Ik heb sinds een paar weekjes de zwarte Kobo Touch en Ohw wat ben ik een dolgelukkig mens Ik lees me suf! Heb al een enorme berg boeken op de pc staan dus kan wat jaartjes vooruit
Ik heb alleen soms als ik naar de volgende blz wil dat ik een paar keer moet tikken, anderen hier bekend mee?
toppie bedankt voor de hulp aan een a technische doos
caro29
Geplaatst: 03-09-12 20:46
bericht weggehaald...
Laatst bijgewerkt door caro29 op 03-09-12 20:50, in het totaal 1 keer bewerkt
F_Orumster
Geplaatst: 03-09-12 20:47
Dat soort zaken mogen niet besproken worden op bokt. Heb het haar wel gemaild.
Dani
Geplaatst: 04-09-12 17:22
Is die e-book viewer van Calibre een beetje correct? Oftewel; als ik daarin een pdf-bestand open en hij geeft het goed weer, kan ik er dan vanuit gaan dat het op een e-reader zelf ook netjes wordt weergegeven?
En ik twijfel tussen een Kobo, Sony, en Kindle. Iemand met ervaringen, do's en don'ts, en dan met name over pdf-bestanden? (ik weet dat die grote kindle ideaal is voor pdf, maar zo ruim is mijn budget niet bepaald )
Calibre zegt dit over pdf bestanden: http://manual.calibre-ebook.com/convers ... conversion Bij mij gaat het niet altijd goed: vooral het vergroten van bestanden is een crime; ik raak stukken tekst kwijt op mijn Kobo. Maar op mijn ereader daarvoor (die van de hema) ging dat ook niet goed: daar raakte de pagina aanduiding van slag.
Ik ben me aan het orienteren op een e-reader, voornamelijk voor op vakanties en dergelijke. Lees vaak dikke, zware boeken en die meenemen in het vliegtuig is niet echt bevorderlijk voor het maximale gewicht van je bagage.
Was in eerste instantie wel gecharmeerd van de Kobo Touch, maar lees toch wel veel slechte reviews op internet. Hij zou vaak vastlopen etc. Heeft iemand van jullie daar ervaringen mee?
Al met al neig ik toch meer naar de Kindle Touch. Lees bijna alleen maar engelstalige boeken, dus dat ik alleen via amazon.com zou kunnen bestellen is geen probleem. Enige nadeel is dat de Kindle Epub niet ondersteund, maar daar is Calibre dan weer voor.
Misschien bedoelen de mensen dat de reader niets meer wil als de batterij leeg is? Dan blijft ie namelijk alleen maar de kaft van het boek vertonen en reageert hij niet.
Geen idee? Het viel me in ieder geval wel op, tov de eigenlijk alleen maar positieve reviews over de Kindle. Die momenteel niet verkrijgbaar is bij Amazon
De Kindle touch leest inderdaad het Amerikaanse formaat MOBI ipv Epub. Met het programma Calibre is met 1 druk op de knop het Epub formaat om te zetten naar een MOBI formaat en/of andersom.