Je kan het ook gewoon laten mengen he Flexa heeft een leuke folder waar veel woonkamers instaan met kleuren, daar zitten ook paarse kleuren tussen. Misschien daar eens in bladeren?
Ja, dat weet ik Bedoel meer dat ik de kleur die ik m'n hoofd heb nog in het echt moet vinden. Eens kijken of ze bij de Karwei die folder van Flexa hebben
En er komt morgen een 2e zelfde rieten stoel bij. Dan gaat het bijzettafeltje tussen de 2 stoelen in met de vaas met bloemen erop. Tevens moet het dressoir (is te koop) weg en dan komt daar een lager, wit tv meubel voor in de plaats.
Komende projecten:
*Verwarmingen in alle kamers wit verven. (er bestaat toch radiatorverf?) *Behang in de woonkamer/hal eraf en wit verven. (wil eigenlijk oud engels behang maar ben zo bang dat de katten hun klauwen erin gaan zetten en ik kan ook niet behangen) *gordijnen weg en luxaflex ervoor in de plaats. En misschien doorzichtige witte gordijnen ervoor.
@Sakkia: Thanks, vertekenen die kleuren niet als je op je beeldscherm kijkt? Nouja, kan iig al eens wat inspiratie op doen en kleuren opschrijven en die dan op zo'n waaier gaan bekijken
@Bellatrix: Welkom hier Wat ga je met de muren doen? (Lijkt alsof je begonnen bent met het behang af doen?)
Nee, dat hebben de poezen alvast gedaan. Dat wil ik er dus ook af hebben...en ik wil eigenlijk oud Engels behang maar ik ben zo bang dat de katten hun klauwen er weer in gaan zetten. Dus dan wil ik het gewoon wit verven. Heb ik in de slaapkamer ook. Daar had ik wel het behang eraf gehaald toen ik erin trok en de muren gewoon wit geverfd. Maar de woonkamer vond ik te veel moeite dus daar gewoon over het behang heen geverfd...
Kentaro
Geplaatst: 19-08-12 15:19
bellatrix, wat een leuke foto met je kat voor de t.v.!!!
Het vinyl op de 1e en 2e verdieping vind ik erg mooi geworden! Zal van de week proberen er aan te denken foto's te maken
Ik vind dit weer echt véél te warm...... Na onze korte wandeling tussen de middag met de hondjes, lag de een zo uit te hijgen op de plavuizen, dat ik er voor de zekerheid maar een ventilator bij heb gezet
vriendlief hier is ook van het weekend bezig geweest in het huis...... Ik had een goed excuus om buiten te zijn, we hadden gister namelijk de hele dag ponykeuring.....
_Lorette_
Geplaatst: 19-08-12 15:59
De kleuren die wij wilden voor buiten en binnen zijn helaas niet mogelijk. Alles is geel en bordeauxrood en het bedrijf krijgt het niet in 3x naar wit als het echt netjes moet zijn. Dus nu moet het in een creme/lichtgele kleur en een donkere kleur voor over de rode delen (wij kozen blauw).
Voor buiten vind ik het nog niet zooooo erg, want het rode wordt donkerblauw en dan vind ik het gele al meteen iets minder lelijk. Maar de muren worden RAL 9010 (de kleur die wij buiten ook graag hadden gewild) en de plafonds wit. Hoe lelijk is het als daar RAL 9001 bij komt als kleur? O.a. voor de deuren?
Ik weet even niet wat we moeten doen. Dacht al aan een grijze kleur op de deuren, maar ik ben bang dat ik daar sneller op uitgekeken ben of dat het dan moeilijker passend te krijgen is in het interieur. Met overal 9010 had ik super neutraal gezeten... Zo jammer dat het niet gaat lukken. En er is zoveel schilderwerk, dat we niet even zeggen dat ze 't maar in 4x moeten doen als het dan wel kan.
Iemand ervaring/tips?
@ bellatrix, ik wil je katten wel adopteren Hier is toch geen behang om af te krabben.
Kentaro
Geplaatst: 19-08-12 16:03
Vreemd dat dat niet kan?! Wij zijn buiten van wat donker blauw was naar wit gegaan (2x verven) en wat wit was naar donker blauw. Is prima gelukt! Persoonlijk zou ik geen wit en creme naast elkaar gebruiken. Heb het idee dat het dan lijkt of het verkleurd is
@Lorette: Vind het ook heel vreemd dat dat niet kan. In het appartement heeft m'n vriend destijds ook alles van o.a. donkerrood naar wit geschilderd, ook 2x en toen was het wit.
9010 en 9001 zou ik niet naast elkaar gebruiken, idd om de reden die Kentaro ook aangeeft. Wij hebben 9001 op de badkamer gebruikt en eigenlijk heb ik er een beetje spijt van... Het is toch best wel crème-achtig Echt een verschil met de keuken en woonkamer bijv. Onze badkamer is niet zo groot en denk dat het groter/lichter had geleken als we 9010 hadden gebruikt. Maarja, volgende verf-sessie maar doen dan.
Wij zijn vandaag naar Tongeren geweest (antiekmarkt). Al vroeg, want rond 12 uur dreven we daar weg van de hitte, zijn we snel naar huis gegaan. Op het scheiden van de markt nog snel een schattig stoeltje gekocht en toen lekker de koelte opgezocht. Hebben dus een stoeltje, een glazen taartschaal op voet, een dienblad en een smeedijzeren handdoekenrek. Stoeltje moet opnieuw gestoffeerd worden. Even uitzoeken of ik dat zelf ga doen (vrees van niet ), anders zoeken wie het wél voor me kan doen Ben blij met de nieuwe spulletjes. Hebben helaas geen kasten gevonden en die hebben we wel dringend nodig.. hopelijk volgende keer.
Ze willen wel proberen om er wit van te maken, maar ze adviseren het niet te doen. Ook omdat niet alle kozijnen worden vernieuwd. Zij hebben er verstand van, ik niet... Dus dan ben ik al snel geneigd dat advies op te volgen.
Ik vind het echt lastig. Ik vind het zelf ook lijken alsof de rest dan vergeeld is en dat vind ik vreselijk. Maar eerlijk gezegd weet ik niet wat ik anders voor kleur zou kiezen. RAL 9002? De grijze kant op ipv geel?
Kun je niet nog ergens anders informeren? Lijkt me heel sterk dat het niet kan. Wij hebben onze deuren net van donkerbruin naa gebroken wit geverfd, 1 keer gronden, 1 keer lakken en klaar.
Oh wat een leuk stoeltje!
Nou de vloer ligt er in, de muur is klaar helaas nog niet in de kleur. Stuccer kon niet exact dezelfde kleur vinden en durfde het niet aan om iets vergelijkbaars te doen. Logisch ook en wij hebben nog 5 liter van die kleur staan dus verven we zelf wel even.
Nog steeds geen foto's, ga er zo heen om te beginnen met schoonmaken, gelukkig is het een koel huis!
Thanks, vind 'm ook zo leuk Kwamen 'm als allerlaatste tegen op de markt, snel nog even ingeladen!
@Lorette: Op onze badkamer vind ik RAL 9001 al naar grijs neigen, maar dan net niet grijs genoeg om echt grijs te zijn. Snap je wat ik bedoel? Zou het zelf iig niet meer nemen. Zou idd nog ergens anders informeren of het wel kan
@Sakkia: Fijn dat de vloer ligt, muur moet dus wel nog even geschilderd worden. Nouja, je moet zelf ook nog wat te doen hebben he (vooral in deze hitte ). Succes met schoonmaken.
Wij hebben vannacht op de bank geslapen. Waren wel in bed begonnen (op zolder), om 2 uur ben ik in bad gegaan omdat ik me zooo vies voelde van het zweet, daarna zijn we naar de bank verkast. Beneden is het heerlijk koel, maar boven is de warmte al binnen gedrongen en blijft ie ontzettend hangen. Das dan weer het nadeel van zulke dikke muren.
H&M woonafdeling heeft leuke dingen ja, maar ken het ook alleen van de webshop
En veel bezig met schilderen en opknappen
Ik wilde de kozijnen gaan lakken buiten, maar het was zo heet en met de zon er zo op, pakt het niet goed, dus dat maar laten zitten. Moet het wel echt voor de winter een keer doen.
dems75
Geplaatst: 20-08-12 10:31
Wat een lief stoeltje!
En over muurkleuren...lastig is dat he? ik kan me ook niet voorstellen dat de kleuren die jij wilt, niet kunnen. Toch een second opinion vragen?
Zo...de keuken is geleverd en staat netjes in dozen te wachten tot woensdag de installateurs komen. Ikkanniewachtennie!!!! Woensdag dus foto's met keuken! Woensdagavond moeten we de openslaande deuren en de voordeur halen, die zijn eindelijk klaar. Er komt nu dan toch echt schot in de zaak!
_Lorette_
Geplaatst: 20-08-12 10:44
9001 grijs? Dat zou toch juist gelig moeten zijn?
De muren kunnen gewoon in ral 9010, die zijn nieuw gestuct (en soms helemaal nieuw gemetseld). De plafonds worden witwit. De deuren en kozijnen zijn niet meer zo heel best, maar we laten alleen het echt nodige vervangen. Met ral 9010 erop zou het er volgens het renovatiebedrijf niet mooier op worden. Maar ze willen het uiteraard wel doen als wij dat willen. Nu ben ik bang dat ik er spijt van krijg als ik me niet aan hun advies houd. We hebben nu geen budget om alle deuren en kozijnen te vervangen. De dingen die niet meer te fatsoeneren zijn, worden vervangen. De rest komt als we ons oude huis een keer kunnen verkopen.
Boven zit er overal een soort blauwgroen op de kozijnen, deurposten en balken. Die delen zouden ook niet goed genoeg zijn voor ral 9010, dus daar zou dan 9001 op komen. Maar misschien vind ik het dan wel mooier om een grijze, meer donkere kleur te nemen. Dan liever iets meer contrast dan wit en geel naast elkaar. Maar ik weet het echt niet. Het ligt aan zoveel factoren hoe de kleur uitpakt. Bij de een is 9001 nagenoeg wit en bij de ander vind ik het duidelijk geel.
Ik neig er nu naar om hun kleuradvies op te volgen en daarna te gaan bedenken hoe ik het vind en of er nog iets anders overheen moet. Als ze het netjes in een lichtere verf hebben gezet, dan kan ik er zelf nog wel een keer een ander verfje overheen gooien. Zo ook met de muren. Zij maken alles ral 9010 en dan ga ik daarna bedenken welke muur een kleurtje moet hebben. Kan er dan eenvoudig overheen schilderen.
In de badkamer toont het echt grijzig, helaas. Had het zelf ook meer richting gelig verwacht, de tegels die we in de badkamer op de muur hebben zijn wel crème kleurig, dus daar had een iets gelige tint mooi bij gepast.
Ook al zijn zij zo stellig, ik zou toch nog een second opinion vragen bij een andere schilder. En als het echt niet kan, misschien idd een meer contrasterende kleur nemen, iets dat meer op écht grijs lijkt. Ik zou 9001 en 9010 niet naast elkaar gebruiken. Erger me nu al gruwelijk aan de kleur in de badkamer Maar omdat we gewelfde plafonds hebben gaan we het niet nu alweer (na 6 weken ) over schilderen (vervelende klus en verf is toch best duur ). Dan maar wachten tot de volgende schilderbeurt.
Tjemig mensen ik heb nog nooit zo'n vieze keuken gezien Op het oog viel het wel mee, maar toen ik eenmaal begon Vriendlief schildert morgen het laatste muurtje en dan kan de woonkamer ook schoon. Morgen dus maar beginnen met de badkamer beneden en de wc en die zijn ook echt vies vooral die badkamer want die werd nooit gebruikt. Wij willen het wel graag als badkamer gaan gebruiken omdat Arjan nog weleens heel vies van het werk komt en dan niet eerst het hele huis door hoeft naar de badkamer boven. Beneden is trouwens meer alleen een douche. Zit ook een oichtkoepel in de bijkeuken en die kan ook wel een sopje gebruiken........ Ben echt nog wel twee dikke dagen bezig. Ongelooflijk dat je een huis zo goor af kan leveren.
Ga ik donderdag even shoppen voor gordijnen denk ik En ik moet nog een cadeau voor Arjan en dat wordt een tuinslang op haspel. Wilde eerst zo een voor aan de muur maar aangezien we bij de voordeur en in de garage een buitenkraan hebben zitten is zo'n ding oP een haspel makkelijker. Als ik dan nog tijd heb doe ik buiten nog even ramenlappen, pas dan heb ik echt eer van mijn ramenlappen binnen denk ik
Ai, dat had ik ook toen ik hier in ons nieuwe huis ging poetsen Echt abnormaal, met het vet dat van die kastjes af kwam had ik een frituurpan kunnen vullen En in de kastjes zelf was het ook een vieze boel... heel veel vettigheid en kruimels e.d. Vies hoor
Wij hebben ook zo'n tuinslang op een haspel gehaald een paar weken geleden, die dingen zijn duur zeg We kwamen van een appartement, dus hadden nooit eerder tuin-spul hoeven halen, vandaar dat ik er wel even van stond te kijken, haha.
Succes met ramen lappen, ben me al een paar dagen mentaal aan het voorbereiden op dat klusje Heb het nog even uitgesteld i.v.m. de hitte, zag de buurman zaterdag z'n ramen lappen; water op de ramen was al opgedroogd voordat ie er met de trekker bij was