HTC Telefoons - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 23:15

Ik heb nu sinds een maandje de HTC One x. Man wat een fijn ding zeg :D

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 07:24

Destination schreef:
Ik heb een probleempje met mijn HTC Desire HD. Hij zegt dat de SD-kaart vol is (8 GB), maar ik heb nauwelijks iets erop staan? Eigenlijk staan er helemaal geen apps op volgens mijn telefoon, maar toch heb ik maar 16 MB vrij. Iemand suggesties om dit op te lossen?

Waarschijnlijk is je interne geheugen vol. Apps worden standaard niet op de sd kaart gezet.
Je kunt al je apps doorlopen of het mogelijk is om ze naar sd te verhuizen (instellingen - apps)
Daarnaast kan je regelmatig je cache geheugen schonen (zijn apps voor).
Ook zijn er apps die na verloop van tijd veel geheugen vragen bv mail en Internet. Dan kan je nog de gegevens wissen. Alleen ben je dan alle instellingen kwijt.

Ik had dit probleem ook met de desire, nu heb ik een HTC One s. Heerlijk! Nooit meer geheugen tekort!

wiifke

Re: HTC Telefoons - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 09:45

Ben nu echt wel klaar met mijn telefoon. Heb gister een systeemupdate gedaan, kan er nu he-le-maal niks meer mee. Typen lukt sporadisch, meestal komt er gewoon niks in beeld. Hij is vanochtend al twee keer uit zichzelf opnieuw opgestart en hij loop telkens vast. Meer mensen die hier last van hebben na de systeemupdate?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 10:58

Tilmar, ik kan geen apps naar mijn SD-kaart verplaatsen, omdat hij zegt vol te zijn. Alle gegevens van apps als Twitter en internet e.d. zijn al gewist.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 11:23

Destination schreef:
Tilmar, ik kan geen apps naar mijn SD-kaart verplaatsen, omdat hij zegt vol te zijn. Alle gegevens van apps als Twitter en internet e.d. zijn al gewist.

En heb je es file explorer? Dan kan je zien wat er allemaal op je sd kaart staat. Meestal piept hij omdat het interne geheugen vol is en niet de sd kaart. Dat geheugen moet toch ergens aan opgebruikt worden.

Ook kan je nog informatie halen uit instellingen - opslagruimte daar zie je hoeveel intern geheugen je hebt gebruikt en hoeveel er op de sd kaart staat.
Kan het niet zo zijn dat je sd kaart kapot is?

wiifke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 12:36

Destination schreef:
Ik heb een probleempje met mijn HTC Desire HD. Hij zegt dat de SD-kaart vol is (8 GB), maar ik heb nauwelijks iets erop staan? Eigenlijk staan er helemaal geen apps op volgens mijn telefoon, maar toch heb ik maar 16 MB vrij. Iemand suggesties om dit op te lossen?

Heb je al bij je instellingen naar het telefoongeheugen gekeken? Bij mijn Wildfire S kan ik via instellingen -> Sd- en telefoongeheugen. de beschikbare ruimte voor SDgeheugen en het interne geheugen zien. Daar kun je dus ook zien welke vol zit. Indien dit het interne geheugen is, zou je meer ruimte vrij kunnen maken door alle cookies, cache, geschiedenis etc. te wissen. Dit werkt bij mijn telefoon wel (tijdelijk)

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 14:41

SD-kaart
Totale ruimte - 7,4 GB
Beschikbare ruimte - 0,00 B

Interne opslag
Beschikbare ruimte - 398 MB

Tilmar, ik zou niet weten hoe, want ik heb het klepje er bijna nooit afgehad.
Wiifke, ik heb alles al leeggehaald en had toen 16 MB vrij, maar dat is nu ook weer weg :?

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 15:23

Dat is wel heel raar, hoe kan je nou precies op 0,0 uitkomen..

Wat je ook nog kan doen is je telefoon aan de pc hangen en via de pc kijken wat er dan allemaal op die sd kaart staat. Maar het lijkt mij toch dat er iets kapot is hier.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 15:27

Hmja, ik gooi hem straks nog wel even aan mijn laptop. Heb HTC ook al een mail gestuurd, misschien dat zij nog iets weten. Anders wordt het toch een nieuwe SD-kaart vrees ik -O-

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 18:11

Net nog een aantal dingen verwijderd via de pc en ik heb nu 39MB vrij op de SD-kaart, maar dat lijkt me nog steeds wel erg weinig? :=

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 18:46

Heb je er veel foto s en muziek opstaan?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 19:21

Ik heb er maar 1 foto opstaan en iets van 15 liedjes, dus ik gok dat dat het ook niet kan zijn?

De stappen die ik kreeg van HTC:
1.Sluit het toestel op de computer aan met behulp van de meegeleverde usb-kabel.
2.Als het dialoogvenster Verbinden met pc verschijnt, selecteert u Diskdrive en tikt u op Gereed. Uw computer herkent de aangesloten telefoon als een verwisselbare schijf.
3.Ga naar deze verwisselbare schijf toe en open hem.
4.Voer een van de volgende handelingen uit:
•Kopieer de bestanden vanaf de computer naar de basismap op de geheugenkaart van de telefoon.
•Kopieer de bestanden vanaf de geheugenkaart van de telefoon naar een map op uw computer. U kunt de bestanden ook verwijderen van de geheugenkaart nu.
5.Na het kopiëren van de bestanden ontkoppelt u de verwisselbare schijf (dus de aangesloten telefoon) zoals gewenst door het besturingssysteem van uw computer om de telefoon veilig te kunnen verwijderen.
6.Voer een van de volgende handelingen uit:
•Ontkoppel de telefoon van de computer.
•Als u wilt dat de telefoon verbonden blijft met de computer maar dat deze ook toegang heeft tot de geheugenkaart, opent u het meldingenscherm waarin u op Diskdrive tikt, u selecteert een andere optie dan Diskdrive en u klikt op Gereed.

Maar ik ben heel blond, dus waar kan ik de geheugenkaart vinden? :=

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 16:40

Ess_Ramona schreef:
Ik heb nu sinds een maandje de HTC One x. Man wat een fijn ding zeg :D

Hey! Heb je ook nadelen gevonden aan de telefoon? :)

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 17:20

Destination schreef:
Maar ik ben heel blond, dus waar kan ik de geheugenkaart vinden? :=

Op je computer naar verkenner gaan (documenten) dan zie je links in beeld computer staan. Klik daarop dan zie je de harde schijf en alle aangesloten apparaten. Daar moet je telefoon tussen staan. Klik er op en dan kan je zien wat er allemaal op staat.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 14:27

Een vraagje over de HTC One X. Als ik een afspeellijst in de muziek-app wil maken, kan dat, en kan ik er ook liedjes in zetten, maar vervolgens kan ik die hele afspeellijst niet weer vinden? :?
Weet iemand waar die afspeellijsten komen te staan in de app?

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 17:50

Hallo,

Sinds kort heb ik een htc touch hd (nu niet meer 1e hands te koop) Maar, nu wil ik er graag Android op zetten. Dat is al een keer gelukt met behulp van dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=pc9aBuCKTkc. Toen deed ie het , en heb ik hem op mijn telefoon geinstalleerd, en toen had ik android maar liep die vast dus ik resette mijn mobiel. Ik wist niet dat android weg ging maar dat ging dus wel.. Toen dacht ik , zet ik het er wel even opnieuw op. Maar nu word telkens de link ts-calibration , als ik die dan download niet een map maar een kladblok bestandje. Dan doet die het niet als ik hem op mijn telefoon wil installeren. Wat moet ik nu doen??

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 18:09

Het bestand HARET kan niet worden geopend. Het is niet ondertekend met een vertrouwd certificaat of een van de componenten is niet gevonden. U moet dit bestand wellicht opnieuw installeren of herstellen als dit probleem zich blijft voordoen.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 11:43

topsylover schreef:
Een vraagje over de HTC One X. Als ik een afspeellijst in de muziek-app wil maken, kan dat, en kan ik er ook liedjes in zetten, maar vervolgens kan ik die hele afspeellijst niet weer vinden? :?
Weet iemand waar die afspeellijsten komen te staan in de app?

Oeh I found it! :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 18:07

Mijn HTC Desire heeft onlangs een update gehad (ben vast niet de enige) en daarna is de batterij gruwelijk snel leeg telkens.
Ben ik de enige?

Normaal kon ik er volle dagen mee ('s ochtends om negen uur van de lader en 's avonds om elf uur nog groen), maar nu is de telefoon om een uur of 2 al leeg.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 19:12

Oei, dat is niet zo mooi.. Ik heb mijn oude desire ook nog de update gegeven, ik gebruik die alleen niet meer.

Ik weet wel dat mijn nexus 7 na de 4.2 update ook heel snel leeg liep. Gelukkig kwam al heel snel 4.2.1 en probleem is opgelost.
Dus wie weet komt er nog een kleine update.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 19:35

Dan hoop ik daar maar op :)

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 14:05

Janine1990 schreef:
Mijn HTC Desire heeft onlangs een update gehad (ben vast niet de enige) en daarna is de batterij gruwelijk snel leeg telkens.
Ben ik de enige?

Normaal kon ik er volle dagen mee ('s ochtends om negen uur van de lader en 's avonds om elf uur nog groen), maar nu is de telefoon om een uur of 2 al leeg.

Dat heb ik dus ook, ik vroeg me al af of het aan mij lag. Heb een HTC Desire HD overigens

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 18:51

Jeeej het ligt ook niet aan mij! *\o/*

i_risss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 10:52

Ik word echt helemaal gek van mijn htc!
Het touchscreen werkt iedere keer niet.... Als ik aan het whatsappen ben doe ik superlang over een berichtje omdat gewoon iedere keer letters het niet doen. Hebben meer mensen dit probleem? Komt dit omdat hij vol staat of is het touchscreen gewoon aan zn eind?

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 10:58

Ik heb sinds vorige week m'n HTC One V! Heb 'm nieuw gekocht voor €120 euro! *\o/*

Ik ben nu dringend opzoek naar een hoesje.. Nergens vind ik leuke en ik wil geen saaie zwarte en geen siliconen hoesje. Heeft iemand nog een leuke webshop of winkel? :)

i_risss schreef:
Ik word echt helemaal gek van mijn htc!
Het touchscreen werkt iedere keer niet.... Als ik aan het whatsappen ben doe ik superlang over een berichtje omdat gewoon iedere keer letters het niet doen. Hebben meer mensen dit probleem? Komt dit omdat hij vol staat of is het touchscreen gewoon aan zn eind?

Mijn opa had met zijn Desire S dat als hij een 1 typt, er een 2 kwam te staan. En bij een 2 een 3 enz enz. En het duurde ook lang (langer dan normaal soms) voor dat er letters kwamen te staan. Ik weet niet of jij dit ook hebt, maar uiteindelijk bleek het touchscreen kapot te zijn en hebben ze er een nieuw scherm opgezet en verhaald bij de verzekering. Hij heeft niks hoeven te betalen. c