Norton Antivirus

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

VonDutch

Re: Norton Antivirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 19:57

Adaware
Spybot
Spywareblaster
Zonealarm free

Moet je deze allemaal downloaden of mag dat niet?

juno1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 20:07

Ja die moet je downloaden, Zonealarm is de firewall, spybot en adaware zijn de spywarescanners die je 1 x per week je hele schijf laat scannen en zoals ik al eerder zei, je map downloads als je bestanden binnenhaald doe je op dat moment direct.
Spywareblaster installeer je en 1 x per week controleer je alleen of er een update is, werkt verder op de achtergrond.

Van alles natuurlijk 1 op de computer, geen 2 firewalls, geen 2 virusscanners, de rest bijt elkaar niet.

En als je daarna nog zin hebt Knipoog en animo om aan je beveiliging te werken dan zet je Winpatrol Free ( laatste versie )er ook op, die komt naast de klok te staan en let op je register dat iets daar niet wordt ingezet zonder jouw medeweten.
Uitleg wat die doet kun je hier lezen

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 20:20

Wowh oke dat ga ik nu ff allemaal doen! Clown
jy bent wel heel aardig, dat jij dit allemaal doet! Haha!

Heb ik nog 1 vraagjé , elke keer als ik me computer opnieuw opstarrt kirjg ik zon ballonetje met NOD32 is mogelyk verouderd.
Wat kan ik hier aan doen?

thorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 20:24

euh.. de update draaien van Nod32 is een goede optie. Zonealarm raad ik als Firewall niet aan.. uiterst slechte firewall in mijn ervaringen met firewalls

juno1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 20:35

1e wat je doet is die NOD32 ophalen + de handleiding ( pdf bestand )en zet het op je bureaublad
De andere software als aangegeven zet je ook ergens op je bureaublad
Dan ga je ruimen op de volgende manier

Dat is dus die NOD32 die Hitmanpro had meegeleverd.
Verwijder in start>Instellingen>Configuratiescherm>Software> Hitmanpro en kijk of je er ook NOD32 tegenkomt.
Dan zoek je via start>zoeken 'bestanden en mappen' naar Hitmanpro en naar NOD32 en Eset ( dat is van NOD32 ), verwijder die mappen die het vind, leeg de prullenbak ook.
Vraagje > welke virusscanner stond er nog meer op de computer ? als je nu de opmerking krijgt dat NOD32 verouderd is ? want er mag er geen enkele meer op staan als je een nieuwe installeren gaat.

Na die opschoning herstart je de computer en begin je de virusscanner te installeren volgens de uitleg.
Daarna direct de Firewall installeren.
Werkt alles naar behoren dan installeer je de andere software, die je gelijk gaat updaten met de laatste updates en waarmee je een volledige scan gaat uitvoeren ( spybot/Adaware )

Sorry thorretje Knipoog niets mis met Zonealarm, en is de enige die tenminste te begrijpen is voor de meeste mensen.
Handleiding staat hier ook

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 20:43

Ik snap het echt niet, ben ik nou zo dom of moet je er nou zo slim voor zijn! Geld, geld!

Je zegt dat je moet zoeken en dan de mappen van Hitmanpro die die vind moet verwijderen, oke dat begryp ik nog wel.
Maar ook de mappen verwijdern van NOD32 ?
Waarom? die heb ik net geintstaleerd!

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 20:46

ps; Er stond Norton op!

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 21:16

OOOHH My gODDD, kom er net achter dat ik ook nog avast heb!!
Wat moet ik nou doen!!
DIe verwijderen of Nod?

juno1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 01:28

VonDutch schreef:
Ik snap het echt niet, ben ik nou zo dom of moet je er nou zo slim voor zijn! Geld, geld!

Je zegt dat je moet zoeken en dan de mappen van Hitmanpro die die vind moet verwijderen, oke dat begryp ik nog wel.
Maar ook de mappen verwijdern van NOD32 ?
Waarom? die heb ik net geintstaleerd!

Ja maar dan ben je sneller dan de bedoeling is.
Je ging eerst downloaden en op het bureublad plaatsen.
Daarna andere virusscanner verwijderen en nu blijk je er nog meer op de computer te hebben?
Dat betekend dat NOD32 toch een melding heeft gegeven dat er nog een andere aanwezig was ?

Opnieuw dus.
De download van NOD32 staat er nog ergens ?
Is Norton en Avast volledig verdwenen of staat er nog iets bij de klok ?
( muisaanwijzer bij de iconen en kijken wat er staat )
Ga naar start> uitvoeren en typ in 'msconfig' ( zonder de aanhalingstekens ) klik ok
Ga naar tabblad Opstarten en kijk of je daar Norton( Symantec) en/of Avast tegenkomt, zoja dan haal je daar het vinkje van weg.
Wijzigingen die je daar maakt betekend dat de computer opnieuw moet worden opgestart, dan zullen ze niet meer actief laden en bij de klok verschijnen.
Dan kun je bij Software de programma's verwijderen die van beide zijn.
Als je dat gedaan hebt en NOD32 staat actief bij de klok, kun je die dan ook updaten ofwel zie je dat ook gebeuren ?
( niet ongerust zijn, als het nodig is dan werken we wel even met een logje )

thorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 12:19

Sorry Juno1, maar met ZoneAlarm werd m'n server om de 4 of 5 dagen gehackt en waren ze weer door de beveiliging heen, nu met een andere firewall (Outpost) nergens last meer van..

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 16:30

Juno1 ; Het is nu gelukt, denk ik althans.
ik hadt Avast al verwijderd , er stond alleen nog een icoontje op het bureaublad.
Ik heb nu Zone Alarm,NOD32 & zon Hondje Lachen
Is dit voldoende!
En trouwens hij geeft ook niet meer aan dat hij verouderd is, ik hadt hem geupdated wat je zei !
Je hebt me super geholpen, maar wat moet ik nou doen als ik na 15 dagen geen Zonealarm/Nod32 heb volgens my want 1 van die 2 loopt toch over 15 dagen af!?

Sanco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 21:09

ok t is uiteindelijk gelukt met beveiligen... (bedankt nog voor de links) alleen dat hondje kan ik niet installeren omdat ik XP heb ofzo, dan staat er : klik hier voor speciale opties (of iets in die richting Vork ) en dan klik ik daar maar dan geeft ie weer aan dat t niet geinstalleerd kan worden omdat ik xp heb

Sanco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 21:15

het is intussen al gelukt Haha!

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 21:52

Die hondje is lief hé Lachen
Die zegt zo ''woef'' als je hem opent ! Clown

juno1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 22:21

Als het goed is heb je Zonealarm Free geinstalleerd, dus die blijft gewoon werken.
Als er een popupje komt omdat er iets naar binnen of buiten wil dan moet je even nadenken >
Installeer je nu net bijvoorbeeld Paint Shop Pro of Microsoft Office, dan ken je die en komt er een vraag of die naar buiten mag > ja is dus je antwoord.
Krijg je nu zomaar tussentijds een vraag of er iets contact mag maken, zeg dan niet direct ja, maar kijk even in deze lijst of dat bekend is of foute boel.
Komt het bekend voor dan kun je in dat popupje gelijk een vinkje plaatsen zodat het in het vervolg niet meer gevraagd wordt.
Is het fout, dan moet je hulp inroepen want dan zit er iets op je schijf wat dus naar buiten wil ( spyware/trojan enz )

Winpatrol ( hondje ) zal blaffen als er een registerverandering moet plaatsvinden, nu is dat logisch als je die bovenstaande software installeert, maar komt dat nou terwijl je ergens op Internet zit of helemaal niets aan het installeren bent dan zeg je altijd nee en schrijf je op 'wie of wat de naam is' en roep je hulp in of gebruik je Google of de site die ik neerzette.

Staat Zonealarm helemaal goed, dan doe je nog even een test bij http://www.grc.com ( shields up ) en kijk of je alle poorten op Stealth krijgt.
Denk er om dat je niet Open ziet, dan schrijf je die op en meld het even.

Voor NOD32 heb je 30 dagen, daarna zul je moeten besluiten het aan te schaffen.
In die tussentijd zul je merken hoe een fijne virusscanner dit is.

@thorretje er moet iets aan poorten hebben opengestaan dat dat gebeurde.
Het hangt allemaal om de configuratie en wat iemand openzet.

juno1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 22:28

@sanne_shelly, hoe zit het nu met die virussen, ben je die kwijt ?
Heb je nog popups ?
Weet je welk virus er op zat/ of zit ?

thorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 23:09

juno1 schreef:
Staat Zonealarm helemaal goed, dan doe je nog even een test bij http://www.grc.com ( shields up ) en kijk of je alle poorten op Stealth krijgt.
Denk er om dat je niet Open ziet, dan schrijf je die op en meld het even.

Juno, ff vraagje.

Hoe kan het dat Shields UP aangeeft dat al mijn poorten stealth zijn, terwijl ik alle beveiliging eraf gehaald heb. Firewall verwijderd, geen router, windows firewall uitgezet, direct op de kabel. Volgens mij klopt er dan iets niet met de manier waarop Shields Up z'n test(s) uitvoert.

juno1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 00:40

Ik kan niet zien wat er op jouw computer wel of niet aanwezig is of aangesloten, maar Steve Gibson zijn testen zijn zeer betrouwbaar.
Er wordt in dit geval een scan gedaan op TCP/IP en ik heb resultaten gezien van Open poorten die we dus Stealth kregen door deze te sluiten.
Dit is voor mensen die een firewall hebben geinstalleerd een voldoende test omdat er ook wordt aangegeven als iets Open staat.

Doe de scan dan ter controle via Sygate, je zult zien dat Stealthscan je een uitslag zal geven ( in mijn geval wederom op Stealth )
Sygate is ook bekend genoeg.
Je kunt dan nog kiezen voor UDP of Trojan of TCP en dat betreft dan een andere reeks poorten.

Citaat:
Ideally your status should be "Blocked". This indicates that your ports are not only
closed, but they are completely hidden (stealthed) to attackers.

Sanco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 20:27

juno1 schreef:
@sanne_shelly, hoe zit het nu met die virussen, ben je die kwijt ?
Heb je nog popups ?
Weet je welk virus er op zat/ of zit ?

popups niet echt last van, dan komt er bovenin de pagina een gele balk te staan met: er word een popup geblokkeerd, klik hier om deze te installeren. of iets in die richting. maar dat zat er altijd al op Knipoog

ik heb t vage vermoeden dat er nog steeds iets in zit,, t loopt nog niet helemaal lekker, af en toe valt t internet 'ineens' weg maar 10 minuten later is t weer gewoon goed.. de firewall van windows is nog steeds geblokkeerd, maar nu staat die zone alarm erop.

hij heeft t wel steeds over 'proces1' , als ik op crtl+alt+del. druk dan staat dat ook echt in die lijst.. maar ik heb geen id wat dát is..

maar zo erg als gisteren is het iig niet meer, en ik heb hitman pro gede-installeerd..
firefox doet het in principe 'goed' maar internet explorer is erg traag en kan vaak een pagina niet vinden.

Sanco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 20:52

de pc staat nu te scannen met 'ewido' (online) hij heeft al wat 'tracking cookies' gevonden, een trojan VB.asv (high risk) en 'not a virus exploit' ofzoiets.. (low risk), hij is nog bezig. als ie klaar is zal ik hier een print screentje plaatsen...

Sanco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 21:54

hij was klaar met scannen.. dus ik druk op : fix founded problems,,, en toen liep de site vast... had t kunnen verwachten maar ik heb dus geen print screentje...

wel heeft norman er 3 trojans en een worm uitgehaald... ik laat m nu nog wel een keer scannen..

(oja, norman haalt er iets uit, ik krijg dan een melding: die en die fout gevonden 'item is in quarentaine geplaatst' , maar dan is ie toch niet van de pc verwijdert? )

Sanco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 22:11

Sygate geeft overal : BLOCKED aan...

juno1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 23:17

quarantaine betekend dat het in een map is weggezet en dus uitgeschakeld is als virus.
Die map vind je dan terug bij je Virusscanner in Program files\quarantaine en kun je gewoon leegmaken.
Die Trojan Win32/VB.ASV is in juni al gedetecteerd buiten europa door NOD32, Kapersky heeft het sinds 18/9 in de lijst opgenomen maar nog geen gegevens.

Maar ben er niet blij mee dat beveiligings-programma's niet hun taak kunnen volbrengen en eruit knallen of stoppen.
Dat gedrag komt dan meestal door een virus of trojan dat niet wil dat jij het verwijderd.
En kan er nog steeds iets opstaan wat na een herstart weer actief wordt.
Daarom stuur ik je direct naar Miekie en haar helpers, zij helpen je om je computer volledig op te schonen.
Even registreren gaat simpel, succes Knipoog
( er zijn al meer leden bij haar geweest met infecties )

Sanco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 23:26

ok ik zal me daar aanmelden... heb m even opnieuw laten scannen... zal er nu een print screen van maken...

Sanco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 23:28

Afbeelding

dit is dus de 2e scan op 1 avond.. die cookie kan er ook opnieuw in gekomen zijn, van de andere 3 weet ik zeker dat ze er bij de eerste scan ook al bijstonden, dus neem ik aan dat die 'downloader' t probleem is..

[internet pagina viel weer weg bij het proberen te verwijderen...]
Laatst bijgewerkt door Sanco op 19-09-06 23:31, in het totaal 1 keer bewerkt