ik zag deze ook nog

lijkt me ook heel erg fijn om te kunnen gebruiken
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nielojram schreef:Als je geen diehard bbq-er bent volstaat een Weber prima, qua kwaliteit.
Worstjes, speklapjes, hamburgers, dat werk, is een Weber echt topkwaliteit. Zeker ook vaak voor een leuke deal te kopen bij de bouwmarkten, of desnoods tweedehands.
Als je een vleeschmeester bent, zou ik inderdaad in de hoek van kamado en green egg kijken.
Lielle schreef:een grote weber voor thuis, en een cobb voor ergens anders
[ Afbeelding ]
https://cobbshop.nl/
ik kan toch heel aardig uit de voeten op een grote weber, met allerhande soorten vlees, wat zich echt niet alleen beperkt tot een speklapje. Vergt wel heel goede beheersing van je vuur.
Wb de Cobb ben ik dat wel met je eens, die is minder geschikt voor bv low en slow, maar wel een heerlijk ding. Ik heb hem al 13 jaar, en zweer er nog steeds bij.
Siamsmeesje schreef:Hier ook een kleine rechthoekige Weber, ideaal ding voor alles wat je maar wilt klaarmaken.
Vroeger had ik ook van die bbq emmertjes, los van de belabberde kwaliteit, waren dat hele fijne dingen, branden mooi en lang, lucht werd goed en gelijkmatig aangezogen.
En dan staat hier nog zo'n smoker als LouLou heeft, maar daar ben ik niet zo'n fan van. Teveel gedoe en ik kook niet graag met een deksel erop.
@Lizy29, hier gebruiken we ook geen houtskool, nou ja, we maken dat zelf door alle snoeihout van de afgelopen jaren lekker op te brandenInderdaad het spelen met het vuur om de temperatuur en kooksnelheid goed te krijgen is het leuke eraan.
En dan merk je pas wat een smaakverschil het kan geven. Zo geeft hulsthout een heel verrassende smaak aan het vlees.
Je brengt me wel op een idee, hier hebben we nog een oude kruiwagen staan, die al jaren niet meer gebruikt is en op die manier misschien nog wel een mooi tweede leven kan hebben