Centraal topic "iPod, iTunes en Creative Zen"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Re: Centraal topic "Ipod en Itunes"

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 00:01

this_is_me, ik ga met je mee doen oke? Ik heb dan wel macintosh als besturingssysteem, het moet lukken! Vork
Ja je bedoelt onder afpeellijsten toch? bij de 25 meest afgespeeld, jaren 90, mijn favorieten etc toch?
Ik heb een map aagemaakt, eens zien hoe ik die gevuld krijg
Oh wacht!
Ik kan geen nummers uit mijn bibliotheek er heen slepen, MAAR je kunt wel afspeellijsten erin zetten! Ik heb bijvoorbeeld een afspeellijst van.. The DaVinci Code. Die staat onder het rijtje van 25 meest afgespeelden etc. Die selecteer ik, en sleep ik naar de aangemaakte map (map maak je aan bij archief (hoop dat het ook zo heet bij windows, anders bestand o.i.d) en dan zet hij hem daarin!
Dus dan heb je map met daarin afspeellijsten Ja
Hoop dat het duidelijk was? Anders maak ik wel screenshots Ja

Tmara: dat staat als het goed is hier ergens in het topic Lachen

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 12:43

iki heb nu niet veel tijd om het te proberen, maar ik ga je aanwijzing zeker even volgen Berdien. HEt zou geweldig zijn als dit lukt.. Ben ik iig weer wat wijzer.

SOms ben ik zo blij met bokt hahaha

Flip

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 18:34

Mijn Ipod loopt regelmatig vast (nu 3 keer gebeurt en heb m ong. een maandje)
het beeld blijft da staan en alle knoppen werken niet meer.
Ik moet hem dan laten liggen tot de batterij leeg is en dan opnieuw opladen en dan doet hij het weer normaal
maar ik vind dit niet echt normaal ofzo, heeft iemand anders dat ook wel eens gehad? of is er een manier om hem weer aan de gang te krijgen als hij vastloopt?

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 18:42

Flip, resetten. Menu en selectie tegelijk indrukken tot je een Apple teken krijgt. Dan zou 'ie het weer moeten doen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 18:56

Inderdaad resetten, maar heb je de nieuwste software er ook opstaan? Want als bijvoorbeeld je iTunes nieuwere software heeft dan je iPod, werkt dat elkaar tegen. Ik wacht altijd de tweede versie van de software updates af, dan zijn alle foutjes vaak weggewerkt Knipoog bijvoorbeeld software 2.0, dan wacht ik op software 2.0.1, die komt onherroepelijk namelijk Knipoog

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 17:32

Ok, ik heb ook weer eens problemen met mijn iPod Rolleyes

Sowieso kan ik op mijn 2GB iPod nog maar 170 liedjes kwijt, terwijl ik er eerst minstens 350 op had staan (en toen was de iPod ook nog lang niet vol). Dit begon toen ik opeens constant de melding kreeg 'deze iPod is aangesloten bij een andere mediabibliotheek. Wilt u de liedjes vervangen blablala'. Ik heb al heel vaak Itunes eraf gegooid en weer opnieuw geïnstalleerd, maar bij de melding 'sluit de iPod aan om te kijken of deze geformatteerd moet worden' kreeg ik standaard als antwoord 'de iPod hoeft niet geformatteerd te worden', terwijl er toch echt liedjes op stonden. Ook heb ik het daarna met een lege iPod opnieuw geprobeerd, maar ook dit heeft geen succes gehad. Itunes blijft weergeven dat er al heel veel MB bezet is op de iPod, ook als er niets meer op de iPod staat en als de bibliotheek leeg is.

Ook heb ik nu het probleem dat ik af en toe 'knabbel en babbel' te horen krijg als ik een liedje luister Haha! Het liedje wordt 3x zo snel afgespeeld en er wordt met zo'n leuk eekhoornstemmetje gezongen. Op zich best geinig, maar niet de bedoeling natuurlijk Knipoog
Ook doet 1 van mijn oordoppen het bijna niet meer. Als ik mijn iPod gewoon om mijn nek heb hangen hoor ik rechts dus niets, alleen als ik de iPod op een bepaalde manier vasthoud hoor ik muziek (of gekraak Nagelbijten / Gniffelen ). Misschien dat het 'knabbel en babbel' gedoe hier door komt? En zijn mijn oortjes dan kapot of de iPod?

Zucht. Clown

Ulmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 17:39

Ok, ik heb ook een vraag!
Voor kerst heb ik een ipod gekregen.
Dus ik heb alles een beetje uitgeprobeerd en nu heb ik er dus een aantal foto's opstaan die ik er eigenlijk niet op wou.
Maar ik kan nergens vinden hoe ik die er af moet halen. Weet iemand hier raad mee? Bloos

En als het goed is dan gaat mijn ipod uit zichzelf zich bewerken (liedjes toevoegen enz.) Maar waar haalt hij die liedjes vandaan?
Want ik gebruik het programma limewire en daar kan hij ze niet uithalen.
Tenminste... bij mij niet.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen! Haha!

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 18:30

Ulmi schreef:
Ok, ik heb ook een vraag!
Voor kerst heb ik een ipod gekregen.
Dus ik heb alles een beetje uitgeprobeerd en nu heb ik er dus een aantal foto's opstaan die ik er eigenlijk niet op wou.
Maar ik kan nergens vinden hoe ik die er af moet halen. Weet iemand hier raad mee? Bloos

En als het goed is dan gaat mijn ipod uit zichzelf zich bewerken (liedjes toevoegen enz.) Maar waar haalt hij die liedjes vandaan?
Want ik gebruik het programma limewire en daar kan hij ze niet uithalen.
Tenminste... bij mij niet.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen! Haha!

Lees de rest van het topic even door.

Ulmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 18:31

Dat heb ik gedaan!
Heb er dan vast overheen gekeken.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 10:09

@Shaar: staat je iPod niet vol met andere bestanden, zoals foto's e.d.? Foto's kunnen ook inhouden de albumillustraties, die vreten geloof ik ook wel ruimte, zeker op een 2GB.

Die knabbel&babbel ( Nagelbijten / Gniffelen ) geen idee wat je daar mee moet. iPod al een keer gereset? Ook kun je proberen om via iTunes je iPod te herstellen, dan koppel je de iPod aan, ga je naar het iPod scherm en daar zie je toch hoeveel erop staat, of hij uptodate is, en je kunt hem dan ook herstellen. Dan gooit hij wel alle nummers eraf, maar als je die gewoon in iTunes hebt staan is dat niet zo'n probleem, zet je ze zo weer over.
Oordopje kapot.. zit het snoertje wel goed enzo? Daar kun je geloof ik niet zo heel veel aan doen..

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 10:18

Berdien bedankt voor je goede uitleg. Mn vriend is hetgelukt om zelf een map aan te maken en er nummers in te krijgen. Het enige jammere is dat deze nummers dus gekopierd worden van de hoofdlocatie en vervolgens dus twee keer op je ipod staan. Deze nummers kan ik niet wissen van de hoofdlijst omdatdeze dan automatisch ook gewist worden van de lijst van mn vriend. Dit betekend dus dat het dubbel zoveel ruimte in neemt. Beetje jammer dat ze daar niets op gevonden hebben!!!

@ Ulmi... Ik heb ook limwire. Deze bestanden worden automatisch bij mij op my shared folders neer gezet. Vandaar uit heb ik ze geimporteerd... EN toen ik het door had gewoon met 10 tegelijk gesleept en in mn map geplaatst!

Ik hoop dat het je lukt want hetgeeft zo nu en dan nogwel eens frustraties haha

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 13:37

@ Berdien, nee er staan geen andere dingen zoals foto's op Slechts een hoop liedjes Knipoog

Thanks voor de tip in ieder geval!

Ik_

Re: Centraal topic "iPod en iTunes"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 14:33

Oehh....eindelijk. Haha! Hebben jullie ervaring met de nieuwe versie van Itunes? Moet je die downloaden? Want de vorige (7.0) was erg slecht.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 17:08

Ik heb versie.. versie...*spiekt* 7.0.2. Heb er absoluut geen problemen mee, werkt probleemloos. Goed, hij werkt wel op een iMac, misschien dat dat scheelt.

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 17:30

Ik heb een vraagje.
Ik heb op m'n I-pod de liedjes van m'n oude computer staan, maar heb nu een nieuwe computer en wil de liedjes van m'n I-pod op m'n nieuwe computer zetten, maar krijg het niet voor elkaar.
Kan iemand me helpen? Lachen

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 19:10

Kan je wel helpen, maar dat (overzetten) kan niet. Je iPod is een gesloten systeem in die zin dat je er wel muziek op kunt zetten, maar het er niet meer af kan halen.
Ja, het kán wel, met een of ander programmatje. Dat is wel illegaal, en heb zo geen idee hoe het heet. kan het anders wel voor je navragen, mocht je er belangstelling voor hebben.

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 19:49

Kheb nu net de nieuwe Nano. Maar snap niets van Itunes, ook niet na alle uitleg hier. * voelt zich erg blond. Hij zet nu alle liedjes erop. Maar dat wil ik niet. Help Nagelbijten / Gniffelen

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 19:52

Hoezo wil je niet alle liedjes erop? Als je je iPod handmatig wilt beheren, klik je op de iPod in iTunes, en seleceteer je bij regelaars (bovenaan) iPod handmatig beheren. Je kunt het ook in het grote scherm rechts van het menu doen, dan moet je iets aan/uit vinken, maar net welke versie je hebt. Of je vinkt iPod handmatig beheren aan, of je vinkt automatisch bijwerken (of iets van die strekking) uit.
Wil anders wel screensshots maken, als je het niet begrijpt. Lachen

mirijam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 19:55

hallo ipod gebruikers,

ik heb dus het volgend eprobleem wat ik echt niet weet op te lossen.
Ik zet vaak muziek bij mn vriendje thuis op mn ipod. Hij heeft alles qua muziek en zo hoef ik het zelf niet te downloaden...

nu heb ik bijvoorbeeld een leuk liedje wat ik dan op mn ipod heb die ik wil verwijderen maar wel graag op mn eigen computer wil bewaren. Hoe doe ik dat.

Als ik liedjes verwijder uit mn afspeellijst is het liedje helemaal weg en nergens meer op mn compu te vinden. Hoe kan ik zorgen dat het wel ergens op mn computer blijft??

Ik hoop dat iemand me kan helpen

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 20:12

Ik dacht al dat dat niet kon, ik heb nu alle muziek van m'n oude maar op m'n nieuwe gezet met een USB-stick, heb er wel ff over gedaan, maarja, nu staat wel alles erop Tong uitsteken
toch bedankt voor de moeite Lachen

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 20:19

Berdien schreef:
Hoezo wil je niet alle liedjes erop? Als je je iPod handmatig wilt beheren, klik je op de iPod in iTunes, en seleceteer je bij regelaars (bovenaan) iPod handmatig beheren. Je kunt het ook in het grote scherm rechts van het menu doen, dan moet je iets aan/uit vinken, maar net welke versie je hebt. Of je vinkt iPod handmatig beheren aan, of je vinkt automatisch bijwerken (of iets van die strekking) uit.
Wil anders wel screensshots maken, als je het niet begrijpt. Lachen

Zal het later vanavond wel even proberen. Moet nu weg, en als t niet lukt zal ik het wel zeggen,.
En ik wil niet alle muziek erop omdat ik sommige nrs wel in mn lijst heb maar niet meer leuk vind Knipoog

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 21:05

Ik heb een Ipod Nano ( red edition) besteld via apple.com.
Ik ben benieuwd of meer mensen het op die manier besteld hebben en hoelang zou zoiets kunnen duren voor ik hem krijg?
De betaling is al gedaan.

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 22:46

Ik heb m net gekregen Haha!

Had mn 1e kerstdag besteld en vandaag binnen gekregen. Mja, allemaal feestdagen enzo.

Maaaaaaar. Hijs mooi Lovers

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 11:20

Mirijam, ik snap je niet helemaal. Gaat het dan om een nummer wat je van de pc van je vriendje op je ipod zet, en wat je vervolgens op je eigen computer wilt hebben? Dat kan niet via de iPod, dat is een one-way-system, je kunt geen nummers terug van de iPod op de pc zetten.
Als dit niet het geval is, maar je gewoon nummers wilt verwijderen, dan sluit je de iPod aan op de computer, en dan ga je naar het iPod menu (gewoon op het iPod symbool klikken) en dan verwijder je daar de nummers. Moet je hem wel op handmatig beheren (doe je ook via iTunes, regelaars als ik het goed heb, of in het menu van de iPod zelf) hebben staan, anders doet hij het niet. Dan kun je de nummers gewoon verwijderen, en blijven ze wel op je pc staan. Lachen

Sani: heb zelf geen ervaringen met bestellen via apple.com, maar weet wel dat ze heel snel zijn, als er tenminste geen gekke feestdagen tussen zitten. Vriendin had haar iMac al na een paar dagen in huis Ja

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 20:14

@ Sani; bij mij duurde het een paar dagen Lachen

Heb vandaag een iPod nano met 2 GB gekregen.. Nouja iTunes geinstalleerd enzo, en in het begin heeft ie er automatisch 175 liedjes op gezet... Maar nou wil ik sommige eraf hebben en wat nieuwe erop, maar dat lukt dus niet.
Bij muziek bij bibliotheek staan er wel liedjes, maar allemaal 2 of 3 keer dubbel en ook heel veel die ik niet wil en een aantal die ik wel wil staan er weer niet. Maar hoe kan ik daar dingen verwijderen en erbij zetten?? heb al importeren geprobeerd maar dat lukte niet.
En zoals op de uitleg op de 1e pagina lukt het ook al niet. als ik doe bewerken>> voorkuren dan krijg ik niet dit: http://www.bennink.info/bokt/itunes3.jpg maar iets heel anders.
En hoe kan ik liedjes die ik niet wil van mn iPod afhalen??

Heb nou al een hekel aan dat iTunes.. Nagelbijten / Gniffelen