een niet startende scooter...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Myrtje_

Re: een niet startende scooter...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 10:03

Serieus he, begin een hekel te krijgen aan dat snertding van me. Hij gaat zoo langzaam (47 km/h en ook geen metertje per uur harder) en hij heeft echt jaren de tijd nodig om op te warmen. Meestal strat ik hem als ik mn helm en handschoenen nog aan moet doen, dan kan ik er gelijk mee weg rijden tegen de tijd dat ik klaar ben haha Clown
Maargoed, volgende week wordt ie opgevoerd. Hoop alleen niet dat het zo'n kabaal-ding word Zij zijn groot en ik is klein!

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 10:07

Je brommer staat gewoon te koud om te starten.
Dan moet je maar ff met de kickstarter in gang draaien.

Mijn eerste brommer was voorop het circuit dus heb geen elektrische starter.
Bij mijn tweede brommer had ik een elektrische waterpomp die op mijn accu was aangesloten dus moet ik ook kickstarten, want mijn accu kan het niet tegelijk aan.

Ik ben het al lang gewend, hang al sinds mijn 14 onder de brommers, die probleempjes begin je dan onderhand wel te kennen Lachen

Iemand had het hier over het stilvallen voor de lichten? Dat wil zeggen dat je wellicht te weinig benzinetoevoer krijgt, je kan dat regelen

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 10:16

Had het laatst, toen met die vrieskou. Ding stond op stal, startte wel maar viel toen ik bijna van het erf af was uit en ik kreeg dat onding echt met geen mogelijkheid meer aan, niet met de electrische start en ook niet met de kickstarter. Zwager nog wezen kijken, kon 'm ook niet aan de praat krijgen. Uiteindelijk heeft mijn stalhouder 'm naar een garage in de buurt gebracht, bleek iets met de cilinder te zijn. Hij doet het nu weer, maar bij alles wat ook maar enigszins vaag op een hapering lijkt schrik ik me suf. Dat ding is echt loodzwaar (heb er eens een stuk mee moeten lopen, vergeten te tanken), daar wil je echt geen heel stuk mee moeten lopen. En ik heb mijn scootje echt nodig, zonder scoot heb ik echt een probleem.

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 10:21

Scooters zijn een ramp, maar ik wil toch echt niet meer fietsen hoor.

Ik heb een Yamaha Neos, geweldig ding, rijd heerlijk, nouja als ie rijdt.

Hij stond sinds juni 07 in de schuur, jan 08 werd ik pas 16 (Natuurlijk wel stukjes gereden)
Tsja, kon ik rijden, viel ie iedere keer uit, onder het rijden, voor het stoplicht, wou niet starten.

Maar nu dat ik iedere dag er ong. 20 a 30 km op rijd (huis- school, school- huis, huis- stal, stal-huis) gaat het al stukke beter, hij valt nog wel eens uit, maar het is niet zoals eerst.

Ohja, nog iets vreemds..Hij liep max. 50, nu dat ie weer veel loopt, loopt ie toch al tegen de 60/63 aan Clown Er is niets aan veranderd ...En hij trekt veeeel beter op...

Iemand zei dat neos geen betrouwbare brommers zijn...Volgens mij zijn het een van de betrouwbaarste hoor, als ik hoor wat andere voor problemen hebben Nagelbijten / Gniffelen

Peetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 12:04

Ilzjuh schreef:
Axel_Clauw schreef:
Ik heb ook vaaak dat hij niet wilt starten in de kou.
Met electrische start doet hij het dan helemaal niet, dus dan moet ik met de kickstart.

Als ik 1000 keer snel op de kickstart trap, doet hij het wel weer Clown

Rijd 'ie nu weer harder dan twintig kilometer per uur? Huilen van het lachen

Geen scooterproblemen hier (geen scooter), maar ga wel binnenkort (7 Februari) m'n examen doen, iemand aanraders en afraders qua scootermerken enzo? Clown Do's en don't's? Clown

Neem een merk scooter of iig geen chinees ding anders heb je problemen met laten maken als die verrot is!

xje_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 12:10

mijn zus spuit altijd deo op haar luchtfilter Knipoog misschien helpt dat...

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 12:18

Deo op de luchtfilter, waar is dat dan weer goed voor? Verward

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 12:19

hoi A_N_N_E hoeveel km heeft je sym mio. Het is voornamelijk een kuurtje van nieuwe mio. even langs de gene waar je hem gekocht hebt. En kicken gaat niet makkelijk 4 tact. succes

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 12:20

Och hier nog zo'n ding!
Als het koud is, wil die echt niet Trouwens met dit weer ook al niet. Kan ik lekker trappen, en dan reageerd die daar ook niet op! Ik zou trouwens niet meer willen fietsen, mijn mooie scootertje Lovers Ik heb een roze met paarse Paggio Fly Lachen

xje_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 12:31

JoT schreef:
Deo op de luchtfilter, waar is dat dan weer goed voor? Verward

dat helpt hem makkelijker te starten Knipoog en het werkt echt Clown

A_n_n_e_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 13:43

Sjafrane schreef:
hoi A_N_N_E hoeveel km heeft je sym mio. Het is voornamelijk een kuurtje van nieuwe mio. even langs de gene waar je hem gekocht hebt. En kicken gaat niet makkelijk 4 tact. succes

helaas is die 2e hands!!, maar ik zou wel naar een scooterwinkel kunnen, zouden die mij kunnen helpen? want ze rijden normaal wel gewoon weg?
km stand is: 86865..(ik weet niet of de vorige eigenaar na een bepaalde gelopen km een check beurt heeft gehad..!)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 13:44

je moet ze met liefde behandelen en zo nu en dan bedanken voor de kilometers die er mee mag maken.

Myrtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 13:47

A_n_n_e_ schreef:
Sjafrane schreef:

helaas is die 2e hands!!, maar ik zou wel naar een scooterwinkel kunnen, zouden die mij kunnen helpen? want ze rijden normaal wel gewoon weg?
km stand is: 86865..(ik weet niet of de vorige eigenaar na een bepaalde gelopen km een check beurt heeft gehad..!)

Heb zelf ook een mio met hetzelfde probleem. Ken nog meer mensen die hier last van hebben, dus zal vast wel wat met de scooter zelf zijn
De mio is trouwens 2takt

A_n_n_e_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 13:47

Citaat:

Geen scooterproblemen hier (geen scooter), maar ga wel binnenkort (7 Februari) m'n examen doen, iemand aanraders en afraders qua scootermerken enzo? Clown Do's en don't's? Clown

Do: Sym mio!! lekker zuinig, je handen worden niet vies als je gaat tanken(knop kan met sleutel open) je Buddy gaat met contact met een knop open..! Je hebt erg leuke kleuren er van!!
Mijn kleurtje!, en mn helm in dezelfde kleur Knipoog
Afbeelding

A_n_n_e_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 13:48

Mio is 4 takt..! mijne wel..staat op mn papieren..!
Ik rijd zelf niet veel km, maar de vorige eigenaar heeft er erg veel mee gereden..!

Myrtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 13:52

Oo apart. Ik kan ze hier alleen maar in 2takt krijgen. Maar dat zal wel verschillen dan

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 13:58

pff mijne start helemaal niet meer :S
ik heb een sr ditech, wat een ondingen! ik heb hiervoor een speedfight1 prost gehad, die was echt geweldig, nooit geen problemen mee gehad, en starte altijd, ook als hij 3 maanden stil had gestaan.
Die ik nu heb daar zat laatst een nieuwe bouchie in. Daarna wilde hij al heel snel ook niet meer starten dus balen. Weer een neiuwe erin. Starte die wel weer, maar intussen alweer neit meer!

Milou90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 14:36

Die van mij startte altijd heel erg slecht, vooral als het koud was.

Sinds vorige week zit er een nieuwe bougie in en nu gaat het al een stuk beter! En de accu goed opladen is ook belangrijk Lachen

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 15:10

A_n_n_e_ schreef:
Citaat:

Do: Sym mio!! lekker zuinig, je handen worden niet vies als je gaat tanken(knop kan met sleutel open) je Buddy gaat met contact met een knop open..! Je hebt erg leuke kleuren er van!!
Mijn kleurtje!, en mn helm in dezelfde kleur Knipoog
http://www.mijnalbum.nl/Foto-PROUZTQE.jpg

Dankje, daar ben ik inderdaad helemaal verliefd op. Schijnheilig Helaas is die dan weer iets boven mijn budget. Ik heb m'n oog nu op een scooter laten vallen (wel nieuw en geen Chineze onzin, daar vertrouw ik sowieso niet op) en ga 'm eens aan mijn moeder laten zien. Haha!

Myrtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 15:11

Mmm Mio's worden sowieso in Azie (Japan/Korea/China weet ik het) gemaakt hoor Huilen van het lachen

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 15:33

Ik heb een kymco vitality.
2de hands gekocht met weinig kilometers.
Ik had laatst wel een keer toen het zo koud was en het ook regende dat ie als ik op school was niet meer aan wilde, 2x kicken en hij deed het gelukkig weer! Pff... ik was zó bang dat ie niet meer aan zou gaan Bloos! Ik heb er totaal geen verstand van, was blij dat ie met 2x kicken aan was Vork
Toen ik hem net had was die niet goed afgestelt dus sloeg ie heel snel weer af maar dit hebben ze gratis gemaakt. 2,5 maand later reed ik weg bij huis en het leek wel of ik bijna ging opstijgen zo'n lawaai maakte dat ding. Was er een tussenschotje in mijn uitlaat los. Moest een hele nieuwe uitlaat onder gelukkig viel die nog binnen de garantie maand dus ging er kosteloos een nieuwe onder Haha!

Ik vind kymco wel lekker rijden, en hij heeft me nog nooit echt laten staan. Model is leuk en hij is niet heel erg in trek bij stelende jongeren. De onderdelen van de kymco passen namelijk erg slecht onder andere merken scooters Haha!

Ik liep de scooter zaak in, zag niks leuks.
Zegt ie ik heb achter ook nog wel wat staan!
Liefde op het eerste gezicht Lovers
Hij rijd 55 km p/h, is verder niet aan geknutselt(word nogal veel gecontroleerd hier)
Het enige wat anders is dat deze kleuren eigenlijk alleen verkrijgbaar zijn bij de kymco 2-takt.
Maar er zijn bij de vorige eigenaar Blond nieuwe kappen opgegaan dus nu is ie de enige 4 takt met deze kleuren!

Uiteraard zonder spiegels en stickers Misselijk
Afbeelding

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 15:34

Meisje uit me klas heeft vandaag haar Mio in de prak gereden Zo zonde!

Ilzjuh

Myrtje_ schreef:
Mmm Mio's worden sowieso in Azie (Japan/Korea/China weet ik het) gemaakt hoor Huilen van het lachen

Mio's zijn vrij nieuw, als dat tegen mij bedoeld was; ik heb het over de wat oudere merken. Als die kapot gaan heb je namelijk een klein probleempje omdat ze al wat ouder zijn en een vriend van mij zegt dat ze sommige oude merken gewoon helemaal niet meer voor je kunnen repareren. Knipoog

Ilzjuh

Pradaatje schreef:
Meisje uit me klas heeft vandaag haar Mio in de prak gereden Zo zonde!

Inderdaad. Tong uitsteken Als ze 'm kwijt wilde had ze 'm ook wel aan mij kunnen geven. Schijnheilig
Nee even serieus, ook best sneu voor haar natuurlijk, hoe kwam het?

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 15:35

Hahah, een auto voor dr remde ineens, uit het niets! Toen klapte ze er boven op
Mijn scooter Haha!
Afbeelding