Webshop levert volledig verkeerde artikelen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: Webshop levert volledig verkeerde artikelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 17:56

Enige wat ik je wil zeggen ts: behandel je medemens, bedrijf enz zoals je zelf behandeld wil worden. Dan wordt het leven een stuk makkelijker en beter.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 20:27

purny schreef:
Enige wat ik je wil zeggen ts: behandel je medemens, bedrijf enz zoals je zelf behandeld wil worden. Dan wordt het leven een stuk makkelijker en beter.

Daar wil ik mij graag bij aansluiten.
Vooral even wegens de recensie.

Als er bij bestelling van 25-4 een leverdatum aangegeven wordt van " tussen 7 en 9 mei" en je wordt (kennelijk) netjes op de hoogte gesteld dat het later wordt, dan vind ik persoonlijk het toch wel erg raar dat je al op 6(!) mei een negative recensie plaatst en die vervolgens op 13 mei aanpast met het verhaal van foutief geleverd.

Als ik trouwens van jouw lees dat je bang bent geen geld terug te krijgen naar retour sturen, dan vraag ik mij inmiddels oprecht af of je die blouses überhaupt in die staat , die op de website aangegeven staat, terug kan sturen, dus niet beschadigd, originele verpakking, labels eraan.
Volgens website verkoper zou retouren namelijk geen probleem daarstellen, ook als de kleding gepast is.

Trouwens is er bij FB ook gewoon een telefoonnummer te vinden

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 20:37

Wat een vreemd verhaal.

Ik begrijp dus dat je op de gok niet passende kleding bestelt, met de gedachte dat het te mooi is om waar te zijn.
De geleverde artikelen zijn niet naar wens, echter wil je niet retourneren maar geld terug en artikelen behouden??
8)7

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 20:53

Beste ts... Het staat duidelijk op de site dat het bedrijf in Spanje zit, ook dat je op eigen kosten moet terugsturen. Nederlands recht geldt niet.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 21:06

Slotje voor overleg

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 13:36

Moderatoropmerking:
We hebben zojuist een heel aantal berichten verwijderd maar hebben er uiteindelijk wel voor gekozen om het topic weer open te zetten aangezien de casus in het algemeen interessant kan zijn voor iedereen.

Wel willen we jullie vragen om inhoudelijk te blijven reageren en niet tegen medegebruikers persoonlijk gericht. Ook het opzoeken van oudere berichten van TS van buiten dit topic is niet de bedoeling

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 14:10

Brainless schreef:
Beste ts... Het staat duidelijk op de site dat het bedrijf in Spanje zit, ook dat je op eigen kosten moet terugsturen. Nederlands recht geldt niet.

Laat dit topic vooral een waarschuwing zijn voor alle bokkers. ALTIJD even de algemene voorwaarden checken. Kost je hooguit 2 minuten om te leren hoeveel 'service' je dan kan verwachten bij problemen als bedrijf in verweggistan zit.

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 16:18

foxy80 schreef:
Brainless schreef:
Laat dit topic vooral een waarschuwing zijn voor alle bokkers. ALTIJD even de algemene voorwaarden checken. Kost je hooguit 2 minuten om te leren hoeveel 'service' je dan kan verwachten bij problemen als bedrijf in verweggistan zit.
100% mee eens. En niet alleen voor webshops.

Met de kanttekening dat dit Europees recht betreft wat wel van toepassing is op een Spaanse webshop (bij winkels gevestigd buiten EU wordt het wat anders), anders dan wat Brainless suggereert, maar dat er gewoon retourkosten gerekend mogen worden voor reguliere retouren binnen bedenktermijn (minimaal 14 dagen). Ook binnen Nederland dus. Voor non-conformiteit blijf ik bij mijn eerdere comment.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 16:23

@Cambion
Ik bedoelde ermee dat als je ze aan wilt klagen je in Spanje moet zijn.. niet in Nederland.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 18:48

mvdende schreef:
Zou jij blij zijn als je een Samsung galaxy S10 geleverd krijgt terwijl je een S24 gekocht hebt? Mag en kan toch niet?

Dit is exact hetzelfde.

Mogen is relatief. Als ze het verder kosteloos afhandelen is er niks aan de hand.

Als ik een S10 heb gekregen voor de prijs van een S24, dan stuur ik die gratis retour en verwacht ik alsnog een S24 te krijgen.

Als ik de prijs van een S10 heb betaald en daarom eigenlijk wel had kunnen weten dat er iets niet klopte, kan ik ervoor kiezen de S10 te houden of kosteloos terug te sturen en de koop te ontbinden.

Ik verwacht in deze situatie wel altijd een kosteloze retournering te krijgen.

Elke webshop heeft wel een “fouten voorbehouden” clausule. Dus de kans dat je voor de prijs van die S10 alsnog die S24 gaat krijgen is nihil.

Context is alles. Je kiest ervoor ze te houden. Daarmee is het dan toch klaar?

Jammer? Sure. Was leuk geweest. Maar verder kun je er niet zoveel mee.