[centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FlyAway

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 21:24

Echt? Zou het zo simpel zijn? Ik ga zo even kijken

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 21:26

Volgens mij bij de taakbalk, eerste blokje staat daar bibliotheek importeren en wellicht ook iets van opslaan? Ik zit nu in de trein op mijn iPod anders had ik gekeken voor je. :')

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 21:32

Ik heb even gekeken, maar als ik de bibliotheek exporteer, dan krijg ik een bestandje van 1,5mb of zo. Terwijl ik iets van 8 gig aan muziek alleen al heb. Je kunt wel een reservekopie maken, die moet je dan op een dvd branden, maar dat hoe ik niet

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 23:31

Ok, voel mij nu echt even heel dom, maar er is blijkbaar iets niet helemaal lekker verlopen, waardoor nummer nu dubbel op m`n Iphone 4 staan. Hoe kan ik nummers verwijderen op m`n iPhone? Ik heb in iTunes de dubbelen allemaal verwijdert (daar stonden ze ineens ook dubbel) maar ik kan synchroniseren tot ik een ons weeg, op de iPhone blijven de dubbelen allemaal staan :(

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 23:43

:+

je kan 5 computers machtigen voor jouw ene itunes account. wat op je account staat blijft op je account staan, op welke van die 5 computers je ook zit. dus je hoeft niks op te slaan, over te zetten, or whatever ;)

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 23:45

Hm, dan zal dat wel mis gegaan zijn. RTFM dus. Bedenk mij net dat ik heel dom heb zitten doen. Bestanden zitten kopiëren %) Daardoor zal het wel dubbel zijn gegaan of zo.

Even simpel gezegd, als ik dus op een "verse" computer ook mijn itunes account wil hebben, dan installeer ik itunes, plug m`n iPhone erin en synchroniseer ik. Klopt dat? Of denk ik nu weer té simpel?

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 23:46

FlyAway schreef:
Ok, voel mij nu echt even heel dom, maar er is blijkbaar iets niet helemaal lekker verlopen, waardoor nummer nu dubbel op m`n Iphone 4 staan. Hoe kan ik nummers verwijderen op m`n iPhone? Ik heb in iTunes de dubbelen allemaal verwijdert (daar stonden ze ineens ook dubbel) maar ik kan synchroniseren tot ik een ons weeg, op de iPhone blijven de dubbelen allemaal staan :(

optie in iTunes. Ga naar File -> Display duplicates. (NL: ´Bestand´ ->´dubbele weergeven )
dubbele verwijderen
Wanneer je daarna synchroniseert zouden alle dubbele nummers moeten verdwenen zijn.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 23:49

FlyAway schreef:
Even simpel gezegd, als ik dus op een "verse" computer ook mijn itunes account wil hebben, dan installeer ik itunes, plug m`n iPhone erin en synchroniseer ik. Klopt dat? Of denk ik nu weer té simpel?

installeer itunes, en dan computer machtigen:

Machtigen en machtigingen intrekken
Aankopen die je bij de iTunes Store doet, kun je afspelen op maximaal vijf computers die je machtigt door middel van de inloggegevens van je iTunes Store-account. Om één computer te machtigen of de machtiging van die computer in te trekken, kies je 'Machtig computer' of 'Trek machtiging computer in' uit het Store-menu. Als alle vijf de machtigingen worden gebruikt, kun je van alle computers tegelijk de machtiging intrekken door 'Toon mijn account' te kiezen uit het Store-menu en de desbetreffende optie te selecteren.

hier nog een handig linkje voor je: http://www.apple.com/nl/itunes/features/
zo simpel is het ;) daaorm is het Apple, en geen windows ;)

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 23:53

Haha, ik denk nog teveel in microsoft termen. Daar moet alles altijd ingewikkeld, dus ga ik ook hier veel te ingewikkeld zitten doen. Ik ga de schade maar herstellen. Heb de muziek op m`n iPhone allemaal gewist (was een puinhoop) en iTunes op de "nieuwe" pc gedeinstalleerd. Nu ben ik m`n iPhone via de oude pc opnieuw aan het synchroniseren. Daar was alles ok, dus als het goed is, is m`n iPhone dalijk ook weer ok.
Dan opnieuw iTunes op de nieuwe pc installeren en als ik daar dan een machtiging op afgeef, dan kan ik m`n iPhone ook op de nieuwe pc synchroniseren en dan heb ik op de nieuwe pc dus ook alles wat ik op m`n oude pc heb. Right? (Sorry, ben echt nog een beetje een noob op dit gebied)

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 23:58

voor mijn beeldvorming heb je teveel pc's :') ik lees het morgen, want kan er nu niks helders van maken :')

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 00:01

Is goed. M`n iPhone is in ieder geval weer zoals ik hem wil :j nu de nieuwe pc nog.
De oude pc is een beetje dood aan het gaan, dus wil ik voortaan met de nieuwe pc gaan synchroniseren enzo. Dat was eigenlijk het idee. Bedankt voor het helpen in ieder geval!

ratjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 13:28

Vragen:
- Hoe kan je je contacten/adresboek van je iphone bijwerken via je pc/itunes?
- Hoe kan je meerdere liedjes importeren via itunes op je iphone. Mij lukt het alleen per liedje. (Duurt lang).

Edit: Vraag 2 is volgens mij al opgelost. Heb een complete map geimporteerd en dat lijkt goed te gaan :)
@ Ariebombarie: Bedankt voor je uitleg i.v.m. dubbele nrs. Erg handig!

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 14:27

Ik doe dat via de contacten app op mijn MacBook. Geen idee hoe dat met Windows werkt.

ratjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 14:56

Polivy schreef:
Ik doe dat via de contacten app op mijn MacBook. Geen idee hoe dat met Windows werkt.

Ik heb helaas Windows. Heb al proberen te zoeken, maar kom er nog niet verder mee.
Allemaal handmatig toevoegen/aanpassen is ook geen doen :o

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 15:34

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 23:18

Als je thuis bent en je gebruikt je mobiel voor internet. Gaat het dan automatisch op de wifi als je daar eerder al het wachtwoord voor hebt gegeven of gaat het van je abbonnement internet af?

Wat zitten er hier trouwens veel echte kenners van de i phone. Ben echt jaloers. Zou ook zo handig willen zijn!

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 23:24

AnnemiekvM schreef:
Als je thuis bent en je gebruikt je mobiel voor internet. Gaat het dan automatisch op de wifi als je daar eerder al het wachtwoord voor hebt gegeven of gaat het van je abbonnement internet af?

Wat zitten er hier trouwens veel echte kenners van de i phone. Ben echt jaloers. Zou ook zo handig willen zijn!

automatisch als je je wifi aan hebt staan :j

en ik heb op de helpdesk daar gewerkt, dus vandaar dat ik er wat meer van af weet ;)

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 23:25

Ik kan op mijn nokia instellen of hij via wifi of 3g moet internetten..

Weet niet hoe dat bij iphones werkt, mijn ipod touch heeft alleen wifi. :')

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 11:21

Ariebombarie schreef:
AnnemiekvM schreef:

automatisch als je je wifi aan hebt staan :j

en ik heb op de helpdesk daar gewerkt, dus vandaar dat ik er wat meer van af weet ;)

Vandaar! Wel erg handig.
Bedankt voor je reactie.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 20:25

moet je perse een apple ID aanmaken als je muziek op je Iphone wil zetten? zie dat ze nu ook vragen om bank gegevens enz??

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 21:14

Ik heb dit nooit gedaan, meen ik mij te herinneren ...

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 21:25

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 22:40

heb een nieuwe mail gemaakt en nu wil t, alleen muziek op Iphone zetten lukt me nog niet.. wie kan me helpen?

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 22:56

De manier waarop ik het doe? wel iPod, maar ik veronderstel dat het hetzelfde werkt.
Bij beoordeling zet ik de liedjes die ik op m'n iPod wil op vijf sterren, dan komen ze in je favoriete nummers terecht.
"Mijn favorieten" blijkbaar, nu ik iTunes eens open.
Bon, als ik dan iPod aansluit en in zijn menu bij apparaten op Muziek sta, kan je kiezen:
"Gehele muziekbibliotheek" of "Geselecteerde ..."
Ik heb 't tweede aangevinkt en de extra optie (Vrije ruimte vullen) niet
Dan bij afspeellijsten enkel "Mijn favorieten" aangevinkt en laten synchroniseren.

Vind dat 'n heel goed systeem :)
Zo zit je niet vast aan artiest/ genre (wat nooit klopt)/ cd's maar kan je liedje per liedje.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 22:58

hmm ja ik heb ook een Ipod, dat lukt prima, Heb alles aangevinkt nu en gesynchroniseerd, maar t pakt t niet ofzo..