Auto wrappen: geniaal of grote fout?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 08:18

janderegelaa schreef:
Pepperrr schreef:
Let wel op dat je een gewrapte auto beter niet door de wasstraat kan halen. Beter dus met de hand wassen. En vergeet niet de nieuwe kleur door te geven aan de RDW!

Ik zit er zelf aan te denken om mijn scooter te gaan wrappen, als ik er ooit budget voor heb _O-

Die nieuwe kleur hoeft niet want het kan er vanaf. Ze maken er sowieso geen probleem van.

Dat moet zeker wel en ze maken er altijd een probleem van. Lijkt me vrij logisch ook. :')

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Re: Auto wrappen: geniaal of grote fout?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 08:28

Zolang je een stuk van de originele kleur hebt hoeft het echt niet. Dus binnenkant motorkap bijvoorbeeld. Ze moeten de auto kunnen identificeren.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 08:32

Je hebt altijd ergens een stuk van de originele kleur, dat zegt toch niks? Of gaan ze bij een politieachtervolging even pauzeren om de benzineklep oid even open te doen, om te kijken of ze wel de goede achtervolgen? Ik heb wrappen als werk gedaan en wij waren verplicht erbij te vermelden dat je de nieuwe kleur moest registreren. Heb ook klanten meegemaakt die dat niet hebben gedaan en die kregen toch echt een dikke vette boete op de mat.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 08:55

janderegelaa schreef:
Zolang je een stuk van de originele kleur hebt hoeft het echt niet. Dus binnenkant motorkap bijvoorbeeld. Ze moeten de auto kunnen identificeren.

In mijn eerdere link van de Rijksoverheid staat toch echt dat het ook bij wrappen moet!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 10:20

janderegelaa schreef:

Zou dat veranderd kunnen zijn? Mij staat ook bij dat dat niet hoefde als er nog originele kleur zichtbaar was.

Overigens, waarom zou je het niet aanpassen? Het kost immers niks en levert ook geen 1-tje op je kentekenplaat op.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 10:51

Ik heb altijd een zilveren auto gehad, maar die was zwart overgerold. Nooit geen problemen.

Mijn oldtimer staat op papier als groen, maar die is ook echt zwart.
Mijn ervaring is dat ze er niet moeilijk over doen, heb het ook nog nooit gehoord. Maar wellicht zijn ze inmiddels strenger geworden?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 11:18

Kabayo schreef:
Ik heb altijd een zilveren auto gehad, maar die was zwart overgerold. Nooit geen problemen.

Mijn oldtimer staat op papier als groen, maar die is ook echt zwart.
Mijn ervaring is dat ze er niet moeilijk over doen, heb het ook nog nooit gehoord. Maar wellicht zijn ze inmiddels strenger geworden?

Ze handhaven er echt niet op.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 13:24

Nee inderdaad. Ik heb alles gedroomd. Bedankt voor de verheldering. :)) :')

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 15:02

ik het topic door voor het resultaat... moet ik nog best ff wachten.
ben erg benieuwd

bloementje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 20:50

Wat leuk! Ik werk veel met vinyl en ook delen van auto's gedaan. Het belangrijkste is eigenlijk een flexibele vinyl die je makkelijk in vormen kan trekken. Ik plak alles met water. Ik spuit het oppervlak nat en plak dan het vinyl, hierdoor kun je lucht bubbels makkelijk verwijderen. Ben benieuwd naar het resultaat.