Robotstofzuiger met huisdieren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 13:19

cissy schreef:
En wat als er een 'ongelukje' op de vloer ligt?
Haarballen vd kat of grasjes gegeten buiten en binnen op tapijt onder de salontafel spugen?
Smeert zo'n robozuiger dat dan niet door de hele kamer/over hele tapijt?

Hier ben ik ook wel benieuwd naar. :o

boemel

Re: Robotstofzuiger met huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 13:41

Die van ons detecteert dat en werkt er omheen.
Dreame x40

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 13:48

Ik denk al jaren over een robotstofzuiger en op een of andere manier is hij er nog nooit gekomen.
Door dit topic word ik toch weer geprikkeld.
Wat ik mij dus afvraag is de vraag of het echt effectief is in die zin van dat ik minder tijd aan de vloer kwijt ben.
Dat de zuiger dingen als haarballen enzo detecteert vind ik echt een pluspunt, want ik had onterecht het beeld dat dat soort rommel over de vloer verspreid werd.
Ik zit met alle "hoekjes en gaatjes" hoe gaat dat?
Er staan bijvoorbeeld diverse planten redelijk dicht bij de muur. Doen jullie de stukken vloer daarachter dan alsnog handmatig?
Hetzelfde geldt voor stoelen bij de eetkamertafel. Juist daar llggen vaak kruimels enzo. Verplaatsten jullie de stoelen zodat de zuiger dat gedeelte meeneemt?

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 14:18

Heb gelukkig geen katten maar die van mij zou het uitsmeren _-:(
Overal waar hij niet kan komen blijft troep liggen dus planten bij mij in de vensterbank of in een hoek ( en dan zelf er achter zuiden.. ) eetkamer onder tafel komt hij niet tenzij ik stoelen op tafel zet ( ooit heel handig u poten gekocht %) dus daar kan hij niet overheen

Verder voor mij een zalig apparaat zuigt keuken en 2x hal standaard elke werkdag om 8.00 dan zijn wij weg en 2 honden buiten afentoe zet ik hem.in de middag boven voor rondje overloop en onze slaapkamer of woonkamer. ( maar die van mij is ouder type maar doet wat hij moet doen vind ik eufy 35c als hij ooit gaat hemelen komt er weer een ( dat dweilen geloof ik niet zo in ) vind het gewoon fijn als ik binnen kom dat er geen halve hond op mij afkom en het idee heb in een zandbak te lopen
( 2x honden wonen buitenaf met dieren aan huis en 2 kinderen rond de 10 jaar)

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 14:29

snorkel1986 schreef:
Overal waar hij niet kan komen blijft troep liggen dus planten bij mij in de vensterbank of in een hoek ( en dan zelf er achter zuiden.. ) eetkamer onder tafel komt hij niet tenzij ik stoelen op tafel zet ( ooit heel handig u poten gekocht %) dus daar kan hij niet overheen

Verder voor mij een zalig apparaat zuigt keuken en 2x hal standaard elke werkdag om 8.00 dan zijn wij weg en 2 honden buiten afentoe zet ik hem.in de middag boven voor rondje overloop en onze slaapkamer of woonkamer. ( maar die van mij is ouder type maar doet wat hij moet doen vind ik eufy 35c als hij ooit gaat hemelen komt er weer een ( dat dweilen geloof ik niet zo in ) vind het gewoon fijn als ik binnen kom dat er geen halve hond op mij afkom en het idee heb in een zandbak te lopen

Thanks hiervoor!

En ik heb nog een vraagje...

Ik zit even te kijken bij coolbleu en dan zie ik dat "de Eufy L35" 35 cm breed en diep is.
Is mijn idee goed dat als ik objecten ruimer dan 35 cm uit elkaar zet dat de zuiger die stukken dan gewoon meeneemt?
Jn dag geval zie ik overduidelijk voordelen aan een robotzuiger!

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 15:00

Momo94 schreef:
cissy schreef:
Haarballen vd kat of grasjes gegeten buiten en binnen op tapijt onder de salontafel spugen?

Ik zet hem aan, dus weet dat er geen ongelukjes liggen.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 21:16

Petpa schreef:
snorkel1986 schreef:

Thanks hiervoor!

En ik heb nog een vraagje...

Ik zit even te kijken bij coolbleu en dan zie ik dat "de Eufy L35" 35 cm breed en diep is.
Is mijn idee goed dat als ik objecten ruimer dan 35 cm uit elkaar zet dat de zuiger die stukken dan gewoon meeneemt?
Jn dag geval zie ik overduidelijk voordelen aan een robotzuiger!

Dan pas hij er tussen maar het type dan ik heb rijd in het wilde weg. Zeg maar geen kaart of zo

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 22:16

Momo94 schreef:
cissy schreef:

Hahaha jullie hebben duidelijk alle foto's hiervan die op de socials rondzwerven nog niet gezien? :')

evelien11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 22:43

Wij hebben de Dreamehome l20 ultra complete en ben echt super tevreden.
Hiervoor een Neato gehad, maar dit is echt zoveel beter!
Zuig en dweilfunctie, de pads worden in het homestation gereinigd. Er zit een losse vuil en schoonwatertank in welke eenvoudig te legen en vullen zijn.
De pads van het dweilen gaan nog opzij zodat de randen goed worden gedweild.

De stoelen bij tafel laat ik staan, daar gaat hij goed tussendoor, alleen de kinderstoel zet ik even op tafel.
Geweldig ding is het!

We hebben 1 hond met korte haren en de stofzuiger gaat afhankelijk van hoeveel we thuis zijn geweest om de nacht of elke nacht aan.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 13:05

Aangezien het overbodig is om een nieuw topic aan te maken…

Ik heb 3 akita’s en een grote straathond.

Ben toch wel bezig met een robot stofzuiger om in ieder geval 1-2 keer per dag het grove werk te doen… maar ik zoek eentje met een hepa filter en liefst zonder borstels. Dyson heeft natuurlijk een hepa filter, maar heeft ook 3 borstels die het denk ik niet zo leuk vinden om honden haren op te slurpen. Iemand ervaring met hetgeen wat ik zoek?

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 14:36

evelien11 schreef:
Zuig en dweilfunctie, de pads worden in het homestation gereinigd. Er zit een losse vuil en schoonwatertank in welke eenvoudig te legen en vullen zijn.

De stoelen bij tafel laat ik staan, daar gaat hij goed tussendoor, alleen de kinderstoel zet ik even op tafel.
Geweldig ding is het!

We hebben 1 hond met korte haren en de stofzuiger gaat afhankelijk van hoeveel we thuis zijn geweest om de nacht of elke nacht aan.

Hoe werkt de dweilfunctie?
Is dat met koud water, en kan je schoonmaakmiddel toevoegen?
Gaat ie automatisch na het zuigen ook meteen dweilen?
Laatst bijgewerkt door veneri op 16-08-24 14:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 14:45

Ik doe er gewoon koud water in.
Het is niet dweilen zoals je normaal doe het is meer, ik schuif met een beetje water over de vloer.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 15:08

Hier de Roomba J9+, eentje met dweilfunctie en een zelf vullend/legend systeem, wij zijn er heel blij mee.
De hoekjes en kiertjes dienen we alsnog zelf te doen, maar dat wisten op voorhand al.

Hij is ter ondersteuning en neemt niet het volledige schoonmaken over. Mij lijkt dat nog geen enkele robot dat lukt.
We hebben er een vast programma in staan; een aantal keren per week stofzuigen en dweilen (dit doet ie dan tegelijk) en aantal keren per week alleen stofzuigen.
Hij kent hier 3 verdiepingen, moet hem wel naar boven sjouwen als we m boven aan de gang willen hebben natuurlijk :+

Wij hebben er ook gewoon koud water in zitten, geen schoonmaak middel toegevoegd. Wat Mando al zegt, het is geen super dweiler ofzo. Je mag er eventueel een (geschikt) schoonmaakmiddel in doen.

Aangezien wij hier 2 katten hebben en 2 kinderen die binnen/buiten lopen, was ik eerst 2-3x per dag aan het stofzuigen. Dat wilde ik niet meer, dus nu doe ik het nog 1x per dag en doet de Roomba (of Bliepie, zoals we m noemen) het ook 1x per dag.

In het begin moet je wat 'vermijdzones' toevoegen, waar de stofzuiger niet kan komen, maar als dat eenmaal ingesteld is, loopt het goed hoor :)
Als er 'obstakels' liggen (speelgoed van de kinderen die ze niet opruimenbijvoorbeeld), maakt Bliepie daar een foto van en aan het eind van het schoonmaakproces krijgen we fotootjes te zien en moeten we aangeven of het een tijdelijk, blijvend of geen obstakel is en zie je ook waar de stofzuiger niet goed heeft kunnen schoonmaken.

evelien11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 23:04

veneri schreef:
evelien11 schreef:

Geweldig ding is het!

Hoe werkt de dweilfunctie?
Is dat met koud water, en kan je schoonmaakmiddel toevoegen?
Gaat ie automatisch na het zuigen ook meteen dweilen?

Wij doen in de tank alleen koud water, je kan instellen of hij direct zuigt en tegelijk dweilt. Of eerst de hele kamer stofzuigen en daarna hele kamer dweilen.

Onlylienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 23:13

Ik ben toen uiteindelijk toch voor een steelstofzuiger gegaan, heb 2 katten en die liggen ook op de bank, ik pakte elke dag de stofzuiger alleen voor de bank :')

Ik had er een met een leegstation, van Roweta was die, weet niet meer precies welk type.. 1x per week moest ik even de leegstation legen, en verder deed dat ding hetzelf :D

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 04:55

De Dreame X40 werkt met schoonmaakmiddel en warm water. De roterende dweilmops maken echt goed schoon hoor! Dat is niet echt een ondersteunend gebeuren, maar echt grondig dweilen. Kijk maar eens op YouTube bij de filmpjes over de X40.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 08:28

Niqui schreef:
De Dreame X40 werkt met schoonmaakmiddel en warm water. De roterende dweilmops maken echt goed schoon hoor! Dat is niet echt een ondersteunend gebeuren, maar echt grondig dweilen. Kijk maar eens op YouTube bij de filmpjes over de X40.

Klopt, zowel de dreame als de Eufy die ik hiervoor had dweilen echt veel beter dan de roomba die ik daarvoor had. Voor een goede dweilfunctie is wen robot die het water opwarmt en roterende dweilen heeft echt heel fijn :j

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 08:53

Wij hebben een roborock en zijn daar heel tevreden mee. Met twee kinderen, twee honden en een kat vind ik hem onmisbaar. 1 van de honden verliest nogal veel lange haren dus anders blijf je stofzuigen. Hij zuigt en dweilt en heeft een station waar hij oplaadt, leegt en schoon water bijvult.
Laatst voor de eerste keer een ongelukje nr 2 van de oude hond toen wij even weg waren, dat kon mijn man overal uitpeuteren :') :7 en het huis moest handmatig worden gedweild hahaha
Normaal hebben wij hem eigenlijk alleen maar aan als we thuis zijn.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 09:18

Hier een Eufy S1 pro met dweilfunctie, aan de prijs maar echt de moeite waard!
Doordat ie vierkant is komt ie ook redelijk in de hoeken, of althans goed genoeg. Moet toch eens in de zoveel tijd de plinten afdoen dus dan pakken e die hoekjes mee.
Hebben 2 kids en een hond en voor alsnog doet ie het super.
Hebben expres deze omdat ie netjes om obstakels heen rijdt. Hiervoor een roomba en die botste echt zeg maar.

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 09:55

Mist schreef:
Ik heb ook een James! Laatste tijd begon hij wat dement te worden en stond hij soms verdwaasst in de kamer.
Een nwe batterij was de oplossing, hij doet het wee als vanouds ( James is een Xiaomi eve plus)

Onze Harry dreame z20 doet het nog steeds met plezier.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 10:30

Wij hebben een Roomba J9+.
Die detecteert viezigheid op de vloer (dus als er bv poep of een haarbal ofzo zou liggen van onze katten) en rijdt er dan omheen. Nou is dat tot nu toe met deze nog niet gebeurt, dus ik durf niet te garanderen dat het werkt haha! Maar volgens mij wel :j

Verder pakt ie alle haren goed op en ik heb 2 hele fluffy langharige katten. Maakt niet teveel herrie, enkel even kort herrie als ie zichzelf leegt bij het oplaadstation. Wij zijn er heel blij mee!

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 10:39

Momo94 schreef:
cissy schreef:

Nou dat is geen aanrader kan ik je vertellen. Twee (!!!!!) keer gehad en je moet je vloer schrobben èn je mag je robot stofzuiger schoonmaken en eerlijk? Dat is echt een rotklus en ben je enorm lang mee bezig.... zeker als je hond aan de diarree is zonder dat je het zelf weet.
Ik zal de details verder besparen. Uiteindelijk heb ik de robot stofzuiger in kwestie weggegooid.
Detectie werkt best oke maar niet bij diarree :')

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 18:16

Zijn hier bokkers met katten die een Blaupunkt Xtreme hebben? Tevreden?

Kennissen van me hebben die en zijn erg tevreden. Maar zij hebben geen katten. Dus ik ben erg benieuwd hoe de ervaring met kattenhaar en gritkorreltjes is. Bol heeft nu namelijk een mooie aanbieding van dit apparaat (300 euro).

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 08:56

Wij hebben niet de Xtreme maar de Xboost en zijn daar tevreden over (met kat). Hij heeft soms wel periodes dat ie botst ipv net voor een muur stopt :+ Maar het is natuurlijk wel een goedkoper merk/model. Qua stofzuigen en haren opzuigen zijn wij er blij mee.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 09:41

Hier: 2 katten (waarvan 1 heel veel floef verliest), een baby en een zwangere vrouw die ontzettend veel haar verliest.

Wij hebben al jaren een blaupunkt (type weet ik zo snel niet meer, weet niet eens of deze beschikbaar is, deze heeft zuig en dweil functie). Onze Johan gaat dapper de strijd aan met de etensresten, kattenbakkorrels en haar-floef-ballen (dus niet uitgespuugde haarballen maar los haar wat ronddwaalt samen) aan. Wel is het zo dat je de ronddraaiende onderdelen moet onderhouden net zoals bij alle zuigers met ronddraaiende onderdelen. Anders zullen ze uiteindelijk vast lopen.