Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja
DuoPenotti schreef:Maar hoe erg is dat ze weten dat ik BBB stem? Dat ik hun posts vaak like?
Dat Ik tegen de wolf ben.
Ja er staan paarden foto's op mijn profiel. Maar die zijn met bsn aangemeld dus ook daar alles al bekend.
En ja ik doe wel eens, zonder succes, mee met winacties van bijvoorbeeld eppeljeck.
Ik vond het veel meer privacy inbreuk toen ik een jaar of 6 geleden ineens een brief kreeg dat mijn kenteken veel gezien was op de A67 en of ik mee wilde doen aan de proef spitsmijden.
prompter schreef:Over whats app: daar ben ik heel bewust nooit aan begonnen, mede door wat hier genoemd wordt.
DuoPenotti schreef:Fear of missing... Overdrijven is ook een kunst
Maar ja fb groep met meldingen waar de wolf weer heeft toegeslagen of is gezien hou ik graag bij. Dat klopt.
Ja ik vind het leuk om berichtjes te zien van vrienden die ik niet zo vaak spreek. En anders gaat het via de app.. Dus ook niets beter.
En ik zet er niet op ik ga lunchen met x of ik ga een dagje weg.
En nee dat van de auto vind ik niet eng. Maar meer inbreuk op privacy.
Gaf in mijm eerste bericht al aan dat je overal gevolgd word. Niet alleen op fb. En nee snap nu de ophef niet. Want er is niets veranderd.
Citaat:Hoe snel reageer jij op een nieuw bericht?
Hoe snel kijk jij op de telefoon als er een rood bolletje verschijnt?
Hoe snel reageer jij als er een “ ping” te horen is?
Cowboy55 schreef:KimD schreef:Nog niet misschien dat ik zou betalen daarvoor. Een adblocker doet wonderen.
Ik zou er niet teveel op rekenen.
Een club als Youtube werkt nu ook met 1. Gratis account maar reclames want zonder adblocker OF 2. Betaalaccount zonder reclames.
Dus ik ga voor optie 3. Adblocker en F U
De eerste weken gebeurt niks.
Daarna moest ik 10 seconden wachten op een klokje terwijl Youtube me liet weten dat ik moest kiezen tussen 1. en 2. Dus ik kies nog steeds optie 3. en F U.
En nu mag ik nog 2x kiezen voor optie 3 en daarna wordt het optie 1, optie 2 of optie 4: geen Youtube meer.
Pareltjes schreef:Hoe snel reageer jij op een nieuw bericht?
Hoe snel kijk jij op de telefoon als er een rood bolletje verschijnt?
Hoe snel reageer jij als er een “ ping” te horen is?
Fear of missing out...
Kim_W schreef:En terwijl ik in een ander topic wil reageren, in dit geval op MarjanB, krijg ik de volledige naam al automatisch op mijn toetsenbord voorgesteld terwijl ik alleen "ma" in had getypt. En met het typen van dit bericht zie ik ook andere bokt namen voorgesteld staan.
Kim_W schreef:En terwijl ik in een ander topic wil reageren, in dit geval op MarjanB, krijg ik de volledige naam al automatisch op mijn toetsenbord voorgesteld terwijl ik alleen "ma" in had getypt. En met het typen van dit bericht zie ik ook andere bokt namen voorgesteld staan zonder uberhaupt iets daarvan getypt te hebben
Pareltjes schreef:Ik snap echt de naïviteit van sommige niet. Je hebt alles te verbergen.
Gooi alles maar op Inet, al je fotos, die van je vrienden, je familie. Roep om het hardst wat je gaat stemmen, wat je koopt, wat je sexuele voorkeur heeft. Wat voor werk je doet, waar, tegen welk salaris. Welke bank je hebt en stuur vrolijk copieèn van je paspoort in het rond. Je hebt niets te verbergen toch?
Dan maakt het ook niet uit dat je apps alles op de achtergrond uit je telefoon, tablet etc leegtrekken. Je selfies door een biometrisch programmaatje worden gehaald. Je vingerafdrukken van je tel gekoppeld worden aan je bsn dat ze ergens anders vandaan geplukt hebben. Ze je moods weten want je vult altijd braaf de vraagjes van FB in. De gegevens van je gezondheids apps worden opgeslagen én verkocht..etc.etc..
Je betaalt allang voor je social media accounts met je privacy, je gegevens, je intimiteit. Ze weten exact wie je bent. Waar je woont en met wie. Ik hoop dat jullie niet heel jong meer zijn. Want alles blijft eeuwige opgeslagen. En eindeloos doorverkocht .Over 50 jaar wordt je kleine mistap van vandaag nog nagedragen. Kunnen al deze gegevens tegen je gebruikt worden. Social media moedigt je aan heel veel gegevens te delen, met een reden. Het is een gigantisch verdienmodel! Nu maar hopen dat het niet in verkeerde handen valt.
Zo vreselijk naief. De wereld is niet zo fraai meer. Ben zuinig op je privacy en gooi het niet te grabbel.
Citaat:Zeur dus niet over je privacy, want die heb je niet meer van zodra je een smartphone hebt.
KimD schreef:Eigenlijk, ja, ik zou niet weten wat erop staat wat iemand niet mag zien of lezen.