Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
onpaard schreef:We zijn vandaag wezen kijken voor een matras. We zijn net terug van vakantie. Daar sliep ik op een hard matras en ik kwam elke morgen pijnvrij uit bed. Na 2 dagen in mn eigen bed heb ik weer last van mn onderrug na t opstaan.
Eigenlijk vind ik de matrassen in Nederland allemaal best zacht. De hardste die we gevonden hebben is aeromax polairis. Iemand daar toevallig ervaring mee?
En heeft er iemand nog tips welke matrassen hard zijn?
onpaard schreef:Tara, hebben jullie de Aeromax Polaris of een ander model?
En de Matt sleeps is die op de stevigste samenstelling ook echt hard? In de recenties lees ik dat nog veel mensen het te zacht vinden.
MoniqueT schreef:Ik zie in de opening van het topic: niet duur. Eigenlijk moet ik dus mijn ervaring niet delen, maar misschien heeft iemand er wat aan.
Wij hebben sinds zes weken ongeveer een matras van Matrair, gevuld met lucht en volledig aan te passen aan je lichaam. Wij zijn er ontzettend blij mee. Tweepersoons (met gedeelde motor en pomp, maar eigen compartiment), zeker niet goedkoop. Maar een pijnlijk lichaam vraagt om een goed bed.
https://leefcomfort.nl/luchtmatras-luch ... -superieur
onpaard schreef:Al dat testen is best leuk maar wat doen ze dan met de matrassen die weer terug komen? Als ik een matras koop wil ik een nieuwe, niet een die al 2 maanden bij een ander is getest.
anca schreef:Weet niet of je hier antwoord op kunt geven?
Is dat vergelijkbaar met een waterbed matras. Ook beweging in de matras zelf? Geeft beweging geluid?
Wij hebben allebei een slechte rug en ik verder ook veel pijnlijke gewrichten.
En nu ook weer op zoek naar een nieuw matras. Nu hebben we ook verschillende matrassen in een bed.
Destijds ook geen traagschuim genomen. Dat deed al zeer met even proefliggen in de winkel.
MoniqueT schreef:Ja, natuurlijk krijg je antwoorden.
Het is in zoverre vergelijkbaar met een waterbed dat de lucht je lichaam daar ondersteund waar nodig en dus zich naar je lichaam vormt. Je kan er terwijl je ligt met een afstandsbediening lucht aan toevoegen of uit laten lopen.
Het maakt geen geluid en onze matrassen zijn ook volledig onafhankelijk van elkaar, al zitten ze wel aan elkaar vast. Het klotsende wat ons waterbed had, heeft het totaal niet. Wij hebben jaren twee eenpersoons matrassen gehad en nu dus vast aan elkaar. Maar je voelt niks als de ander draait.
Je krijgt na aankoop sowieso een proeftijd van (uit mijn hoofd) 30 dagen. Ik heb vooraf veel vragen gesteld bij de mensen van Leefcomfort in Hoevelaken, want ons matras moest dus wel naar Spanje komen en gaat niet zomaar terug. We konden ook niet proefliggen. De communicatie per mail was ontzettend snel en vriendelijk.
Mijn man heeft al 25 jaar heel veel lichamelijke klachten door zenuwpijnen en ik heb vaak last van mijn rug, artrose en ben ook nog een buikslaper. We zijn er ontzettend blij mee!l
De service bij Leefcomfort was dus uitmuntend, de fabriek van Matrait werkte heel snel mee om ons matras naar het verhuisbedrijf te brengen waar het mee naar Spanje kwam.
Op deze site staan reviews die echt overeenkomen met onze ervaring: https://nl.trustpilot.com/review/matrair.nl
onpaard schreef:Tara, hebben jullie de Aeromax Polaris of een ander model?
En de Matt sleeps is die op de stevigste samenstelling ook echt hard? In de recenties lees ik dat nog veel mensen het te zacht vinden.
Slmt9 schreef:Ik vind Matt hard. Mijn man houdt niet van zachte matrassen en vindt dit ook fijn liggen.
Maar we komen van een zacht matras (pocketveren en traagschuim topper), dus wellicht is ons referentiekader aangepast.
Ik vind Emma original/o2 ook zacht in verhouding tot Matt.
Emma is hier trouwens de deur uit, ingeruild voor Matt. Na 4,5 jaar al kuilvorming, veel pijn met slapen en dat terwijl ik maar 49kg weeg en we kop/kont elke twee maanden draaiden.
Needje schreef:De meeste matrassen met zones hebben dezelfde zones aan kop en kont z'n kant. Zo ook de Emma O2.
Auping geeft op de site al aan dat zij asymmetrische zones hebben en matras niet gekeerd hoeft te worden.
Tazzey schreef:Als je een matras hebt dat in zones is verdeeld moet je dit dus absoluut niet doen. Dan krijg je kuilvorming. Wij hebben altijd een matras gehad zonder zones en gingen toen over op Auping met verschillende zones, ik heb die matrassen altijd heel fanatiek omgekeerd en was verbaasd dat zulke dure matrassen zo snel kuilvorming hadden. Deze matrassen hadden dus nooit gekeerd mogen worden, dat was ons niet verteld en noch stond het in de documentatie dus hebben wij nieuwe gekregen.
Kijk dus eerst of het matras dat je hebt überhaupt gekeerd màg worden.