mobiele airco koelt amper

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-23 10:32

Elisa2 schreef:
Klopt, als alternatief kan er nog wel gekeken worden naar een monoblock airco. Dat zijn ook fijne airco's maar dan heb je er wel op iedere verdieping een nodig.

Ik heb zelf ooit een hele goede mobiele airco gehad, die koelde echt goed. Helaas ging die stuk..kocht ik er een van hetzelfde merk maar die was een stuk slechter.

Nog gekker. 2 airco's van hetzelfde merk en zelfde omstandigheden die zo verschillend koelen !

Rytm

Re: mobiele airco koelt amper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 11:48

Heb niet alles gelezen, maar heb je je gordijnen of rolgordijn dicht over de slang heen? Als bij mij de zon op het raam staat is er ook geen houden aan. Als ik de ruimte donker houd gaat het 100 keer beter.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 12:25

DuoPenotti schreef:
Mijn moeder heeft ook een mobiele airco.
Zij woont in het bovenste appartement van het gebouw.
Met in de middag de zon op het kamerraam.
Daar zit wel wat zonwerends aan de binnenkant. Maar dus niet erg effectief.
Slang zit in een speciaal gat in de balkondeur. Dus geen warmte daardoor naar binnen.
Zou in theorie een ruimte dubbel zo groot kunnen.
Staat de hele dag aan met veel herrie. En flink stroomverbruik dus. En met geluk word het 26 graden.

Ik vraag mij af of echt goed werkende bestaan.

Zeker wel alleen moet je wel het juiste apparaat voor jouw ruimte hebben. Ik heb er in de slaapkamer een staan met een enorme overcapaciteit en die heeft mijn kamer vannacht terug gekoeld tot 15 graden. Als het de hele week buiten 30 graden is houdt hij het overdag binnen prima op 20 graden. Een goede mobiele airco is helaas flink aan de prijs. Onze airco in de slaapkamer kostte destijds ruim €1800 maar hij doet wel wat hij moet doen.

Ik gebruik wel een geïsoleerde slang en dat scheelt al enorm.

xPabloBokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 12:29

Misschien een domme vraag maar is het echt een mobiele airco of een aircooler?

Lijsken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 13:00

Als de capaciteit van je mobiele airco genoeg zou moeten zijn en de omstandigheden zijn ook goed (geen warmtelekken) maar hij koelt de ruimte toch niet, dan zou ik contact opnemen met de winkel of leverancier. Je kan ook pech hebben en een airco met een fabrieksfoutje hebben gekocht.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 13:03

Tazzey schreef:
DuoPenotti schreef:
Mijn moeder heeft ook een mobiele airco.
Zij woont in het bovenste appartement van het gebouw.
Met in de middag de zon op het kamerraam.
Daar zit wel wat zonwerends aan de binnenkant. Maar dus niet erg effectief.
Slang zit in een speciaal gat in de balkondeur. Dus geen warmte daardoor naar binnen.
Zou in theorie een ruimte dubbel zo groot kunnen.
Staat de hele dag aan met veel herrie. En flink stroomverbruik dus. En met geluk word het 26 graden.

Ik vraag mij af of echt goed werkende bestaan.

Zeker wel alleen moet je wel het juiste apparaat voor jouw ruimte hebben. Ik heb er in de slaapkamer een staan met een enorme overcapaciteit en die heeft mijn kamer vannacht terug gekoeld tot 15 graden. Als het de hele week buiten 30 graden is houdt hij het overdag binnen prima op 20 graden. Een goede mobiele airco is helaas flink aan de prijs. Onze airco in de slaapkamer kostte destijds ruim €1800 maar hij doet wel wat hij moet doen.

Ik gebruik wel een geïsoleerde slang en dat scheelt al enorm.

Maar volgens de papieren kan dat ding 2 keer de ruimte.

met geïsoleerde slang in een speciaal gat in de balkondeur, dus geen hitte naar binnen in een half open raam.

Was ook bijna 500 euro.
Maar idd geen 1800.
Maar deze zou het moeten doen...
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 15-06-23 13:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 13:03

Het is al eerder gevraagd maar kon geen antwoord vinden.
Hoe lang is je afvoer slang. Als die te lang is dan kan hij de warmte niet goed kwijt dus koelt ie slecht. Hoe korter de slang hoe beter. En ook het liefst zonder bochten/knikken.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-23 09:28

Het raam zit hoog, dus slang is redelijk lang ( 1,5 meter ?) . Maar die is dus helemaal ingepakt met isolatiefolie.
Slaapkamer is helemaal donker ( rolgordijnen en lichtverduisterende gordijnen dicht ).
Het is echt een mobiele airco met over capaciteit voor de ruimte.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 09:34

Ik heb ooit een mobiele airco gebruikt in de schuur waar mijn katten zaten, ik heb er een wit matrashoeslaken overheen gehangen zodat de warmte niet meteen weer binnen kwam. Dit werkte wel dus het zou theoretisch gewoon moeten kunnen werken. Op die kant stond ook de zon.

De houten schuur was 9x2,5 meter

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 10:11

Bij mij moet ie om goed te koelen ook zijn water kwijt kunnen. Dus een emmertje met een slangetje. Dus niet op de ontvochtig stand, want dat ga je niet redden met een emmertje.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-23 10:26

Emj_23 schreef:
Bij mij moet ie om goed te koelen ook zijn water kwijt kunnen. Dus een emmertje met een slangetje. Dus niet op de ontvochtig stand, want dat ga je niet redden met een emmertje.

Dan ga ik daar nog eens naar kijken.

xPabloBokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 10:28

Maris schreef:
Emj_23 schreef:

Wij hebben inderdaad ook altijd de slang in een emmer liggen, dan werkt hij bij ons als een trein.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 10:37

Maris schreef:
Emj_23 schreef:

Oh heb je geen afvoer van water want dan is hij niet aan het koelen en ontvochtigen.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 11:21

Pas daarmee wel op! Niet iedere airco hoeft water kwijt. Die in onze slaapkamer gooit de condens terug de ruimte in waardoor deze niet zo droog wordt. Lees dus eerst de handleiding voordat je aan de achterkant dingen gaat opendraaien.

_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 11:26

Hier ook 2 airco’s welke goed koelen.

1 brengt de slaapkamer op zolder toch van 30+ naar 22/23 graden.

En die op onze kamer koelt ook terug naar +- 22. Eigenlijk is die capaciteit te weinig voor onze grote slaapkamer met aangrenzende badkamer zonder deur. :+
Maar maakt het als nog erg aangenaam.

Bij beide kan ik de ramen niet voldoende afsluiten, maar met een gordijn ervoor gaat dit prima.

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 11:29

Bij mij hoef je niets open te maken wat daar niet voor gemaakt is. Er zit gewoon een ventieltje op de achterkant wat je open kan draaien (met een vaatdoek erbij en een emmertje.) En daar kan ik het meegeleverde plastic transparante slangetje induwen, slang in emmertje. Klaar!

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 19:09

Maris schreef:
Het raam zit hoog, dus slang is redelijk lang ( 1,5 meter ?) . Maar die is dus helemaal ingepakt met isolatiefolie.
Slaapkamer is helemaal donker ( rolgordijnen en lichtverduisterende gordijnen dicht ).

Ben bang dat hier dan toch echt je probleem in zit. Hoog raam betekent dus dat je slang ook twee bochten erin heeft zitten.

Ik zou eens proberen wat ie doet als je hem op een kast/verhoging oid zet. De slang korter maakt en zo recht mogelijk naar buiten.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-23 09:25

Koekeroekus schreef:
Maris schreef:

Ben bang dat hier dan toch echt je probleem in zit. Hoog raam betekent dus dat je slang ook twee bochten erin heeft zitten.

Ik zou eens proberen wat ie doet als je hem op een kast/verhoging oid zet. De slang korter maakt en zo recht mogelijk naar buiten.

Misschien is dat het probleem dan idd. Alhoewel er hierboven ook al een reactie staat van iemand met 2 precies dezelfde airco's op dezelfde plek met heel verschillend resultaat.