Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Destino

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 10:57

Is van 6 tot 9 Manzano! :j

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 11:45

Tnx!!

Nou hier ook eerste tegenvaller... Dakdekker is nu bezig op nieuwe dakkapel. Maar bedekking op bestaande is helemaal verkeerd aangebracht. Ligt water onder en eerste water sijpelt door.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 11:49

Dat is balen, hoe lang ligt dat deel er al op?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 11:51

2007. Maar is slecht gelegd en over oude dakbedekking. Dat wordt dus telefoontje naar verkoper ;)
Punt is alleen dat als wij het oplossen het waarsch bij de buren gaat lekken. Gaat om hele rij woningen.

Dus eigenlijk moet alles opnieuw. Neem aan dat er nog garantie op zit.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 11:53

verborgen gebrek!

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 08:21

Dat is wel heel erg balen Manzano :( !

Gisteravond werden we gebeld dat de vouwgordijnen binnen waren, dus die ook maar gelijk opgehaald!

Mijn vader heeft gisteren hard gewerkt, hij heeft het laminaat afgemaakt, de onderste plint bij de keuken er weer terug op gezet, de binnendeur richting de hal opgehangen en de woonkamer helemaal schoongemaakt :D .
Daarnaast ook nog savonds onze kledingkast in elkaar gezet :) . Wij hebben alle plinten voor de 2e keer afgelakt. :)

Vandaag plinten zetten, in de hal een grote mat plaatsen, keukenlamp ophangen, gordijnen op onze slaapkamer ophangen en ik hoop het vouwgordijn ophangen.
Ik ga denk het hele huis van boven naar onder ook weer goed schoonmaken en alvast spullen op zolder goed opruimen :j

Zal vanavond eens foto's plaatsen :D

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 09:12

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 09:32

leuke kamer 1234. Alleen vind ik die muur boven je bed wat kaal. Ga je daar nog wat mee doen?
Mijn keuken is eindelijk af!!!! Het enige dat nog moet gebeuren is 2 kastjes opschuren en daarna lakken. Ik ben er alleen nog niet uit welke kleur ik ze wil hebben. Eerst wilde ik ze volledig wit. Maar toen zei zuslief tegen me dat het haar mooier leek om de omkasting (eigenlijk het deel helemaal rond het kasje) wit te doen en het deurtje felgroen, en de lades van het andere kastje ook felgroen, zodat het groen van de muur erlangs terug komt in dat kastje. Ik vond het een leuk idee, maar het steekt me een beetje tegen om weer 2 soorten verf te gaan kopen en dan te zien dat er weer veel over blijft... Het is toch allemaal vrij kostelijk |o
@roos, ik woon op een klein appartement, met ook een vierkante living, waar bovenaan in het midden van die living de trap uit komt. Naast de trap zijn er nog twee inhammetjes waar je eigenlijk niet zoveel mee kan. Momenteel heb ik in één van zo'n inhammetje een leuke halfronde stoel gezet met een ladeblok langs waar mijn laptop op komt als ik hem gebruik. Wanneer ik hem niet gebruik verdwijnt de laptop in een kast. In de andere hoek staat rommel... Ik heb nog het nadeel geen berging te hebben om nog spullen in kwijt te kunnen.
Ik raad je aan om op een slimme manier zoveel mogelijk ruimte te creëren. Zo had ik vroeger in mijn keuken 1 groot tablet waar mijn keukentoestellen op stonden (koffiezet, microgolf,...). Onder het vuur had ik een lege ruimte. Ik heb nu onder het vuur 1 kastje voorzien en een ladebok. In dat kastje komen nu m'n keukentoestellen wanneer ik ze niet gebruik. De microgolf staat nu langs de wasbak en aan diezelfde muur heb ik 3 zwevende plankjes voorzien van ikea. Op het onderste staat nu m'n koffiezet. Al de rest is weggeborgen.
Bij een klein huis moet je vooral opletten dat je niet teveel rommetjes gaat krijgen, want dat doet het huis nog kleiner ogen. Je kan best zoveel mogelijk kastjes voorzien. Dat hoeft niet eens druk te lijken of te worden. Je kan bijvoorbeeld de ruimte van je muren gebruiken om in de hoogte te gaan werken. Het is onvoorstelbaar hoeveel je kwijt kan als je je muren benut.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 09:38

@ Willeke_nijs:
We mogen niet in de muur boren (is huurappartement in een flat), dus kunnen er niets ophangen ofzo.
Dus ik zie nog wel wat ik ermee kan doen xD Ben niet zo van de posters ophangen ofzow O:)
Maar zit er pas 2 weken in, dus komt vanzelf wel.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 09:43

Misschien iets met plak proberen dan 1234.. Vind iets aan de muur wel gezellig altijd :)

Dankje willeke-nijs! Gelukkig is opbergruimte niet echt een probleem (nog) het is puur de ruimte qua keuken/woonkamer en slaapkamer wat krapjes is... Ben nu ook thuis zoveel mogelijk rommel aan het weggooien om niet teveel rommel mee te nemen idd...

Las ookal ergens op internet het plafond een tikkeltje donkerder dan de muren te doen zodat het groter lijkt?

Heeft iemand hier ervaring met het bestellen van laminaat op inet? Heb net een best leuke site gevonden en zo op de plaatjes lijkt het laminaat ook wel wat! En belangrijk niet heel duur :+

gaat snel dus bij jullie destino! leuke dingen allemaal om te doen!

en manzano dat is erg balen!! idd verborgen gebrek? heb geen idee hoe zoiets werkt..

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 09:44

oja floorplanner was een goede tip ben al even bezig geweest! :)

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 09:54

1234 schreef:
@ Willeke_nijs:
We mogen niet in de muur boren (is huurappartement in een flat), dus kunnen er niets ophangen ofzo.
Dus ik zie nog wel wat ik ermee kan doen xD Ben niet zo van de posters ophangen ofzow O:)
Maar zit er pas 2 weken in, dus komt vanzelf wel.

Wellicht een mooi canvasdoek? :)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 10:06

Jaah maar kun je die dan ook op een of andere manier op de muur plakken? (zonder dat je de halve muur kapot trekt als je t eraf haalt) Want in die muur kun je ook bijna niet boren omdat ie zo gigantisch hard is.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 10:07

Ik geloof dat je alleen twee spijkertjes in de muren moet tikken..
Dat mag toch wel?

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 10:08

of je zou een mooi vlak in een andere kleur op de muur kunnen verven? of meerdere vlakken/ strepen
dan breekt het net iets :)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 10:08

jaah nouja we hebben zelfs met een boor geprobeerd in de muur te boren (voor een stelling) maar dan kom je lang niet ver genoeg. Dus al helemaal niet met een spijkertje xD hahah

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 10:21

Een Canvas ofzo kan je prima met spijkertje ophangen. Moet je betonspijkertjes kopen.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 12:56

Of je doet 1 of 2 nylondraadjes vanaf het plafond ;)

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 14:44

van die betonhaakjes zijn ideaal! die kreeg ik hier ook zo in de knoepharde muur getikt! ik heb er een memobord aanhangen en die is er nog niet afgevallen dus stevig genoeg!

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 14:44

Ik was het topic kwijt.. dacht al waarom staat hij niet meer bovenaan bij mijn eigen berichten, maar hij zat op slot. Dat krijg je als je op vakantie gaat en daarna gaat verhuizen... Loopt helemaal achter. Topic 1 en 2 heb ik actief gevolgd, daarna bleef het meer bij meelezen. Maar zal nu weer wat actiever zijn, echt een super leuk topic met leuke interieurs!

Zoals ik al zei ben ik verhuisd in de vakantie, ik woon nu samen! Ben bij vriend ingetrokken. Hij had een echt mannenhuis, alles strak maar wel mooi en ook mijn smaak. Nu met een aantal van mijn spulletjes erbij is het een gezellig huisje! Hebben nog wel een aantal dingen die we willen aanschaffen een mooie vloerlamp, een stoel voor op de slaapkamer en een schoenenkast (tja, vrouwen en schoenen, moet ze toch ergens laten ;). Zal jullie straks foto's laten zien van de lamp en stoel die het waarschijnlijk gaan worden.

Ga eerst even bijlezen!

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 23:09

1234, zou inderdaad ook iets aan de muur proberen te hangen, eventueel een vlak verven breekt inderdaad ook.

Zo mijn fotopost, met alle vorderingen tot nu toe!
Denk dat sommigen van jullie zich nog wel kunnen herinneren hoe het was O:) .

Afbeelding
Afbeelding
Wc beneden

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZRNI7LTR.jpg
Gordijnen op onze slaapkamer.
Detail gordijn: http://i56.tinypic.com/27yqpme.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-T4ZIQW73.jpg
Kledingkast

http://www.mijnalbum.nl/Foto-QNK6ILA7.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-AEQUVIFW.jpg
Tweede en derde slaapkamer.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-DS4Z7BSI.jpg
Laminaat en plinten richting de keuken.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ADDG6SSS.jpg
Laminaat andere kant (bruine muur) en deur richting de hal.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-OZTNYHUH.jpg
Detail laminaat

http://www.mijnalbum.nl/Foto-I7VO7SY4.jpg
Trap

http://www.mijnalbum.nl/Foto-OD3FJTQF.jpg
4e slaapkamer op zolder, dit gaan wij gebruiken voor de was op te hangen en te strijken en we hebben 2 kastjes voor berging en voorraad.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-G7NK8CM6.jpg
Stukje van de berging van de zolder. Die is gelukkig ook best groot, dus kunnen we veel zooi kwijt :))

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZAWELUKP.jpg
Vouwgordijn in de keuken hangt.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-3AI6MAV7.jpg
Kapstok in het 'nisje' in de hal.
Laatst bijgewerkt door SanderD op 18-09-11 23:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Maximaal twee foto's per post a.u.b.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 23:20

Super gaaf Destino! ben benieuwd straks met alle meubels :D

wij zijn vandaag op zoek gegaan naar raamdecoratie.... liepen 1 winkel in en daar gelijk verliefd geworden.... op brede houten jaloezien.... ik twijfel nog tussen een grijs tint met wat bruin (dus warm) met een glimmer erin, dit was uiteraard de duurste alleen is de band die er overheen loopt dan weer lastig.... dezelfde kleur kan niet, grijs (onze hoofdkleur) kan niet en dan zou het bruin moeten worden en dat kan echt niet in ons huis (vind ik)
Mijn vriendje wil graag zwart met zwarte band.... ook mooi! maar ik ben bang dat het dan een erg zwart vlak gaat worden in huis (7 meter raam, 2.60m hoog)
dan was er ook nog een houttint die lijkt op het hout van onze tafels.... maar die vond ik toch minder...

de prijs was wel schrikbarend dus ben erg benieuwd in hoeverre de verhuurder ons tegemoet wil komen, dat wordt even afwachten......

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 00:28

Destino, mooi zeg!!! jou trap lijkt wel op die van mij, haha! :D
mooie vloer ligt er in de woonkamer!

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 00:50

destino, word echt heerl erg mooi, ben benieuwd hoe het helemaal af is!

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 00:52

Destino, ik vind jullie toilet trouwens ook prachtig! en ben ook benieuwd hoe het eruit ziet met meubels! post je dan weer foto's?