maak ik kaaspannekoeken van voor de kids.
1 wrap in de oven, geraspte kaas erover verspreiden, druppeltje olijfolie en dan wrap 2 erop. Even omkeren en lekker kaas 'pannekoek'.
Het lekkerste met zelfgemaakte quacamole :Y)

Tjaop tjoi nog over dus in de koelkast voor woensdag. Morgen maak ik lasagna met salade. :Y)

Kom een buts champignons tegen..........morgen dus erwtensoep én champ soep maken *gaat recept zoeken*

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 19:29

Een tijdje terug heb ik met een vriendinnetje een "leefmiddelen pakket" samen gesteld voor iemand.
Van de Hoogvliet spaaracties had ik er een aantal dingen in gedaan, zo ook (ik dacht 2) flessen wasmiddel.
Maar ook koffie, deo en douchegel.

Persoonlijk zou ik gaan voor etenswaren die je lang kan bewaren en die iedereen eigenlijk wel gebruikt.
Pot pasta saus, pasta, rijst, kruiden mixen oid

Bij ons werd het toen erg goed ontvangen :j

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 19:42

Mri, hoe gaat met 30 day Shred eigenlijk??

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 21:22

Wat een lief idee!
Misschien ook nog thee, een tijdschrift etc?

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 21:28

Tijdschriften vind ik dus echt zondegeld :o

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 21:40

Ja is ook zonde maar misschien oude schriften doelde ik meer op

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 23:38

Heel lief! Bij mij zou je nooit hoeven aankomen met zoiets trouwens, ik neem ook al niks van mijn ouders aan, ik moet mezelf kunnen redden. Weet je zeker dat je vriendin het zal waarderen?

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 00:05

Ik kom ook weer eens binnenvallen. Een boodschappenpakket zou ik ook niet zo op zitten te wachten, maar een praktisch pakket met bijvoorbeeld een vrolijk samengesteld pakketje met salami, wat chipjes, nootjes, kaas als extra,kruidenboter en wat afbakbroodjes of iets (salami, kaas zijn ook voor gewone maaltijd altijd prima bruikbaar) :) Maar wc-papier krijgen zou toch ook wel beetje tegen principe zijn 8-)

Hier wat dingen uit de vriezer aan het opmaken. Vriendlief baalde al dat ik niet bij de supermarkt was geweest, had ik geen nieuwe voetbalplaatjes oid gekregen :+

Vanavond bouillon aangemaakt met wat aardappel/ diepvrieserwtjes gekookt en stukjes rookworst met wat afbakbroodjes. Simpel erwtenbouillonnetje geworden ipv erwtensoep. Maar was wel lekker :Y)

Voor morgen rodekoolschotel uit de oven met restje rode kool, kleine portie gehakt en zelfgemaakte aardappelpuree uit de oven. En dan ga ik toch echt woensdag na 2 weken weer echt eens boodschappen doen ipv creatief uit voorraad/ vriezer combi's maken ;)

eslixapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 00:12

Ik heb gisteren en vandaag bij mijn moeder gegeten, en morgen eet ik ook niet thuis. Goedkoop weekje weer voor mij (:

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 09:16

Heb gisteren zes stukken eend gekregen dit weekend geschoten! Iemand idee hoe je dat klaar maakt? Zijn filets!

margjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 09:33

Themba schreef:
Heb gisteren zes stukken eend gekregen dit weekend geschoten! Iemand idee hoe je dat klaar maakt? Zijn filets!

Ik doe er meestal gewoon zout en peper op. Vervolgens bakken als biefstuk, dan zijn ze nog lekker mals!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 09:51

Eendenbortsfilet? Lekker!

Vetrandje insnijden en dan zonder boter in de pan, 5 minuutjes op de vetkant en dan nog 2 minuutjes andere kant ofzo. Maar ligt heel erg aan de dikte van de filet of langer of korter moet. Verkeek ik me laatst ook op ;)

En dan met een portsaus erbij, mjam!

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 10:06

Citaat:
En dan met een portsaus erbij, mjam!

Hoe moeten we de portsaus dan maken??

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 10:10

Lang leve google?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 10:10

Ik denk dat het ook afhankelijk is van de situatie.
Wanneer iemand aanhet einde van de maand alleen nog droog brood kan eten omdat er verder niks meer in huis is en er geen geld is om nieuwe boodschappen te halen, dan zijn ze erg blij met elk pakket.
En ja, veel mensen schamen zich ervoor dat ze niet rond kunnen komen, en op het moment dat het niet echt nodig was hadden ze een pakket ook afgeslagen (al is het uit trots).
Maar als zij een paar keer hebben gehad dat ze aan het einde van de maand echt niks meer te eten hebben, dan zijn ze echt super blij met het pakket. Want dat betekend dat ze een "voorraadje" aan kunnen leggen.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 10:36

Sheran schreef:
Heel lief! Bij mij zou je nooit hoeven aankomen met zoiets trouwens, ik neem ook al niks van mijn ouders aan, ik moet mezelf kunnen redden. Weet je zeker dat je vriendin het zal waarderen?

Daar heb ik inderdaad goed over nagedacht. Maar ik weet dat zij er blij mee zou zijn, ze krijgt van haar broer en zus ook regelmatig eten en heeft ook gevraagd als ik eten over had, het voor haar in te vriezen en te bewaren.
Ligt denk ook aan de situatie waar je in zit, jij bent waarschijnlijk op jezelf gegaan omdat jij dat wilde? Bij haar zit het compleet anders. En zij heeft helemaal niemand om op terug te vallen (geen ouders meer).
Zo was ze ook ontzettend blij toen ze van haar broer onverwachts een pakket van de PLUS kreeg.

Tijdschriften is wel een goed idee! Ik heb zelf een bladcadeau gehad en daar een abbonement op de Flair genomen. Anders gaan al die tijdschriften toch de prullebak in.

Dank jullie voor de tips :)

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 10:37

Mri schreef:
Ik denk dat het ook afhankelijk is van de situatie.
Wanneer iemand aanhet einde van de maand alleen nog droog brood kan eten omdat er verder niks meer in huis is en er geen geld is om nieuwe boodschappen te halen, dan zijn ze erg blij met elk pakket.
En ja, veel mensen schamen zich ervoor dat ze niet rond kunnen komen, en op het moment dat het niet echt nodig was hadden ze een pakket ook afgeslagen (al is het uit trots).
Maar als zij een paar keer hebben gehad dat ze aan het einde van de maand echt niks meer te eten hebben, dan zijn ze echt super blij met het pakket. Want dat betekend dat ze een "voorraadje" aan kunnen leggen.

Dit is bij haar ook het geval! Op dit moment is haar loon een week te laat en eet ze al de hele week bij een vriendin, omdat ze gewoon geen geld meer heeft voor avond eten.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 10:39

Voor in een pakket
*aardappelen, groente, jus en een stukje vlees
* brood, hagelslag, vleeswaren,kaas
* allerlei hapjes.

Ik zou het een thema geven bv broodmaaltijd, warme maaltijd, indisch, stammppot pakkeet of ga zo maar even door. Vind het trouwens een mooi idee

Ook koffie, verschillende theemskaen ne diverse koekjes doen het altijd leuk. Vooral op een leuke manier ingepakt

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 11:31

Ik zou dan toch eerder voor de echt nodige dingen gaan in plaats van hapjes.
Dus zoiets als: pasta, rijst, noodles, tomatensaus em wat groentes.

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 12:08

In zo'n geval zou ik ook alleen voor basis dingen gaan eventueel aangevuld met iets wat ze heel lekker vind. Dus pasta, rijst, tomatensaus, soep etc. Luxe dingen zijn leuk, maar als je niets te eten hebt word je blijer van pasta dan van een stuk chocolade. Je (oude) tijdschriften doorgeven vind ik ook een leuk idee. (Tenminste als ze die ook leuk vind om te lezen.) Dat soort luxe heb je als je weinig te besteden hebt echt geen geld voor.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 12:43

Ja, ik wil ook echt voor de nodige dingen gaan! Maar er ook 1 reep chocola bij doen, vooral nadat ze me vertelde dat dat al lang geleden was dat ze dat kon kopen. De rest bestaat uit nodige dingen. Kreeg via PB al de tip om vooral sauzen te kopen, omdat die vaak duurder zijn dan een pak rijst :)

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 13:20

Citaat:
Lang leve google?

Bedankt voor de tip hoor Mootje .
Ik hoor/lees graag iemands persoonlijke recept.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 13:42

recepten zijn idd leuk om van iemand te krijgen :j ik google ook wel eens wat, maar uiteindelijk geef ik er dan weer een draai aan :+ zelden dat ik een recept echt braaf volg...maar als iemand echt een lekker recept heeft (tried and tested zeg maar) dan wil ik mijn best nog eens doen om te volgen :D
heb helaas nog nooit portsaus gemaakt...maar nu heb ik het in mijn kop zitten dat ik dat eerdaags wil, dus ga maar eens iets verzinnen waar portsaus bij moet :P