Ik volg graag hoe je leven zich ontvouwt in Japan. Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Courses schreef:Malle_meid schreef:Super leuk om te volgen![]()
Japan staat bovenaan mijn reis bucket list en ik hoop dat het volgend jaar gaat lukken om te gaan!!
Hopelijk gaat het lukken! Welke steden wil je aandoen?

Er zijn dus enorm veel regels hier voor allerlei soorten systemen, inclusief het pensioenfonds wat hier ook gewoon aanwezig is. Wanneer je korte verblijven hebt (of een visum van bijvoorbeeld een jaar) kun je bepaalde kwijtscheldingen aanvragen, wat ik dus ook direct heb gedaan aangezien ik daarvoor in aanmerking kwam. Kreeg ik van de week 14 payment slips binnen voor het pensioenfonds, in totaal zo'n 1500 euro. Of ik die even kon betalen. Dus ik heb inmiddels met genoeg mensen gesproken om de kennis te hebben dat ze dit, ongeacht of je aanvraag voor het kwijtschelden nog in behandeling is, nog steeds sturen maar ik schrok me echt kapot toen ik dit in de brievenbus vond. Zeker omdat álles in het Japans is en er 0.0% uitleg bij zat.

Inmiddels m'n ritme en routine gevonden hier, twee weken geleden was m'n vader op bezoek voor zijn eerste reis naar Azië en daarna heb ik een week in Kyoto gezeten om de stad daar te verkennen. Aanvullend ook meteen naar Uji en Kifune Shrine geweest, wat relatief goed te doen is vanaf de stad en de locatie van mijn hotel. Prachtige stad, hele andere sfeer dan Tokyo en ik heb bij geluk ook redelijk wat geiko/maiko gezien in Gion. 

Whizz schreef:Wat een uitdaging alles in het Japans. Waarin zijn die gradaties verschillend? En ga je er straks iets mee doen of dat niet? Ik vind het leuk om op deze manier mee te liften in je avontuur!
AnnetteFlame schreef:Sterkte met het weer TS. Precies een jaar geleden stapten we op het vliegtuig en ik denk nog dagelijks aan die reis, maar man.. die hitte met die luchtvochtigheid idd, daar heb ik echt geen heimwee naar. Sterkte!
Roosje01 schreef:Wat een bijzondere opleiding kimono school succes met de japanse boeken.
Zo te lezen ben is dus eigenlijk optijd terug in regen nederland ivm de warmte daar. Al heb ik wel heimwee naar Japan.
nevica schreef:Wat gaaf die foto van de shoot! Naar wat voor festivals ga je daar deze zomer?
Ik twijfel nog of ik een yukata ga halen, ik heb redelijk wat uitgaven gedaan om alle materialen/accessoires voor m'n kimono school te kopen dus even kijken wat daar wijsheid in is.
zo mooi al die lampionnen!
Ik volg ook!
Het is hier inmiddels hoog zomer, wat hoge temperaturen met hoge luchtvochtigheid betekent. Tokyo als stad is natuurlijk veel asfalt, gebouwen en glas waardoor de hitte ook enorm blijft hangen en het is overdag dus echt niet uit te houden buiten. In combinatie met de hoge UV straling, probeer ik de warmste momenten van de dag zoveel mogelijk binnen te spenderen.

Roosje01 schreef:Heb idd gezocht maar vond geen ander topic. Wij willen misschien ook naar Japan verhuizen in de toekomst. Mijn vriend zijn droom is mangaka worden, maar hier is dat nog moeilijker dan daar. Zal is een kijkje nemen dankjewel.