Op zoek naar een goede matras

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Manny

Re: Op zoek naar een goede matras

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 17:52

Wij hebben matrassen van Beterbed, niet persee dat ik beterbed wil promoten(later hele slechte ervaring met online aankoop). Maar we hadden matrassen in de winkel uitgeprobeerd en ze vervolgens van voor een fractie van de prijs gekocht via hun 'outlet' verkoop. Matrassen zijn gewoon nieuw maar kan mij herinneren dat er bij een gaatje zat in de verpakking. Een aantal winkels verkopen deze producten. Dus toen we wisten welke matras we graag wilden hebben regelmatig even gebeld en er zo op een betaalbare manier aangekomen.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 17:59

onpaard schreef:
Welk matras van Auping is dat? Op de site van hun vind ik alleen medium en firm qua hardheid.

De Auping Elite. Is al weer even geleden, ik zal even de bon moeten opzoeken. Er waren geloof ik 10 of 12 verschillende typen van dit matras.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 18:05

Ik zie in de opening van het topic: niet duur. Eigenlijk moet ik dus mijn ervaring niet delen, maar misschien heeft iemand er wat aan.

Wij hebben sinds zes weken ongeveer een matras van Matrair, gevuld met lucht en volledig aan te passen aan je lichaam. Wij zijn er ontzettend blij mee. Tweepersoons (met gedeelde motor en pomp, maar eigen compartiment), zeker niet goedkoop. Maar een pijnlijk lichaam vraagt om een goed bed.

https://leefcomfort.nl/luchtmatras-luch ... -superieur

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 18:48

onpaard schreef:
We zijn vandaag wezen kijken voor een matras. We zijn net terug van vakantie. Daar sliep ik op een hard matras en ik kwam elke morgen pijnvrij uit bed. Na 2 dagen in mn eigen bed heb ik weer last van mn onderrug na t opstaan.

Eigenlijk vind ik de matrassen in Nederland allemaal best zacht. De hardste die we gevonden hebben is aeromax polairis. Iemand daar toevallig ervaring mee?

En heeft er iemand nog tips welke matrassen hard zijn?

Ik heb er 1 van IKEA! Wil niks anders meer. Is echt hard maar vormt wel iets naar je lichaam. Ik weet niet meer hoe hij zo 123 heet, heb hem al een tijdje. Gaat al wat jaren mee en lig er elke nacht heerlijk op. Andere matrassen heb ik snel rugpijn, heuppijn en spierklachten

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 19:08

Ik wou inderdaad ook Ikea tippen, zeker als je het budget in de gaten wil houden, heb daar bij verschillende logeerbedden heerlijk op gelegen.

Zelf hadden we een Swiss Sense boxspring maar deze is slecht bevallen. Een hobbel in het midden en ondanks aankoop van hard toch inmiddels al een vrij zacht bed.
We zijn recent over gestapt op een Matt en hoewel het pas twee weken slaapt het heerlijk. Feit dat er ook gebruik wordt gemaakt van gerecycled materiaal sprak mij erg aan, en hij scoorde hoog in de consumentenbond test.

Yellowbird

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 20:24

Na wat jaren rugpijn en stijf uit bed komen overgestapt op een Matt sleeps, en wij zijn beiden dik tevreden. Rugpijn is weg, niet meer stijf in de ochtend en het ligt heerlijk. Fijn ook dat je best lang kunt uittesten en de lange garantie.

Tara_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 10:57

Ik zou de aeromax niet aanraden, die hebben wij nu en dat matras is echt waardeloos.
Een super zacht, totaal niet ondersteunend matras. Zonde van je aankoop.
Ik lig nu op een goedkoper matras van de Lidl en daar lig ik veel beter op

xPabloBokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 11:24

Wij hebben de Hovag hier ook, in stevig. Ik geloof dat dat nu de Valevag is bij IKEA als ik het zo zie. Wij zijn daar heel tevreden over.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 13:29

Tara, hebben jullie de Aeromax Polaris of een ander model?

En de Matt sleeps is die op de stevigste samenstelling ook echt hard? In de recenties lees ik dat nog veel mensen het te zacht vinden.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 13:32

onpaard schreef:

En de Matt sleeps is die op de stevigste samenstelling ook echt hard? In de recenties lees ik dat nog veel mensen het te zacht vinden.

De Matt sleeps op de stevigste samenstelling kwam overeen met een medium van Auping en die vind ik echt heel erg zacht.

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 13:40

MoniqueT schreef:
Ik zie in de opening van het topic: niet duur. Eigenlijk moet ik dus mijn ervaring niet delen, maar misschien heeft iemand er wat aan.

Wij hebben sinds zes weken ongeveer een matras van Matrair, gevuld met lucht en volledig aan te passen aan je lichaam. Wij zijn er ontzettend blij mee. Tweepersoons (met gedeelde motor en pomp, maar eigen compartiment), zeker niet goedkoop. Maar een pijnlijk lichaam vraagt om een goed bed.

https://leefcomfort.nl/luchtmatras-luch ... -superieur

Weet niet of je hier antwoord op kunt geven?

Is dat vergelijkbaar met een waterbed matras. Ook beweging in de matras zelf? Geeft beweging geluid?
Wij hebben allebei een slechte rug en ik verder ook veel pijnlijke gewrichten.
En nu ook weer op zoek naar een nieuw matras. Nu hebben we ook verschillende matrassen in een bed.
Destijds ook geen traagschuim genomen. Dat deed al zeer met even proefliggen in de winkel.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 13:43

onpaard schreef:
Al dat testen is best leuk maar wat doen ze dan met de matrassen die weer terug komen? Als ik een matras koop wil ik een nieuwe, niet een die al 2 maanden bij een ander is getest.

Wij kopen bij mattsleeps nu bewust een gebruikte, refurbished noemen ze dat en is een stuk goedkoper. Ik vind het niet erg dat het schoon maar een beetje gebruikt is.

Komt deze week binnen, ben benieuwd.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 14:25

anca schreef:
Weet niet of je hier antwoord op kunt geven?

Is dat vergelijkbaar met een waterbed matras. Ook beweging in de matras zelf? Geeft beweging geluid?
Wij hebben allebei een slechte rug en ik verder ook veel pijnlijke gewrichten.
En nu ook weer op zoek naar een nieuw matras. Nu hebben we ook verschillende matrassen in een bed.
Destijds ook geen traagschuim genomen. Dat deed al zeer met even proefliggen in de winkel.

Ja, natuurlijk krijg je antwoorden.

Het is in zoverre vergelijkbaar met een waterbed dat de lucht je lichaam daar ondersteund waar nodig en dus zich naar je lichaam vormt. Je kan er terwijl je ligt met een afstandsbediening lucht aan toevoegen of uit laten lopen.

Het maakt geen geluid en onze matrassen zijn ook volledig onafhankelijk van elkaar, al zitten ze wel aan elkaar vast. Het klotsende wat ons waterbed had, heeft het totaal niet. Wij hebben jaren twee eenpersoons matrassen gehad en nu dus vast aan elkaar. Maar je voelt niks als de ander draait.

Je krijgt na aankoop sowieso een proeftijd van (uit mijn hoofd) 30 dagen. Ik heb vooraf veel vragen gesteld bij de mensen van Leefcomfort in Hoevelaken, want ons matras moest dus wel naar Spanje komen en gaat niet zomaar terug. We konden ook niet proefliggen. De communicatie per mail was ontzettend snel en vriendelijk.

Mijn man heeft al 25 jaar heel veel lichamelijke klachten door zenuwpijnen en ik heb vaak last van mijn rug, artrose en ben ook nog een buikslaper. We zijn er ontzettend blij mee!l

De service bij Leefcomfort was dus uitmuntend, de fabriek van Matrait werkte heel snel mee om ons matras naar het verhuisbedrijf te brengen waar het mee naar Spanje kwam.

Op deze site staan reviews die echt overeenkomen met onze ervaring: https://nl.trustpilot.com/review/matrair.nl

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 14:38

Hier ook opzoek naar een nieuw matras/bed geen idee eigenlijk :') Ik slaap echt overal prima, hard of zacht matras... Ik merk zelf gewoon geen verschil; dus had eigenlijk gehoopt nu het antwoord te vinden "dit is het fijnst/beste" maar ook voor dit is het dus gewoon "voor iedereen persoonlijk"...

Dus lees nog even mee! (Vriend wil zacht; maar dat is dus ook per merk nog anders... Die wil nu ook een Swiss Sense boxspring halen...) dus ik kijk nog even hier mee om nog wat ideeën op te doen (ik vond dat ding namelijk niet echt heel bijzonder liggen, maar zal aan mij liggen :') (ik voel of het harder of zachter is, maar kan nu niet zeggen van "woooow wat super fijn"...)

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 14:58

MoniqueT schreef:
Ja, natuurlijk krijg je antwoorden.

Het is in zoverre vergelijkbaar met een waterbed dat de lucht je lichaam daar ondersteund waar nodig en dus zich naar je lichaam vormt. Je kan er terwijl je ligt met een afstandsbediening lucht aan toevoegen of uit laten lopen.

Het maakt geen geluid en onze matrassen zijn ook volledig onafhankelijk van elkaar, al zitten ze wel aan elkaar vast. Het klotsende wat ons waterbed had, heeft het totaal niet. Wij hebben jaren twee eenpersoons matrassen gehad en nu dus vast aan elkaar. Maar je voelt niks als de ander draait.

Je krijgt na aankoop sowieso een proeftijd van (uit mijn hoofd) 30 dagen. Ik heb vooraf veel vragen gesteld bij de mensen van Leefcomfort in Hoevelaken, want ons matras moest dus wel naar Spanje komen en gaat niet zomaar terug. We konden ook niet proefliggen. De communicatie per mail was ontzettend snel en vriendelijk.

Mijn man heeft al 25 jaar heel veel lichamelijke klachten door zenuwpijnen en ik heb vaak last van mijn rug, artrose en ben ook nog een buikslaper. We zijn er ontzettend blij mee!l

De service bij Leefcomfort was dus uitmuntend, de fabriek van Matrait werkte heel snel mee om ons matras naar het verhuisbedrijf te brengen waar het mee naar Spanje kwam.

Op deze site staan reviews die echt overeenkomen met onze ervaring: https://nl.trustpilot.com/review/matrair.nl

Dank je wel. Fijn zo uitgebreidt.

Ik ga mij daar verder in verdiepen. Ik vond waterbed heerlijk nl. Maar kon er op het laatst moeilijker uit komen. Hadden een vaste bak. Hoe zit dat met lucht? Ook stevige bak of rand?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 16:13

Dit matras kan op elke bodem. Wij hebben een stevige onderplaat, Engelse stijl, gewoon een beklede plank op poten eigenlijk. Die hadden we al en bevalt ons heel goed. Dit matras zakt niet in aan de zijkanten. De rand is van een stevig soort schuimrubber, de 'zak' met lucht hangt erin en zorgt voor stevigheid.

Heb je het filmpje bekeken wat er bij hoort?

De proefslaap tijd is 90 dagen trouwens..

Tara_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 07:31

onpaard schreef:

Ja wij hebben de Polaris.
Snel enorme kuilvorming in het matras en het ligcomfort is bedroevend.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 07:35

onpaard schreef:

Denk dat dat heel persoonlijk is. Ik vind een stevig matras ook prettig en vind die van Matt sleeps prima. Mijn man vind m dan weer niet prettig.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 11:15

Ik vind Matt hard. Mijn man houdt niet van zachte matrassen en vindt dit ook fijn liggen.
Maar we komen van een zacht matras (pocketveren en traagschuim topper), dus wellicht is ons referentiekader aangepast.
Ik vind Emma original/o2 ook zacht in verhouding tot Matt.

Emma is hier trouwens de deur uit, ingeruild voor Matt. Na 4,5 jaar al kuilvorming, veel pijn met slapen en dat terwijl ik maar 49kg weeg en we kop/kont elke twee maanden draaiden.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 12:07

Ik vond Matt ook niet zacht. M'n schouders sliepen elke keer ipv ikzelf.
En als ik m zachter deed had ik weer geen goede steun.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 12:26

Het klinkt wel heel grappig, maar leuk is het niet :o
Ik heb het kussen er ook bij besteld. Ik heb ook vaak last van de combi nek-schouder en dat dat helemaal ingedeukt op elkaar ligt als ik op mn zij lig. Terwijl mijn huidige kussen 11cm hoog is (is wel traagschuim).

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 13:41

Slmt9 schreef:
Ik vind Matt hard. Mijn man houdt niet van zachte matrassen en vindt dit ook fijn liggen.
Maar we komen van een zacht matras (pocketveren en traagschuim topper), dus wellicht is ons referentiekader aangepast.
Ik vind Emma original/o2 ook zacht in verhouding tot Matt.

Emma is hier trouwens de deur uit, ingeruild voor Matt. Na 4,5 jaar al kuilvorming, veel pijn met slapen en dat terwijl ik maar 49kg weeg en we kop/kont elke twee maanden draaiden.

Als je een matras hebt dat in zones is verdeeld moet je dit dus absoluut niet doen. Dan krijg je kuilvorming. Wij hebben altijd een matras gehad zonder zones en gingen toen over op Auping met verschillende zones, ik heb die matrassen altijd heel fanatiek omgekeerd en was verbaasd dat zulke dure matrassen zo snel kuilvorming hadden. Deze matrassen hadden dus nooit gekeerd mogen worden, dat was ons niet verteld en noch stond het in de documentatie dus hebben wij nieuwe gekregen.
Kijk dus eerst of het matras dat je hebt überhaupt gekeerd màg worden.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 13:49

De meeste matrassen met zones hebben dezelfde zones aan kop en kont z'n kant. Zo ook de Emma O2.
Auping geeft op de site al aan dat zij asymmetrische zones hebben en matras niet gekeerd hoeft te worden.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 14:02

Needje schreef:
De meeste matrassen met zones hebben dezelfde zones aan kop en kont z'n kant. Zo ook de Emma O2.
Auping geeft op de site al aan dat zij asymmetrische zones hebben en matras niet gekeerd hoeft te worden.

Dat dacht ik dus ook maar zowel Auping zelf als het slaapkamer centrum waar wij ze gekocht hebben vertelden toch dat dat dus heel vaak niet het geval is.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 14:50

Tazzey schreef:
Als je een matras hebt dat in zones is verdeeld moet je dit dus absoluut niet doen. Dan krijg je kuilvorming. Wij hebben altijd een matras gehad zonder zones en gingen toen over op Auping met verschillende zones, ik heb die matrassen altijd heel fanatiek omgekeerd en was verbaasd dat zulke dure matrassen zo snel kuilvorming hadden. Deze matrassen hadden dus nooit gekeerd mogen worden, dat was ons niet verteld en noch stond het in de documentatie dus hebben wij nieuwe gekregen.
Kijk dus eerst of het matras dat je hebt überhaupt gekeerd màg worden.

Het original matras heeft geen aparte zones. We hebben ze niet omgedraaid dat de onderkant de bovenkant werd (moeilijk uitleggen dit :+ ). Alleen voeteneind omgedraaid naar hoofdeind. Daar heb ik met Emma nog contact over gehad in het begin, zij zeiden dat het niet nodig is, maar wel kan. Je hebt bij hun ook 10 jaar garantie op kuilvorming. En nadat we foto’s hebben gestuurd kregen we nieuwe matrassen toe gestuurd.