Firefox 3

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Firefox 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 04:16

....het grootste voordeel/verbeterpunt van FF3 heb ik hier nog helemaal niet langs zien komen, schande!

FF3 is namelijk COLORMANAGED! Eindelijk is de (ok, redelijk zware maar oh zo) gave browser met alle add-ons en dergelijke COLORMANAGED!

Behalve Safari dus nu eindelijk ook Firefox. En de colormanagement is zelfs beter dan die in Safari; Safari pakt bij "geen kleurprofiel" het monitorprofiel, FF3 denkt "het zal wel sRGB zijn". Helemaal goed dus. Lachen

Overigens gebruik ik voor functioneel browsen (snel - sites die ik vaak bezoek etc) Safari. Ga ik aan het leuk browsen (heftig op zoek naar leuke websites, blogs afstruinen, dat soort werk), gebruik ik FF. Vooral omdat ik bij het laatste geval vaak snel +50 tabs open heb staan en dan is FF toch echt fijner (zelfde tabs na afsluiten zo weer kunnen openen, ipv dat "de rest" zoals bij Safari aan de rechterkant verdwijnt heel gemakkelijk door de tabbalk kunnen scrollen enzo).

Vind alleen FF in vergelijking tot Safari echt te zwaar om er alles mee te doen, hoe graag ik dat ook zou willen.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 07:52

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 09:11

"Color management: (set gfx.color_management.enabled on in about:config and restart the browser to enable.) Firefox can now adjust images with embedded color profiles."

Uit het bericht dat je net zelf plaatst. Hoe moeilijk is het om het daar even op te zoeken? Moeten anderen weer effe voor je doen he? Knipoog

En verder is colormanagement verplichte kost voor iedereen die ook maar iets met beeld (grafisch, foto's) doet. Zonder colormanagement geen correcte kleurweergave.

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 09:21

BartVB schreef:
Als ik het me goed herinner pakt Firefox initieel een stuk geheugen voor caching wat afhankelijk is van de totale hoeveelheid geheugen in je PC.

Dat kan mijn lage waardes verklaren: ik heb een 6 jaar oude computer met euh.. 256 mb werkgeheugen. Huilen van het lachen

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 10:37

Nouks schreef:
"Color management: (set gfx.color_management.enabled on in about:config and restart the browser to enable.) Firefox can now adjust images with embedded color profiles."

Uit het bericht dat je net zelf plaatst. Hoe moeilijk is het om het daar even op te zoeken? Moeten anderen weer effe voor je doen he? Knipoog

En verder is colormanagement verplichte kost voor iedereen die ook maar iets met beeld (grafisch, foto's) doet. Zonder colormanagement geen correcte kleurweergave.

Ik heb het al gedaan maarruh.... ik zie geen verschil!?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 10:47

Wacht, ik zoek even een nuttig linkje voor je op... Kun je lezen wat colormanagement is, wat je er zelf aan kunt doen en er staan bovendien praktijkvoorbeelden in van situaties die voor kunnen komen als iets NIET colormanaged is.

http://photography-on-the.net/forum/sho ... p?t=296149

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Re: Firefox 3 vandaag gelanceerd! Wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 11:03

liannes schreef:
beetje irritant dat het 'adresbalkje' alles in bladwijzers vertoont, hoe kan ik dat weg krijgen??
Inderdaad, en het installeren van de op pagina 1 genoemde add-on verandert (zoals al gezegd, haha) alleen het uiterlijk en niet de werking: de bladwijzers komen nog steeds tevoorschijn bij elke letter die je typt, alleen in de lay-out van ff2... kan in opties niets vinden... wie weet hoe ik hier vanaf kom?

Snader

Re: Firefox 3 vandaag gelanceerd! Wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 11:31

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 12:37

@Snader: thanx! Het is gelukt Go jij! Go jij!

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 14:21

Graag gedaan hoor. Lachen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 18:03

Snader schreef:
BartVB schreef:
Als ik het me goed herinner pakt Firefox initieel een stuk geheugen voor caching wat afhankelijk is van de totale hoeveelheid geheugen in je PC.

Dat kan mijn lage waardes verklaren: ik heb een 6 jaar oude computer met euh.. 256 mb werkgeheugen. Huilen van het lachen

Ik heb 512 mb werkgeheugen. Zou dat dus kunnen verklaren waarom het bij mij af en toe zo achterlijk hoog is? Nagelbijten / Gniffelen

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 18:12

ik heb hem thuis al een paar dagen op de laptop, is 1 x gecrasht en opnieuw geintallerd.
op mijn werk mag ik hem niet downloaden van technisch applicatiebeheer: Blackboard draait er niet op en ze durven niet te proberen of onze andere applicaties het doen (we draaien nog windhoos2000, gaan in de vakantie over op XP.... onderwijs hè, lopen eeuwen achter)

ben er thuis verder wel content mee trouwens, gebruik alleen nog IE als ik in 1 webbased applicatie als 2 verschillende gebruikers wil inloggen......

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 18:13

Windhoos 2000 ROFL
Die crashte hier wel gemiddeld 2 keer per week Nagelbijten / Gniffelen Wat een ramp!

Voor de rest bevalt FF3 trouwens wel goed Ja Ik vind de "slimme" taakbalk helemaal niet zo vervelend, en de spellingschecker ook niet. Ook al rekent ie ook correcte woorden fout blijkbaar Clown

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 18:28

bij ons draait het hele ROC op windhoos2000..... al zeker 3 jaar praktisch geen downtijd gehad i.t.t. windhoos98....... hou m'n hart vast voor XP....

IE is de standaardbrowser maar ik installeer altijd overal stiekem FF omdat ik dat zelf handiger vind Clown

Maandag krijg ik een nieuwe pc en ik heb al aangekondigd dat ik hem zelf wel installeer Schijnheilig

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 18:39

Windhoos 2000 = synoniem voor BUGS BUGS BUGS!!!!!!!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 20:48

Ik heb een heel goed karma voor windows, ik vond 2000 helemaal niet vol met bugs of enorm instabiel. Wel wat oud inmiddels, maar als ik niet XP had gekregen bij mijn nieuwe computer (inmiddels ook 5 jaar oud) had ik ook best win2k nog een tijdje willen houden.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 21:31

Cayenne schreef:
Ik heb 512 mb werkgeheugen. Zou dat dus kunnen verklaren waarom het bij mij af en toe zo achterlijk hoog is? Nagelbijten / Gniffelen

Dat verklaart vooral waarom het geheugengebruik van FF soms een probleem is Lachen Geheugen kost tegenwoordig (bijna) niets meer. Een reepje van 1GB kost iets van 50 euro en gaat echt veeeeeel verschil maken in snelheid.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 07:45

met de bugs valt het bij ons ook wel mee.
We hebben het zo lang gehouden omdat er applicaties gebruikt worden die niet onder XP draaien, die kunnen ze na de vakantie dus niet meer gebruiken

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 08:55

Nou ik heb hem nou ook maar heb problemen met mijn hotmail. Ik kom nou alleen nog maar in de lightversie, de volledige versie krijg ik niet. Baal als een stekker. Het ziet er niet uit. Iemand een idee. Cookies enzo heb ik al verwijderd. Verder ziet het er mooi uit.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 08:59

in jouw geval zou ik voorzichtig zijn met cookies verwijderen Clown Haha!

ik heb geen hotmail, dus kan je daarmee niet verder helpen

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 09:01

Geen idee..

Ik heb net ook maar versie 3 gedownload..
Had de andere al wel.. Maar deze is een stuk sneller. Clown

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 09:17

Morrie schreef:
in jouw geval zou ik voorzichtig zijn met cookies verwijderen Clown Haha!

ik heb geen hotmail, dus kan je daarmee niet verder helpen

LOL, ja ik zit nu zelf ook in de digitale vuilnisbak. *help, laat me eruit* ROFL

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-08 13:30

Ligt het nou aan mij, of gaat het downloaden van bestanden nou ook SNELLER met FF3 dan met IE?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 13:39

Cayenne schreef:
Ik wil mijne ook wel even op een screenshot gooien Clown momenteel 1 scherm op 81 mb. Volgens mijn broertje is dat normaal Verward

@Horseydude Wow! 46 processen Haha! Ik heb er 29 tot 30 lopen als mijn pc het druk heeft ROFL

Edit:
[img]Afbeelding
Maar dat kan ook liggen aan de stats van mijn pc denk ik, dus het zegt in principe misschien niet veel.

Bij mij meestal 90 Clown

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 13:43

ik doe geen moer momenteel en heb al 83 processen lopen CPU gebruik tussen de 15 en 30% fysiek geheugen rond de 50%