Bij welke temperatuur binnen zet jij de airco aan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 15:32

Slmt9 schreef:
Wat hier overigens het meest geholpen heeft om de warmte te weren: zwarte sunscreens aan het raam met zuignappen.

Heb je die aan de binnenkant of aan de buitenkant zitten?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 15:35

Morrie schreef:
DuoPenotti schreef:
Verwarmen is hier juist goed bevallen :j
De hele winter geen cv aan gehad.

Mijn appartement is 4 meter hoog dus wellicht ligt het daar aan.

Dat zou kunnen ja. Dat de warmte vooral tegen het plafond zat.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 16:04

Ik ben heel blij met mijn zonnescherm voor het huiskamerraam, had ik in mijn vorige huis ook en dat houdt echt de zon van je raam. Mijn buurvrouw daar had er geen en dat scheelde echt een aantal graden binnen.
Ik had ook liever mijn oude vaste airco gehouden maar ja, als die niet geplaatst kan worden in je ieuwe huis dan houdt het op.
Ding was pas krap twee jaar oud!

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 17:02

Dees schreef:
Slmt9 schreef:
Wat hier overigens het meest geholpen heeft om de warmte te weren: zwarte sunscreens aan het raam met zuignappen.

Heb je die aan de binnenkant of aan de buitenkant zitten?

Aan de buitenkant. Vorig jaar hadden we witte aan de binnenkant, maar dan komt de warmte gewoon binnen. Zwarte aan de buitenkant bevalt een stuk beter.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 17:10

Hier staat de airco op 21 graden nu. Van de week 20 zonnepanelen erbij gelegd nadat we weer wat gespaard hadden, dus laat maar lekker snorren *\o/*

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 18:19

Ik heb hier van die isolatieplaten voor onder laminaat voor het raam gezet. Scheelt een stuk. Raam zit op zuid-zuidwest, dus vanaf een uur of één schijnt de zon er vol op.

Wat nog meer helpt is beplanting om het huis. Mijn opa heeft allemaal bomen om zijn huis staan waardoor de zon er nooit echt op schijnt. Warmer dan 22-23 graden wordt het niet, ook niet als het buiten 35+ is. Blijft er altijd heerlijk koel.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 18:22

Ik heb sinds laat op de middag de ventilator aangezet, en vanavond gaat het raam voor en achter open
dat het de hele nacht door kan luchten.
(En de deur van de slaapkamer staat dan open)

Mijn slaapkamer zit op zolder dus heb de hele dag de zon er op staan..
En de huiskamer zit op het zuiden dus ook de hele dag zon in de huiskamer, maar wel op tijd de zonnewering open.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 18:59

De airco's draaien hier al, op de slaapkamer een uurtje of drie tot 23 uur aan op 16 en dan gaat het raam open want 's nachts koelt het nog steeds genoeg af.

En vandaag heb ik de airco beneden ook aangezet op 18, het was 32,5 graden in huis, die staat nu nog aan. Straks gaan alle deuren en ramen open, icm de wind die staat kan het huis vannacht de warmte weer kwijt.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 19:04

Ik heb geen airco maar mijn huisje staat goed onder de bomen, waardoor het meestal wel te doen blijft. Zeker als het 's nachts wel afkoelt.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 19:11

Wij wonen in een boerderij uit 1925. Wij gaan vannacht voor het eerst de mobiele airco op de slaapkamer aan doen. De zitten haken aan de ramen voor luiken, maar de luiken waren al weg toen de eigenaar het huis kocht. Mis dat eigenlijk wel nu, want het is nu bijna 30 graden in de woonkamer. We hebben daar nu alleen een ventilator staan en dat helpt minimaal. :+

En alles losgooien is hier geen optie want dan zit het hele huis vol vliegen.. :')

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 19:30

nicole_floor schreef:
En alles losgooien is hier geen optie want dan zit het hele huis vol vliegen.. :')

Klopt, hoef net zo. Plus dan ben ik mijn huisdieren kwijt..

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 19:37

Hier draait de airco weer sinds vrijdagavond. Heerlijk, ik slaap veel beter met dat ding aan.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Bij welke temperatuur binnen zet jij de airco aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 19:48

Daar zijn horretjes voor de ramen weer fijn voor.
Vliegen valt enigszins mee. Maar zonder word je opgevreten door de muggen

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 19:50

Niet.

We hebben geen airco.

Er zijn grote problemen mbt het milieu/ klimaatverandering, dus we gaan er ook niet aan beginnen.

In de schaduw met een briesje ging het gelukkig erg goed.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 21:36

Ik trok het niet meer, de airco is aan. Heerlijk!
Mijn enige “buiten “ is een balkon op het zuiden zonder schaduw -O- Daar kom ik eigenlijk nooit, veel te warm.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 21:40

Hier komt de zon rond 12/1300 uur op het balkon en huiskamerraam.
Heb op balkon een grote parasol die de zon van het balkon en slaapkamerraam houdt maar het was niet te harden vanmiddag en vanavond daar!

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 23:37

Janneke2 schreef:
Niet.

We hebben geen airco.

Er zijn grote problemen mbt het milieu/ klimaatverandering, dus we gaan er ook niet aan beginnen.

Wij kunnen dankzij de airco juist ons gasverbruik drastisch verlagen. Dus je levert ook een bijdrage aan het milieu

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 06:31

Hier hetzelfde, de airco is een stuk zuiniger dan gas :)

En met eigen zonnepanelen houd je zelf de boel aan de gang in principe.
Goed, die dingen moeten natuurlijk wel gemaakt worden dus die belasting is er wel.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 06:49

Hier nu 2x aangehad voor het slapen. Onze slaapkamer was het 32 graden en kreeg het terug gekoeld tot 25 halverwege de nacht alsnog wakker door de warmte maar mijn vriend trekt alles eruit want die slaapt overal doorheen al zou het 40 graden zijn.
Vorige jaar is het zelfs naar de 38 in de slaapkamer geweest echt niet te doen.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 07:00

Wij hebben geen airco en er komt er ook geen eentje. Ik word er namelijk beroerd van (had ik vroeger op het werk ook elke keer) en je krijgt zo'n klap voor je hoofd als je van een koude omgeving naar buiten gaat. Bij ons gaan dus gewoon de ramen open en slapen we onder een laken of helemaal niets. Van de week had ik het aan het eind van de nacht/begin van de ochtend zelfs koud, maar vanmorgen was het goed te doen. Op mijn huidige werk zetten we de roldeur open, ook daar bewust geen airco.
Mijn zoon (hij heeft zijn slaapkamer in de schuur, we wonen heel klein) had een airco, maar die is er vanwege de hoge kosten mee gestopt en gebruikt weer een ouderwetse ventilator of komt bij ons in huis op de bank liggen.

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 07:11

Bij ons staat de airco in de woonkamer aan vanaf een uur of 11.00 tot we naar bed gaan. Wij hebben een Duitse Herder die het ontzettend snel warm heeft en die geniet dus ook van de luxe van een koele woonkamer. De airco in de slaapkamer is nu 2 keer aangeweest s'nachts, dit doen we enkel als het niet afkoelt buiten en er geen wind staat zoals gisteravond. We hebben de airco's nu een jaar hangen, echt de beste investering ooit, zomers verkoelen en in de winter verwarmen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 09:15

Hier gaat de airco aan als het binnen rond de 25 graden wordt. Mijn oude hond kan niet zo goed meer tegen de hitte, dus ben wel erg blij met de airco.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 09:22

Slmt9 schreef:
Janneke2 schreef:
Niet.

We hebben geen airco.

Wij kunnen dankzij de airco juist ons gasverbruik drastisch verlagen. Dus je levert ook een bijdrage aan het milieu

Inderdaad. Plus: Ik heb al zonnepanelen (waarmee ik ook nog eens flink teruglever) dus meer zelfvoorzienend.

Ik heb alleen een airco beneden (sinds vrijdag) dus ik ben nog aan het kijken wat voor mij het beste werkt. Denk er wel over om nog binnenzonwering toe te voegen voor in de slaapkamer. Maar dat de warmte van beneden niet naar boven trekt helpt al enorm.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 10:16

Winged schreef:
Slmt9 schreef:

Inderdaad. Plus: Ik heb al zonnepanelen (waarmee ik ook nog eens flink teruglever) dus meer zelfvoorzienend.

Ik heb alleen een airco beneden (sinds vrijdag) dus ik ben nog aan het kijken wat voor mij het beste werkt. Denk er wel over om nog binnenzonwering toe te voegen voor in de slaapkamer. Maar dat de warmte van beneden niet naar boven trekt helpt al enorm.

Wij hebben idd ook zonnepanelen sinds dit jaar en krijgen ook veel meer terug geleverd dan verwacht.
Tip voor de zonwering: plaats hem buiten, dat voorkomt dat het binnenkomt. Aan de binnenkant komt het sowieso naar binnen, dus meer winst als je het buiten hangt.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 10:16

Slmt9 schreef:
Janneke2 schreef:
Niet.

We hebben geen airco.

's Winters kan dat.

Koelen in de zomer is iets anders.