Nog meer Samsung Jet bokkers?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 14:56

Hypofocus schreef:
Jeetje, het is even wennen zeg...
Deze touchscreen is totaal anders dan m'n touchwiz qua touch.
Op zich wel fijn, maar het is echt even wennen.

Mijn TouchWiz is overleden verklaart nadat m'n neefje er mee gestuiterbalt heeft... En nu zit ik te twijfelen... Of een nieuwe TW of de Jet...

Kun jij me de voor/nadelen vertellen betreft beide telefoons?

Anoniem

Re: Nog meer Samsung Jet bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 15:16

Geef me daar nog 'n paar minuten voor ;)
Ik heb de Jet net een uurtje geleden ontvangen :P

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 15:17

O haha sorry, ik had even niet naar de tijd gekeken wanneer je het bericht had geplaatst _O-

Ik hoor het wel! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 16:20

Hahaha ;)

Nou, 'k heb net eigenlijk alle functies even snel bekeken... En ik wordt steeds handiger in de bediening.

Alleen die "motion" technieken doen 't nog niet echt...
Ik kan op die telefoon tikken wat ik wil, maar de muziek stopt dan niet met spelen ofzo.
Dus hoe dat precies werkt heb ik nog niet door. Bij het spelletje met de vogeltjes lukt het wel.

Ik vind de telefoon een flinke verbetering op de Touchwiz.
Prachtige beeldkwaliteit, mooi geluid.
Klein beetje groter dan de Touchwiz (vooral de lengte, de breedte maakt bijna niet uit).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 17:12

Iemand een idee... Ik heb die hele tutorial voor motion nu al 3x gedaan... en die spelletjes gaan goed.

Maar ik merk nergens in de telefoon hoe ik die bewegingen toe kan passen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 00:19

Oh, ik heb 't al gevonden. Dat werkt niet bij de normale toepassingen, alleen als je de toepassingen via de gate-toets gebruikt.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 00:22

Dus jouw conclusie is dat hij fijner is dan de TW?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 00:26

Ja, zeker :)
Het is eventjes overschakelen, want het is eventjes net weer wat anders. Maar wel allemaal echte absolute verbeteringen :)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 00:28

Ik hoor trouwens veel over vergrendeling die er af gaat... Heb jij dat ook al ondervonden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 00:36

Nee, ik vind 'm juist fijner dan de Touchwiz.
Want bij de touchwiz moet je die knop best diep indrukken (en een onhandige plek voor iemand die linkshandig is zoals ik). Hier ligt 't knopje meer op het toestel (en een betere plek), in plaats van erin verzonken.

En het is ook maar net hoe je het instelt.

Je kunt namelijk instellen dat je een tekening maakt op het scherm, en dat hij dan ontgrendelt. En daar schijnt het dan vaak mis mee te gaan.
Als je bijvoorbeeld een N moet maken als tekening, en je zet een streep, dan hekent hij dat als N en ontgrendelt hij het scherm.

Maar als je 't gewoon via die toets aan de zijkant doet, is er niets aan de hand. Heb 'm de hele dag in m'n zak gehad en hij is niet 1x ontgrendelt zonder dat ik dat wilde :)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 00:45

O dat klinkt super, want daar zaten mijn grootste twijfels!

Ga hem zaterdag denk ik maar meteen kopen :j

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 14:22

Zo hij is binnen hoor! Ben er al een uurtje mee aan het prutsen maar ben nog niet enthousiast. Misschien weet 1 van jullie iets?

- De hyves applicatie is niet beschikbaar.
- De gmail applicatie krijg ik niet in de widgetbalk.
- Als ik de telefoon kantel krijg ik zo'n volledig toetsenbord. Als ik dan 2 keer op de o ofzo doe, krijg ik verschillende otjes in plaats van 2 otjes.
- Hij vergrendelt hartstikke snel

Verder vind ik hem echt wel fijn. Lekker gevoelig, mooi beeld en overzichtelijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 14:27

Fijn dat ie binnen is gekomen.
Ik heb mijn phone nu een paar dagen in bezit, en ik ben er nog steeds super enthousiast over :)

@Druppeltje: bij de qwerty toetsenbord doet hij dat inderdaad. Dat is een "bekend" probleem.
Bij het gewone toetsenbord, werkt het wel normaal. Dus gebruik dan gewoon 't normale toetsenbord, of schrijf de letters zelf ;)

Volgens mij kun je de "verlichtingstijd" gewoon aanpassen. Ik denk dat de vergrendeling dan ook pas later aan gaat. Maar dat heb ik niet getest, ik vind 't wel prima zo.

Wat die applicaties betreft kan ik je niet helpen. Ik gebruik geen internet op de telefoon.

Let trouwens wel op. Als je Google Maps wil gebruiken, maakt je telefoon automatish gebruik van Internet om de map te downloaden. Dat kost geld.

Ik heb google maps 3x aan iemand laten zien, zonder dat ik dat wist. En dat heeft me dus al 2,- euro gekost aan data verkeer. Dat gaat dus héél snel. Let daarop...
Ik heb geen oneindig-internet-abbo erbij afgesloten, dus ik moet echt iedere MB los betalen, en dat is duur.
En helaas is internet gebruik nergens uit te schakelen.

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 14:28

Ah thx voor je snelle antwoord! Mijn internet is onbeperkt gelukkig, ook hard nodig :D

De rest ga ik ff uitzoeken :)

shamrock06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 21:10

Wat je zegt van die "O", doet ie ook bij de A,E en S. Zijn dan de speciale tekens die eronder zitten. Gewoon heel ff wachten en klaar!!

mariz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 22:37

annehoe schreef:
shamrock06 schreef:
Mij valt op dat ie snel van de toetsenblok afgaat. Ook al staat er dat je dat vierkant moet aanraken om te ontgrendelen. Als ik gewoon over het scherm veeg (als ik eerst opzij heb geduwd) dan ontgrendeld ie ook en meteen camera funktie of zo. Das toch raar. Heb geen teken ingevoerd om te ontgrendelen.
Verder issie errug leuk :D

dit probleem had ik ook, dit is vrij makkelijk op te lossen
ga naar menu, instellingen, sim ontgrendeling en dan staat gebaar voor ontgrendeling waarschijnlijk aan.
dit moet uit staan.

als het aan staat gaat hij namelijk van de toetsvergrendeling af als je een letter maakt op het beeldscherm.
schijnbaar doe je dit vrij snel.
Mijn telefoon heeft sinds dit zo is ingesteld geen problemen meer.

Sindsdien heb ik ook geen problemen meer met de ontgrendeling. Verder echt een super fijn telefoontje *D

romy_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 18:04

ja ik heb hem ook gekregen, hij is zo mooi! 8-)
maar dat wifi, dat is toch altijd gratis?
en ik heb ook problemen met die ontgrendeling dus ga dit hierboven maar even proberen.

Het is veder echt een aanrader! *D

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 19:56

Ik heb m ook :D

Meteen dat slim-ontgrendelen uitgezet, ook geen problemen gehad daarmee gelukkig.

Alleen:
Als ik een sms typ, dan is m'n achtergrond poepbruin.. En ik kan dus nergens vinden hoe ik dat in wit kan veranderen???!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 11:35

Dat kan je geloof ik niet veranderen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 11:38

romy_b schreef:
maar dat wifi, dat is toch altijd gratis?

WiFi is een wireless netwerk.
Meestal dus gewoon een thuis netwerk dat iemand heeft aangelegd.

Dus als je door een woonwijk rijdt, dan kun je verschillende wifi punten zien.
Sommige zullen beschermd zijn met een password (beveiligd dus), en anderen zijn gewoon onbeveiligd.
Daar kun je dan 'gratis' van mee profiteren. Maar het mag officieel eigenlijk niet ;)
Want je "kaapt" bandbreedte weg bij iemand z'n privé aansluiting. Maar vaak hebben mensen zo veel "overkill" aan data, dat ze er niet eens wat van merken.

Er zijn ook Wifi punten in openbare ruimtes zoals bijv. bij MacDonalds.
Daar heeft t-mobile wifi punten. Waar je dus draadloos internet kunt ontvangen.
Maar die kun je niet gratis gebruiken. Als je de browser opstart, krijg je een aanmeld scherm, waar je de betaling kunt regelen (meestal per mb of per uur).

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 11:40

even een correctie: bij de macdonalds kan je wel gratis op de wifi, ik hbe dat laatst gedaan en had geen rekening achteraf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 11:43

Je krijgt bij betaalde wifi nooit een rekening achteraf.
Je krijgt bij een betaalde aansluiting altijd een betaalschermpje op het moment dat je de internet browser opstart ;)

Het kan zo zijn inderdaad, dat een vestiging gratis wifi aanbied.
Ik heb er ook al 1 jaar geen gebruik van gemaakt, dus wellicht is het inmiddels een gratis wifi verbinding.

Maar vorig jaar moest je er nog voor betalen. Wifi werd toen door T-mobile aangeboden, en dan krijg je bij de opstart van je browser gewoon een telefoonnummer waar je even naar moet bellen of smssen, of als je t-mobile klant bent kun je het op je rekening laten zetten.

Maar goed; de vraag van Romy_b was dus: "Moet je voor wifi betalen? "...
Antwoord is: Soms wel, soms niet. Afhankelijk van waar je bent, en wie het aanbiedt.
En als je moet betalen, krijg je dat direct te zien. Dus je kunt niet "per ongeluk" kosten maken bij betaalde netwerken :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-02-10 11:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 11:48

Hypofocus schreef:
Dat kan je geloof ik niet veranderen ;)

O wat jammer. *Irriteert zich dood aan het poepbruin :') *

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 12:42

poepbruin? bij mij is de achtergrond bij smsen gewoon zwart...

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 15:45

Bij mij is hij echt poepbruin :') Echt heel lelijk :+