Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Little_Gift schreef:Hier in België moet je een vergunning hebben/aanvragen tenzij je reeds in het bezit was voor oktober 2019 én moet je dit wel kunnen bewijzen ahv aankoopfactuur etc dat dat effectief zo was.
Little_Gift schreef:Uiteraard dat wel natuurlijk.
Maar dan niet ahv dat het gifslangen zijn zoals geopperd werd.
Yabloko schreef:Verder TO: melden, melden, melden. Dossier opbouwen bij politie, dierenpolitie en huisbaas / verhuurder.
AmyJamess schreef:Ooit een verwarde buurvrouw gehad. Zij zorge voor aardig wat overlast en betaalde al een tijd geen huur meer. Regelmatig stond ook de politie voor de deur. De verhuurde wou haar er dan ook graag uit hebben, maar dat ging niet zo makkelijk. Uit eindelijk na ruim een half jaar nadat hij een rechtzaak was begonnen had hij via de rechter z'n woning terug en werd zij er uit gehaald.
Verhuurders mogen niet zo makkelijk iemand uit huis zetten of contract opzeggen. Aan de ene kant goed dat een huurder goed beschermd word, maar in dit soort gevallen kan het ook erg vervelend zijn.
Heb je al eens contact gezocht met de wijkagent? Misschien is dat nog een optie.
En verder, vooral blijven klagen. Hoe meer meldingen bij de woningbouw hoe beter. Geldt overigens ook voor je buren, vooral een melding van laten maken want dan moet de woningbouw actie ondernemen.
friezenfan2 schreef:@Denisesilver Je moet even een mod een dm sturen die nu online is of 1 van de mods die dit deel modderen.
Er is geen knop bij je dm waar je dit kan doen maar als je een mod dm-et dan komt het vast goed. Die kunnen je verder helpen. Mochten er meerdere zijn die vreemde dm's ontvangen ook allemaal even melden dan kunnen ze daar achter de schermen iets mee.
denisesilver schreef:friezenfan2 schreef:Heb je dit ook bij een mod gemeld?
Ik ben nog aan het zoeken waar dat kan
Maar was vooral even om mensen hier in te seinen, dat dit gaande is en dat anderen dit misschien ook wel kunnen verwachten. Ik heb nog thans geen reactie meer terug gehad.
_San87_ schreef:Ik denk dat een pleur lavendel de penetrante geur van muizenpis niet gaat verbloemen.
Die man moet de hokken die hij buiten zet schoonmaken/houden. Zo heel moeilijk is het imo niet.
Voor wat mediation betreft, dit hebben wij ook gedaan en dat heeft goed uitgepakt. Ik hoop voor jou ook.
Vjestagirl schreef:_San87_ schreef:Ik denk dat een pleur lavendel de penetrante geur van muizenpis niet gaat verbloemen.
Die man moet de hokken die hij buiten zet schoonmaken/houden. Zo heel moeilijk is het imo niet.
Voor wat mediation betreft, dit hebben wij ook gedaan en dat heeft goed uitgepakt. Ik hoop voor jou ook.
Snap ik, maar blijkbaar doet hij niets wat de woningeigenaar verbied, en dan moet je bereid zijn om compromissen te sluiten. Direct "nee" roepen of "hij moet gewoon dit en dat" is de snelste manier om mediation te laten falen. Dat is wat ik probeerde te zeggen: kijk wat je eventueel wel een acceptabele minimale oplossing zou vinden, en werk van daaruit.
Ts zou hem ook eens kunnen vragen waarom hij de hokken niet schoonmaakt. Misschien is het cummulatief aan werk wat er nu staat wel teveel, maar is hij bereid het bij te houden als het nu weer een keer schoon is. Dan kun je aanbieden om nu eenmalig te helpen met schoonmaken bijvoorbeeld.
Mediation gaat niet om je gelijk krijgen, mediation gaat om het vinden van redenen en om het maken van afspraken waar je beiden mee kunt leven.