wachttijd woningnet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tuttebel

Re: wachttijd woningnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 10:46

Ik had anderhalve dag de tijd om te beslissen.. maar dat schijnt bij woningcorporatie verschillend te zijn.

Ik ben ook zo blij met mijn woning vooral omdat er niks leuks meer voorbij komt en voor deze prijs al helemaal niet..

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 18:41

Olympia schreef:
Ik ga me niet meer inschrijven, denk ik. Ik verdien straks toch teveel dus ja lastig lastig lastig.

ik zou toch inschrijven, je weet maar nooit hoe het leven loopt en stel je voor dat je over een jaar of tien opeens een huurwoning nodig hebt, sta je er in ieder geval goed voor kwa punten/wachttijd

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 12:44

Ik dacht ik bel gewoon even naar die woningstichting waar we 4e waren maar de eerste is nu en week later nog niet komen kijken. Er was nog geen afspraak gemaakt en omdat het geen leegstaande woning is mag er ook maar 1 tegelijk kijken...dat duurt dus nog wel even
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 30-07-12 12:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 12:46

Wij zitten nu bij de woningbouw om zo het huur contract te tekenen :)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 12:49

Olympia schreef:
Wij zitten nu bij de woningbouw om zo het huur contract te tekenen :)

Spannend!

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 13:02

Ik ga deze week eens kijken of mijn vriend en ik nu boven of onder de inkomensgrens zitten. Dit huis heeft een inkomensgrens van max 41000 per jaar Gisteren in de auto zaten we eens kort te rekenen en dan kwamen we eronder uit. Misschien dat we dus al wel gelijk samen kunnen huren ipv dat alles via vriendlief geregeld moet worden :)

En spannend Olympia!
Ik kan echt niet wachten tot 8 augustus *\o/*

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 13:46

Wij zitten net onder de max inkomensgrens. Werk je beide nog geen eens fulltime :=

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 13:48

je zit met twee personen al heel snel aan de grens :=
europa hoort zich ook helemaal niet met huren te bemoeien...
35000 euro hier is heel wat anders dan 35000 in spanje of polen... dat is helemaal niet europa breed te regelen...

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 13:50

Nja ik werk niet fulltime maar vriendlief wel :\
Nu heb ik niet een bijster hoog salaris, ik verdien zo'n 75% van zijn salaris per maand. Nou ja ik duik er gewoon in en als het kan dan moeten we de woningbouw dat even laten weten. :)

Hoe ik het nu uitreken dan zouden we samen aan de 34800 euro komen per jaar. maar dat is slechts een schatting want heb de papieren nu niet voor mn neus.
Dit huis is max inkomensgrens 41000 dus daar zouden we dan nog ruim onder zitten

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 18:17

Tussenstand :+ :

18
18
17
17
16
14
12
11
4

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 18:33

wij hebben qua inkomsten ongeveer 1850 per maand, ik durf dan ook niet op huizen te reageren die duurder zijn dan 500,- aangezien we ook nog een beetje moeten kunnen leven. Het is soms alleen wel verleidelijk als er een heel mooi huis is waar je in zou kunnen groeien voor iets meer.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 20:56

Wij gaan wel in een vrij duur huurhuis zitten, maar goed, kunnen het betalen en de kosten zijn wat duurder omdat we een vaste parkeerplek krijgen bij de woning die 50 euro per maand kost, is verplicht, dus ja.. Maar aan de andere kant heb je altijd parkeerplek en op afgesloten terrein.

We weten nu ook echt ons nieuwe adres en dus ook huisnummer, is toch wel fijn dat we nu niet meer over bouwnummer hoeven te praten, maar gewoon een huisnummer kunnen roepen nu :D

Worden nog niet uitgeschreven bij de woningnetsite, dat komt pas als we het officiele huurcontract tekenen, dus mochten we nog iets anders tegen komen mag dat altijd, dan zijn we alleen onze reserveringskosten kwijt a 150 euro.. Maar goed, dit huis is perfect :+:

Ik hoop echt dat de rest van jullie net zoveel geluk hebben als wij hebben gehad.

Mevrouw van de wbv zei ook nog dat veel mensen niet reageren, en dat veel mensen ook hun papieren niet op orde hadden, dus ja..

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 21:20

Fijn zeg, ben benieuwd naar fotos. Ik las dat er vaak gevraagd word om een b60 formulier dus k denk dat ik die vast aan ga vragen zodat ik daar niet mee hoef te haasten als we wat krijgen

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 21:26

je kan hem kosteloos aanvragen, binnen 5 dagen heb je hem..

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 22:44

Ik had ook toen ik zoekende was dat ib60 formulier al aangevraagd.. Morgen krijg ik sleutel..
Alleen zouden ze het huurcontract opsturen en die heb ik nog niet... Dus vanmiddag al ff gebeld en als ik morgen eind van de ochtend nog de postbode niet gezien heb moest ik bellen.. Ik heb om 13.00 de afspraak en bel tegen half 12 wel als ik nog niks heb..
Hopelijk willen ze het niet uitstellen.. ze printen er maar 1 uit!

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 17:44

Eerste middagje in mijn huisje erop zitten! Phoeee wat een werk!

En schijnbaar is de schuurdeur een tijd niet afgesloten geweest want er heeft een zwerver in gewoond.. Liggen campingmatrasjes en kussens en slaapzakken..

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 17:57

gatverdarrie, hoort de woningbouw dat niet schoon te maken dan?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 18:13

Tuttebel schreef:
Eerste middagje in mijn huisje erop zitten! Phoeee wat een werk!

En schijnbaar is de schuurdeur een tijd niet afgesloten geweest want er heeft een zwerver in gewoond.. Liggen campingmatrasjes en kussens en slaapzakken..

dat lijkt me best scary, als hij het niet weet komt hij misschien wel terug :+ of misschien heeft deze het idee dat zijn huis wordt afgepakt. Maar sja klussen is inderdaad zwaar maar je weet waar je het voor doet :)

Deze week staat er maar één huurhuis op...dat wordt dus echt niks

Liezzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 18:14

Ik kom hier even een beetje binnen vallen.

Ik ben op dit moment 17 en als ik 18 wordt wil ik me graag direct laten inschrijven bij de woningbouw.

Nu is het dus zo dat ik absoluut niet wil blijven wonen waar ik nu woon want ik wil graag richting de stad. (Amsterdam of Den haag of eventueel Rotterdam). Maar is het dan ook mogelijk om me in te laten schrijven bij de woningbouw?

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 18:20

Nee hoor, je kan je gewoon bij verschillende woningbouwen inschrijven, kost je alleen meer geld.

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:44

@suuskipje en moonsparkle : Ze komen het ook opruimen.. Het ziet er niet uit dat er de laatste maanden nog op is geslapen.. Maar ik raak het met geen vinger aan! Ik heb wel weer een leuk verhaal om te vertellen..

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 22:55

Tuttebel schreef:
@suuskipje en moonsparkle : Ze komen het ook opruimen.. Het ziet er niet uit dat er de laatste maanden nog op is geslapen.. Maar ik raak het met geen vinger aan! Ik heb wel weer een leuk verhaal om te vertellen..

Inderdaad zoiets zou ook echt iets zijn dat mij kan overkomen

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 23:09

Als wij het huis nemen gaan we ook in gesprek met de woningbouw er staat namelijk echt een enorme boom in de tuin.

even van googlemaps gehaald
Afbeelding

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 00:15

moonsparkle schreef:
Tuttebel schreef:

Inderdaad zoiets zou ook echt iets zijn dat mij kan overkomen

Je wilt niet weten hoe hard wij (zusje en ik) samen met die man van de woningbouw hebben staan lachten.. We hebben ff tegen de slaapzak aangeschopt om te kijken of het niet leefde!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 08:48

Suuskipje, doet me denken aan het hoekhuis bij mijn vorige woning in de straat...die hadden een heg van dergelijke bomen...ook kwa maat := die heeft de woningbouw verwijderd voor de komst van nieuwe bewoner