Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ghostattack schreef:Muronia schreef:Hier gaan ze gewoon de prullenbak in, ik heb geen trek in die plak-zooi.
Dan heb je niet heel veel statiegeld dingen wellicht?
Bij ons gaat het echt wel om aardige bedragen, die ga ik niet weggooien
Tiggs schreef:S8903N schreef:
We willen iets voor het milieu doen maar daarvoor hebben we wel iets van Ali nodig. Wat een paradox.
Supervixen schreef:Zoveel mensen die ze omspoelen, doe ik zelf ook, maar ja wat een verspilling van water zo..
Ik heb twee kratten in de schuur staan waar ik flessen en blikjes in verzamel. Blikjes heb ik maar zelden trouwens.
Biebz schreef:Wij hebben gelukkig niet zo heel veel blikjes en sinds het statiegeld koop ik ze nog minder.
Ik heb al een kleine keuken in mijn appartement. Dus weinig plek voor oplossingen. Staat al een big shopper voor de gewone lege flessen. En nu een extra zak voor de blikjes.. maar ik houd zo weinig loopruimte over![]()
Ben echt geneigd om alles maar weer in 1 zak te gooien ook met het andere afval. Ik heb geen plek voor allemaal aparte bakken/zakken eigenlijk.
Telpeva schreef:Biebz schreef:Wij hebben gelukkig niet zo heel veel blikjes en sinds het statiegeld koop ik ze nog minder.
Ik heb al een kleine keuken in mijn appartement. Dus weinig plek voor oplossingen. Staat al een big shopper voor de gewone lege flessen. En nu een extra zak voor de blikjes.. maar ik houd zo weinig loopruimte over![]()
Ben echt geneigd om alles maar weer in 1 zak te gooien ook met het andere afval. Ik heb geen plek voor allemaal aparte bakken/zakken eigenlijk.
Herkenbaar![]()
Ik ben plek ervoor aan het vrij maken in mijn voorraadkast, mijn plan is om een plastic doosje te gaan gebruiken waar de boel rechtop in kan staan. Want ik ben niet van plan om blikjes te gaan omspoelen, ik wil dus graag dat eventuele restjes ook braaf in het blikje blijven. En in een kast met een deur ervoor zodat het ook uit het zicht is want ik vind het geen gezicht
pillow schreef:Supervixen schreef:Zoveel mensen die ze omspoelen, doe ik zelf ook, maar ja wat een verspilling van water zo..
Ik heb twee kratten in de schuur staan waar ik flessen en blikjes in verzamel. Blikjes heb ik maar zelden trouwens.
Verspilling van water? Hoeveel gebruik je per blikje ms 100 cc dus hooguit een liter voor 10 blikjes. En als je dat nog verspilling vind kun je ook een emmer regenwater buiten zetten.
Supervixen schreef:Als de helft van de mensen die uit blikje drinkt zijn blikje eerst omspoelt, gaat het om veel water. En dat vind ik best verspilling.
DuoPenotti schreef:Supervixen schreef:Als de helft van de mensen die uit blikje drinkt zijn blikje eerst omspoelt, gaat het om veel water. En dat vind ik best verspilling.
vind ik ook
En zouden er nu echt zoveel minder blikjes in de natuur komen?
Want daar gaat het toch om.
Die bij het PMD zaten waren al goed gesorteerd.