Update: we hebben zondag een budget kleed gekocht bij de Ikea, vanochtend lag de eerste kots erop. Het ging er gelukkig redelijk goed uit met een mix van afwasmiddel, azijn en warm water. Verder wel blij met het kleed, het ziet er meteen een stuk knusser uit! We gaan zien hoe lang het mooi blijft.
Shiloh
Geplaatst: 24-10-23 09:57
Ik ben er inmiddels wel uit dat de beste manier om vlekken uit tapijt te halen met bakingsoda en natuur azijn is.
Beetje baking soda op de vlek, en dan mix azijn/water erop spuiten, eventueel een beetje erin werken met een doek. Even laten intrekken en laten opdrogen. En dan de restjes soda eruit opzuigen. Wij hebben best een licht tapijt en heb er op die manier best wel heftige vlekken eruit kunnen krijgen.
Naast het geregeld zuigen, gebruik ik dus zo’n ding om 1 keer in de maand er extra overheen te gaan om de haren eruit te halen. Ik haal daarmee echt nog veel zooi uit het kleed. Werkt ook heel goed op gladdere stoffen. Echt een top ding.
Ook strooi ik eens in de zoveel tijd baking soda of waspoeder over het kleed als ik het idee krijg dat het begint te ruiken. Nachtje laten zitten, en dan opzuigen. Krijg je de geur echt heel goed weg mee. Zeker met waspoeder gaat ook je stofzuiger daar lekker van ruiken. Haha.
Bodan
Geplaatst: 24-10-23 10:03
Mijn advies zou zijn ga voor een buiten kleed. Heb ik nu ook. Als ze heeft gekotst hang ik hem buiten en spuit ik met de hoge druk erop en daarna schrobben met wasmiddel. Ik maak hem op deze manier 2 tot 3x per jaar schoon. En 1 keer per week met de dweil of stoomreiniger erover. Voor de rest heb ik 1 tot 3x per dag de robot stofzuiger aan als ik met haar wandel en maakt het kleed goed haarvrij. Daarnaast maak ik haar pootjes droog met handdoek na het wandelen.
Maar je hebt tegenwoordig ook vloerkleden die in de wasmachine kunnen. Lijkt mij ideaal.
Ik lees dat je 1 van de ikea hebt, misschien werken bovenstaande schoonmaaktips ook voor zo'n kleed
Ik gebruik gewoon zo'n raamtrekker om haar van mijn tapijt te krijgen.
Shiloh
Geplaatst: 24-10-23 11:00
lor1_1984 schreef:
Ik gebruik gewoon zo'n raamtrekker om haar van mijn tapijt te krijgen.
Dat deed ik voorheen ook, maar dit blok is echt veel effectiever. Door de nopjes gaat die ook meer tussen de vezels ipv alleen het statische rubber effect van een trekker. Krijg hier veel meer mee los.
Zo'n blok werkt hier voor geen meter. Ik veeg het met mijn voeten bij elkaar, met mijn gympen aan. Dat werkt als een tierelier. Zelfde voor tapijt op de trap. Heb je gelijk je beenspieren getraind! Wij hebben een witte bull, met van die mega korte haartjes die je er echt niet uit krijgt en dus ook óveral zichtbaar op zijn. Echt, mensen die klagen over langharige honden mogen hem 10 minuten lenen
Wij hadden eerst een donkerblauw kleed van de Ikea, zo'n hele korte. Dat was echt geen doen. Nu een wasbaar tapijt in mosgroen die we een paar x per jaar naar de benzinepomp brengen om te wassen en dan in de zon laten drogen. Elke dag gaat de robotstofzuiger er over heen maar die doet geen ruk. Dus even met de voeten bij elkaar vegen en dan met de kruimeldief de hoopjes eraf vegen. Gelukkig zie je op dit kleed nauwelijks iets
Shiloh
Geplaatst: 24-10-23 14:59
Het zal inderdaad wel aan het dier liggen. Bij mijn hond zijn de haren ongeveer zo’n 3-4 cm lang. En dan werkt zo’n blok echt perfect. Gebruik het echt overal. Dekentjes, vloerkleden, bank. Maar kan me voorstellen dat als de haren maar een cm of zo zijn dat het minder goed werkt.
Laagpolig scheelt al veel, goed stofzuigen, je hebt ook stoomreinigers met een apart werkstuk waar je vloerkleden mee kunt doen. Een hele lichte kleur zou ik echter niet voor kiezen, daar ga je snel vlekken inzien.
Sansevieria
Geplaatst: 24-10-23 16:20
Stofzuigen en dweilen tegelijkertijd, tapijten reinigen met de tapijtstand, en de nieuwste heeft een stoom-op-vraag- knop erop. Geniaal een houder voor schoon water (met reinigingsmiddel), en een voor vuil, na gebruik wel even afspoelen, en de borstels gooi ik af en toe in de wasmachine. Ja is wat werk met uit elkaar halen, maar het gemak ervan, als je ziet wat er van een tapijt afkomt, ook zonder ongelukjes van je huisdieren https://www.bissell.nl/producten/crossw ... teamtm-pet
happytime
Geplaatst: 26-10-23 22:18
Macs : zie een pippi langkous met boenders onder haar voeten voor me met jou verhaal
Macs
Geplaatst: 27-10-23 07:46
happytime schreef:
Macs : zie een pippi langkous met boenders onder haar voeten voor me met jou verhaal
Ik dweil ook de vloer met een vaatdoek onder m'n schoen Geen grap, ik heb zo'n klein huis dat ik zo sneller klaar ben dan dat ik eerst een dweilstok moet klaarmaken