betalen voor Facebook ?

Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 08:47

En het is precies deze instelling waar big tech op inzet. Ze maken het je allemaal zo moeilijk dat je het opgeeft.
Je prioriteit zou juist hier moeten liggen. De luiheid, gemakzucht maken dat jullie op inet alles aan elkaar koppelen. De tech giganten weten meer van je dan je eigen moeder...

Je kunt prima leven zonder FB,insta, whatsapp etc etc. Je wereld wordt groter ipv kleiner. Rustiger en jij bepaalt welke informatie je wilt zien. Niet de algo-ritmes. Gebruik anonime browsers. Het is de “fear of missing” out dat jullie aan de socials vasthoudt. Wel je mist niets als je zelf de regie weer terug pakt. Behalve dan een hoop “ sh i t”.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 08:50

DuoPenotti schreef:
Maar hoe erg is dat ze weten dat ik BBB stem? Dat ik hun posts vaak like?
Dat Ik tegen de wolf ben.
Ja er staan paarden foto's op mijn profiel. Maar die zijn met bsn aangemeld dus ook daar alles al bekend.
En ja ik doe wel eens, zonder succes, mee met winacties van bijvoorbeeld eppeljeck.

Ik vond het veel meer privacy inbreuk toen ik een jaar of 6 geleden ineens een brief kreeg dat mijn kenteken veel gezien was op de A67 en of ik mee wilde doen aan de proef spitsmijden.

En je denkt echt dat men op inet niet weet waar je bent? Met wie en hoelang? Het waarom heb je vast als voo aankondiging al op FB gezet. Vandaag ga ik lunchen met...

Als je het erg vind dat ze weten hoe vaak je op de A67 bent gezien, dan ga je janken wat ze nog meer van je tracken.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 08:53

Fear of missing... Overdrijven is ook een kunst :D

Maar ja fb groep met meldingen waar de wolf weer heeft toegeslagen of is gezien hou ik graag bij. Dat klopt.

Ja ik vind het leuk om berichtjes te zien van vrienden die ik niet zo vaak spreek. En anders gaat het via de app.. Dus ook niets beter.

En ik zet er niet op ik ga lunchen met x of ik ga een dagje weg.

En nee dat van de auto vind ik niet eng. Maar meer inbreuk op privacy.

Gaf in mijm eerste bericht al aan dat je overal gevolgd word. Niet alleen op fb. En nee snap nu de ophef niet. Want er is niets veranderd.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 08:56

prompter schreef:
Over whats app: daar ben ik heel bewust nooit aan begonnen, mede door wat hier genoemd wordt.

Ik ook niet.
Threema wel een tijd gebruikt nu ook niet meer.
Geen google, geen FB, geen insta, tiktok en meer oliebol.

Bokt een van de weinige fora en ik vind dat ze hier ook wel eens mogen opschonen en berichten van 5 Jaar+ moeten deleten. Dus Bokt... :o

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 08:57

DuoPenotti schreef:
Fear of missing... Overdrijven is ook een kunst :D

Maar ja fb groep met meldingen waar de wolf weer heeft toegeslagen of is gezien hou ik graag bij. Dat klopt.

Ja ik vind het leuk om berichtjes te zien van vrienden die ik niet zo vaak spreek. En anders gaat het via de app.. Dus ook niets beter.

En ik zet er niet op ik ga lunchen met x of ik ga een dagje weg.

En nee dat van de auto vind ik niet eng. Maar meer inbreuk op privacy.

Gaf in mijm eerste bericht al aan dat je overal gevolgd word. Niet alleen op fb. En nee snap nu de ophef niet. Want er is niets veranderd.

Hoe snel reageer jij op een nieuw bericht?
Hoe snel kijk jij op de telefoon als er een rood bolletje verschijnt?
Hoe snel reageer jij als er een “ ping” te horen is?

Fear of missing out...

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 09:00

Geen SM,geen Whatsapp maar wel Bokt
Schreef de persoon met de meest naïeve reactie hier in het topic :')

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 09:00

Jij vult dingen in...

Mijn telefoon geeft geen signaal van facebook.
Licht signalen bij niets.

Van whatsapp wel.
En ik heb bij wat voor mij belangrijke personen zijn. Zoals mijn vriend een ander geluid.
Hoor ik dat geluid kijk ik meteen.
Maar bij andere geluiden kan dat wel even duren.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 09:01

Citaat:

Ik doe dat meestal als ik op een systeem zit te wachten eigenlijk.. :+

Mijn telefoon (oh ja, gekoppeld aan mn watch ook) geeft geen berichten van socials. Maar zegt wel dat ik te weinig gedaan hebt op een dag met mn luie reet :D

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 09:03

cinniz123 schreef:
Geen SM,geen Whatsapp maar wel Bokt
Schreef de persoon met de meest naïeve reactie hier in het topic :')

Ik realiseer me terdege dat Bokt meer zaken bijhoudt dan me lief is.
Er is echter een overtreffende trap op socials.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 09:10

Ik was opzoek naar iets heel simpels een regendeken die geschikt is voor brede korte pony’s dus ik tik dat in op google dan krijg je dus berichten vanuit 2004 omhoog van bokt in google dus denk niet dat oa bokt minder erg is als SM.

Cer

Re: betalen voor Facebook ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 09:10

maar... staan daar dan handige tips in over regendekens voor korte pony's?
want dat is dan eigenlijk wel wat je zoekt .. :P

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 09:12

Ach ja, onze regering houdt ons ook in de gaten met de sleepwet.
Mijn boeit het niet wat ze van mij weten, zo bijzonder is mijn leven niet.

Overigens staat mijn telefoon vrijwel altijd op stil.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 09:13

Cowboy55 schreef:
KimD schreef:
Nog niet misschien dat ik zou betalen daarvoor. := Een adblocker doet wonderen.

Ik zou er niet teveel op rekenen.

Een club als Youtube werkt nu ook met 1. Gratis account maar reclames want zonder adblocker OF 2. Betaalaccount zonder reclames.
Dus ik ga voor optie 3. Adblocker en F U :D
De eerste weken gebeurt niks.
Daarna moest ik 10 seconden wachten op een klokje terwijl Youtube me liet weten dat ik moest kiezen tussen 1. en 2. Dus ik kies nog steeds optie 3. en F U.
En nu mag ik nog 2x kiezen voor optie 3 en daarna wordt het optie 1, optie 2 of optie 4: geen Youtube meer.

Optie 5: nieuwe adblocker installeren :))
Heb nu Ublock en YouTube heeft die nog niet door. Ideaal!

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 09:13

Cer schreef:
maar... staan daar dan handige tips in over regendekens voor korte pony's?
want dat is dan eigenlijk wel wat je zoekt .. :P

Ik heb hem nog niet gevonden helaas :')
Maar google is wel mn beste vriend ja :D

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 09:31

Pareltjes schreef:

Fear of missing out...

Ik heb iedereen op gearchiveerd staan in whatsapp, behalve de stalbaas en mijn vriend en meldingen van alle apps staan ook uit. :')
Ga weg, kijk wel wanneer ik zin heb. :+

Kim_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 10:39

En terwijl ik in een ander topic wil reageren, in dit geval op MarjanB, krijg ik de volledige naam al automatisch op mijn toetsenbord voorgesteld terwijl ik alleen "ma" in had getypt. En met het typen van dit bericht zie ik ook andere bokt namen voorgesteld staan zonder uberhaupt iets daarvan getypt te hebben
Laatst bijgewerkt door Kim_W op 09-11-23 10:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 10:40

Kim_W schreef:
En terwijl ik in een ander topic wil reageren, in dit geval op MarjanB, krijg ik de volledige naam al automatisch op mijn toetsenbord voorgesteld terwijl ik alleen "ma" in had getypt. En met het typen van dit bericht zie ik ook andere bokt namen voorgesteld staan.

Oh dat is mij nog nooit gebeurd..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 10:44

Kim_W schreef:
En terwijl ik in een ander topic wil reageren, in dit geval op MarjanB, krijg ik de volledige naam al automatisch op mijn toetsenbord voorgesteld terwijl ik alleen "ma" in had getypt. En met het typen van dit bericht zie ik ook andere bokt namen voorgesteld staan zonder uberhaupt iets daarvan getypt te hebben

Misschien ooit een keer gequoot of de persoon genoemd?
Ik heb dat ook wel eens.
Ik heb wel dat ik aan de hand van mijn groepsapp vriendschapsvoorstellen kreeg op FB

Tancreda4

Re: betalen voor Facebook ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 10:50

Fear of missing out is het hier wel degelijk hoor. Want zonder fb, forum of insta verlies ik een hele boel mensen volledig uit het oog. En nu ergens echt leuk om te zien dat ze gezinnetjes hebben, beestjes, hoe t gaat etc. Ik ben opgegroeid met online vrienden, en dat is dan ook wel echt iets wat ik niet snel.zou willen missen.

De fuiken waar je inkomt qua reclamez filmpjes en het eeuwige schollen, daar zou ik wel zonder kunnen (na afkicken :+) en fiets irritant dat je daar of je nu wilt of niet in word gezogen en onderdeel van wordt.... en ergens zou ik dat graag uit m'n leven willen weghalen door sm te blokken. Maar die fear of missing out is er dan toch wel om dat tegen te houden.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 10:50

Oh dat heb ik zo vaak! Zie allemaal mensen voorgesteld op facebook die ik drie jaar geleden eens in een groepje heb gezien op Whatsapp

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 11:07

Pareltjes schreef:
Ik snap echt de naïviteit van sommige niet. Je hebt alles te verbergen.

Gooi alles maar op Inet, al je fotos, die van je vrienden, je familie. Roep om het hardst wat je gaat stemmen, wat je koopt, wat je sexuele voorkeur heeft. Wat voor werk je doet, waar, tegen welk salaris. Welke bank je hebt en stuur vrolijk copieèn van je paspoort in het rond. Je hebt niets te verbergen toch?

Dan maakt het ook niet uit dat je apps alles op de achtergrond uit je telefoon, tablet etc leegtrekken. Je selfies door een biometrisch programmaatje worden gehaald. Je vingerafdrukken van je tel gekoppeld worden aan je bsn dat ze ergens anders vandaan geplukt hebben. Ze je moods weten want je vult altijd braaf de vraagjes van FB in. De gegevens van je gezondheids apps worden opgeslagen én verkocht..etc.etc..

Je betaalt allang voor je social media accounts met je privacy, je gegevens, je intimiteit. Ze weten exact wie je bent. Waar je woont en met wie. Ik hoop dat jullie niet heel jong meer zijn. Want alles blijft eeuwige opgeslagen. En eindeloos doorverkocht .Over 50 jaar wordt je kleine mistap van vandaag nog nagedragen. Kunnen al deze gegevens tegen je gebruikt worden. Social media moedigt je aan heel veel gegevens te delen, met een reden. Het is een gigantisch verdienmodel! Nu maar hopen dat het niet in verkeerde handen valt.

Zo vreselijk naief. De wereld is niet zo fraai meer. Ben zuinig op je privacy en gooi het niet te grabbel.

Dit dus. :j Echt één van de meest rake posts die ik de laatste tijd op Bokt gelezen heb. En niet alleen Meta, maar ook Siri, Google, noem maar op zijn de belangrijkste aanleveranciers van informatie aan de Amerikaanse overheid. En nee, dit is geen conspiracy theory, het is gewoon een feit die al meermaals aangetoond werd. Dat is dan ook de reden dat ze dergelijke bedrijven zo groot laten worden. (de zgn Big Tech 5: Apple, Amazon, Google, Microsoft en Meta)
Zeur dus niet over je privacy, want die heb je niet meer van zodra je een smartphone hebt.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-23 11:11

Maar komt het er dan wel op neer dat als je whatsapp hebt meta eigenlijk ook al alles van je weet ? Dus dat dan facebook wel of niet met advertenties ( of helemaal geen facebook meer ) eigenlijk niet uitmaakt ?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 11:19

Citaat:
Zeur dus niet over je privacy, want die heb je niet meer van zodra je een smartphone hebt.

hier ben ik het mee eens.
Maar dat ligt niet alleen aan facebook.

En overal word je gevolgd, wat ik al aangaf, je kenteken, heb je een navigatiesysteem ook je rijgedrag.
Als je pint.
Echt zoveel meer dan alleen facebook.

Dan denk ik, dan maakt mijn facebook bij al dat alles ook geen drol meer uit.
Het is een illusie dat als je die nu verwijderd je ineens niet meer gevolgd word.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 11:22

KimD schreef:
Eigenlijk, ja, ik zou niet weten wat erop staat wat iemand niet mag zien of lezen.

Tot je een verzekering wilt afsluiten, en je geweigerd wordt omdat je op insta een parachutesprong hebt laten zien. De zorgverzekeringspremie verdubbelt omdat je te vaak pizza eet. Iemand al je gegevens koopt en er identiteitsfraude mee pleegt. Je een phising berichtje krijgt van iemand die van je facebook alle gegevens van je beste vriendin kent en je dus kan wijsmaken dat zij echt degene is die om geld vraagt.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 11:24

Maar wat ik me dan bij al deze terecht conclusie afvraag is: ja, en?!

Ik denk nog steeds dat ik een niet bijster interessant leven leidt voor de verzamelaars van pinplekken, mijn reizen, mijn politieke voorkeur, mijn relatiestatus of de namen van mijn katten Pix en Cas (Dammit, weer een geheim gelekt). Maar misschien ben ik wel veel belangrijker dan ik denk.....