Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Spenk schreef:Jessix schreef:Ja die is hier vanaf september al eens aan geweest. Niet omdat ik het koud heb maar om vocht uit mijn huisje te krijgen. Even kort stoken is het enige wat helpt.
Ventileren helpt nog beter
Of een ontvochtiger.
Muronia schreef:Geen cv aan, maar de airco-verwarming zeker in de avond als het afkoelt en s'ochtends. Ik weet niet hoe jullie wonen dat het in huis warmer is dan buiten, maar mijn huis heeft die luxe niet. Sinds dit voorjaar heb ik wel zonnepanelen, multi airco beneden en boven en vloerisolatie. Afgelopen weekend een infrarood-paneel in het toilet geplaatst, nu moet er alleen nog 1 in de badkamer en dan hoop ik deze winter alleen gas te gebruiken voor het koken en het douchen.
verootjoo schreef:Spenk schreef:
Ventileren helpt nog beter
Of een ontvochtiger.
Ventileren helpt hier niet als het buiten 80% luchtvochtigheid is, weet niet hoe jij dat doet?
Wij hebben wel een luchtontvochtiger voor de piano, we houden het daarmee constant tussen de 40-60%. Zonder dat vliegt het op heel vochtige dagen zo naar 70-80% met heel goede ventilatie.
Kachel hier nog niet aangehad. Het is steeds nog rond de 20 graden in huis.
Als het onder de 19 komt de hele dag dan zet ik m altijd weer aan en houdt ie het op 19,5 graad.
kim_1990 schreef:Ik probeer het ook uit te stellen...maar manlief en ik botsen nog wel eens wat betreft de kachel...manlief zet rustig de kachel al aan hoor...het liefste op 22,5/23 graden als dat even kan...en dan kom ik in huis en knikker alles weer omlaag naar 16 graden...
Bij ons in huis is het momenteel rustig 20/21 graden zonder kachel...maar meneer zit al wel met een dikke deken op de bank in de avond...
Heb hem voorgesteld voortaan zelf de gas en electra te betalen maar dat wil hij niet...was te proberen
DuoPenotti schreef:Nico12 schreef:Op dit moment is het hier 21 graden zonder verwarming. Wij stoken nu op naar 22 graden, mede ivm bezoek vanmiddag.
waarom naar 22?
Is dat bezoek ziek of oud? Zou me kapot zweten