[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 21:35

Caye: wat vervelend zeg! Ik snap ook niet dat mensen dan niet komen opdagen.
Ik heb juist het tegenovergestelde: ik wil graag 2 huizen bezichtigen maar ik krijg maar geen antwoord van de makelaars. Terwijl de huizen allebei nog niet verkocht zijn en al meer dan 6 maanden te koop staan!

Ik heb gehoord dat ik een intentieverklaring krijg van mijn werkgever, terwijl ik er pas amper 3 maanden werk. Super dus van ze!
Wij zijn nu druk bezig met hypotheken en bezichtigingen. Spannende tijd dus!

MoniqueT

Re: Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 21:36

@ Frankiej: ik zie het al in je Sinterklaasverhaal (waar je woont) :-)

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-10 22:01

Jeetje wat balen Caye! echt onbeschoft :(

Wij zijn over hypotheken aan het onderhandelen :D Al 0.6 % onder het aanvankelijke rentebod van onze bank ondertussen en er is nog ruimte denk ik zo maar. Nooit eerder gedaan, maar het is echt de moeite waard als je ziet wat het oplevert!

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 22:09

Zesiram schreef:
Jeetje wat balen Caye! echt onbeschoft :(

Wij zijn over hypotheken aan het onderhandelen :D Al 0.6 % onder het aanvankelijke rentebod van onze bank ondertussen en er is nog ruimte denk ik zo maar. Nooit eerder gedaan, maar het is echt de moeite waard als je ziet wat het oplevert!

Kun je nagaan hoeveel je teveel zou betalen als je er niet over zou beginnen. Ik zou na het onderhandelen evengoed nog om je heen kijken. En ook of ze je niet verplichten je verzekeringen, betaalpakket enzovoort onder te brengen.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-10 22:12

Dat is allemaal onder controle, daar trap je maar 1 keer in ;) ( tenminste....wij hebben er flink van geleerd ).
We zijn eerst flink gaan shoppen en toen terug gegaan naar onze eigen bank met het resultaat, ze wilden ons blijkbaar toch wel graag binnen houden.

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 22:16

Ja, uiteraard. Wil iedere bank. Maar ik vind het wel bizar dat ze niet met vaste tarieven werken en ds andere klanten gewoon bedonderen.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-10 22:23

Ja, ze kunnen het altijd proberen, lang leve de (financiële) markt. Wij zijn young professionals met mogelijk nog flinke groei in de toekomst, daarvoor waren heel veel banken bereid een flink eind naar beneden te gaan. Ze proberen het gewoon, en als je een te groot risico bent (volgens hen dan) dan krijg je het ook niet zo naar beneden.
Voordeel voor mij is dat ze nu ook accepteren dat ik mijn verzekering ergens anders onderbreng, waardoor mijn medische acceptatie veel eenvoudiger is. Ik ben echt heel erg tevreden over hoe dit is uitgepakt nu.

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 22:26

Nou, tot Radar dat soort praktijken in het vizier krijgt en ze (wederom) op het matje roept. Je bent een risico of niet, en je hoort een tarief te krijgen als ieder ander. Oftewel, je past in het plaatje van de bank of niet.

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 10:28

Afsluitprovisie heb ik NOOIT betaald. Mijn vader( die alles voor mij regeld) heeft bij alle huizen die ik in me leven gekocht heb ( 4 ) niks betaald :n ( naj lang onderhandelen en flinke goede babbels hebben :o )

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 10:33

Dan zit het echt wel bij de rente in.
De afsluitprovisie is nl het salaris voor degene die dat voor jullie doet. Geen provisie is geen inkomen

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 10:41

Caye schreef:
Waar gaat hij dan helemaal heen dan? :oo 5 uur van huis?

Onze bezichtiging is vanmorgen afgebeld ^) In de wijk staat een woonwagenkamp en daar valt 8 van de 10 mensen om als reden om er van af te zien. De mensen waren vanmorgen langs het huis gereden en door de buurt. Ze zouden vanmiddag komen kijken dan. Terwijl je er gewoon GEEN last en overlast van heb. :? je ziet ze amper..
Was dikke tegenslag en bah voel me daar meteen weer dipperig over

Je kan daar helaas niks aan doen maar het zou voor mij ook een reden zijn om niet in zo'n buurt te willen wonen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 10:58

Wat interessant wat jullie allemaal vertellen over rentes en onderhandeling daarover. Kan dat veel schelen? Wij kregen als eerste bod nu een rente van 6% met de optie dat ze wilden zakken tot 5,5% onder een aantal voorwaarden. Het leek mij een behoorlijk hoge rente, of ligt dat aan mij?

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 11:26

Voor hoeveel jaar vast is dat dan?
(sorry dat ik binnen kom vallen, lees al even mee omdat wij wellicht binnenkort ook weer de woningmarkt op gaan).
Als ik hier kijk: http://www.hypotheekrente.nl/rente/11/1 ... evast.html , dan is het voor 10 jaar rentevast nog aan de hoge kant?

Ik heb zelf overigens twee jaar geleden (uit mijn hoofd) 4,9% voor 10 jaar rentevast afgesloten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 11:32

Dat zou ik na moeten kijken. Als starter krijg ik momenteel zoveel informatie over me heen, dat het me bijna duizelt :+

Ik ga gelijk je link even lezen!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 11:34

Zijn er nog mensen die zelf hun huis te koop gezet hebben?
Ik ben wel benieuwd naar ervaringen uit eerste hand ;) .

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 11:43

Ffortuna schreef:
Wat interessant wat jullie allemaal vertellen over rentes en onderhandeling daarover. Kan dat veel schelen? Wij kregen als eerste bod nu een rente van 6% met de optie dat ze wilden zakken tot 5,5% onder een aantal voorwaarden. Het leek mij een behoorlijk hoge rente, of ligt dat aan mij?

Inderdaad. Voor hoe lang is het vast, is het met of zonder NHG, leen je volledig of neem je eigen geld mee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 12:00

Hoe lang moet ik even nazoeken. De 6% is zonder NHG, 5,5% is met. Over hoeveel we precies willen lenen is nog niet gesproken.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 12:05

avaluna schreef:
Zijn er nog mensen die zelf hun huis te koop gezet hebben?
Ik ben wel benieuwd naar ervaringen uit eerste hand ;) .

Ik kwam deze link tegen: www.zuka.nl . Ik begrijp dat je hier gratis je huis te koop kan zetten. Ik denk dat wij dit gaan proberen. Wij hebben geen haast, maar als we het zo kunnen verkopen zou het mooi zijn. De brochure van twee jaar terug hebben we nog, dus even nieuwe foto's maken en de brochure 'overtypen'.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 12:59

@Veerledec: dank je. Spannend allemaal.

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 13:59

Ffortuna schreef:
Hoe lang moet ik even nazoeken. De 6% is zonder NHG, 5,5% is met. Over hoeveel we precies willen lenen is nog niet gesproken.

Dan is het toch logisch dat er een verschil in tarief zit? Met NHG is een stuk goedkoper dan zonder. Als het voor 10 jaar is, is het duur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 14:03

Ik bedoelde ook niet of dit voor met/zonder NHG duur is, dat lijkt mij ook logisch. Maar volgens mij was het idd voor 10 jaar (weet ik bijna zeker). Goed om te weten dat het dan duur is, dan weet ik dus ook dat er nog ruimte is om te onderhandelen. :)

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 14:40

Wij hebben ook een iets hogere rente, maar dat komt omdat we het voor 30 jaar hebben vastgezet :) Geen onzekerheid dus!
En op het moment vast gezet, dat het zeer onwaarschijnlijk is dat de rente daar heel erg ver of lang onder zal zitten :)

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 15:07

30 jaar tegen een aantrekkelijke rente is hartstikke slim als je voor zekerheid kiest. Als je nagaat dat je 30 jaar vast al voor 5,3 hebt op dit moment, is die 5,5 voor 10 jaar niet echt goedkoop.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 15:33

en oppassen met ing

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 16:22

Inderdaad Only_Hellen en zeker omdat wij onze hypotheek kunnen meenemen en nog verhogen tot een mooi bedrag (verhoging is dan wel tegen de dan geldende reden, maar bedrag tot wat we nu geleend hebben blijft deze rente) :)