Slecht bereik orange

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Targaryen

Re: Slecht bereik orange

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 12:35

Ik heb juist steeds beter bereik met Orange lijkt wel. Voorheen op school en thuis amper bereik en ook in het buitenland heel slecht.
Tegenwoordig echt overal bereik. Ook in Frankrijk, Italie en alles geen probleem! Het enige nadeel is dat ik in de buurt van de Belgische grens woon, en als ik thuis ben wil het nog wel eens overspringen naar de Belgische provider. Maar verder ben ik echt heel blij met Orange! Lachen

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 13:21

Ik heb al 7 jaar orange (eerste 1,5 jaar was het nog dutchtone dus Tong uitsteken ) en nooit problemen gehad met het bereik.
En nee ik heb geen nokia. (Ik heb eerst een simpele nokia 3210 gehad daarna de eerste smartphone, SPV, toen de SPV C500 daarna de SPV C550 en nu heb ik de SPV E650).

Er zijn natuurlijk altijd plekken waar het bereik minder is dat heb je bij elke provider maar als je altijd slecht bereik hebt en nu geen bereik hebt op plekken waar je eerst wel kon bellen dan lijkt het me duidelijk dat het niet aan het netwerk ligt.
Doe eens een crosstest (jouw sim in een andere mobiel en andere sim in jouw mobiel) Zo kun je uitsluiten of het aan het toestel ligt of aan de simkaart.
En natuurlijk moet je de klantenservice bellen.

Hoe het tegenwoordig met de service gesteld is weet ik niet (ik werk er al meer dan 1,5 jaar niet meer) maar in de vijf jaar dat ik er gewerkt heb was de service top.

Ik lees trouwens ook van mensen dat ze soms niet bereikbaar zijn. Dat kan een storing in het toestel zijn. De oplossing is heel simpel: zet af en toe je toestel ook een keer uit. Hoeft niet lang te zijn maar gewoon even uit en weer aan. Doe dit bijv elke dag een keer en het probleem dat het netwerk je toestel kwijt is, is opgelost (als er geen andere oorzaken zijn natuurlijk).

Kortom bel gewoon even de klantenservice en kijk even wat ze voor je kunnen doen. Succes Lachen

Edit: kleine toevoeging: nee je kunt je abonnement niet tussentijds opzeggen hierom. Je kunt je abonnement binnen 24 uur annuleren als je geen bereik blijkt te hebben op je woonadres maar niet meer na een aantal maanden en zeker niet als je eerder wel gewoon bereik had, want dat sluit een netwerkprobleem al zo goed als uit Knipoog

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 13:33

Ik heb ook Orange opgezegd, want ik heb altijd slecht bereik, ook bij ons in huis niet, terwijl iedereen met een andere provider hier wel bereik heeft :S

Globetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 13:41

Toevallig dacht ik er laatst aan om ook een topic hierover te starten...Ik heb al een tijd Orange en altijd tevreden geweest alleen sinds ongv. 9 maanden is het bereik veel slechter geworden heb ik het idee. Ik heb er ook al met de klantenservice over gesproken en die gaf hetzelfde advies als Kaj maar ik vind dat geen oplossing. Ik denk er dan ook overna om over te stappen op KPN. Ik denk ook niet dat het aan de telefoons ligt ik zie in dit topic al veel verschillende tels voorbij komen.

Misschien informeren bij Radar wat je rechten zijn....

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 13:49

Hier iemand met een Orange abonnement (in combinatie met een nokia), nooit ergens last van, altijd bereik, tot in de kleinste gehuchtjes van Nederland en ook midden op de Veluwe, zelfs over de grens in Duitsland nog prima (nog voordat hij overschakelt op een Duitse provider). Ben al jaren bij Orange en nooit klachten gehad.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 13:51

Had hier ook last van nou vroeg ik gisteren mijn saldo op en toen vertelde zo'n vrouwtje.. ( de stem die je saldo verteld)

Dat orange op het moment bezig is met het verbeteren van de verbindingen.
Er word dan gevraagd of je je telefoon zo veel mogelijk aan wil hebben.
Dit kon er alleen wel voor zorgen dat de verbinding slecht zou kunnen zijn.

Alleen wanneer het over is vertelde ze niet Vork

Overigens las ik dat iemand zei me moeder stopt met betalen, dat is niet de slimste oplossing.
Wanneer je niet betaald en die rekening zich ophopen dan kom je op een bepaald moment op een lijst te staan van wanbetalers
en daar kun je veel problemen mee krijgen.
Dan kan je de komende jaren niets meer afsluiten dat op afschrijving/ voor/af achteraf betaling wil afsluiten.

verder heb ik wel eens problemen met mijn verbinding maar niet dat ik zeg ik ga weg bij orange.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-08 15:17

Dat was ik die dat zei, en ik dacht dus ook al zelf dat het niet kon...Mam was van mening dat het dus wel kon...

Maar ik zit nu in mijn slaapkamer en ik heb echt altijd bereik gehad, ook midden in het bos en in de uit hoekjes van nederland...En nu dus niet meer Boos! heb trouwens een samsung U600... k heb alleen maar telefoons die niet simlock vrij zijn.... Boos!

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 16:33

Globetje schreef:
Ik heb al een tijd Orange en altijd tevreden geweest alleen sinds ongv. 9 maanden is het bereik veel slechter geworden heb ik het idee.

als het bereik eerst gewoon goed was en later slechter is geworden dan lijkt het me toch echt logischer dat het aan je telefoon ligt dan aan het netwerk. Want er worden echt geen "masten" uitgezet ofzo.
Op het moment dat ik wegging bij Orange (ik bedoel toen ik stopte met voor orange werken dus niet dat ik van abo ben veranderd) werden er nog tig sites (masten) per jaar bijgeplaatst. Dus het lijkt me erg stug dat ze nu in de laatste tijd ineens masten weg gaan halen Haha!
Ik zou toch echt je simkaartje een keer in een andere telefoon proberen. Er is altijs wel iemand in je kenissenkring die nog een oud mobieltje heeft liggen waarmee je het kunt uitproberen. Zolang je dat niet uitprobeert weet je nog niets. Als er uit deze crosstest nou komt dat het aan je telefoon ligt kun je weer verder kijken. Ligt het aan je simkaart dan kun je daarmee weer verder.

@malih, niet betalen is inderdaad geen optie hoor. Niet alleen wordt je abonnement geblokkeerd en wordt er een incassobureau ingeschakeld, ook kom je op de zwarte lijst en kun je jarenlang geen telefoonabonnement meer afsluiten (ook niet bij andere providers dus). Ik zou het je absoluut niet aanraden Lachen

Globetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 16:58

Een vriendin van me die heeft hetzelfde probleem heeft van woede ook de tel kapot gegooid (was niet de bedoeling) maar in een andere tel hetzelfde probleem die heeft ook orange...

_Inge

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 17:08

ik heb ook altijd slecht bereik met orange.
Nu heeft mijn man vodafone en volle bak ontvangst en ik mag blij zijn met een streepje....of hij springt om belgisch netwerk, erg leuk als je dan einde maand je rekening krijgt en dus vooral in het buitenland gebeld heb... Scheve mond

Maar ik had ergens gelezen dat alleen kpn en vodafone gebruik maken van zowel gsm 900 en gsm 1800 en de rest allemaal maar 1 van de twee en dat het daardoor kan dat je met andere netwerken niet overal perfect ontvangst hebt.

Zo staat namelijk bijna in de achtertuin bij ons een telefoonpaal...zal dus net degene zijn waar orange niet op zit... Boos! Clown

ach nog maar even en ik ben er vanaf en dus nooit meer orange

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 19:14

Jah ik heb er ook last van, een vriendin van me ook, we hebben altijd als we samen zijn, geen bereik, en andere wel.. Echt zo vervelend.. Boos! En het duurt ook altijd heel lang voordat je weer bereik hebt..

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 21:46

kaj schreef:
als het bereik eerst gewoon goed was en later slechter is geworden dan lijkt het me toch echt logischer dat het aan je telefoon ligt dan aan het netwerk. Want er worden echt geen "masten" uitgezet ofzo.
Op het moment dat ik wegging bij Orange (ik bedoel toen ik stopte met voor orange werken dus niet dat ik van abo ben veranderd) werden er nog tig sites (masten) per jaar bijgeplaatst. Dus het lijkt me erg stug dat ze nu in de laatste tijd ineens masten weg gaan halen Haha!
Ik zou toch echt je simkaartje een keer in een andere telefoon proberen. Er is altijs wel iemand in je kenissenkring die nog een oud mobieltje heeft liggen waarmee je het kunt uitproberen. Zolang je dat niet uitprobeert weet je nog niets. Als er uit deze crosstest nou komt dat het aan je telefoon ligt kun je weer verder kijken. Ligt het aan je simkaart dan kun je daarmee weer verder.

Mijn telefoon is zelfs alweer terug gestuurdnaar de fabrikant. Niets mis mee. De telefoniste bij Orange zei zelf dat het bereik momenteel niet zo goed is, omdat ze aan het 'overgaan' zijn op het netwerk van Tmobile. Het zal dus geen onzin zijn, al die verhalen over een slecht bereik. Ook het verhaal van de betere interne antenne van een Nokia heb ik niet uit mijn duim gezogen, dat heeft de telefoniste me verteld.

Die crosstest heb ik ook gedaan, de nokia van mijn vriend heeft beter bereik, ook met mijn kaartje. Maar het houdt niet over.
Ook heb ik vaak een erg krakende lijn, alsof ik vanuit australie bel ofzo. Mijn vriend heeft hetzelfde met zijn Nokia. Ik denk toch dat het aan Orange ligt.

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 22:04

Lies ik geloof best dat ze op het moment bezig zijn aan het netwerk maar dat wordt ook gezegd. Maar als je al negen maanden problemen hebt lijkt het me niet dat dat aan tijdelijke netwerkproblemen ligt Knipoog Mijn reactie was dan ook bedoeld naar degene die aangaf dat het bereik eerst goed was maar de laatste negen maanden slechter.

En nokia heeft inderdaad over het algemeen een betere antenne dan bijv een samsung. Dat ontken ik ook niet. Vandaar dat ik ook de crosstest aanraad aan iedereen die problemen heeft met het bereik. Want als je toestel al een wat mindere antenne heeft en daarbij ook wat ouder wordt kan het heel goed zijn dat je met een ander toestel nergens meer problemen mee hebt. (Overigens zijn er ook nokia's met slechtere antennes en andere toestellen met hele goede hoor Knipoog Ik wil niet alles over 1 kam scheren nu Lachen )

Maar dat hoeft natuurlijk niet. Je kunt ook gewoon in een gebied wonen waar het bereik minder is. Hier in huis kan ik bijv prima bellen maar met kpn is het bereik hier erg slecht. Andersom was er een plek iets verder waar ik met orange geen bereik had (inmiddels wel) maar waar vodafone weer perfect bereik had. Zo heb je overal sterke en zwakke plekken in het netwerk maar dat heeft elke provider. Uit netwerktests blijkt al jaren dat de netwerken elkaar niet veel ontlopen.

Het grote verschil zit er in dat kpn en vodafone gebruik maken van het 900 netwerk en de overige providers van het 1800 netwerk. 1800 is kwalitatief beter maar de masten van het 900 netwerk hebben een groter bereik. Kortgezegd: van het 900 netwerk heb je minder masten nodig om een gebied te dekken. In een plaats waar geen tot weinig masten geplaatst mogen worden hebben degene met een 900 netwerkmast dus voordeel omdat er minder masten nodig zijn. (even kort uitgelegd).

Het probleem wat jij trouwens beschrijft over een krakende lijn heb ik juist met Tmobile. Als ik mijn broer bel (die heeft t-mobile) dan heb ik altijd een echo op de lijn of het kraakt inderdaad. Ook komen sms'jes en vm-berichten bij hem niet altijd aan. Maar ja zo heb je overal weleens wat. Je kunt dan ook het beste kiezen voor het netwerk waar je zelf het beste mee kunt bellen. Je kunt bijv wel perfect bereik hebben op de veluwe maar als je in amsterdam woont wil je daar bereik hebben en niet op de veluwe Haha!

Wat betreft de telefonistes bij orange: ik ken er tegenwoordig weinig meer van want de laatste jaren nemen ze alleen nog maar studenten aan op tijdelijke contracten of uitzendbasis. In mijn tijd had je nog contracten voor onbepaalde tijd dus toen kende ik bijna iedereen. Ik heb ook zo'n beetje alle afdelingen gehad dus ik weet wel ongeveer hoe het werkt daar Knipoog (ik heb gewerkt op de klantenservice, telesales residential, direct sales, direct initiatives, etc etc)

Ik hoop voor degenen met problemen dat ze snel opgelost kunnen worden. Als het gaat om tijdelijke werkzaamheden aan het netwerk dan moet het niet al te lang duren. Bij langdurige problemen adviseer ik toch om contact op te nemen met de klantenservice. Daar zijn ze voor tenslotte Haha!

Enne 1 ding scheelt: straks heb je helemaal geen orange meer want dan heet het weer anders Haha!

Pensionnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 22:07

Hier nog een klager. In grensgebied een waardeloos bereik. Terwijl andere providers een prima bereik kunnen aanbieden. Nee, absoluut niet tevrede!

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 22:12

Ach, ik ben ook gewoon zwaar pissig, dus ook niet voor rede vatbaar Haha!
Ik baal enorm van dit abonnement en zeker van het feit dat ik er nog 2 jaar aan vast zit. Maar goed, hopen op betere tijden dan maar..

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 22:15

Bestaat orange nog Clown

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 22:22

Hihi Lies jij niet voor rede vatbaar? Dat heb ik nog niet meegemaakt dus dat zal nu ook wel meevallen Haha!

Maar ik kan me voorstellen dat je ervan baalt hoor.
Ik adviseerde mensen ook altijd als ze een nieuw abonnement wilden afsluiten om eerst de provider te bellen en te vragen naar het bereik op de voor hun belangrijke postcodegebieden.

Want je kunt beter van tevoren weten dat het oliebol is ergens dan dat je het aan den lijve moet ondervinden Lachen
Als ik weleens op de direct initiatives lijn zat (nieuwe bestellingen plaatsen) dan keek ik direct even of er dekkingsproblemen waren in de postcode die de "prospectklant" opgaf. Als dat zo was zei ik het ook direct. Soms vonden mensen dat niet erg want ze gebruikten de telefoon toch voor op het werk maar soms keken ze dan ook nog even verder. En ik heb ook weleens iemand aan de lijn gehad die zei: ik heb met geen enkele provider bereik in huis dus ik kies maar de minst slechte Haha! Maar die woonde ook echt in de middle of nowhere.

Maarre nogmaals veel succes verder ermee en ik hoop voor je dat het nog beter wordt. In de tussentijd ben ik erg blij met mijn mobieltje waar ik zelf gelukkig overal bereik mee heb.

@ liliputter, Orange als wereldbedrijf bestaat nog (onderdeel van France Telecom) maar Orange Nederland NV is verkocht aan T-mobile. Ze voeren momenteel nog wel de naam "orange" maar deze zal op termijn ook verdwijen. Eigenlijk had dit topic dus de titel moeten hebben slecht bereik met T-mobile Haha! Knipoog

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 22:50

heb nou al 6 jaar orange nooit problemen gehad (miss dat je thuis bijna tot geen bereik hebt, kan misschien eraan liggen waar de uhm Ontvangst toren staan (ken ff niet op de naam komen Tong uitsteken)
heb daarvoor 's ooit KPN gehad, nou was ik niet echt tevreden mee, bij ons op de manege had ik nauwelijks tot geen verbinding (nou ligt de manege wel tegen de Duitse grens aan maar nog)
daarna vodafone gehad, precies 't zelfde spelletje, daarna 'n tijdje T-mobile gehad herinner ik me eigenlijk weinig van Bloos
en daarna over gestapt op Orange, was 'n wereld van verschil Knipoog
enige waar ik dus absolut geen bereik heb, is bij mij op school Scheve mond

suggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 22:58

Heb al 3 jaar Orange ,ben vrachtwagenchauffeuse en heb altijd overal bereik.
Met mijn Nokia 6300

Pinootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 23:08

Heb al járen zelfde provider gehad. Heb zelfs een lange tijd Duchtone gehad voordat ie veranderde in Orange. Altijd goede bereik gehad, nooit problemen gehad!!
Heb eerst een nokia gehad, toen een LG (slechtslecht!) en nu weer een nokia Lachen .

Edit: ook vaak in buitenland, vooral Oostenrijk, ook geen problemen mee!

Nadisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 10:55

Ik heb een orange abbonement. Echt verschrikkelijk ik heb nergens bereik! In huis kan ik met mn mobiel niet bellen, daar heb ik geen bereik.. Hiervoor had ik KPN en dat beviel véél beter Ja.

sjouks

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 22:56

Ik heb hetzelfde gehad, eerst nooit problemen ermee gehad, en langzaamaan kreeg ik steeds slechter bereik. Toen heb ik maar een nieuwe telefoon gekocht bij Vodafone, waar ik overal bereik heb Clown

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 23:33

[LZP] > [TV]

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 15:39

Bij mij is het heel wisselend of k wel of geen bereik heb.
Erg irritant af en toe.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 16:34

vreemd...k ben t weekend bij mijn vriend geweest( zaterdag/zondag) en daar had ik wel bereik, en nu thuis ook weer...eens kijken hoe lang dat stand houd.